موضوعات داغ

هیوندای کونا در آمریکا ارزان قیمت تر سراتو غیر آپشنال در ایران

عکس مطلب اول
هیوندای کونا جدیدترین خودروی کراس اوور کوچک کمپانی هیوندای است و طی چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد. عرضه این خودرو در بازار آمریکا از ماه مارس آغاز می شود و مشتریان خواهند توانست مدل پایه این خودرو یعنی مدل SE را به قیمت 19 هزار و 500 دلار خریداری کنند.
با احتساب دلار 4600 تومانی این رقم چیزی کمتر از 92 میلیون تومان می شود و در ایران اگر بخواهید با این پول یک خودروی کره ای سوار شوید باید کیا سراتوی نسل قبل تولید داخل را خریداری کنید که آنهم با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان از نوع آپشنال نیست و امکانات کمی دارد. گران قیمت ترین مدل هیوندای کونا نیز 30 هزار دلار قیمت دارد.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

مدل پایه‌ی SE کونا به یک موتور 2 لیتری با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر مجهز است که نیروی این موتور با استفاده از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند. اگر بخواهید مدل SE را به صورت چهارچرخ محرک خریداری کنید باید مبلغ 20 هزار و 800 دلار را پرداخت کنید.
متاسفانه هیوندای مدل کونا را تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می کند و خبری از گیربکس دستی روی این خودرو نیست.
تیپ بعدی این خودرو SEL است که 21 هزار دلار در نسخه ی تک دیفرانسیل و 22 هزار دلار در نسخه ی دو دیفرانسیل قیمت دارد. همچنین با پرداخت 150 دلار علاوه بر قیمت خودرو می توانید تیپ SEL را با سقف مشکی رنگ خریداری کنید. از نظر موتور و
گیربکس مدل SEL با مدل پایه SE یکسان است و تفاوتی ندارند. ‍

هیوندای کونا

هیوندای کونا

مدل بعدی کونا مدل لیمیتد است که در این مدل از موتور قدرتمند 1.6 لیتری توربو استفاده شده است که می تواند 176 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این مدل همچنین به یک گیربکس دوبل کلاچ از نوع 7 سرعته مجهز است که عملکرد و راندمان بالایی دارد. قیمت این نسخه 24 هزار دلار برای مدل تک دیفرانسیل و 26 هزار دلار برای نسخه‌ی دو دیفرانسیل است.
گران ترین مدل هیوندای کونا نیز مدل Ultimate است که از نظر فنی با مدل لیمیتد یکسان است اما آپشن های رفاهی بیشتری دارد.
این مدل 27 هزار دلار در نسخه ی تک دیفرانسیل و 28 هزار دلار در نسخه‌ی دو دیفرانسیل قیمت دارد و اگر بخواهید تمامی آپشن ها را برای آن سفارش دهید قیمت آن به بالاتر از 29 هزار دلار خواهد رسید.
با توجه به صحبت های مدیران کرمان موتور این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهد واردات یا مونتاژ هیوندای کونا در بازار کشورمان باشیم، در این صورت قیمت 150 الی 200 میلیون تومانی برای این مدل به هیچ عنوان دور از ذهن نخواهد بود.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/13
تا کی باید ملت بدبخت ،ستم کش و ...ایران جور پر شدن پول یک سری مفتخور و غارتگر رو بپردازند.
1396/11/13
۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون؟
مملکت بیشتر از اینا خر تو الاغه برو بالای ۲۵۰ تا
1396/11/13
اندازش شبيه پژو 2008 هست؟
1396/11/13
عاشق تیتر های سایت شمام
بیانگر خیلی چیزاست !
1396/11/13
خدا هرکسی که مسبب این گرانی ها و این تعرفه های ظالمانه هست لعنتش کنه و ان شالله با یزید محشور بشه، که نمیزارن یه ذره آب خوش از گلوی ملت پایین بره
1396/11/13
حالا که چی کثلا....هر روز تیتر میزنید با پول پراید میشه فلام ماشین را تو خارج خرید با پول سمند فلان ماشین را با پول پژو ...فکر کردین خودمون نمیدونیم که تو این خراب شده ارزش قیمت یه ماشین معمولی که تو همه دنیا مردم عادی سوار میشن از ارزش جون آدم ها هم بیشتره....اینجا پول یه ماشین ژاپنی به اندازه دیه 2 تا مرد یا چهارتا زنه!
1396/11/14
شما قیمت دلاریش رو حساب میکنی.ولی توان خرید مردم رو در نظر نمیگیری.یعنی 29000 دلار برای ما معادل صد و سی میلیونه ولی اگه بخوایم توان خرید بر حسب درآمد رو تو آمریکا حساب کیم برای اونها معادل پنجاه میلیونه ما میشه. یعنی با حقوق حداقل 1500 دلار در ماه تو امریکا میشه در عرض 20 ماه این ماشین و خرید و با حقوق حداقل 1 میلیون تومان در ایران حدود 200 ماه طول میکشه تا این ماشین و بخوای بخری.