موضوعات داغ

آیا چراغ های LED خطرناک هستند؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خدمات خودرویی RAC بریتانیا اخیراً هشدار داده است که چراغ های خودروهای مدرن امروزی نور بسیار زیادی دارند و همین مورد می‌تواند سبب خیر شدن چشم سایر رانندگان شود که این مورد برای امنیت آنها خطرناک است و همچنین می تواند باعث حادثه شود.
بنابر اعلام روزنامه تلگراف، ۱۵ درصد از رانندگان اعلام کردند که به دلیل نور بیش از حد چراغهای برخی از خودروهای جدید در موقعیت های خطرناک قرار گرفتند و احتمال تصادف وجود داشته است. اخیراً آمار چنین شکایت‌هایی افزایش پیدا کرده است و یک گروه ویژه به نام دپارتمان حمل و نقل در سازمان ملل ایجاد شده است که بر روی این مسئله کار می کند.
نتایج تحقیقات این گروه نشان می‌دهد که چراغ های خودرو های مدرن امروزی بیش از اندازه نور دارند و یکی از دلایل این امر نیز استفاده از لامپ‌های LED است.
از سوی دیگر یکی از متخصصین نورپردازی از کمپانی Quality Light Source Factory به نام استفان دگزان گفته است که رانندگان از نور چراغهای LED رضایت دارند. به گفته وی چراغهای LED نور متمرکز تری را تولید می کنند و پخش نور در آنها در مقایسه با چراغ های هالوژنی حبابی قدیمی کمتر است و در حقیقت نور چراغهای LED متمرکز تر از چراغهای قدیمی است همچنین نور آبی چراغ های LED بسیار بیشتر از چراغ های قدیمی است که این مورد نیز در مکان های تاریک میدان دید بهتری به رانندگان می دهد.

با وجود این استفاده از چراغهای LED در سال های اخیر مورد بحث بسیاری بوده است و خودروسازان آزمایشات بسیاری انجام دادند تا مطمئن شوند این چراغ‌ها باعث خیره شدن چشم رانندگان روبرویی نمی شوند.
با این وجود اما سخنگوی بخش ایمنی کمپانی RAC، پت ویلیام اظهار کرده است که استفاده از این چراغ ها می تواند خطرات جاده ای را افزایش دهد. به گفته آقای ویلیامز تکنولوژی نورپردازی در خودروهای جدید اخیراً پیشرفت زیادی کرده است. در حالی که این چراغ های جدید می توانند دیده راننده خودرو را افزایش دهند اما می‌تواند برای رانندگان دیگر خودروها مشکل ساز باشند و باعث تصادف شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/21
با سلام . برا چراغ پشت لنز دنا چه هدلایتی بگیرم؟کسی تجربشو داشته؟