موضوعات داغ

رونمایی از هوندا وزل 2023 در نمایشگاه خودرو تهران 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت معین خودرو ایرانیان همزمان با آغاز به کار پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در شهرآفتاب، از محصول جدید خود با نام هوندا وزل 2023 در دو نسخه هیبریدی و بنزینی رونمایی کرد.

معین خودرو ایرانیان پیش از این نیز عرضه خودروهای تویوتا کرولا را در چند مرحله از طریق سامانه یکپارچه آغاز کرده و رکورد واردات خودروهای غیر چینی را از آن خود کرده است. اکنون این شرکت علاوه‌بر تویوتا کرولا، دو نسخه از هوندا وزل را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

ویدیو معرفی هوندا وزل 2023

معرفی هوندا وزل 2023

هوندا Vezel یک کراس‌اوور نسبتا جمع و جور در سگمنت B است که زا سال 1998 تاکنون سه نسل از آن تولید و عرضه شده است. این محصول در برخی بازارها با نام وزل، HR-V، XR-V و ... نیز شناخته می‌شود. این کراس‌اوور هوندا درحال حاضر در 8 سایت تولیدی هوندا در سراسر جهان روی خطوط تولید قرار داشته و خودرو روز این شرکت محسوب می‌شود. هوندا وزل با هدف عرضه در بازارهایی از جمله شرق آسیا، استرالیا، آمریکای شمالی، مکزیک، برزیل و برخی کشورهای اروپایی تولید می‌شود. بالاترین میزان فروش این مدل هوندا به ترتیب در کشور چین، آمریکا و ژاپن بوده و استقبال مناسبی از آن صورت گرفته است.

هوندا وزل 2023 در نمایشگاه خودرو تهران 1402

بررسی طراحی ظاهری و داخلی

در بخش طراحی با خودرویی مدرن و جذاب رو به رو هستیم که در نمای جلو چراغ‌های باریک و کشیده و جلوپنجره زاویه‌دار، چره‌ای خشن و با ابهت را در نگاه بیننده تداعی می‌کند. در نمای جانبی برخلاف سایر قسمت‌ها با ظاهری ساده و بدون پیچیدگی همراه هستیم که در برخی از قسمت‌ها تصویری از خودروهای چینی را به یاد مخاطب می‌آورد. در نمای عقب هم چراغ‌های به هم پیوسته ظاهری نه چندان جدید را ایجاد کرده است، چرا که امروزه بسیاری از خودروسازان از این ترند طراحی پیروی می‌کنند. هوندا وزل هم از این قاعده مستثنی نیست.

در داخل کابین با طراحی مدرن و مینیمال در لحظه اول بسیار جذاب و گیرا به نظر می‌رسد. تریم داخلی اینخودرو به صورت دو رنگ و یک رنگ قابل سفارش هست که هر دو از جذابیت بالایی برخوردار هستند. همچنین طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی در این خودرو سبب می‌شود وزل به عنوان یک گزینه قابل اعتماد و با اصلت ژاپنی در بازار شناخته شود.

از جمله مهم‌ترین امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی کنسول مرکزی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رادار بین خطوط، تغییر مود رانندگی در سه حالت مختلف (Drive Mode)، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سرازیری، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد

هوندا وزل

مشخصات فنی هوندا وزل بنزینی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، هوندا وزل با دو نسخه ینزینی و هیبریدی قرار است به بازار ایران عرضه شود. در ادامه به معرفی و بررسی مشخصات فنی نسخه بنزینی خواهیم پرداخت. این خودرو دارای یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ تنفس طبیعی است که با حجم دقیق 1498 سی‌سی قادر به تولید نیرویی معادل 124 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر است. جعبه‌دنده اتوماتیک CVT تیپ ترونیک با 5 دنده مشتوعی وظیفه انتقال نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد