موضوعات داغ

سدان برقی خودرو لونا GRE EV، تاکسی برقی ایران خودرو در اتواکسپو تهران 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

ایران خودرو در کنار فاو بستیون NAT، یک محصول الکتریکی دیگر به نام لونا GRE EV را برای عرضه به ناوگان تاکسیرانی آماده کرده است. این خودرو نیز به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه خواهد شد و مشتریان اولیه آن، رانندگان تاکسی درون‌شهری خواهند بود. این خودرو براساس همکاری مشترک میان شرکت فرانسوی رنو و خودروساز چینی جیانگ لینگ ساخته شده است. این خودرو در چین با نام JMEV Yi شناخته می‌شود اما در بازارهای صادراتی با نام لونا EV عرضه شده است.

سبک طراحی بدنه لونا GRE EV، شباهت بسیاری به سدان‌های جدید چانگان دارد. چراغ‌های روشنایی این خودرو به صورت خط‌های باریک و کشیده طراحی شده‌اند و خودرو فاقد جلوپنجره است. نصب آینه روی درب‌ها، یکی از موارد خاص طراحی لونا GRE EV است که در اکثر خودروهای همرده مشاهده نمی‌شود. در نمای عقب نیز با چراغ‌هایی به سبک خودروهای هونگچی روبرو هستیم که ظاهر این خودرو را مدرن و در عین حال لوکس نمایش می‌دهند.

ویدیو معرفی لونا EV

برخلاف بسیاری از خودروهای برقی که کابین مینیمال با نمایشگرهای بزرگ را به کاربر عرضه می‌کنند، فضای داخلی لونا EV به خودروهای معمول بازار شباهت دارد. دو نمایشگر برای سیستم صوتی و همچنین مجموعه کلاستر در نظر گرفته شده‌اند که مجزا از یکدیگر قرار دارند. کنسول میانی خودرو نیز میزبان دکمه‌های متعددی است که برای تنظیمات سیستم تهویه، سیستم صوتی و حالات حرکتی خودرو در نظر گرفته شده‌اند. فرمان لونا GRE EV نیز دوشاخه است و دکمه‌های کنترلی روی آن قرار دارند.

سدان برقی لونا GRE EV

قدرت سدان برقی لونا GRE EV توسط تک موتور الکتریکی نصب شده روی دیفرانسیل جلو این خودرو تامین می‌شود که حداکثر 147 اسب‌بخار قدرت و 225 نیوتن‌متر گشتاور را آزاد می‌کند. پکیج باتری این خودرو 47 کیلووات ساعت ظرفیت دارد که با یکبار شارژ، قادر است به برد 400 کیلومتری دست پیدا کند. شارژ کامل باتری این خودرو با برق شهری، حدود 10 ساعت زمان نیاز دارد.

فضای داخلی سدان برقی لونا GRE EV

به نظر می‌رسد ایران خودرو نسخه‌های نیمه‌فول لونا GRE EV را برای عرضه به بازار ایران در نظر گرفته باشد، چرا که بخشی از تجهیزات کابین این خودرو همانند دکمه‌های کنترلی روی فرمان یا نمایشگر سیستم صوتی در نسخه رونمایی شده حذف شده‌اند. سایر امکانات سدان برقی لونا به این شرح هستند: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین پارک عقب، سنسور پایش فشار باد تایرها، کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا و سنسور نور.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد