موضوعات داغ

نگاهی به غرفه ویرا در نمایشگاه اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ + عکس

عکس مطلب اول

ویرا دیزل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ماموت با محصولات برند شاکمن راهی شهر آفتاب تهران شده است. پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو با نام تجاری اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ هم‌اینک در حال جریان بوده و بازدید عموم از ساعت ۱۰ الی ۱۷ بعدازظهر، آزاد است.

ویرا دیزل یک شرکت نسبتا نوپا به حساب می‌آید که محصولات آن بارها در نمایشگاه‌های مختلف تهران، تبریز، شیراز و ... به عرضه درآمده‌اند. این شرکت در اتو اکسپو تهران ۱۴۰۲ با کشنده دماغه دار ویرا Z3، کشنده بدون دماغ ویرا Y3 و کامیونت Y9 نظر بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خود جلب می‌کند.

کشنده دماغه دار سایز بزرگ ویرا Z3 ظاهری جذاب و باصلابت و کابین مدرن و امروزی دارد. پیشرانه ۱۲ لیتری ۶ سیلندر این ماشین نه در زیر اتاقک، بلکه در بخش دماغه جاسازی است. این موتور با مدل ISGE5-490 ساخت شرکت کامینز بوده و به گیربکس ۱۴ دنده اتوماتیک ایتون (۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب) متصل است. پیشرانه کامینز در ویرا Z3 می‌تواند ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ظرفیت مجاز حمل بار ۷۳۰۰ کیلوگرم روی محور جلو، ظرفیت مجاز حمل بار ۱۳۰۰۰ کیلوگرم روی محور عقب، ترمزهای دیسکی ۲ مداره پنوماتیک مجهز به ABS، EBS، ESC، ASR، AEBS، ترمز موتور Jacobs و ریتاردر هیدرولیکی ۵ مرحله‌ای Voith از دیگر مشخصات فنی ویرا Z3 هستند.

ویرا Z3

محصول دیگر ویرا دیزل در نمایشگاه خودرو تهران، کشنده بدون دماغ Y3 است. ویرا Y3 نیز از همان پیشرانه به‌کاررفته در Z3 استفاده می‌کند و مشخصات فنی و تجهیزات مشترکی با برادر دماغه دار خود دارد. ظرفیت مجاز محور جلو و عقب این ماشین نیز به ترتیب، ۷۳۰۰ کیلوگرم و ۱۳۰۰۰ کیلوگرم است.

ویرا Y9

و اما کشنده Y9 سومین و کوچک‌ترین محصول مشکی‌رنگ در غرفه ویرا دیزل به شمار می‌آید، هرچند که در سه نسخه ۵.۵، ۶ و ۹ تنی روانه بازار می‌شود. نسخه‌های ۵.۵ و ۶ تنی دارای ظرفیت مجاز ۲۴۰۰ کیلوگرم روی محور جلو و ۴۲۴۰ کیلوگرمی روی محور عقب هستند، حال آنکه نسخه ۹ تنی می‌تواند ۳۲۰۰ کیلوگرم وزن را روی محور جلو و ۶۰۰۰ کیلوگرم وزن را روی محور عقب تحمل کند. این ماشین به موتور ۳.۸ لیتری ۴ سیلندر کامینز مدل ISF3.8S5154 مجهز است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس ۷ سرعته دستی ساخت شرکت Fast (۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب) نیروی موتور را به سمت چرخ‌ها هدایت می‌کند. ترمزهای جلو و عقب از نوع کاسه‌ای دو مداره پنوماتیک و مجهز به ABS، EBD، ECS و AEBS هستند. نسخه‌های ۶ و ۹ تنی همچنین از سیستم ترمز اگزوز بهره می‌گیرند. این کشنده در نسخه ۹ تنی دارای کابین خواب‌دار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد