موضوعات داغ

فروش دستوری خودرو در سامانه یکپارچه حذف می شود + جدول خودروها

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

با بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودروها، یک تغییر مهم در فرآیند عرضه خودروها به وقوع پیوسته است. در این مرحله جدید، خودروها از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد شرکت‌های خودروسازی عرضه می‌شوند، بدون نیاز به سفارش مستقیم از طریق دستوری.

سامانه یکپارچه فروش خودرو، از دیروز فعالیت خود را آغاز کرده و عرضه خودروها به شکل متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته انجام می‌پذیرد. در این مرحله از عرضه خودروها، تنها خودروهایی که از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد شرکت‌های خودروسازی عرضه می‌شوند. این اقدام به منظور کاهش فشارهای ناشی از سفارش‌های دستوری و تسهیل فرآیند عرضه خودروها صورت گرفته است.

در این روش جدید، خودروسازان موظف به ارائه خودروها بر اساس میزان مازاد تولید خود می‌باشند. این امر به شرکت‌ها امکان می‌دهد که تعداد محدودی از محصولات خود را برای عرضه به بازار انتخاب کنند. از این روند تا پایان تاریخ پنجشنبه 27 مهر ماه استفاده خواهد شد و در این دوره، تنها خودروهایی که به عنوان مازاد تولید یا افزایش تولید محسوب می‌شوند عرضه خواهند شد. بر این اساس، دو شرکت خودروساز بزرگ ایران، یعنی ایران خودرو و سایپا، در این دوره خودرویی عرضه نخواهند کرد.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو، تاکید کرده است که این روش جدید از عرضه در سامانه امکان می‌دهد که شرکت‌های خودروساز بر اساس مازاد تولید خود، خودروها را به بازار عرضه کنند. این روش جدید با شرکت‌هایی همچون کرمان موتور، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان آغاز شده و به مرور به شرکت‌های دیگر نیز گسترش خواهد یافت.

در این دوره عرضه خودروها، تعداد 9 محصول مونتاژی از سوی 4 شرکت خودروساز به بازار عرضه می‌شود. این محصولات به شیوه فروش فوق العاده (تحویل 3 ماهه) در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. این تغییر در فرآیند عرضه خودروها به منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های تولید شرکت‌های خودروساز و ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در فرآیند عرضه صورت گرفته است و منجر به افزایش کیفیت و کارایی در این صنعت خواهد شد.

جدول لیست خودروها سامانه فروش یکپارچه خودرو

شرکت خودرو
کرمان موتور KMC J7، JAC J4، JAC S5، JAC S3
مدیران خودرو آریزو 6 پرو اکسلنت، فونیکس FX، ام وی ام X55 پرو IE
سانیار موتور پارسیان تیگارد X35
صنایع خودروسازی ایلیا دایون Y7

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/7/25
پس اون واردات كه ماشين مفت ارزون ميشه چيشد؟؟ باز چيني مفت گرون ملت بخرن كلاسك بزارن