موضوعات داغ

هیوندای الانترا 2023 در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد + فیلم و عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت کرمان موتور که در دور قبلی واردات متولی عرضه خودروهای هیوندای به کشور بود، در دور جدید واردات خودرو به کشور هم برخی از نمونه‌های جدید هیوندای را راهی بازار ایران کرده است. بر این اساس از چندی پیش فرآیند شماره‌گذاری و تحویل خودروهای هیوندای الانترا 2023 آغاز شده و پای این سدان محبوب کره‌ای به خیابان‌های کشور باز شده است. حال فرصتی پیش آمده تا الانترا 2023 وارداتی در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران نیز به صورت رسمی به نمایش عمومی در آید تا علاقه‌مندان به این محصول محبوب از نزدیک با آن آشنا شوند.

هفت نسل از هیوندای الانترا از سال 1990 تاکنون تولید و عرضه شده است. ب توجه به سابقه حضور این محصول در بازار ایران، می‌توان گفت تقریبا تمامی نسل‌های آن توانسته به بازار ایران راه پیدا کند، هرچند در سال‌های ابتدایی نقش چندان پررنگی در سبد محصولات بازار ایران نداشتف اما طی سال‌های گذشته به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های میان رده وارداتی شناخته شده است.

ویدیو معرفی هیوندای الانترا 2023

چهره مدرن و جذاب

یکی از ویژگی‌های بارز در طراحی نمای ظاهری هیوندای الانترا 2023، استفاده بیش از اندازه از خطوط و احجام تند و تیز روی بدنه است. به طوری که چهره این خودرو کاملا متفاوت از سایر محصولات هیوندای از گذشته تا به امروز در بازار ایران است. در واقع زبان طراحی جدید هیوندای در این خودرو به خوبی نمایان شده است.

مهم‌ترین مشخصه در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ و مشبکی است که در طرفین آن چراغ‌های تیز و کشیده قرار گرفته‌اند و چهره‌ای عبوس و تهاجمی را رقم زده‌اند. همچنین در نمای جانبی پروفیل‌های بدنه دارای خطوط حجمی هستند که به ظاهر الانترا شهصیتی تنومند بخشیده‌اند.

در نمای عقب هم چراغ‌های به هم پیوسته با گرافیک داخلی جذاب، در کنار خطوط تیزی که بدنه را بسیار حجیم کرده‌اند، ظاهری زیبا و جذاب را پدید آورده‌اند. در کل می‌توان گفت که طراحی ظاهری هیوندای الانترا بسیار شبیه به برادر بزرگ‌ترش یعنی سوناتا شده است.

هیوندای الانترا 2023 در نمایشگاه خودرو تهران

کابین با کیفیت اما بسیار ساده

یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف هیوندای الانترا 2023 وارداتی، کمبود آپشن و امکانات رفاهی است که سبب شده در نمای کلی داخل کابین هم نمود پیدا کند. چرا که بسیاری از قسمت‌های داشبورد که جایی برای کلیدها و ادوات کنترلی است، خالی باشد و نمایشگر لمسی جای خود را با نمونه‌ اقتصادی و ارزان قیمت بدهد.

طراحی راننده محور داشبورد یکی از ویژگی‌های جذاب کابین این سدان کره‌ای است که موجب تسلط بیشتر راننده به کنترل سیستم صوتی، سیستم تهویه و سایر ادوات می‌شود. همچنین فضای جادار کابین از دیگر مزایای این خودروست که باید به آن اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای الانترا 2023 می‌توان به مواردی از قبیل دو کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی، فرمان برقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 8 اینچی، بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران و سیستم تهویه مطبوع دستی اشاره کرد.

هیوندای الانترا 2023

مشخصات فنی پیشرانه

هیوندای الانترا 2023 وارداتی برای تامین نیروی پیشرانه خود از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر اتمسفریک (اتفس طبیعی) بهره می‌گیرد که قابلیت تولید نیرویی معادل 128 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر را دارد. جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

شتاب صفر تا صد این سدان 1.2 تنی حدود 10.4 ثانیه است که با توجه به مشخصات فنی پیشرانه کمتر از این هم از آن انتظار نمی‌رود. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت الانترا 2023 حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای یک محصول با مشخصات فوق کمی زیاد به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/16
موتور ضعیف
دکمه های فیزیکی یاداور کنسول بازی میندازه
1402/11/17
مشتری اول آخرخودتی هیچ آبشنی نداره