موضوعات داغ

عملکرد ضعیف تویوتا هایلوکس 2016 در تست موس + فیلم

عکس مطلب اول
مطمئنا هیچ آدم عاقلی دلش نمی‌خواهد تصادف کند، حال تصور کنید سوار بر خودروی خود هستید و درست مقابل شما حادثه‌ای رخ می‌دهد. اگر سرعتتان کم باشد که می‌توانید ماشین را کنترل کنید، ولی اگر سرعتتان بالا باشد و قادر به جمع کردن ماشین نباشید، چاره‌ای جز فرمان دادن ناگهانی به ماشین نخواهید داشت تا حداقل در حادثه پیش رو شریک نباشید. اما اگر همین فرمان دادن ناگهانی خود باعث بروز حادثه شود، آنوقت چه می‌کنید؟!
به تازگی یکی از مجلات فعال خودرویی تحت عنوان "Teknikens Varld" یک ویدیو منتشر کرده است که در آن "تست موس" بر روی تویوتا هایلوکس انجام می‌پذیرد. تست موس چیست؟! خب با دیدن فیلمی که انتهای مطلب بارگذاری شده است، خواهید فهمید که تست موس به چه چیزی گفته می‌شود، ولی خب خیلی خلاصه و عامیانه می‌توان تست موس را حفظ تعادل ماشین در لحظه فرمان دهی ناگهانی تعریف کرد که با مشاهده ویدیو بهتر به این موضوع پی خواهید برد.
به بحث اصلی برگردیم، داشتیم می‌گفتیم که مجله مذکور یک دستگاه تویوتا هایلوکس 2016 را برای تست موس انتخاب کرده است، البته فقط تویوتا هایلوکس به این چالش دعوت نشده و در کنار آن دوج رم، نیسان ناوارا و پیکاپ‌های فولکس واگن، فورد، ایسوزو و میتسوبیشی هم این تست را گذرانده‌اند و تمامی آنان سربلند از این آزمون بیرون آمده‌اند که تک تک آنان در ویدیو آورده شده. ولی برعکس پیکاپ‌های دیگر، تویوتا هایلوکس مهر مردودی در کارنامه‌اش خورده است.
اگر به ویدیو دقت کنید، خواهید دید که در هنگام تست موس تویوتا هایلوکس، یک طرف ماشین بلند شده و لاستیک‌های آن کاملا از سطح جاده جدا می‌شوند که خود می‌تواند بسیار حادثه آفرین و خسارت بار باشد.
در مرحله اول تست، رینگ‌های 16 اینچی بر روی چرخ‌ها سوار شده و سرعت خودرو برای انجام تست موس بر روی 56 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده است و در مرحله دوم نیز رینگ‌های چرخ‌ها به 18 اینچ ارتقا پیدا می‌کنند و سرعت مد نظر هم به 59 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند، ولی باز تویوتا هایلوکس در هر دو تست مردود می‌شود.
در ادامه برای درک بهتر ماجرا می‌توانید فیلم آماده شده توسط گروه خودروبانک از تست موس تویوتا هایلوکس را مشاهده کنید.
لینک ویدیو:

