موضوعات داغ

نامی خودرو با 3 مدل خودرو وارداتی نیسان در اتواکسپو تهران 1402 + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

نامی خودرو به عنوان یکی از شرکت های مطرح وارد کننده خودروهای ژاپنی به ایران، در پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران (اتواکسپو تهران 1402) که از تاریخ نهم تا پانزدهم بهمن ماه سال 1402 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود، خودروهای جدید نیسان را به نمایش گذاشته است.

نیسان ایکس تریل 2023

یکی از محصولات ارائه شده، خودروی نیسان ایکس تریل مدل 2023 است که برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش عموم درآمده است. نیسان ایکس تریل یک خودروی کراس اوور پرطرفدار است که تاکنون چهار نسل از آن تولید و عرضه شده است. نسل چهارم این خودرو در سال 2021 با پلتفرم مشترک CMF-CD نیسان و رنو معرفی شده است.

نیسان ایکس تریل 2023

ایکس تریل 2023 از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری بهره می برد که با سیستم سوخت رسانی مستقیم و تزریق سوخت GDi، توانایی تولید 181 اسب بخار قدرت و 244 نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک گیربکس بی دنده و الکترونیکی CVT به چرخ ها منتقل می شود. ایکس تریل از تعلیق جلو مک فرسون و عقب مولتی لینک بهره می برد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، نیسان ایکس تریل مجهز به سیستم های هوشمند کمک راننده نیسان است. همچنین امکاناتی مانند دکمه استارت، صندلی های برقی، سیستم صوتی بوز، نمایشگر لمسی، کلاستر دیجیتال و ... از دیگر امکانات این خودرو به شمار می روند. در تست تصادف یورو ان سی ای پی، ایکس تریل موفق به کسب حداکثر امتیاز 5 ستاره شده است.

نیسان سیلفی 2023

نیسان سیلفی 2023

یکی دیگر از خودروهای نیسان که در این نمایشگاه به نمایش درآمده، سدان سیلفی مدل 2023 با سیستم هیبریدی e-Power است. سیستم هیبریدی سیلفی شامل یک موتور الکتریکی 136 اسب بخاری است که با استفاده از یک موتور بنزینی 1.2 لیتری به عنوان ژنراتور، تغذیه می شود. به این ترتیب، سیلفی e-Power عملا یک خودروی برقی با مصرف سوخت پایین است.

طبق ادعای شرکت نیسان، مصرف سوخت ترکیبی سیلفی در شهر 1.8 و در بزرگراه 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. سیلفی مجهز به باتری لیتیوم یون 38 کیلووات ساعتی است که از شارژ سریع پشتیبانی می کند. شتاب 0-100 این خودرو 10.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

نیسان کیکس 2023

نیسان کیکس 2023

سومین خودروی نیسان حاضر در نمایشگاه، کراس اوور کوچک کیکس است. کیکس از موتور 1.5 لیتری بنزینی چهار سیلندر بهره می برد که 122 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی موتور از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. کیکس از تعلیق جلوی مک فرسون و عقب میله ای پیچشی بهره می برد و ترمزهای آن دیسکی است. سیکل مصرف سوخت ترکیبی کیکس 6.58 لیتر در هر 100 کیلومتر و ظرفیت باک سوخت آن 41 لیتر است.

کیکس در بخش امکانات رفاهی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد. این خودرو مجهز به سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای، ورود و استارت بدون کلید، صفحه نمایشگر لمسی اینفوتینمنت، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه و غیره است. در بخش ایمنی نیز کیکس مجهز به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای پرده ای و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی می باشد.

به طور کلی می توان گفت شرکت نامی خودرو با معرفی سه خودروی نیسان ایکس تریل، سیلفی و کیکس در نمایشگاه خودرو تهران، تنوع قابل توجهی را در سبد محصولات خود ایجاد کرده است. این سه خودرو در سه سگمنت متفاوت شامل کراس اوور میانی، سدان هیبریدی و کراس اوور شهری قرار می گیرند و پاسخگوی نیازهای متنوع مشتریان هستند. با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی، این سه خودرو می توانند گزینه های جذابی برای خریداران باشند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/15
نیسان خیلی بهتراز تویوتا هس