موضوعات داغ

رنوهای برقی در نمایشگاه خودرو تهران + فیلم معرفی

عکس مطلب اول
یکی از جالب ترین نکات نمایشگاه خودروی بین المللی تهران که امسال برگزار شد حضور گسترده ی محصولات الکتریکی رنو در این نمایشگاه بود. حضور این محصولات علیرغم اینکه زیر ساخت های لازم برای استفاده از این خودروها در کشورمان وجود ندارد نشان دهنده ی تمایل این خودروساز برای عرضه ی این گونه خودروها به بازار ایران است.
رنو سه محصول الکتریکی را در این نمایشگاه برای بازدید عموم قرار داده بود که شامل مدل های فلوئنس الکتریکی، تویزی و زویی می شدند.

فلوئنس ZE

فلوئنس ZE

نخست به مدل فلوئنس الکتریکی می پردازیم که نسخه ی بنزینی آن با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر چند سالی است در بازار ایران حضور دارد و توانسته است به محبوبیت نسبی دست پیدا کند. اما نسخه ی الکتریکی این سدان با نام فلوئنس ZE شناخته می شود. این خودرو مجهز به موتور الکتریکی به قدرت ۹۴ اسب بخار و گشتاور ۲۲۶ نیوتون متر است که از دور موتور صفر دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دارد. باتری لیتیوم-یونی این خودرو نیز دارای ضرفیت ۲۲ یلووات ساعت است که برای طی مسافت ۱۸۵ کیلومتر با هر بار شارژ کافیست. برای جای دادن باتری ۲۵۰ کیلوگرمی در این خودرو رنو طول این مدل را ۱۳ سانتی متر در مقایسه با مدل بنزینی افزایش داده است.
این خودرو همچنین موفق به کسب چهار ستاره ی ایمنی شده است که نشان دهنده ی ایمنی بالای آن است.

رنو Twizy

رنو Twizy

مدل بعدی خودروی Twizy است که یک خودروی شهری است که به صورت یک و یا دو نفره عرضه می شود. Twizy را باید بیشتر یک موتور سیکلت با چهار چرخ و یک سقف دانست چون عرض آن تنها ۱.۱ متر است. طول این خودرو نیز ۲.۳ متر است و آن را تقریبا می توان در هر فضای شهری پارک کرد. این خودرو کاملا برای استفاده ی شهری طراحی شده است و حتی درها در آن به صورت آپشن هستند و می توانید خودرو را بدون در خریداری کنید.
رنو Twizy در سال ۲۰۱۲ پر فروش ترین خودروی الکتریکی اروپا بود.این خودروی ۴۵۰ کیلوگرمی مجهز به یک باتری ۶.۱ کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم-یون است که با هر بار شارژ آن می توان مسافتی معادل ۱‍۰۰ کیلومتر را طی کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز چیزی در حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. چنین خودرویی در صورت عرضه در بازار کشورمان و قیمت گذاری مناسب می تواند برای انجام سفر های درون شهری تک نفره بسیار کارآمد باشد چون ضمن داشتن آلایندگی صفر مشکلی از بابت جای پارک نیز برای آن وجود نخواهد داشت.

رنو Zoe

رنو Zoe

آخرین مدل برقی رنو در این نمایشگاه خودروی Zoe که یک هاچ بک برقی کوچک با طراحی زیبا است.
موتور برقی این خودرو ۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتون متر گشتاور دارد که چنین گشتاوری برای یک خودروی هاچ بک کوچک شهری عدد بسیار زیادی است. با داشتن باتری ۲۲ کیلووات ساعتی نیز برد این خودرو با هر بار شارژ در حدود ۲۱۰ کیلومتر است اما رنو بعد ها باتری ۴۴ کیلووات ساعتی را بر روی این خودرو عرضه کرد که حالا برد آن را به حدود ۴۰۰ کیلومتر رسانده است.
رنو Zoe جزو ده خودروی برقی پر فروش برقی در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بوده است و موفق به کسب ۵ ستاره ی ایمنی نیز شده است.
در ادامه می توانید تصاویر این خودروها و همچنین ویدئوی تهیه شده از محصولات برقی رنو را که توسط گروه خودروبانک آماده شده اند را در انتهای مطلب مشاهده کنید.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/2
اين چيزا واسه اروپاس نه ايران!!
پارك ميكني برميگردي ميبيني بار وانت زدن بردن
1395/12/2
همشون خوب بودن و زیبا منتهی هنوز مردم ما به خودروهای الکتریکی اعتماد ندارن باید چند مدتی عرضه بشه بعد شاید فروشش به حد نصاب برسه
1395/12/2
"مشکلی از بابت جای پارک نیز برای آن وجود نخواهد داشت "
آخه عزیز من، شما چه طور چنین تضمینی رو میدی که اگه این خودروی برقی بیآد مشکل جای پارک نداره؟ یعنی الان تو خیابانها جای پارک کوچکتر پیدا میشه؟
1395/12/2
این خودروهای الکتریکی آیا صدای موتور دارند? اگر ندارند برای عابران پیاده که صدای ماشین را متوجه نمیشوند آیا خطری ندارند،چون وجود آنها را بخاطر نشنیدن صدا متوجه نمیشوند
1395/12/4
ماشین ها چیزی به اسم بوق دارن
میدونی بوق چیه؟!!
تا حالا اسمشو شنیدی؟!!
برای هشدار دادن ازش استفاده میشه
1395/12/3
آیا Twizy کولر و بخاری هم داره
1395/12/3
در و پیکر درست و حسابی نداره،
کولر و بخاری داشته باشه؟ :\
1395/12/4
آره داره پرواز هم میکنه
1397/7/16
در نمایشگاه فروش ندارید؟؟؟ چجوری بخریم این دو سرنشین ها رو؟ من بشدددت احتیاج دارم بهش