موضوعات داغ

رنو کولیوس جدید در ایران، سامسونگ QM6 توسط سروش دیزل معرفی شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول

سروش دیزل در نمایشگاه خودرو تهران 1402، دو محصول وارداتی از رنو را برای مخاطبین ایرانی به ارمغان آورده است. که شامل رنو آرکانا و رنو کولئوس می‌شوند. نسخه رونمایی شده از رنو کولئوس در واقع نمونه ساخت کره جنوبی این خودرو است که در کارخانه مشترک رنو و سامسونگ مونتاژ می‌شود و رنو سامسونگ QM6 نام دارد. این خودرو از نظر ظاهری کاملا مشابه به رنو کولیوس معروف است که نسخه‌های بسیاری از آن در بازار کشورمان موجود هستند. بنابراین مشتریان به راحتی این خودرو را می‌شناسند و این مزیت به بازاریابی موفق رنو سامسونگ QM6 کمک خواهد کرد.

ویدیو معرفی سامسونگ QM6 یا رنو کولیوس

با وجود شباهت‌های ظاهری کامل میان رنو سامسونگ QM6 و نسخه‌های موجود از رنو کولیوس در داخل کشور، این دو خودرو از نظر فنی با یکدیگر متفاوت هستند. زیر کاپوت رنو سامسونگ QM6، پیشرانه دولیتری توربوشارژر قرار دارد که حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در رنو کولیوس کره‌ای برعهده دارد. این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شده است، بنابراین برخلاف نسخه‌های قبلی رنو کولیوس قابلیت بیراهه نوردی ندارد.

طراحی داخلی و خارجی رنو سامسونگ QM6، کاملا مشابه با نسل دوم رنو کولیوس است. تولید این خودرو مدتی پیش در فرانسه متوقف شد اما سایت مشترک رنو و سامسونگ در کره جنوبی، همچنان نسل دوم این خودرو را بدون تغییر به تولید می‌رساند.

سامسونگ QM6

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به رادار نقطه کور، رادار بین خطوط، اتو پارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالا اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خستگی راننده، سیستم هشدار تصادف از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن و سرد کن تمام صندلی ها، اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم صوتی Bose و حالت رانندگی اکونومی اشاره کرد. قیمت تقریبی این خودرو در ایران، بیش از سه میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. رنو سامسونگ QM6 پس از عرضه به بازار، به عنوان رقیبی برای کراس‌اوورهای مونتاژی و وارداتی چینی ایفای نقش خواهد کرد.

فضای داخلی

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/10
حیف دندش cvt هست! و حیف که موتورش ضعیفه
1402/11/11
اگه همون کولئوس با اون کیفیت موتور به صدا افتادن داخل کیفیت مسخرش تو مدل هفده که ولش کن تغییریم نکرده