موضوعات داغ

چالش جدید برای خودروهای لوکس؛ کمبود چرم آلکانترا در جهان

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تصویر بالا نمای داخلی یک لکسوس LC 500 را نشان می دهد. اگر دقت کنید مشاهده می کنید که صندلی ها، درها و سقف این خودرو تماما با پوشش چرم آلکانترا پوشیده شده اند. این خودرو تنها یک مدل از یک خودروساز است و این در حالی است که بسیاری از خودروسازان این روزها از چرم آلکانترا و جیر مانند استفاده می کنند و تقاضا برای این ماده از هر زمان دیگری بیشتر است. همین مورد سبب شده است تا سازنده ی ایتالیایی این چرم خاص اعلام کند که نمی تواند با تقاضای بازار کنار بیاید و چرم آلکانترای کافی در جهان وجود ندارد و سازنده ی این چرم ناچار است تا تولید خود را دو برابر کند.
آندریا بوراگنو مدیر اجرایی آلکانترا در این خصوص در دیترویت عنوان کرد که محصولات این کمپانی که شامل میکروفیبرها، پلیرتان و پلی استر هستند خواهان بسیاری دارند.
استفاده از این مواد تنها مربوط به تودوزی صندلی ها و سقف نیست بلکه خودروسازان در داشبورد، درها، فرمان و دسته دنده هم از چرم آلکانترا استفاده می کنند. حتی برخی خودروسازان دستگیره های در را نیز با آلکانترا می پوشانند.
چرم آلکانترا یک ماده ی آزمایشگاهی است و کاربرد زیادی نیز در ساخت قایق ها و هواپیماهای لوکس دارد. همچنین کاربرد این ماده روز به روز در حال بیشتر شدن است و در طراحی داخلی و حتی لباس و گجت های الکترونیکی نیز از این ماده استفاده می شود. برای مثال مایکروسافت جدیدترین مدل لپ تاپ سورفیس پرو 4 و اپل نیز کاور آیفون را از جنس آلکانترا معرفی کرده اند.

چرم آلکانترا

چرم آلکانترا

همانطور که می توان مشاهده کرد تقاضا برای آلکانترا به خصوص از سوی آمریکا و چین بسیار زیاد است و همین مورد سبب شده تا این سازنده نتواند نیازهای مشتریان را برآورده کند. در حال حاضر کارخانه ی تولید این چرم در میلان ایتالیا در هر سال تنها می تواند 8 میلیون متر آلکانترا تولید کند. 10 درصد این میزان به بازار آمریکا و 60 درصد نیز به بازار اروپا تزریق می شوند و 30 درصد مابقی نیز به آسیا و اقیانوسیه صادر می شود.
در خصوص کمپانی آلکانترا باید بدانید که در سل 1972 تاسیس شده است و فروش آن در سال 2009 به بیش از 78 میلیون دلار رسید و سال گذشته نیز فروش 230 میلیون یورویی را تجربه کرد. استفاده از چرم آلکانترا در صنایع خودرویی امسال 15 درصد افزایش پیدا کرده است و 80 درصد مشتریان این شرکت را خودروسازان تشکیل می دهند.
برای تامین نیاز بازار، آلکانترا اقدام به سرمایه گذاری 368 میلیون دلاری کرده است تا بتواند تا 5 سال آینده تولید خود را دو برابر کند. همچنین این کمپانی برنامه دارد تا تعداد کارکنان خود را نیز از 600 نفر به 800 نفر برساند. همچنین 500 کارگر نیز به خط تولید این کمپانی خواهند آمد.

چرم آلکانترا

چرم آلکانترا

فناوری پایه تولید چرم آلکانترا از دهه 70 تا کنون تغییر چندانی نکرده است و تنها ضخامت های مختلف و تنوع رنگ های جدید به این ماده اضافه شده اند. یکی از اصلی ترین مزایای آلکانترا در مقایسه با چرم معمولی این است که آلکانترا دارای 50 درصد وزن کمتری است. برای مثال استفاده از آلکانترا در محصولات لامبورگینی وزن این خودرو ها را حدود 5 کیلوگرم کاهش داده است و این مساله برای خودروسازانی که کاهش وزن در حد گرم نیز برای آنها اهمیت دارد بسیار مهم و حیاتی است.
چرم آلکانترا همچنین دوام، چسبندگی و تبادل هوای خوبی دارد و در هوای سرد زود گرم می شود و در هوای جرم نیز زود سرد می شود. لمس کردن این ماده نیز لذت بخش است و از طرفی تنوع رنگ بسیار خوبی نیز دارد.
یکی از دیگر مزایای مهم چرم آلکانترا در مقایسه با چرم طبیعی نیز این است که برای تولید آلکانترا هیچ حیوانی کشته نمی شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/1/26
تمام خودروسازهای مطظرح دنیا دنبال کیفیت بالاتر در کنار حفظ محیط زیست خودشون هستن . بعد خودروسازهای ما پلاستیک های موادکهنه رو توی خودروهاشون استفاده میکنن که تا ماشین یه ساعت توآفتاب میمونه بوی گند پلاستیک داخل خودرو حالتو بهم میزنه.بعد هم ادعا داریم از همه بهتریم