موضوعات داغ

رکورد سریعترین تراکتور دنیا توسط Top Gear ثبت شد + فیلم

عکس مطلب اول
به نظر می رسد امروز برای هر چیزی که فکرش را بکنید یک رکورد ثبت شده وجود دارد! به عنوان مثال بی ام و رکورد طولانی ترین دریفت و کونیخ زگ رکورد حداکثر سرعت را ثبت کرده است. ثبت رکورد در پیست نوربرگ رینگ توسط خودروسازان نیز به نوعی مرض تبدیل شده است! برنامه تلویزیونی Top Gear نیز به این رکوردشکنی ملحق شده است با این تفاوت که از وسیله نقلیه دیگری غیر از خودرو استفاده کرده است.
اینبار راننده حرفه ای Top Gear یعنی Stig در مسیر آزمایشی Bruntingthorpe که قبلا فرودگاه نیروی هوایی رویال RAF در بریتانیا بوده است، پشت فرمان یک تراکتور قرار می گیرد. البته این تراکتور یک تراکتور عادی نیست زیرا تقویت شده است تا رکورد سریعترین تراکتور را در گینس ثبت کند. رکورد سرعتی که این تراکتور باید شکست دهد 130.14 کیلومتر در ساعت است که قبلا در سال 2015 در فنلاند ثبت شده است.
موتور این تراکتور برگرفته از موتور V8 شورولت با حجم 5.7 لیتر و قدرت 500 اسب بخار است و استیگ توانست رکورد سرعت جهانی 140.44 کیلومتر در ساعت را با آن ثبت کند. البته این رکورد سرعت میانگین سرعت های ثبت شده در مسیرهای رفت و برگشت است که برای ثبت رکورد الزامی است. در واقع این تراکتور بار اول در مسیر رفت توانست به سرعت 147.92 کیلومتر در ساعت دست یابد ولی سرعت آن در مسیر برگشت تنها به 132.96 کیلومتر در ساعت رسید.
این تراکتور علاوه بر موتور تقویت شده شورولت مجهز به سیستم ترمز در هر 4 چرخ و حتی سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم نیز هست! از موارد برجسته دیگر در این تراکتور می توان به تایرهای 54 اینچی عقب، ترمز دستی هیدرولیکی دوگانه، نصب باربند صندوق، استارت دکمه ای و رنگ نارنجی مشابه رنگ لامبورگینی اشاره کرد.

سریعترین تراکتور جهان

سریعترین تراکتور جهان


سریعترین تراکتور جهان

سریعترین تراکتور جهان

مت لِ بلند، مجری برنامه Top Gear و مالک 4 تراکتور درباره این تراکتور می گوید:
« وقتی هنگام رانندگی پشت یک تراکتور گیر می کنید به علت کند بودن آن راه فراری ندارید. بنابراین ما در تلاش برای تسریع فرآیند کشاورزی و زراعت هستیم. هنگامی که لوئیس همیلتون بازنشسته شود با چنین وسیله نقلیه ای رانندگی خواهد کرد! »

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد