موضوعات داغ

نسل جدید رنو کلیو، گزینه جذاب وارداتی برای بازار خودرو ایران + عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

برند فرانسوی رنو از سال ۱۹۹۰ تاکنون یکی از محبوب‌ترین مدل‌های خود یعنی رنو کلیو را تولید می‌کند. در طول سال‌های گذشته، این خودرو چهار بار نسل عوض کرده است. نسل پنجم فعلی در سال ۲۰۱۹ عرضه و در بهار ۲۰۲۳ فیس‌لیفت شد. موفق ترین سال برای این مدل در بازار اروپا ۲۰۰۲ بود که تقریبا ۵۰۲ هزار نسخه از آن به فروش رسید.

پیش از این تصور می‌شد که جایگاه هاچ‌بک کامپکت و محبوب کلیو توسط رنو ۵ تصاحب خواهد شد، اما نشریه اسپانیایی Motor.es معتقد است که کلیو حتی پس از ورود رنو ۵ به بازار در اوایل سال آینده همچنان تولید خواهد شد.

گویا رنو توسعه نسل بعدی کلیو را آغاز کرده است، چون این نشریه ادعا کرده که نسل ششم کلیو در اواسط سال ۲۰۲۵ معرفی و احتمالا در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

هیچ اطلاعات رسمی در مورد نسل ششم رنو کلیو وجود ندارد. با این وجود، طراحMotor.es یک رندر از نمای بیرونی این مدل پنج-در با ظاهری شبیه کراس‌اوور رنو سینیک منتشر کرده که در ماه سپتامبر عرضه شد.

در این رندر شاهد چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی باریکتر، کاپوت متفاوت بدون فرورفتگی لوگو و جلوپنجره متفاوت با الگوی لانه زنبوری کشیده هستیم. در پایین سپر جلو چراغ‌های روز بومرنگی و ورودی هوای مرکزی ذوزنقه‌ای با نوارهای افقی قرار دارند.

رنو کلیو

طراحی نیمرخ نسل ششم کلیو ممکن است بدون تغییر باقی بماند: در این رندر قاب آینه‌های بغل مشکی و دستگیره‌های در سنتی به چشم می‌خورند و شیشه‌ها دارای قاب کرومی هستند.

براساس اطلاعات اولیه، نسل ششم رنو کلیو دیگر با موتور دیزلی عرضه نخواهد شد. هاچ‌بک فعلی با موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل چهارسیلندر با توان ۱۰۰ اسب بخار عرضه می‌شود. انتظار می‌رود مدل جدید با پیشرانه نیمه‌هیبریدی در دسترس قرار بگیرد، نسخه هیبریدی E-Tech را حفظ کند و حتی ممکن است سیستم پلاگین هیبریدی شاسی بلند کپچر را قرض بگیرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/8/3
مردم توانایی خرید آشغالای داخل رو ندارن اونوقت فقط حسرت برامون باقی میمونه