موضوعات داغ

بایک BJ40 توسط دیار خودرو به نمایشگاه خودرو تهران آمد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

دیار خودرو در جریان نمایشگاه خودرو تهران 1402، محصولات جدید خود را به نمایش گذاشه است. بایک BJ40 یکی از محصولات جدید این شرکت است که به دلیل طراحی ظاهری خاصی که دارد، نظر مخاطبان را به خود جلب کرده است. در واقع این خودرو را می‌توان نسخه کپی شده چینی جیپ رنگلر آمریکایی دانست.

بایک BJ40 نخستین بار در سال 2013 معرفی و عرضه شد و تا سال 2014 با همان ظاهر در نسخه‌های چهار در و دو در و همچنین نسخه لانگ راهی بازار شد. سرانجام در سال 2019 نسخه فیس‌لیفت ملایم آن با باز طراحی سپرها، چراغ‌ها و جزئیات دیگر به بازار عرضه شد. شایان ذکر است که در حال حاضر شاهد حضور نسخه فیس‌لیفت در بازار ایران هستیم.

اما سابقه حضور برند بایک در ایران به اوایل دهه 1390 باز می‌گردد. چرا که دیار خودرو در آن سال‌ها با عرضه بایک سابرینا، بایک سنوا و بایک ایکس 25 سهمی از بازار خودروهای چینی را از آن خود کرده است.

بایک BJ40 تاکنون در چندین نمایشگاه خودرو به نمایش درآمده است، اما اکنون به نظر می‌رسد دیار خودرو پس از آن‌که بخشی از سهام خود را به گروه ماموت واگذار کرده است، مراحل تولید و مونتاژ این محصول را آغاز کرده و به زودی شاهد آغاز فروش آن خواهیم بود.

ویدیو معرفی بایک BJ40

ویژگی‌های طراحی

بایک BJ40 به لحاظ طراحی ظاهری دارای ویژگی‌های منحصربفردی است که برخی از آن‌ها مشابه با جیپ رنگلر است. به طور مثال سقف قسمت عقب مشکی رنگ است که قابلیت جدا سازی دارد. همچنین می‌توان سقف اصلی خودرو و درب‌ها را نیز جدا کرد. همچنین شیشه جلو را می‌توان به سمت در موتور خواباند. این قابلیت به راننده و سرنشینان این امکان را می‌دهد تا از سافاری نهایت لذت را ببرند. طراحی کلی بایک BJ40 زمخت و خشن است و به خوبی یک خودرو آفرودی را به نمایش می‌گذارد. مطابق الگوی همیشگی خودروهای آفرودی، چرخ زاپاس نیز روی درب سوم یا پنجم خودرو نصب شده است.

بایک BJ40 در واقع یک خودروی شاسی مستقل است که از توانایی‌های آفرودی بالایی برخوردار است. بر این اساس می‌توان در طراحی این خودرو هم این قابلیت را مشاهده کرد. چرا که ارتفاع مناسب از سطح زمین و زاویه ورود و خروج قابل قبول، سبب می‌شود BJ40 از پس ناهمواری‌های مسیرهای خارج از جاده به خوبی برآید.

در طراحی داخل کابین هم می‌توان رگه‌هایی از جیپ رنگلر را به وضوح مشاهده کرد. همچنین استفاده از المان‌هایی نظیر دریچه‌های ورودی هوا به کابین با طرح لوگوی BAIC، سعی بر این دارد تا نشان دهد این خودرو شخصیتی مستقل دارد.

بایک BJ40

مشخصات فنی پیشرانه بایک BJ40

بایک BJ40 برای تامین نیروی محرک خود از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 225 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 380 نیوتن متر را دارد. همچنین جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را برعهده دارد.

BJ40 یک خودرو شاسی‌بلند بر مبنای شاسی مستقل است که از سیستم تعلیق دو جناغی مستقل در جلو و مولتی لینک عیر مستقل در قسمت عقب برخوردار است. همچنین سیستم ترمزهای این خودرو برای هر چهار چرخ به صورت دیسکی است.

توضیحات عکس

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی بایک BJ40

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی بایک BJ40 می‌توان به مواردی از قبیل ترمز دستی الکتریکی، سیستم پایش فشار باد تایر، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل، قفل دیفرانسیل عقب، سیستم تقویتی در مقابل واژگونیف رکاب جانبی، آینه‌های برقی تاشو دارای گرمکن، شیب سنج دیجیتال، فرمان چرمی چند منظوره، قابلیت تنظیم زاویه فرمان در 4 جهت، صفحه نمایش 12.3 اینچی، کروزکنترل، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت، تنظیم دستی صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در 4 جهت، گرمکن صندلی جلو 3 حالته، صفحه کیلومتر گرافیکی، USB، AUX، بلوتوث، دی‌لایت LED، هدلایت اتوماتیک، سقف فایبرگلاس با قابلیت جداشدن، سیستم تهویه دوگانه، سیستم صوتی دارای 8 بلندگو، صندلی چرمی، دوربین ثبت وقابع (DVR) و قابلیت جدا شدن درها اشاره کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد