موضوعات داغ

نیسان کیکس 2023 در راه بازار، بررسی وارداتی کوچک نامی خودرو + عکس

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

شرکت نامی خودرو در حال انجام مراحل لازم برای عرضه خودروی جدید نیسان کیکس در ایران است و به زودی این کراس اوور کوچک ژاپنی را وارد بازار کشورمان خواهد کرد.

نیسان کیکس، یک کراس اوور کوچک و اقتصادی است که برای استفاده شهری و خانواده های جوان طراحی شده است. این خودرو از سری محصولات پرفروش نیسان در سطح جهانی محسوب می شود و می تواند جایگزین مناسبی برای نیسان جوک قدیمی در بازار داخلی باشد.

از نظر ظاهری، طراحی نیسان کیکس حالت جوانپسندانه و اسپرت دارد که با ابعاد کوچک و جمع و جور آن ترکیب شده است. در نمای جلو، نیسان اخیرا فیس لیفتی را روی این خودرو اعمال کرده که باعث القای حس تهاجمی بیشتر در این ناحیه شده است. چراغ های جلو و مه شکن ها در جایگاه معمول خود قرار گرفته اند. در نمای جانبی شباهت زیادی به یک هاچ بک دیده می شود. سقف و ستون های مشکی رنگ نیز جلوه اسپرت را تقویت می کنند. عقب خودرو نیز از طراحی شبیه به نیسان جوک بهره می برد.

در کابین نیز شاهد یک طراحی ساده و کاربردی با استفاده از مواد اقتصادی پلاستیکی هستیم که یادآور هویت اقتصادی این خودرو است. با این حال، امکانات رفاهی مناسبی مانند سیستم صوتی Bose، نمایشگر و کنترلرهای فیزیکی متعدد در این کابین گنجانده شده اند. فضای عقب و حجم صندوق عقب نیز برای یک کراس اوور کوچک، رضایت بخش است.

مشخصات فنی نیسان کیکس

در بخش فنی، نیسان کیکس به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی از خانواده HR نیسان مجهز شده که 122 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نکته جالب آن است که این پیشرانه از استاندارد یورو 6 پیروی می کند. انتقال قدرت توسط یک گیربکس CVT انجام می شود و سیستم انتقال نیرو به صورت دیفرانسیل جلو است. بنابراین کیکس برای رانندگی آفرود مناسب نیست. با میزان مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، کیکس عملکرد اقتصادی قابل قبولی از خود نشان می دهد. البته حجم باک 41 لیتری آن برای مصرف کنندگان ایرانی کافی نخواهد بود.

در حوزه فنی و تجهیزات نیز کیکس از امکانات ایمنی و رفاهی استانداردی مانند 6 کیسه هوا، ترمزهای ABS و EBD، سیستم های کنترل پایداری، هشدار برخورد عقب، سیستم صوتی Bose، دوربین 360 درجه، کروز کنترل و چراغ های هوشمند بهره می برد. با این اوصاف به نظر می رسد نیسان کیکس می تواند گزینه مناسبی برای مشتریان جوان و خانواده های کم جمعیت در شهرهای بزرگ باشد.

اما این خودرو در بازار ایران با چالش اصلی قیمت مواجه خواهد شد. عوارض سنگین واردات می تواند قیمت کیکس را به حدی افزایش دهد که دیگر ارزان تر از رقبای مونتاژی مجهزتر و قوی تر خود نباشد. در این شرایط احتمالا تنها مشتریانی که به برند خاص حساسیت دارند، کیکس را انتخاب خواهند کرد. در بخش وارداتی نیز کیا سلتوس، هیوندای کنا و هیوندای کرتا از رقبای اصلی کیکس محسوب می شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد