موضوعات داغ

سیتروئن e-C3 مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۲۴۵۰۰ دلار در اروپا عرضه می‌شود

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

سیتروئن در نسل چهارم C3 از یک پیشرانه تمام برقی استفاده کرده است. پس از فروش بیش از ۵.۶ میلیون C3 درون‌سوز، این خودروساز فرانسوی e-C3 مدل ۲۰۲۴ را با قیمت ۲۴۵۰۰ دلار در بازار اروپا عرضه خواهد کرد.

این مدل برقی که روی پلتفرم خودروی هوشمند استلانتیس ساخته شده، با یک زبان طراحی کاملا جدید در مقایسه با نسل قبلی خود از راه می‌رسد. آن هاچ‌بک کوچک سنتی اکنون به یک کراس‌اوور با فاصله محوری زیاد تبدیل شده است. این موضوع به همراه سقف بلند، کابینی بسیار جادارتر را فراهم می‌کند که به گفته سیتروئن، سرنشینان آن از ۱.۱۸ اینچ فضای سر اضافه و ۰.۸ اینچ فضای زانوی اضافه بهره‌مند خواهند شد. فضای بار پشت صندلی‌های عقب از ۱۰.۵۹ فوت مکعب به ۱۰.۹۴ فوت مکعب افزایش یافته است.

مهم‌ترین تغییر ظاهری در مقایسه با مدل کنونی، نمای جلوی e-C3 است که در آن شاهد لوگوی جدید سیتروئن در کنار یک جفت چراغ C-شکل هستیم. چراغ‌های عقب تا پنل‌های عقب امتداد یافته‌اند و یک اسپویلر ثابت کوچک در بالای شیشه عقب قرار دارد.

در واقع مهم‌ترین تغییرات در زیر کاپوت رخ داده است. موتورهای درون‌سوز مدل قدیمی با یک پیشرانه تمام برقی جایگزین شده‌اند. e-C3 از باتری ۴۴ کیلووات ساعتی لیتیوم فرو فسفات بهره می‌برد که برد حرکتی ۳۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. قدرت این مدل توسط یک موتور برقی ۱۱۳ اسب بخار روی محور جلو تامین می‌شود که زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در حدود ۱۱ ثانیه است. شارژ باتری با شارژر ۷ کیلوواتی از ۲۰ تا ۸۰ درصد حدود ۴ ساعت زمان می‌برد. پورت ۱۰۰ کیلوواتی CCS ایستگاه شارژ سریع DC این زمان را به کمتر از ۳۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

سیتروئن e-C3

سیتروئن e-C3 جدید در دو تیپ یو و مکس به فروش خواهد رسید. مدل پایه یو دارای چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی، سیستم ترمز اضطراری، نمایشگر هدآپ، آینه‌های بغل برقی، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل است. نسخه مکس علاوه بر موارد بالا دارای چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی، بدنه دو-رنگ، برف پاک‌کن خودکار، آینه‌های بغل برقی و مجهز به گرمکن، کنترل تهویه خودکار و شارژر بی‌سیم گوشی است.

سیتروئن در سال ۲۰۲۵ مدلی با پک باتری کوچکتر و برد حرکتی ۲۰۰ کیلومتر را با قیمت حدود ۲۱۰۵۰ دلار عرضه خواهد کرد. به این ترتیب e-C3 به یکی از مقرون به صرفه‌ترین کراس‌اوورهای اروپا تبدیل خواهد شد و قیمت آن تقریبا با قیمت اولیه داچیا اسپرینگ برابری می‌کند که در حال حاضر با قیمت ۲۲۳۰۰ دلار در فرانسه قابل خریداری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد