موضوعات داغ

فراخوان میلیونی هیوندای و کیا

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد: هیوندای موتور و کیا موتور بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را در آمریکا و کره‌جنوبی به‌دلیل نقص موتور فراخوان می‌کنند. این مساله ضربه سنگینی به این دو خودروساز وارد خواهد کرد.
به گزارش رویترز، این فراخوان برای هیوندای و کیا صدها میلیون دلار هزینه خواهد داشت و در شرایطی روی می‌دهد که این دو خودروساز کره‌ای با کاهش شدید فروش در بازار چین و کندی رشد فروش در بازارهای آمریکا و کره‌جنوبی روبه‌رو شده‌اند. این دو خودروساز اعلام کردند 171 هزار و 348 دستگاه خودرو را در کره‌جنوبی فراخوان می‌کنند. علت این فراخوان نقصی است که منجر به از کار افتادن موتور می‌شود. براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی فراخوان هیوندای و کیا در آمریکا به حدود 3/ 1 میلیون دستگاه خواهد رسید که تقریبا نزدیک به فروش سالانه این دو خودروساز در این کشور است. هزینه فراخوان در آمریکا برای هر یک از این دو خودروساز حدود 250 میلیارد وون(19/ 220 میلیون دلار) خواهد بود.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/19
با سلام خدمت دوستان عزيز خودروبانکي! با خبر شديم که شهرداري تهران در اقدامي بي سابقه طرح رايگان خودروهاي هيبريدي را برداشته است و يکي از همکاران من که قبل از عيد تويوتا پريوس از ايرتويا تحويل گرفته و براي گرفتن طرح سال 96 اقدام کرده متوجه شده که بايد مبلغي بيش از يک ميليون تومان بپردازد!!!!! لطفا در اين زمينه گزارشي تهيه فرماييد. با تشکر.
1396/1/19
واقعا؟!!!!!!
1396/1/19
چند وقت پیش که تویوتا برای مشکل کیسه هوا فراخوان زد کره ای بازها زبون در اورده بودن( مشکل ایربگ ناشی از خطا یک شرکت دیگه بود نه شرکت تویوتا)
اقایون کره ای باز الان میتونید لال بشید
1396/1/19
کره ای های قلابی ساز.. کارخانه هایی که عنان خود را به جای مهندسان به طراحان بسپارند و فقط به فکر بزک دوزک باشند بالاخره تق شون در میاد
1396/1/19
سلام هفته پیش اپتیما 2014 اویل پمپ کار نکرد و یاتاقان زد متاسفانه وارداتی هم بود نمایندگی 12 ملیون و بیرون 10 میلیون میگیرن برای تعمیرش
1396/1/20
باز الان یک سری میان میگن " اسباب بازی بی اصالت کره ای، آشغال کره ای، گاری کره ای، شرکت ورشکسته کیا، آشغال کره ای و...."
1396/1/21
والا اسباب بازی سازها و گاری سازها هم عقلشون میرسه که اگر نمیشه و نمی تونند ، روی اونا موتور نذارن که از کار بیوفته!!! در برابر خودروسازان حرفه ای و با اصالت دنیا حتی حیف آشغال که به کره ای ها بگی..!!
دوست من ورشکستگی همینطوری اتفاق میوفته دیگه .. مگه قراره دیگه چی بشه؟؟ هزینه مهندسی ضعیف و سرهم بندی و دانش پایین همینه...
1396/1/21
شكر خدا هيونداي يه فراخان داد يسري بريزن بيرون بگن كره اي فلان كره اي بيسار... پرايدتو سوار شو باوو به اين كارا كاري نداشته باش تو