موضوعات داغ

فونیکس FX-Sport تیونینگ دیجیتالی اختصاصی برای کراس اوور فونیکس + عکس

عکس مطلب اول

فونیکس FX یا همان اومودا 5 را می‌توان اولین خودرو با طراحی اسپرت از محصولات چری دانست. محصولی که با ورود به بازار ایران سعی داشت خلا خودروهای معتبر نسبتا اسپرت همچون محصولات لکسوس را پر کنند اما خب این یک قیاس کاملا غیرواقعی است.

چهره اسپرت فونیکس FX در همان ابتدای عرضه نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد و حتی قیمت آن نیز در بازار آزاد در ابتدای عرضه به صورت فضایی درآمد اما در ادامه به جایگاه واقعی خود رسید و تقریبا نصف شد. اما همچنان این خودرو می‌تواند مثال یک خودرو با ظاهر اسپرت و تند و تیز و همچنین با پیشرانه متناسب باشد که در بازار انحصاری و بدون حق انتخاب ما، حاضر شده است.

ما در خودروبانک برای زیباتر شدن این خودرو دست به ایجاد تغییراتی در این خودرو زده ایم تا دوز اسپرت بودن این خودرو را فزایش دهیم.

طراحی فونیکس FX-Sport

طبق سنت همیشگی خودروهای تیون شده دیجیتالی، اولین موضوع در نمای جلو تغییر سپر اصلی به یک سپر جدید با جزئیات جدید است که نمای جلویی را متفاوت کرده است و چراغ‌های خودرو نیز که در دو سمت سپر کار شده بودندT تغییر کرده و ورودی هوای روی سپر، اطراف چراغ را گرفته و گردش هوا را در بخش جلویی بهتر می‌کنند و نمای خشن‌تری به خودرو داده است. دیفیوزر جدید زیر سپر جلو با طراحی خاص تشکیل شده از طرح‌های مثلثی با چندین ورودی هوا ضمن کمک به عبور بهتر هوا در اطراف رادیاتور، کاملا چهره جدیدی به فونیکس FX اسپرت داده است. لب زیر سپر نیز به سبک خودروهای اسپرت تغییر کرده و جزئیات نمای جلو را تکمیل می‌کند.

چراغ‌های دیلایت خودرو نیز از یک پترن جدید شطرنجی بهره می‌برند. تمام قطعات کرومی خودرو با یک تم بلک اسموک(دودی سیاه) حال و هوای باحال‌تری را در خودرو به وجود آورده و به ابهت خودرو افزوده است.

در نمای جانبی تنها تغییر انجام شده تعویض رینگ‌های جدید است که طرح جالب خود به نمای جانبی تنوع بخشیده‌اند.

نمای عقب فونیکس FX اسپرت

تغییرات در نمای عقب فونیکس FX اسپرت اما بسیار گسترده‌تر است و حالا از همیشه بیشتر به محصولات سری NX لکسوس شبیه‌تر شده است.

در نمای عقب اولین موضوعی که به چشم می‌آید نصب یک سپر بسیار حجیم با یک دیفیوزر بزرگ است و که پشت خودرو را بالاتر نشان می‌دهد و دو خروجی هوای البته فیک با طراحی جدید برای ایجاد نمای بصری خوب به دو طرف سپر اضافه شده‌ است. نکته مهم بعدی تغییر بسیار جذاب و البته خوشگل در بخش چراغ‌های عقب است که در ترکیب با باله جدید اضافه شده بر روی آن، یاد آوور خودروهای لکسوس و همچنین تا حدود لامبورگینی اوروس است و مجموعا با سپر حجیم ترکیب عالی را ایجاد نموده و نوشته فونیکس نیز به زیر قاب پلاک منتقل شده است.

جای 2 خروجی دوقلوی اگزوز در طراحی جدید خالی است و مطمئنا می‌توانست نمای عقب را قدرتمندتر کند.

پیشرانه فونیکس FX-Sport

طبق سنت همیشگی خودروهای فونیکس حالا این خودرو میزبان قلب تبنده 2 لیتری جدیدی است که پیش از این بر روی فونیکس تیگو 8 پرومکس شاهد حضور آن بودیم و با توان 254 اسب بخار و 390 نیوتن متر گشتاور عملکرد بسیار بهتری را به این خودرو 1.5 تنی هدیه می‌کند. همان گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر نیروی تولید را به محور جلو منتقل می‌کند و با این کانفیگ می‌توان انتظار شتابی بهتر را در این خودرو داشت.

در انتها باید اشاره کنیم که همانطور که همیشه گفتیم این خودرو تنها یک تیونینگ دیجیتالی است و یک پیشنهاد برای بهبود در مشخصات این خودرو و توسط کارشناسان متخصص خودروبانک ارائه شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد