موضوعات داغ

بایک BJ80 دیار خودرو، کپی چینی جی کلاس در نمایشگاه اتواکسپو تهران 1402 + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

بایک BJ80 به عنوان جدیدترین محصول شرکت دیار خودرو با مالکیت ماموت خودرو، در نخستین حضور خود در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این خودروی بزرگ و آفرود چینی بر اساس پلتفرم مرسدس بنز جی کلاس طراحی شده و در بخش‌های متعددی از جمله شاسی بلند جعبه‌ای، تاثیر طراحی آلمانی مشهود است.

خودرو بایک BJ80 یک خودروی گران‌قیمت محسوب می‌شود. ماموت و دیار خودرو هیچ برنامه‌ای برای عرضه این محصول در بازار ایران اعلام نکرده‌اند. با این حال، حضور این خودروی الهام گرفته از طراحی مرسدس بنز جی کلاس، توجه علاقه‌مندان به خودروهای بزرگ و آفرود کلاسیک را به خود جلب کرده است.

ویدیو معرفی بایک BJ80 دیار خودرو در نمایشگاه اتواکسپو تهران 1402

مشخصات فنی و امکانات بایک BJ80 دیار خودرو

بایک BJ80 با دو پکیج فنی متفاوت تولید می‌شود. پکیج اول شامل موتور 2.3 لیتری توربوشارژر با قدرت 231 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است. پکیج دوم نیز دارای موتور 3 لیتری توربوشارژر با 280 اسب بخار قدرت و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک می‌باشد.

نمونه نمایش داده شده در نمایشگاه تهران، طراحی کلاسیک اولیه این خودرو بوده و انتظار می‌رود در صورت تولید انبوه، نسخه فیس‌لیفت جدید عرضه شود. بایک در تولید این خودرو الگوی کاملی از مرسدس بنز جی کلاس برداشته است. به همین دلیل، شایعه شده که مرسدس بنز با عرضه این محصول مخالفت کرده است.

بایک BJ80

علاوه بر کاربرد تفریحی، بایک BJ80 یک خودروی نظامی است که هم‌اکنون در ارتش چین و نیجریه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نسل اول این خودرو فاقد امکانات رفاهی بوده، اما نسل جدید آن از تجهیزات روز بهره‌مند شده است. با این حال، طراحی داخلی BJ80 کاملاً کلاسیک است و المان‌هایی همچون دسته ترمز دستی حفظ شده‌اند.

شرکت بایک در مدت زمان عرضه این خودرو، قیمت‌های نجومی برای آن تعیین کرده بود که با توجه به عدم استقبال مشتریان، مجبور به کاهش قیمت شده است. در حال حاضر قیمت بایک BJ80 در بازارهای جهانی از 40 هزار دلار آغاز می‌شود.

فضای داخلی بایک BJ80

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/11
اگر عرضه شه عالیه
قطعا جواب میده به شرطی که مونتاژ نشه
خودتون میدونید وضعیت مونتاژ خودروها در ایران به چه شکلیه...