موضوعات داغ

قیمت نهایی فونیکس آریزو 6 جی تی اعلام شد + مشخصات فنی

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

در آستانه فرارسیدن سال نو، شرکت مدیران خودرو با رونمایی از قیمت نهایی 1 میلیارد و 420 میلیون تومان برای آریزو 6 جی‌تی، آمادگی خود را جهت عرضه این سدان پرشتاب به بازار ایران پس از تعطیلات اعلام نمود.

این محصول تازه‌نفس که از شاخه خانواده آریزو به شمار می‌رود، همچون مدل متمایز آریزو 6 ، با نام برند "فونیکس" به رقابت با سایر رقبای کورس در عرصه خودروهای سدان خواهد پرداخت.

مشخصات فنی آریزو 6 جی تی

مدیران خودرو با هدف ارتقای سطح عملکرد و قدرتمندسازی آریزو 6 جی تی این خودرو را به پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر با توان 197 اسب بخار و گشتاور ویژه 290 نیوتن‌متر مجهز نموده است. این امر به همراه جفت‌شدن این موتور پرقدرت با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر از نوع وت (Wet)، شتاب‌گیری شگفت‌انگیزی را برای این سدان رقم زده؛ به گونه‌ای که طبق اعلام کاتالوگ رسمی، این وسیله نقلیه کمتر از 7 ثانیه برای رسیدن از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت زمان نیاز خواهد داشت. این رکورد، آریزو 6 جی‌تی را به یکی از سریع‌ترین خودروهای حاضر در بازار ایران مبدل ساخته است.

فونیکس آریزو 6 جی تی

علاوه بر پتانسیل شتاب‌گیری چشمگیر، مصرف سوخت مدل آریزو 6 جی‌تی نیز در سیکل ترکیبی، با میانگین مصرف 6.6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر، نسبت به سایر محصولات هم‌رده بهینه‌تر گزارش شده است. این خودرو 1400 کیلوگرمی با ظرفیت باک 48 لیتری، بدون نیاز به سوخت‌گیری مکرر، امکان پیمودن مسافت‌های طولانی را در شرایط ایده‌آل فراهم می‌آورد.

اگرچه از نظر سیستم تعلیق تغییری در فونیکس آریزو 6 جی‌تی نسبت به نسخه‌های پیشین آریزو 5 اسپرت و آریزو 6 پرو اعمال نگردیده است، اما ارتقای قابل توجه در بخش‌های پیشرانه و گیربکس، این خودرو را به سطح جدیدی از هیجان و لذت رانندگی ارتقا بخشیده است. بدین ترتیب، علاقه‌مندان به خودروهای پرشتاب می‌توانند انتظار تجربه‌ای مناسبی را از رانندگی با این سدان داشته باشند که در کلاس خود قابل توجه خواهد بود.

فضای داخلی فونیکس آریزو 6 جی تی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد