موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات و امکانات پژو 2008

عکس مطلب اول
نوشته‌: عماد کیانی نژاد
تقریبا یک سالی از توافق ایران خودرو و پژو سیتروئن میگذرد و حتی یک نیو فیس برای پژو 2008 رونمایی شده ولی هنوز خبری از این خودرو در ایران نیست. خوشبختانه این خودرو حالا روی خط تولید رفته و تا اسفند ماه به اولین مشتریان تحویل داده میشود ، هرچند این خودرو در دسترس نیست اما ما خلاصه ای از بررسی این خودرو از نظر مجله های خارجی را در اینجا اورده ایم.

پژو2008

اولین چیزی که راننده با آن ارتباط برقرار میکند ظاهر خودرو میباشد که پژو 2008 با ظاهری زیبا و مدرن میتواند خودش را در دل راننده جا کند ، و حتی مدل 2017 زیبا تر هم شده ، ابعاد خودرو چندان بزرگ نیست ولی فضای داخلی آن کاملا استاندارد است و برای خانواده های ایرانی کافی به نظر میرسد ، در داخل خودرو داشبورد زیبا در کنار سقف شیشه ای با LEDهای دور آن خود نمایی میکند ، و اما میرسیم به قسمت عجیب که موقعیت بد راننده برای بعضی از افراد میباشد که فرمان خودرو مزاحم دیدن کیلومتر شمار است ، البته نه برای همه افراد.

پژو2008

هنوز معلوم نیست کدام موتور برای این پژو در ایران در نظر گرفته شده ولی از آنجایی که موتور های 3 سیلندر برای ما ایرانی ها شوک آور است احتمالا مدل چهار سیلندر 1.6 لیتری زیر کاپوت این خودرو قرار میگیرد ، که میتواند 120 اسب بخار و 160 نیوتون متر گشتاور تولید کند که برای وزن 1150 کیلوگرمی آن کافی است ولی نمیتوان انتظار شتاب بالایی از این خودرو داشت. مصرف سوخت 5.9 لیتر (برای اتومات 6.5 لیتر) در هر 100 کیلومتر بسیار ایده ال است. این خودرو با گیربکس 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتومات تولید میشود که انتظار داشتیم یک گیربکس بهتر و حداقل 6 سرعته برای نمونه اتومات در نظر گرفته میشد ، و اما پشت فرمان و سواری خودرو: هندلینگ خودرو سر پیچ ها با توجه به suv بودن آن بسیار خوب است ، اما نداشتن رانندگی لذت بخش همان نقطه ضعف همیشگی پژوست ، گویا مهندسان پژو بیشتر به دنبال فروش بیشتر بوده اند تا جذب مشتری وفادار.

پژو2008

رقیب اصلی این خودرو رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی هستند که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود را دارند ،این احتمال وجود دارد که با ورود این خودرو بازار چینی های شاسی بلند کساد شود. از جمله نقاط قوت پژو 2008 داشتن موتوری کم مصرف ، ظاهری زیبا ، ایمنی بالا و امکانات رفاهی خوب ، و نقاط ضعف آن هم نداشتن رانندگی لذت بخش و موقعیت بد راننده برای بعضی از افراد است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/9/7
بهتر نیست خودروبانک هر وقت که اطلاعات جدیدی از این ماشین داشتین روی سایت قرار بدین . حتی کسی نمیدونه کدوم مدل قراره دست ایرانی ها باشه فیست لیفت یا مدل قدیمی . فقط یه سری اطلاعات تکراری رو تکرار میکنید
1395/9/7
كم مصرف بودنش باعث چشم پوشى از نقاط ضعفش ميشه
براى من كه اينطوريه .. مصرف سوخت برام خيلى مهمه
و اينكه چون داخل توليد ميشه افت قيمت چندانى نخواهد داشت
1395/9/7
خیلی این ماشینا نسبت به این مولا احمقانه است

یه همتی کنیم یه کمپین راه بندازیم.
این ماشین عمرا اگه واسه ایران خودرو 30 تومن تموم شه.

#من_خودرو_بی_ارزش_نمی_خرم
1395/9/8
این چی بود گزاشتین؟ خوب اینا را که همه میدونستیم. در آخر هم که گفتین ورود این خودرو بازار چینی ها را خراب میکنه و نمیدونم چه طور نتیجه گرفتین؟ من اگه ماشین 2000 سی سی با 150 اسب بخوام خوب یا کره ای میگیرم و نتونم چینی. چه ربطی به این داره. مثلآ کیا پیکانتو و یا هیوندا i20 اومده تو بازار الان کسی چینی نمیخره؟ دوست عزیز اگر روزی پژو با 160 اسب بخار ماشین شاسی داد به قیمت 80 تومن اونوقت ما هم چینی نمیخریم 90 تومن.
1396/4/28
نه زنون نه چراغ شور نه سقف پانارما نه سرد کن نه گرم کن نه موتور حداقل 155 اسبی میخواهد نه 6 ایربگ نه گیربکس 6 سرعته نه کولر دوال نه چرم صندلی نه چرم تریم با کیفیت

1396/5/30
موتور ارایه شده 163 اسب بخاره تو سایت ایران خودرو اطلاعات بگیرید
1396/8/13
نسخه‌ای از این خودرو که در ایران عرضه شده، موتور THP163 با قدرت 163 اسب بخار داره که از اکثر ماشین‌های تا رنج 170-180 میلیون بازار قوی‌تره. 6 ایربگ و گیربکس اتومات 6 سرعته داره و سیستم تهویه‌اش هم Dual هست. فقط گرم‌کن و سردکن صندلی و سقف پانوراما و صندلی چرمی نداره. شما اگه به‌جای کیفیت و قدرت موتور و گیربکس و هندلینگ و ایمنی و سایر پارامترهای مهم، فقط گرم‌کن و سردکن و پانوراما و این چیزا براتون اهمیت داره،‌ باید خودروی چینی بخرین که تا دلتون بخواد از این قرتی‌بازی‌ها دارن، ولی موتور ضعیف و کیفیت نامناسب و بعد از 3-4 سال باید اگه تونستید نصف قیمت رد کنید برن.