موضوعات داغ

بررسی و معرفی پورشه کاین S در بازار ایران

عکس مطلب اول
پورشه کاین به عنوان اولین خودروی پورشه در کلاس اس یو وی ها نخستین بار در سال ۲۰۰۲ بر روی خط تولید این کمپانی قرار گرفت و به عنوان مدل سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد. نسل اول این خودرو تا سال ۲۰۱۰ بر روی خط تولید بود و علیرغم اینکه اولین تجربه ی این کمپانی در ساخت اینگونه خودروها به شمار می رفت اما خودرویی بی عیب و نقص و بسیار توانمند بود و حتی در برهه ای عنوان سریعترین شاسی بلند جهان را نیز با خود یدک می کشید. پورشه کاین بر روی پلتفرم مشترکی با فولکس واگن توارگ ساخته می شود به همین دلیل افرادی که توانایی مالی خریداری پورشه را نداشتند به سراغ توارگ می روند. اما موفقیت های نسل اول کاین پورشه را بر آن داشت تا نسل دوم این خودرو را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرده و روانه ی بازار کند و آنقدر خودروی کامل و موفقی است که تولید آن با وجود گذشت هفت سال اما تا هم اکنون نیز ادامه دارد. در ادامه همراه خودروبانک باشید تا نگاهی نزدیک تر به نسل دوم این خودرو داشته باشیم.

پورشه کاین S

پورشه کاین S

نسل دوم کاین اولین رونمایی عمومی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۰ تجربه کرد. در این نسل سعی شده است تا ضمن اینکه طراحی خودرو به سایر مدل های پورشه شباهت بیشتری پیدا کند، حالت بدنه نیز از آن حالت خشن و زمخت قبلی تغییر کرده و کمی تخم مرغی شده است. ابعاد این خودرو از هر نظر در مقایسه با نسل اول بزرگتر شده است به طوری که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 4855، 1939 و 1705 میلی متر هستند. فاصله ی محوری این خودرو نیز 2895 میلی متر و وزن آن بسته به نوع موتور از 2085 تا 2215 کیلوگرم متغیر است که با این حساب این خودرو را باید در دسته ی سنگین وزن ها قرار داد چون حتی سبک وزن ترین مدل آن نیز دارای وزنی بیش از ۲ تن است.
تغییراتی که در نسل دوم در مقایسه با نسل اول ایجاد شده است را می‌توان به طور عمده شامل زاویه ی بیشتر شیشه ی عقب، چراغ های اصلی شبیه به مدل کاررا GT، لامپ های روشنایی در روز LED، قرارگیری پایه ی آینه ها روی در و طراحی داخلی کاملا دگرگون شده دانست که در بخش طراحی داخلی نسل دوم کاین، طراحان پورشه کابین مدل سدان پانامرا را مد نظر قرار داده اند که نتیجه ی کار نیز شباهت طراحی داخلی این دو خودرو به یکدیگر است.

پورشه کاین S

پورشه کاین S

همچنین در ساخت بدنه ی نسل دوم کاین از موادی چون آلومینیوم و منیزیم استفاده شده است و همین مورد سبب شده تا ضمن اینکه وزن کمتری در قیاس با نسل اول خود دارد مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نیز داشته باشد. پورشه کاین در بخش پیشرانه تشابهات بسیاری با مدل پانامرا دارد و در بیشتر مدل ها از نظر سخت افزاری پیشرانه ها مشابه هستند. کاین نسل دوم در برخی مدل های محدود با جعبه دنده ی ۶ سرعته ی دستی و در سایر مدل ها با جعبه دنده ی ۸ دنده ی اتوماتیک به بازار عرضه می شود که این جعبه دنده ساخت کمپانی Aisin ژاپن است. در ادامه به موتورهای مختلف این خودرو خواهیم پرداخت و به مدل S که تصاویر آن را ملاحظه می کنید نگاهی دقیق تر خواهیم داشت.

پورشه کاین S

پورشه کاین S

ضعیف ترین گونه ی کاین دارای موتور V6 به حجم 3.6 لیتر است که می تواند 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل بعدی کاین S است که این خودرو در بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ دارای موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی به حجم 4.8 لیتر بود که می توانست 400 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. اما کاین S از سال 2014 به بعد با موتور 3.6 لیتری شش سیلندر توربوی جدیدی به بازار عرضه می شود که 420 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور دارد که این مدل در بازار کشور موجود نیست و همگی کاین های S بازار ایران از نوع ۸ سیلندر هستند. مدل بعدی کاین GTS است که این خودرونیز در مدل های قبل از 2015 دارای موتور 8 سیلندر 4.8 لیتری به قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 515 نیوتون متر بود و در مدل های پس از سال 2015 از موتور شش سیلندر توربو در آن استفاده شده است که می تواند 440 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. مدل بعدی مدل توربو است که از همان پیشرانه ی 4.8 لیتری هشت سیلندر سود می برد منتهی به دو عدد توربوشارژر مسلح است. این مدل در بین سالهای 2010 تا 2014 دارای 500 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون متر گشتاور بوده اما پس از آن سال قدرت و گشتاور آن به عدد 520 اسب بخار و 750 نیوتون متر افزایش پیدا کرد. قوی ترین مدل کاین نیز مدل توربو S است که این مدل نیز از همان موتور 4.8 لیتری تویین توربو بهره مند است که در مدل های قبل از سال 2014 دارای 550 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور بود و از سال 2014 به بعد نیز قدرت و گشتاور خروجی آن به 570 اسب بخار و 800 نیوتون متر افزایش پیدا کرد.
کاین دارای مدل های دیزلی و هیبریدی نیز است که پرداختن به آنها از حوصله ی این مقاله خرج است و بعدا به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت.

پورشه کاین S

پورشه کاین S

اما به کاین S هشت سیلندر می رسیم. این خودرو دارای پیشرانه ای مشترک با پورشه پانامرای 4S است با این تفاوت که نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۸ دنده ی خودکار از نوع تورک کانورتور به هر چهارچرخ خودرو انقال پیدا می کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 5.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 258 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل نیز تنها 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای دسترسی به چنین مصرفی نباید از نقش سیستم تزریق مستقیم سوخت و زمانبندی متغیر سوپاپ ها غافل شد. از تجهیزاتی که پایداری این خودرو سر پیچ ها را تضمین می کنند می توان به سامانه‌ی کنترل ینامیکی شاسی پورشه (PDCC)، آنتی رول بارهای فعال، سیستم تعلیق بادی تنظیم شونده و سیستم تعلیق فعال پورشه (PASM) اشاره کرد.
از امکانات رفاهی این خودرو نیز باید به تهویه ی چهارگانه ی خودکار، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، تودوزی کامل چرم صندلی ها و فرمان، دوربین دید عقب، شیفترهای تعویض دنده روی فرمان، کروز کنترل، سانروف برقی، حافظه ی صندلی راننده و سرنشین جلویی، سیستم صوتی پیشرفته با چنجر ۶ عددی، تنظیم برقی صندلی های جلو، سیستم استاپ/استارت، سیستم فرود از تپه، قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری و در انها به قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو اشاره کرد.

پورشه کاین S

پورشه کاین S

از نقاط مثبت این خودرو می توان به قدرت بالا، هندلینگ عالی، فضای داخلی جادار و طراحی بیرونی و داخلی زیبا اشاره کرد و نقاط منفی آن را نیز قیمت بالا، نبود ردیف سوم صندلی ها و عدم وجود دنده ی کمکی عنوان کرد.
پورشه کاین S در حال حاضردر بازار کشور به صورت صفر کیلومتر عرضه نمی شود و مدل های دست دوم آن بسته به سال ساخت قیمتی بین 600 تا 1 میلیارد تومان دارند.

