موضوعات داغ

معرفی ولوو V60 واگن؛ سوپر استیشنی با کاربردی بیشتر از SUVها

عکس مطلب اول
ولوو V60 مدل 2019 با طراحی جدید، یک خودروی لوکس و خوش طرح و تر و تازه است و هر چیزی که خریداران SUV دنبالش هستند را ارائه می دهد و فقط مانند آنها ارتفاع بلندی ندارد و انبوهی از شیشه و آهن عمودی نیست.
خودروهای استیشن واگن نیز می توانند جذاب باشند. ولوو V60 مدل 2019 یک وسیله نقلیه انعطاف پذیر و جذاب است و در حدی کاربردی است که می تواند 5 نفر را همراه با بسیاری از لوازم آنها حمل کند.
ولوو XC60 و XC90 از پلتفرم عالی SPA ولوو استفاده می کنند. پلتفرم مدل زیبای V90 واگن نیز همین است. اکنون ولوو خودروی استیشن بزرگ خود را توسط این پلتفرم به یک استیشن سایز متوسط تبدیل کرده است.

نمای عقب ولوو V60

نمای عقب ولوو V60

با اینکه مقیاس این پلتفرم در V60 کوچکتر شده است ولی طول و فاصله محوری این خودرو نسبت به مدل قبلی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است ولی ارتفاع پایینتر آن باعث مخفی شدن این موضوع می شود.
خریداران V60 علاوه بر موتور چهار سیلندر احتراق داخلی بنزینی در مدل T5 که با استفاده از یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر 310 اسب بخار قدرت تولید می کند، می توانند در مدل T6 پیشرانه پلاگین هایبرید با قدرت 340 اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک یا مدل T8 با قدرت 390 اسب بخار را انتخاب کنند. در مدل T6 یک سیستم هایبرید ملایم به موتور T5 اضافه می شود ولی در مدل T8 برای افزایش عملکرد از دو موتور الکتریکی استفاده می شود (گرچه وزن آن مقداری بیشتر می شود). شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر هر دو مدل هایبرید 4.8 ثانیه اعلام شده است در حالی که شتاب اعلامی مدل T5 5.8 ثانیه است.

کابین ولوو V60

کابین ولوو V60

از امکانات ایمنی V60 جدید می توان به سیستم ترمز خودکار و سیستم های شناسایی عابرین پیاده، دوچرخه سواران و حیوانات بزرگ اشاره کرد. در مسیرهایی که به خوبی علامت گذاری شده باشند استفاده از فناوری نیمه خودران برای هدایت فرمان، شتابگیری و ترمزگیری تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت امکان پذیر است. سیستم اخطار خروج از لاین و سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت نیز جزو امکانات ایمنی V60 هستند.
اندازه صفحه نمایش سیستم سرگرمی این خودرو در حد یک تبلت است و مجهز به نرم افزارهای اپل کار پلی، اندروید اتو و قابلیت اتصال 4G است.
فروش V60 پاییز امسال در ایالات متحده آغاز می شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/12/13
من تجربه رانندگی با وی 4.رو دارم ولوو عالی خاص با کیفیت با دوام
1396/12/13
با کاربردی بیشتر از SUV ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
شوخیتون گرفته؟؟؟؟
مشخصه ی اصلی یک SUV ، قابلیت آفرودش هست ، نه شتاب صفر تا صد.