موضوعات داغ

کپی کاری زوتی دامان مزدا را هم گرفت؛ خلاقیت صفر برای شریک تجاری چینی سایپا

عکس مطلب اول
شرکت زوتی در جدیدترین کپی کاری خود مزدا CX-4 را هدف قرار داده است. مزدا قبلا با فورد همکاری داشت ولی اکنون فورد با زوتی همکاری دارد.
کراس اوور مزدا CX-4 محصول مشترک مزدا و فاو چین است که فقط مخصوص بازار چین ساخته شده است.
نمای کلی، شکل جلوپنجره، چراغ ها، کاپوت، گلگیرها، شکل و محل قرار گرفتن آینه ها، شیشه جلو، ستون های A سیاه رنگ، خطوط طراحی در کنار بدنه روی درها و محل قرارگیری دستگیره درها را در تصاویر بررسی کنید.
موارد زیر را نیز مجددا در تصاویر بررسی کنید:
فاصله ستون A تا آینه جانبی، شکل و محل قرارگیری در باک، شکل و محل قرارگیری آنتن بال کوسه ای رادیو، اسپویلر (باله) عقب که روی سقف نصب شده است، شکل چراغ های عقب، ستون B سیاه رنگ و موارد دیگر.
به نظر می رسد زوتی استاد تقلید و کپی کاری شده است! هر نسخه کپی شده ی جدید بهتر از نسخه قبلی است.

شباهت های زوتی و مزدا در نمای جانبی

شباهت های زوتی و مزدا در نمای جانبی

این خودروی کپی شده با برند Traum به فروش می رسد که برند جدید زوتی است. این خودرو با کد MA501 شناخته می شود و نیمه دوم امسال وارد بازار خودروی چین می شود. این نسخه کپی شده از موتور 1.5 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت نیرو می گیرد.
این شباهت ها در عقب خودرو نیز ادامه دارد. به شکل شیشه عقب، در صندوق و چراغ های عقب دقت کنید. تنها تفاوت اصلی شکل لوله های اگزوز است که در زوتی بیضی شکل ولی در مزدا گرد است! این نوعی ابتکار از طرف زوتی محسوب می شود!

شباهت های زوتی و مزدا در نمای عقب

شباهت های زوتی و مزدا در نمای عقب

جهت اطلاع بد نیست بدانید که مزدا CX-4 در سال 2016 معرفی شد و با دو موتور 2.0 لیتری با قدرت 158 اسب بخار و 2.5 لیتری با قدرت 192 اسب بخار در چین به فروش می رسد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/13
آخه کی چینی ها تقلب نکردن که این عجیب باشه!
نمونه اش جک اس فایو، ام ای ام ۳۱۵ و....


چین است دیگر
خلاقیت 0
1396/11/14
رنگ اشغاله داره داد میزنه فیکم!
1396/11/14
بی انصاف رحم نکرده. کاربن گذاشته لعنتی. :)))))))))))
1396/11/14
اینو واسه ما ایرانی ها طراحی کردن که دستمون به اصل جنس نمیرسه
1396/11/14
آدم احساس بدی به این کپی کاریها چین داره...من که خودم شخصا یاد واکمن های دهه های گذشته که شرکت های متفرقه چینی میساختن که عینا ظاهرش شبیه واکمن های سونی بود ولی 2 روز هم کار نمیکردن!!البته الانم هم همینطوره!!!!