نظرات کاربران

21 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/2/24
ما که پول نداریم پراید کار کرده بخریم چه برسه به ...
1396/2/24
منم مثل شما
1396/2/24
باتشكر از سايت خودروبانك و نويسنده آقاي رياحي و عكاس حرفه اي آقاي صفائیان
عكسها كامل و عالي بودند
اي كاش برسي پورشه كاين خيلي زودتر از اين ها در سايت قرار ميگرفت چون طرفداراي زيادي داشت بحرحال بازم ممنون
1396/2/24
من يه بار سوار همين ماشين شدم مال يه بنده خدا بود ديگه پياده نميشدم با كتك منو اوردن بيرون پرتم كردن تو پرايدم 😂
1396/2/24
سلام عزیزان فرضعلی هستم.من قبلا تیبا داشتم دقیقا سرپیچ پایین هولار تونستم یک زانتیا و یک پورشه کاین S رو بگیرم واقعا شتابش خوب بود،الان هم ال90 دارم با اون هم اکثر ماشینارو می گیرم،اگر خودروی وطنی کوییک بیاد بخاطر یکسانی موتورش با تیبا و امکانات خیلی بالا شاید بخرمش.باتشکر از عزیزان.
1396/2/24
جناب فرضعلی خیلی سعی میکنم فرض کنم با تیبا زانتیا و پورشه کاینو تونسته باشی بگیری اما واقعا فرض محالشم غیر ممکنه !!!!
1396/2/24
اون زانتیا رو کاری ندارم،تیبای شما رو هم کاری ندارم،ولی مطمئن باش اون پورشه پدال گاز رو با پدال ترمز جا به جا گرفته بوده.
1396/2/25
داداچ فرضعلی به لاستیکای ماشینت ریکا و نوشابه مشکی بزن . سیاه پرکلاغی و خوشگل میشن .
1396/2/25
من فکر می کنم زانتیا و پورشه داشتن راه خودشونو می رفتن و شما با خودت داشتی مسابقه می دادی البته زیاد ناراحت نشو درست میشه.
1396/3/15
منم یه بار میخاستم با سمند از یه BMW از اون بدون سقفا و لاستیک پهناش سبقت بگیرم... پشت سرش ایستادم چراغ زدم... BMW مورد نظر یه گاز دادندی و مانند گلوله از همه خودروها سبقت گرفتندی و بنده پشت فرمان جامه بدریدی و در حیرت ماندی :)
1397/2/4
برادر من تو با تیبا اونقدر میری چپ میکنه ماشین ایرانیو نباید حتی نگاهشم کنی چرا میخری عزیزم من ام وی ام x33داشتم ازش کلی راضی بودم الانم سانتافه دارم به اینا میگن ماشین واسه خودتم میگم سوار ماشین ایرانی نشو حیف بنزینی که تو تیبا میریزی بخدا ارزش نداره اصن پول نداشتی ناشین خارجی بخری خدا پاداده سوار ماشین ایرانی نشی ههههه ممنون پیاممو خوندی
1396/2/24
وقتی عکس دوم رو دیدم همون کنسول و داشبورد نفسم بند اومد راسی احمد جان من بودم سکته میزدم
1396/2/24
خودرو آقا زاده ها و افراد خاص ..... در کشوری خاص .....
1396/2/24
توش واقعا زیباس،3 فاز آدم میپره وقتی میبینه
اینجور جاهاس آدم فرق ماشینای آسیاییی و آلمانی رو توی طراحی درک میکنه
1396/2/24
واقعا فوق العاده و عالي است.وحشتناك عاشقشم.من توش بشينم سكته رو زدم.
1396/2/24
یه عکسم از جعبه عقبش میزاشتین ببینیم///
1396/2/25
طراحی و کیفی داشبورد رو ببین تورو خدا... اشکم درومد خدایی ... یهنی میشه ما هم یروزی چنین ماشینی داشته باشیم ؟! (داشتن حسرت تو زندگی بدترین چیزه )
1396/2/25
وقتی میبینم کسی زیر پایی لاستیکی برا یه همچین ماشینی میندازه میخوام بالا بیارم
1396/2/25
چرا تو قسمت تحربه رانندگی نمیزارید؟
1396/2/26
سلام دوستان من یک بار این ماشینو سوار شدم خداییش موقعی که داخلش میشینی انگار سوار هواپیماا میشی اینقدر آپشن جلوته که نمیتونی تو یکبار سوار شدن حتی همشو ببینی چه برسه به اینکه ازش استفاده کنی صندلیاش چرمه اونم چه چرمی نه از این چرماییی که رو بقیه این ماشینا میبینید فرمونشو موقعی که میگیری یه حسی بهت میده انگار فرمون هواپیما دستته از همه باحال ترم لوگوی طلایی رنگه پورشه روی فرمونه اینقدر زیباست که دوست داری ساعت ها فقط نگاش کنی خلاصه اینکه یه چیزی بودااااااااااااااااااااااااا هیولا
1396/2/28
اینو میگن شاسی. فقط حیف رنگ چه پدیده ی بدی هست این رنگ سفید رنگ افسرده گی