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/8
به نظر من پیکان وانت و آریسان شرف دارن به این آشغال .
واقعا به نظرم محصولات سایپا بهتر از تویوتا هستن . ... بر سر تویوتا
1395/8/9
الان دقیقا شما سایپا رو بهتر از تویوتا میدونی؟؟
اصلا تا حالا تویوتا از نزدیک دیدین ؟؟
اصلا میدونین تویوتا مال کدوم کشوره ؟؟
پیکان وانت شرف داره به هالوکس عایا؟؟
روآ وانت یا همون آریسان از هایلوکس بهتره؟؟
اصلا آریسان و هایلوکس رو کنار هم دیدی ؟؟؟
1395/8/8
وانت ها بدون بار تعادل خیلی خوبی نمی تونن داشته باشن
1395/8/8
دوستان تست موس پورشه باکستر ببینید(البته قصد مقایسه ندارم )اونوقت به وجد میاین که تو سرعت 83 کیلومتر هم بدون کوچکترین انحراف و برخورد با موانع رد میشه...کلا عاشق تویوتا هستم ولی هندلینگ و لذت رانندگی فقط ماشینای آلمانی....
1395/8/8
تویوتا تویوتا که میگن همینه؟؟؟ طرف مجریه خوب میگف به نظر شما 8 سال کافی نیست؟؟؟ ولی تو این 8 سال پایداریش تو تست موس هیج فرقی نکرده که هیج بدترم شده
1395/8/8
کاری ندارم که با همین قیمت 180 تومن تو ایران چه ماشین هایی که نمیشه خرید ولی اون از تست ایمنیش که سه ستاره اورد اینم نتیجه تست موسش که با هشت سال پیش هیچ فرقی نکرده!!!!حالا با همه اینا یه سریا دوباره میان مینویسن به هر حال تویوتا تویوتاس!!!!!!!!!!
1395/8/8
هایلوکس همیشه قابل احترام بوده و هست ولی،توی،تست موس دقیقا شبیه به سایپای وطنی خودمون شده☺
1395/8/10
توجه کنید شاسی بلند نرمیه و افرود خوبی داره هندا crv هم خیلی توپه ولی تو بعضی تست ها بخاطر نرمیش کم میاره.
1395/8/8
ادم تست گوزن رنو الاسکان را میبینه لذت میبره.بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده.اخیرا هم وانت بنز بر اساس رنو الاسکان ونیسان ناوارا و در کارخانه های رنو نیسان روی خط تولید رفته.فقط رنو
1395/8/10
دقیقا.
1395/8/14
ماشینهایی که با هم مقایسه میشن اینجا،تو یه کلاس نیستن.وانتهای تویوتا تاکوما و تاندرا مخصوص این تست هستن نه هایلوکس.
قابل توجه آدمای بی سواد،کاراییه هایلوکس تو بیابون معلوم میشه نه روی آسفالت!
1395/9/2
دوستان کلا اطلاعاتی راجع به ماشین ندارن انگار. چیزی از مرکز گرانی(ثقل)،مرکز جرم یا مرکز شناوری میدونین؟ میدونین هرچی مرکز گرانی پایینتر باشه احتمال چپ شدن ماشین کمتره؟ فکر کردین فقط واسه خوشگلی ماشینهای سوپراسپرت به اصطلاح کف خوابن؟ میدونین هایلوکس پرادو هامر یا لندکروز چون مرکز گرانی بالایی دارن، احتمال چپ شدنشون تو تستهای اینچنینی بیشتره؟ کلا عادت داریم هرچی هرجا خواستیم بگیم دیگه! اطلاعات نداری نگو چیزی خب! پورشه باکستر رو داره با تویویا هایلوکس مقایسه میکنه!!!!!
1395/10/23
به نظرم این ویدیو تخریبی بود و تنها برای از میدون به در کردن ژاپنیها در بازار پرسود وانتها در امریکا بود رفیق المانی رو نمیتونن بیرون کنن چون همکاره و همراه ولی ژاپنی رقیب و بیگانه است.. راننده بطور مشخصی بیش از حد سریع فرمون میداد و صبر میکرد تا آخرین لحظه ممکن فرمون رو برمیگردوند والبته باز هم با نهایت شدت تا بلند شدن یک طرف و کوبیده شدن و باز از طرف دیگه مسیر بیرون پرتاب شدن رو به نمایش بگذا ه ولی درباره بقیه ماشینها حرکات ریز و سریع فرمون رو دقت کنین!! حتی اگر با بی انصافی هم بخوایم نگاه کنیم مشکل تویوتا در فرمونشه که کند و خشک و ناهماهنگ با چرخها و سیستم تعلیق عمل میکنه. مدل اشاره تهکمی گوینده به ماشین و نهایتا پرتاب کردن مجله روی زمین رو دقت کنید.ویدیو تهاجمی است و شاید جای دیگه بشه تست درست تویوتا رو پیدا کرد.
1396/1/12
الان تو دقیقا دیدی مجله رو پرت کرد رو زمین؟ اصلا پرت کرد یا گذاشت اونم رو میز نه زمین؟ پیکاپ های دیگه سریع واکنش نشون میدادن چون عکس العمل بهتر و به موقع تری داشتند و سیستم تعلیق تواناتر. درضمن به نظرت نیسان و میتسوبیشی مال ژاپن نیست که بخوان بر اساس توهمات ذهنی شما بکوبنشون؟ بابا یه کم دست از دگم بازی و تعصبات فریز شده بردارین! فکر کردی اونجا هم مثل مملکت کل و بلبل ما مغرضانه و بی حساب کتاب نقد میکنن؟ نه داداش من! الان نه نیسان مشکل داشت نه میتسوبیشی و نه بقیه، خوب هایلوکس مشکل داشته اونم هشت سال ، این که دیکه زور نداره