موضوعات داغ

فراری و استون مارتین جریمه می‌شوند

عکس مطلب اول
نظارت بر میزان گازهای تولیدی اتومبیل‌ها (CO2) در اتحادیه اروپا به سختگیرانه‌ترین روش ممکن صورت می‌پذیرد و هرساله قوانینی برای شرکت‌های خودروسازی اروپایی وضع می‌شود تا میزان گازهای تولیدی CO2 را در محصولاتشان به حداقل ممکن برسانند و به هدف اصلی خود دست پیدا کنند، اما در این میان دو شرکت بزرگ خودروسازی اروپایی یعنی فراری و استون مارتین موفق به تحقق اهداف اتحادیه اروپا نشده‌اند و از بخت بدشان، مجبور به پرداخت جریمه‌ای سنگین با مجموع 500 هزار یورویی شده‌اند.
براساس گزارش‌های سالانه، اتحادیه اروپا مقرر کرده است که تا سال 2015 میلادی می‌بایست تمامی اتومبیل‌های تولید شده در این قاره میزان گازهای آلاینده کمتر 119.5 گرم به ازای هر کیلومتر داشته باشند که با کاهش 3.1 درصدی نسبت به سال قبل، مقدار گازهای تولیدی اتومبیل‌های اروپایی در مجموع به 130 گرم در هر کیلومتر رسیده که حدود 8 درصد کمتر از اهداف تعیین شده عنوان گردیده است. حال این 8 درصد بوجود آمده در برنامه ریزی‌ها به پای دو شرکت خودروسازی فراری و استون مارتین ریخته شده است تا مجبور به پرداخت جریمه 500 هزار یورویی ( 521 هزار و 452 دلاری) شوند.
البته این مقدار جریمه تعیین شده برای هر دو شرکت خودروساز نخواهد بود و کفه ترازو بیشتر از همه به سوی فراری سنگینی می‌کند که در این بین حدود 410 هزار و 760 یورو جریمه شده است، در حالی که جریمه تعیین شده برای استون مارتین به قیمت نیمی از یک محصولش، یعنی حدود 36 هزار و 370 یورو می‌رسد.
در مقابل این دو، شرکت خودروسازی پژو در میان خودروسازان اروپایی موفق به تولید 104 گرم گازهای CO2 به ازای هر کیلومتر شده است تا به عنوان برترین شرکت خودروسازی اروپایی به خاطر سطح آلایندگی محصولاتش شناخته شود. بعد از کمپانی خودروسازی پژو هم به ترتیب شرکت‌های سیتروئن، رنو، شعبه اروپایی تویوتا و در نهایت جگوار به عنوان پاک‌ترین شرکت‌های خودروسازی در اروپا شناخته شده‌اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد