موضوعات داغ

تویوتا کرولا 2023 در نمایشگاه خودرو تهران 1402، بررسی سدان وارداتی معین خودرو + ویدیو و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا کرولا یک خودروی بسیار شناخته شده برای مصرف‌کنندگان در سراسر جهان است. این خودرو از دهه 1960 میلادی تاکنون توسط خودروساز ژاپنی تویوتا تولید شده است. کرولا در قالب مدل‌های سدان، هاچ‌بک و استیشن عرضه می‌شود که اکثر نسخه‌های وارد شده به بازار ایران و خاورمیانه، نوع سدان هستند. نسل دوازدهم تویوتا کرولا با کد E210، از سال 2018 میلادی به بازار جهانی عرضه شده است. مانند همیشه، این خودرو با بدنه‌های متفاوت و موتورهای مختلف در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. تویوتا این خودرو را علاوه بر ژاپن، در چین، برزیل، ترکیه، آمریکا و بریتانیا نیز تولید می‌کند.

مطابق با روند صنعت خودروی جهانی، نسل دوازدهم تویوتا کرولا در میانه عمر خود یعنی سال 2022 یک فیس لیفت را تجربه کرد. این فیس لیفت برخی خطوط طراحی نمای جلو و عقب این خودرو را تغییر داد. خوشبختانه تاخیر در اجرای واردات خودرو باعث شد تا نسخه‌های فیس لیفت این خودرو به بازار ایران برسند. تاکنون دو مدل از این خودرو برای واردات به ایران در نظر گرفته شده‌ است. نمونه اول مجهز به موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و نمونه دوم با موتور 1.5 لیتری سه سیلندر خطی وارد بازار می‌شود. نسخه‌های وارداتی تویوتا کرولا به ایران، ساخت چین هستند.

ویدیو معرفی تویوتا کرولا 2023

فضای داخل تویوتا کرولا 2023

در کابین تویوتا کرولا 2023، کنترل‌ها و وسایل در جایگاه خود قرار دارند. کنترل‌های فیزیکی نیز فراوان هستند و مانند خودروهای چینی، همه چیز لمسی نیست. مطابق طراحی بیرونی، در کابین نیز حجم داشبورد افزایش یافته است.

فرمان طراحی ساده‌ای دارد و روکش چرمی ندارد اما دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن قرار گرفته‌اند. صندلی‌ها در مدل‌های وارداتی به ایران روکش پارچه‌ای روشن دارند که احتمال جذب آلودگی و تغییر رنگ بالاست. با این حال، صفحه نمایش سیستم سرگرمی برای مدل‌های وارداتی به ایران در نظر گرفته شده است.

طراحی تویوتا کرولا 2023 آن چیزی است که از یک خودروی پرفروش جهانی انتظار می‌رود. این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که برای سلیقه‌های متفاوت زیبا و مقبول به نظر می‌رسد. ظاهر کرولا در تمام نسل‌هایش کم‌تغییر بوده است و نسل دوازدهم نیز این روند را ادامه می‌دهد. در نمای جلو کرولا 2023، چراغ‌هایی دیده می‌شود که مانند خودروهای لکسوس یک دهه پیش طراحی شده‌اند.

فضای عقب تویوتا کرولا 2023

یک جلوپنجره باریک، این چراغ‌ها را به هم متصل می‌کند. مه‌شکن‌ها نیز به صورت بسیار کوچک در دو طرف سپر تعبیه شده‌اند. اگر نسخه‌های قبلی تویوتا کمری که به ایران وارد شده را به یاد داشته باشید، شباهت زیادی میان آن و کرولا 2023 مشاهده خواهید کرد.

طراحان تویوتا برای فیس لیفت 2022 کرولا، از عناصر طراحی خودروهای لکسوس استفاده کرده‌اند. بنابراین نمای جلو نسبت به نسل‌های قبل کمی لوکس‌تر به نظر می‌رسد. در نمای جانبی نیز حجم‌ها و خطوط فانتزی اضافه شده که خودرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. افزودن حجم به بدنه در بخش عقب نیز ادامه یافته و یک سپر بزرگ ظاهر پشتی را تکمیل می‌کند. با این حال، طراحی چراغ‌ها نسبت به مدل قبلی و حتی تویوتا یاریس تفاوت چندانی ندارد و تشخیص کرولا از سایر خودروها آسان است.

فضای داخلی تویوتا کرولا 2023

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023

اولین سری کرولا 2023 با موتور 1.2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به بازار ما می‌آید. همانطور که ذکر شد، این موتور روی نسخه‌هایی از کرولا که برای بازار چین در نظر گرفته شده، نصب می‌شود. حداکثر قدرت این موتور 116 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 187 نیوتن متر است که با یک موتور 1.6 تا 1.8 لیتری تنفس طبیعی رقابت می‌کند. مزیت واردات کرولا با این موتور، عوارض کمتر آن است. اگر با موتورهای 1.6، 1.8 یا 2 لیتری وارد می‌شد، عوارض و قیمت تمام شده بالاتر بود.

این موتور توربوشارژ است و نیاز به سوخت باکیفیت دارد. توربوشارژر آن از نوع هوا به آب است که خنک‌کنندگی بهتری در بلندمدت دارد و از استاندارد یورو 6 پیروی می‌کند. جعبه‌دنده آن CVT است که حالت رانندگی اسپرت دارد و 10 دنده مصنوعی ارائه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی 5.6 لیتر به ازای 100 کیلومتر از مزایای آن به عنوان یک سدان اقتصادی است. شتاب 0 تا 100 آن 12 ثانیه اعلام شده که در این کلاس رقم قابل قبولی است. سیستم تعلیق جلو مک فرسون و عقب چند اتصاله است که سواری نرمی را رقم می‌زند. ترمزهای دیسکی 4 چرخ نیز نکته مثبتی محسوب می‌شود. ظرفیت باک سوخت نیز 50 لیتر است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/11
زیباااااااا
1402/11/11
بنظر من نسخه های هیبریدی سایپا با موتور 1/8 تنفس طبیعی برای ایران بهتره.نظر دوستان چیه؟