موضوعات داغ

مکث تیارا پرایم در اتواکسپو تهران 1402 رونمایی شد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت مکث موتور در اتواکسپوتهران 1402 از جدیدترین محصول مونتاژی خود با نام مکث تیارا پرایم رونمایی کرد. این کراس‌اوور تازه‌وارد در بازار چین با نام بایک بیجینگ X7 شناخته می‌شود که در واقع فیس‌لیفتی از نسخه قبلی X7 همراه با پکیج تکنولوژی اضافی و برخی تغییرات فنی است.

پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از تاریخ نهم تا پانزدهم بهمن ماه 1402 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و خودروی موردنظر را از نزدیک ملاقات کنند و با جزئیات بیشتری از آن آشنا شوند.

فیلم بررسی نیو تیارا

مشخصات فنی نیو تیارا

تیارا پرایم برای تامین نیروی پیشران خود از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر TGDi بهره می‌گیرد. توان خروجی این پیشرانه معادل 188 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن حدود 280 تا 305 نیوتن متر است. علاوه‌بر این، تیارا پرایم مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته است که نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از نظر ساختار تعلیق، بایک بیجینگ X7 از سیستم مولتی لینک در عقب و مک فرسون در جلو بهره می‌برد. همچنین شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور 1650 کیلوگرمی کمتر از 9 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت این محصول چینی ۷.۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

مکث تیارا پرایم

چهره‌ای مدرن و جذاب

مکث تیارا پرایم در سگمنت کراس‌اوورهای شهری جای می‌گیرد و با ابعاد 4745 میلی‌متر طول، 1892 ملی‌متر عرض و 1715 میلی‌متر ارتفاع، خودرویی با ابهت و جذاب به نظر می‌رسد. طراحی ظاهری این خودرو با پیروی از الگوهای مدرن و بروز، ظاهری جذاب و گیرا را برای به ارمغان آورده است.

در نمای جلو فرم یکپارچه جلوپنجره و سپر که این روزها به طرحی رایج میان خودروسازان چینی تبدیل شده است، چهره‌ای تهاجمی را رم زده است. همچنین چراغ‌ها در این بخش به صورت کشیده و به هم پیوسته هستند که مطابق با ترند روز دنیا طراحی شده‌اند. در نمای جانبی نیز پروفیل‌های بدنه حجیم و با خطوط اغراق‌آمیز طراحی شده‌‌اند.

در نمای عقب نیز چراغ‌های یکپارچه با دیزاین و گرافیک دودی، جذابیت دو چندانی به این بخش داده است. همچنین دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ با چهار عدد خروجی اگزوز در طرفین آن، ظاهری اسپرت و جوان‌پسند ایجاد کرده است.

داخل بایک X7

طراحی کابین و امکانات رفاهی

داخل بایک X7 با استفاده گسترده از صفحه‌نمایش‌ها، چهره مدرنی را ارائه می‌کند. یک پنل عریض دیجیتالی و سیستم چندرسانه‌ای ترند روز، فضایی آشنا و به روزی را ارائه می‌کند.یک صفحه نمایش لمسی در پایین‌ نیز امکان کنترل تهویه مطبوع را فراهم می‌کند و حس مدرن بودن را بیشتر می‌کند. سطوح براق پنل داشبورد نسبت به مدل قبلی کاهش یافته‌ است و آنها را با پانل‌های خاکستری شبیه چوب به روز کرده‌اند. طراحی مجراهای هوا و فرمان با سبکی مدرن‌تر تغییر کرده است.

فضای داخلی مکث تیارا پرایم

از امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک دو کاناله، جلو آمپر دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، اتوپارک، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ‌ها، سقف پانورامای برقی، صندوق عقب برقی، دستگیره‌های مخفی بیرونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، صندلی‌های برقی جلو با گرمکن و سردکن، حافظه صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده، نور پردازی کابین، تشخیص اجسام و موجودات زنده اطراف خودرو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع و… اشاره کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/11
من این ماشینو امروز دیدم و سعی کردم خیلی همه چیشو بررسی کنم تقریبا میتونم بگم نسبت به تیگو 7 پرو مکس این ماشین همه جوره حس کیفیت بهتری میداد
طراحی داخلی و کیفیت متریال بالاتر بود از محصولات چری و تقریبا مشابه با تیگو 8 پرو و پرو مکس بود و میگم قابل قیاس با محصولات چری نبود به نظرم خیلی بهتر بود و طراحی پخته و شیکی داشت و از اونجایی که بایک برند معتبری هست و تو کشور های حومه ام فروش بدی نداشته به نظرم قابل قبول هست