موضوعات داغ

تاکسی برقی فاو بستیون NAT در نمایشگاه خودرو تهران 1402 معرفی شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

فاو بستیون NAT یک خودرو برقی است که توسط ایران خودرو و به صورت وارداتی در بازار کشورمان عرضه خواهد شد. این ون برقی در غرفه ایران خودرو واقع در اتو اکسپو تهران 1402 به نمایش درآمده است تا مخاطبان از نزدیک با آن آشنا شوند. فاو بستیون NAT یک مینی‌ون یا MPV محسوب می‌شود. این خودرو در صورت ورود موفق به ناوگان تاکسیرانی عمومی یا خصوصی، جایگزین مناسبی برای مینی‌ون‌های فرسوده فعلی خواهد بود.

طراحی فاو بستیون NAT به وضوح یک خودرو برقی را به تصویر می‌کشد. این خودرو فاقد جلوپنجره مشبک است تا برقی بودن را به مخاطبین یادآور شود. دو چراغ کوچک عمودی نیز در دو طرف نمای جلو آن قرار دارند. تعدادی خطوط مشکی‌رنگ در نمای جلو خودرو قابل مشاهده هستند که هدف از اضافه کردن آن‌ها، کاهش سادگی این خودرو بوده است. این طرح از طراحی را به طور مشابه در سدان برقی هونگچی E-QM5 نیز دیده‌ایم.

ویدیو معرفی تاکسی برقی فاو بستیون NAT در نمایشگاه خودرو تهران 1402

نمای جانبی فاو بستیون NAT از دور شبیه به یک کراس‌اوور یا هاچ‌بک طراحی شده است اما هنگامی که لولای کشویی درب را ببینید، نظرتان در مورد این خودرو عوض خواهد شد. در واقع درب‌های عقب این خودرو به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند تا سرنشینان ورود و خروج راحت‌تری به کابین خودرو داشته باشند. در نمای عقب فاو بستیون NAT نیز شاهد الگوبرداری طراحان فاو از مینی‌ون‌های کره‌ای و آمریکایی به خصوص کیا سول و کیا کارنز هستیم.

نمای عقب فاو بستیون NAT

مشخصات فنی فاو بستیون NAT

فاو بستیون NAT به تک موتور الکتریکی با 161 اسب‌بخار قدرت و 155 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. پکیج باتری از جنس لیتیوم یون فسفات نیز وظیفه تامین انرژی این خودرو را برعهده دارد. برد فاو بستیون NAT براساس چرخه‌های چینی، 425 کیلومتر برآورد شده است. این باتری‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند که قادر است تا در عرض 30 دقیقه، ظرفیت باتری‌ها را به محدوده 80 درصد برساند.

فضای داخلی فاو بستیون NAT

فرمان برقی، صندلی‌های چرمی شش حالته با سیستم تهویه و حالت استراحت برای راننده، صندلی‌های چهار حالته برای سرنشینان، اهرم دنده الکترونیکی، سامانه بازیابی انرژی حاصل از ترمز و گرمای اضافی، سامانه کنترل پایداری و کشش، ترمز اضطراری، سامانه کمک حرکت در سربالایی، سامانه جلوگیری از واژگونی، کروز کنترل، پایش فشار باد تایرها، ترمز پارک الکتریکی، اتوهلد، کشوی برقی در عقب و چراغ‌های جلو ال‌ای‌دی تجهیزات رفاهی و ایمنی فاو بستیون NAT‌ را تشکیل می‌دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد