موضوعات داغ

مزدا 3 جدید، غایب بزرگ بازار ایران در نمایشگاه خودرو ژنو + عکس

عکس مطلب اول
نسل های اول و دوم مزدا ۳ در بازار کشورمان توسط گروه بهمن خودرو عرضه شدند و توانستند به موفقیت بالایی در بازار فروش دست پیدا کنند، خریداران این خودرو نیز رضایت بالایی را از مزدا ۳ دارند و بازار دست دوم این خودرو نیز رونق مناسبی دارد. اما از سال ۲۰۱۴ مزدا نسل سوم مزدا ۳ را عرضه کرد که این مدل فعلا تنها در مناطق آزاد کشورمان موجود است و با پلاک ملی در کشور عرضه نشده است. مزدا ۳ را باید موفق ترین محصول مزدا در دهه ی اخیر به حساب آورد و این خودروساز این مدل خوش ساخت و با کیفیت را به نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ آورده بود تا در غرفه ی خود به نمایش بگذارد.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید


مزدا ۳ جدید نیز همانند نسل های قبلی خود در دو بدنه ی هاچ بک و سدان عرضه می شود که ابعاد آنها را در ادامه خواهیم آورد. مدل سدان دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۵۸۰، ۱۷۹۵ و ۱۴۵۵ میلیمتر است. مدل هاچ بک دارای طول ۴۴۶۰ میلیمتر است ولی در بقیه ی ابعاد با مدل سدان یکسان است. فاصله ی محوری هر دو مدل نیز معادل ۲.۷ متر است.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید


مزدا ۳ جدید با سری موتورهای اسکای اکتیو مزدا تجهیز شده است که از حجم های ۱.۵ لیتر تا ۲.۵ لیتری را شامل می شوند. ضعیف ترین موتور عرضه شده بر روی این خودرو ۱.۵ لیتری بنزینی است که می تواند ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. قوی ترین مدل نیز مربوط به بازار امریکای شمالی بوده و به موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتون متر مجهز است. در بازار اروپا دو موتور دیزلی اسکای اکتیو نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند که یکی ۱.۵ لیتری بوده و ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور دارد و دیگری ۲.۲ لیتر حجم داشته و ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد.

مزدا 3 جدید

مزدا 3 جدید


برای سال ۲۰۱۶ مزدا تغییرات کوچکی را در این مدل اعمال کرد که شامل تغییرات جزیی در بخش ظاهری و افزاوده شدن چند آپشن جدید به این خودرو بودند. همچنین این خودرو به سیستم بردار نیروی گشتاور یا همان G-Vectoring نیز مجهز شده است و نخستین خودرو در کلاس خود است که از چنین سامانه ای بهره مند است. در ادامه می توانید از گالری تصاویر این خودرو دیدن کنید.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/12/22
قاتل اصلي همه ماشين هاي كره ايه و مافياي ماشين كره اي ها اجازه ورودشو نميدن
1395/12/23
واقعا جای تاسف داره وقتی همچین نظراتی رو آدم میبینه ! شما ژاپنی دوست داری برو بخر تویوتا ، لکسوس ، میتسوبیشی ، هوندا ، نیسان خدا رو شکر کم نیست ، همین الان هم با وجود غول های ژاپن فروش بالاتر واسه کره ای هاست پس داستان تعریف نکن ! شما به فکر کوئیک باش خودتو ناراحت نکن
1395/12/23
من به مزدا و قاتل كره اي و ... كاري ندارم
* خودروي سال ٢٠١٧ در كلاس ميدسايز سدان -> كيا اپتيما جي اف *
ديگه من بحثي راجع به المان و امريكا و ژاپن و كره و مزدا و تويوتا و ... ندارم
نتايج عملكرد واضحه
اين كامنتم به معناي بدي مزدا و ژاپن نيستي
به معناي پيشرفت عااااااالي كيا هست صرفا
هيچ وقت با طراحي ژاپني ها جز لكسوس نتونستم ارتباط برقرار كنم
1395/12/23
این ماشین اگر وارد ایران بشه فروشش فوق العاده خواهد بود سود زیادی نصیب وارد کننده اش می کنه
1395/12/22
مدل 2015 رو داشتم هنوز لذت سواریش تو ذهنم هست حرف نداره. MAZDA آخره هندلینگ هستش
日本だけ
1395/12/23
مزدا 3 مدل جدید و مزدا 6 سال اینده به خط تولید بهمن خودرو اضافه خاهد شد. وب سایت یکی از نمایندگی های بهمن موتور از چند مدت پیش نظر سنجی گذاشته با این عنوان :

کدامیک از خودروهای آتی بهمن موتور را دوست دارید؟

مزدا 3 مدل 2016
مزدا 6
مزدا CX-3
مزدا CX-5

همچنین ظاهرا دو خودرو المانی هم قراره اضافه بشه به سبد محصولات گروه بهمن
1395/12/23
من نسل اول این ماشین و داشتم و فوق العاده بود.البته ایراداتی از قبیل هزینه استهلاک بالا، فضای داخلی کوچک و ارتفاع کم رو داشت. اما در کل ماشین راضی کننده ای بود. اما این نسل بعید میدونم اگر بیاد تو ایران قیمت کمتری از 170 میلیون داشته باشه.
1395/12/23
چون سود مونتاژ کردن مدل قدیمش خوبه حاضر نیستن مدل جدیدش رو بیارن
1395/12/24
بنده حقیر دو مدل از خودروهای مزدا رو داشتم 323 و مزدا 3 سری اول. واقعا لذت رانندگی و لمس کیفیت رو میشه حس کرد حتی بعد از گذشت چندین سال. این 323 رو هر بار که سوار میشدم حس میکردم تازه از کارخانه در اومده. تنها ایرادش اینه که تو ایران قطعات اصلیش کم پیدا میشه
1396/1/4
واقعا چند سال قراره مزدا به قول خودشون new مونتاژ بشه فكر كنم تا ١٤٠٠ قراره مونتاژ كنن و هرسال خودرو سال بشه در كيفيت مزدا شكي نيست اما واقعا خسته كننده شده تياز به نسل جديدتر هست تا لذت رانندگي مزدا بيشتر تجربه كرد
1396/5/9
الان مرداد 96 هست ایا درسته مزدا 3 جدید چند ماه دیگه تو کل کشور عرضه می شه یانه اگه بشه که عالیه ولی یه سوال داشتم از مسعولین چرا طرف کره ای هارو گرفتین اخه مزدا سه قدیمی هم سرا تو نیو رو ماشین حساب نمی کنه اگه این ماشی وارد بشه کیفیتش از کره ای ها بهتره البته کرهای ها بد ماشینی نیستن ولی مزدا 3 خیلی بهتره من که عاشقشم