موضوعات داغ

زمان ورود خودروهای برقی به بازار ایران اعلام شد + جزئیات

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی گفت و گویی از ورود خودروهای برقی از سال 1403 به بازار ایران خبر داد.

حسن کریمی‌سنجری اعلام کرد: با توجه به ادامه روند واردات و ترخیص خودروهای برقی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حداقل 2500 دستگاه خودروی برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور اضافه شود. با توجه به اولویت‌دهی به تاکسی‌ها در تخصیص این خودروهای برقی، انتظار می‌رود تا پایان سال تعداد قابل توجهی تاکسی برقی در سطح شهرها دیده شود.

وی درخصوص تعداد خودروهای وارداتی برقی اظهار نمود: تاکنون 600 دستگاه خودروی برقی وارد و ترخیص شده و 600 دستگاه دیگر همچنان در گمرک باقی مانده است. همچنین 1500 دستگاه خودروی برقی در حال حمل به کشور است.

او ادامه داد: علاوه بر واردات، پیش‌بینی می‌شود از سال 1403 دو مدل خودروی برقی با 40 درصد ساخت داخلی توسط خودروسازان داخلی عرضه شود. 12 شرکت خودروسازی دولتی و خصوصی در نوبت دریافت ارز برای واردات خودروهای برقی هستند و پس از آن اقداماتی برای افزایش ساخت داخل قطعات این خودروها انجام خواهد شد.

در ابتدا، خودروهای برقی وارداتی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تاکسی‌ها تخصیص می‌یابد. سپس امکان فروش این خودروها به ارگان‌های دولتی و افراد خارج از سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز فراهم می‌شود تا دسترسی عموم مردم به خودروهای برقی تسهیل گردد.

با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده، انتظار می‌رود طی سال‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه خودروهای برقی در سطح شهرها باشیم. خودروسازان داخلی نیز با سرمایه‌گذاری بر روی تولید خودروهای برقی، می‌توانند سهم خوبی از این بازار را تصاحب کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/23
تا کی وعده سر خرمن به ملت میدین من هنوز یکساله سامانه یکپارچه وارداتی ثبت نام کردم ودر لیست نوبت دهی هستم خبری نشده کلا ۱۰۰۰ تا خودرو تحویل دادین یه کم برای حرفاتون ارزش قائل بشید.