موضوعات داغ

"کرولا" همچنان پرفروش‌ترین ماشین جهان بعد از 50 سال

عکس مطلب اول
تویوتا سالگرد 50 سالگی پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین ماشین جهان را جشن گرفت. خودرویی که موفق شده در طول حیات خود، فروش بیش از 44 میلیون دستگاه را تجربه کند.
درست 50 سال پیش، یعنی در سال 1966 میلادی اولین خودروی تویوتا کرولا در ژاپن معرفی شد. این محصول با شعار "خودرویی برای مردم"، یک فضای کابین بسیار جادار، صندلی‌های عقب بزرگ و یک راهنمای اهرم دنده برای سهولت در تعویض دنده داشت که پس از عرضه به بازار توانست در کمتر از 3 سال عنوان پرفروش‌ترین ماشین جهان را به خود اختصاص دهد.
تنها دو سال بعد از راه اندازی، خروجی خط تولید به سالیانه بیش از 1.1 میلیون دستگاه تویوتا کرولا رسید که باعث شد کمپانی خودروسازی تویوتا کارگران خود را به 2 برابر افزایش دهد. از سال 1968 میلادی هم مجوز صادرات کرولا به آمریکا گرفته شد و تنها در عرض 2 سال، موفق به فروش 1 میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده شد.
در حال حاضر هم نسل یازدهم تویوتا کرولا فعال است که پیش از این نسخه‌ای ویژه هیبریدی به مناسبت سالگرد 50 سالگی آن معرفی شده بود. ولی حالا تویوتا بار دیگر نسخه‌ای ویژه معرفی کرده است که برمبنای تویوتا کرولا SE توسعه پیدا کرده و از رینگ‌های 17 اینچی خاکستری تیره، چراغ‌های جدید LED و در نهایت سیستم کلید هوشمند با استارت دکمه‌ای سود می‌برد.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/2
یه ماشین به معنای واقعی کارامد کم استحلاک خانوادگی و متناسب با بودجه اکثر مردم(بغیراز ایران) که نیم قرنه این آسیایی با توجه به بازار رقابتی در اروپا و امریکا جوابشو بخوبی پس داده!
1395/7/2
کیفیت، قدرت، اصالت، اقتدار... خلاصه ای از کرولا که خیلی از خودروساز ها در آرزو حسرت همچین محبوبیتی برای خودروهاشون هستن،. و افسوس برای مردم ما که ظاهربین هستن و قدر این ماشین رو اونجور که باید نمیدونن
1395/7/3
داداش ماشيني كه ١٤٠ ميليون قيمتشه
چجوري قدرشو بدونيم
1395/7/2
واقعا نمیفهمم ماشینی که امتحانشو تو جهان پس داده و مردم جهان براش سر و دست میشکنن، چرا تو ایران مردم آون اسباب بازی هارو به این ترجیح میدن
1395/7/3
عزیزم 20 میلیون روش بزاری یه توسان با شتاب بیشتر صندلی های چرم گیرت میاد 15 میلیون کمترم یک سراتو گیرت میاد چه کاریه خرید این و خدمات نمایندگی هم مزخرف
1395/7/3
عزیزم 20 میلیون روش بزاری یه توسان با شتاب بیشتر صندلی های چرم گیرت میاد 15 میلیون کمترم یک سراتو گیرت میاد چه کاریه خرید این و خدمات نمایندگی هم مزخرف
1395/7/3
درود بر تویوتا و مزدا و سوبارو و سایر خودروسازان معتبر جهانی که خودروهای باکیفیت و ایمن
در اختیار مصرف کننده در سراسر جهان قرار می دهند بر خلاف خودروسازان داخلی که اشغال سازند!!
1395/7/3
بسیار عکس زیبا و پر معنایی است. بدون هیچ توضیحی هر بیننده ای حسرت میخوره که پیکان و کرولا همزمان متولد شدند. الان ژاپن کجاست و ما کجاییم.