موضوعات داغ

چری تیگو 9 هیبریدی با برند فالوین در بازار روسیه

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

چری تصمیم گرفته است تا استراتژی مشابه بازار ایران را در روسیه نیز پیاده کند. این شرکت برندهای مختلفی را برای رده‌های مختلف محصولاتش معرفی کرده است که هرکدام از آن‌ها به تولید خودروهای خاصی اختصاص دارند. در این بین برند فالوین یا فولوین (Fulwin) برای خودروهای هیبریدی این برند انتخاب شده است. نخستین خودرو این برند نیز فالوین T9 خواهد بود که در حقیقت همان چری تیگو 9 است.

نام Fulwin در دهه 1990 و دهه 2000، برای برخی خودروهای چری استفاده می‌شد. شاخص‌ترین خودرو چری با این نام چری فالوین 2 است که نسل‌های مختلف آن با نام ام وی ام 315 در بازار کشورمان عرضه شده‌اند. اکنون نیز این نام برای خودروهای هیبریدی چری در روسیه مورد استفاده قرار گرفته است. دیگر خودرو این برند، فالوین A8 است که نسخه هیبریدی چری آریزو 8 در روسیه خواهد بود.

ابعاد و اندازه چری تیگو 9 هیبریدی با نسخه درون‌سوز آن یکسان هستند. همچنین فاصله محوری این کراس‌اوور 2820 میلیمتر خواهد بود. فالوین T9 با آرایش صندلی پنج نفره و شش نفره به دست مشتریان روسی خواهد رسید.

تیگو 9 هیبریدی

زیر کاپوت چری تیگو 9 هیبریدی، یک موتور بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه دو موتور الکتریکی قرار گرفته است. موتور بنزینی این خودرو که به عنوان ژنراتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. با این حال میزان توان موتورهای برقی هنوز مشخص نیست. همچنین ظرفیت پکیج باتری نیز اعلام نشده است. تنها چیزی که از این خودرو می‌دانیم، پیمایش نسخه‌های چینی تیگو 9 هیبریدی است که در حالت تمام الکتریکی براساس ظرفیت پکیج باتری، 100 یا 160 کیلومتر خواهد بود.

معرفی رسمی تیگو 9 هیبریدی در سال 2024 میلادی انجام می‌شود و پس از آن این خودرو روانه بازارهای صادراتی خواهد شد. نسخه درون‌سوز این خودرو با برند دیگری از چری و با نام جیکو J8 به بازار عرضه خواهد شد. خودروهای این برند در بازار ایران با نام لوکانو معرفی شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد