موضوعات داغ

نسل جدید کیا سراتو هاچ بک رونمایی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در نمایشگاه دیترویت امسال، نسل جدید "کیا سراتو" به طور رسمی رونمایی شد که در بازار ایالات متحده آمریکا تحت عنوان "کیا فورت" به مشتریان عرضه می‌شود، اما حالا نسل جدید نسخه هاچ بک آن به طور رسمی معرفی شده و قرار است که در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی ژنو امسال به نمایش گذاشته شود، زیرا بازار اصلی این خودرو در سگمنت" هاچ بک" بازار اروپا بوده و عمدتا تحت عنوان "کیا سید Ceed" شناخته می‌شود.
با تایید قبلی کیا، نسل جدید کیا سید (سراتو) در استودیو اختصاصی این شرکت واقع در شهر فرانکفورت آلمان طراحی شده و برمبنای پلتفرم K2 توسعه پیدا کرده است، اما خط تولید آن برای عرضه در بازارهای اروپایی به همراه کیا اسپورتیج، در کشور اسلواکی و شهر "ژیلینا" خواهد بود.

کیا سید هاچ بک

کیا سید هاچ بک


درست همانند نسخه سدان اتومبیل، نسل جدید کیا سراتو در نسخه هاچ بک خود پیشرفتهای بسیار خوبی تجربه کرده است و در طراحی خارج و داخل کابین خود، تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرده است تا ورود به یک نسل جدید کاملا جدی و واقعی باشد. علاوه بر این، سیستم‌های ایمنی اتومبیل ارتقا پیدا کرده و از تجهیزات جدیدی همچون سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم نور بالای اتوماتیک، سیستم‌های مستقل از راننده سطح 2، سیستم هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک، کروز کنترل هوشمند با قابلیت خاموش کردن پیشرانه در مواقع غیرضروری، سیستم کمک پارک هوشمند، سیستم تشخیص عابر پیاده و... اشاره داشت که برخی از آنان به عنوان تجهیزات استاندارد اتومبیل حتی بر روی نسخه‌های پایه دیده می‌شود، اما برخی دیگر به صورت سفارشی و در آپشن‌های بالاتر اتومبیل به مشتریان عرضه خواهد شد.

کیا سید هاچ بک

کیا سید هاچ بک


برای تولید نیرو محرکه اتومبیل، در مجموع چهار پیشرانه درون سوز و تنها یک جعبه دنده پیش بینی شده است که به ترتیب شامل یک موتور 1 لیتری توربوشارژر با خروجی قدرت 120 اسب بخاری، پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژر با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و همچنین شامل دو پیشرانه محرک دیزلی با حجم 1.4 لیتری و 1.6 لیتری می‌شود که به ترتیب خروجی قدرت آنان معادل 115 اسب بخار و 136 اسب بخار گزارش شده است.
علاوه بر این، کیا سراتو در نسل جدید خود ابعاد متفاوت دریافت کرده و حالا با عرض 1800 میلی متر و ارتفاع 1447 میلی متر ساخته شده است که نسبت به مدل‌های قبلی اتومبیل، حدود 20 میلی متر عرض بیشتر و همچنین 23 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به گذشته دارد تا یک نتیجه مثبت در آیرودینامیک اتومبیل بدست آید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد