موضوعات داغ

تجربه رانندگی با کوییک اتوماتیک پلاس؛ آپشن های بیشتر برای هیچ!

29 خرداد 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

گروه خودروسازی سایپا یکی از دو قطب صنعت خودروی کشور به‌شمار می‌رود که فعالیت خود را از سال 1344 به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه آغاز کرد. همچنین از دیگر اقدامات مهم این خودروساز می‌توانیم به همکاری مستقیم با رنو اشاره کنیم. بر همین اساس انتظار می‌رفت همکاری مستقیم با خودروسازان اروپایی تاثیر بسزایی در شیوه مدیریت و مهندسی محصول این خودروساز داخلی گذاشته باشد و باوجود فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای طراحی و توسعه یک محصول لایق و شایسته مصرف‌کننده ایرانی، همچنان این خودروساز درحال درجا زدن است.

پس از عرضه سمند، دنا و تیبا به عنوان خودروهای ملی که از سوی ایران‌خودرو و سایپا به بازار معرفی شدند، این‌بار نوبت به کوییک رسیده تا به عنوان اولین خودروی ملی با گیربکس اتوماتیک در بازار داغ هاچ‌بک‌ها عرض اندام کند. باتوجه به این‌که حمایت از کالای داخلی اصلی‌ترین موضوع در مباحث این روزهاست، اما ماهیت این موضوع از ابتدا دچار نقص می‌باشد، زیرا حمایت از تولیدات داخل زمانی میسر می‌شود که تولیدکنندگان نیز به فکر رفاه و آسایش مصرف‌کنندگان باشند و فقط به ‌فکر تولید یک محصول برای کسب درآمد نباشند. متاسفانه این موضوع در خودروسازان داخلی به وضوح دیده می‌شود و با عرضه خودروهای بی‌کیفیت سعی در ایجاد انحصار در بازار دارند.

کوییک نام محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که برخلاف تولیدات پیشین این شرکت از امکانات رفاهی بهتری برخوردار است. اما همچنان به دلیل ایرادات فنی و نقاط ضعف متعددی که دارد، به عنوان یک خودروی نه‌چندان مطمئن شناخته می‌شود. ما نیز فرصت را غنیمت شمردیم تا در همین ابتدای ورود این هاچ‌بک جدید به بازار، به بررسی نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. با خودروبانک همراه باشید و با کوییک بیشتر آشنا شوید.

طراحی ظاهری

از آن‌جایی که معرفی کوییک مدتی پس از عرضه ساینا به بازار صورت گرفت، می‌توان آن را نسخه هاچ‌بک ساینا دانست که با اندکی تغییر به عنوان محصولی مجزا به بازار معرفی شده است. طراحی ظاهری کوییک به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را نه زیبا دانست نه زشت، زیرا ظاهر این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای داخلی از چهره بهتری برخوردار است اما با این حال این سبک از طراحی چندان مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرد.‌

کوییک خودرویی است که در دسته هاچ‌بک‌ها قرار دارد اما باتوجه به موفقیت این روزهای هاچ‌بک‌ کراس‌ها در بازار، طراحان سایپا با به کارگیری از المان‌های طراحی این دسته از خودروها توانسته‌اند ظاهری شبیه‌ به کراس را برای این خودرو رقم بزنند که همین موضوع می‌تواند چراغ سبزی از خریداران را برای این محصول جدید دریافت کند.

در نمای جلوی کوییک اصلی‌ترین مشخصه‌ای که توجه را به خود جلب می‌کند، سپر عضلانی و حجیم شده‌ای است که محفظه ورودی هوای بزرگی را در دل خود جا داده است. این موضوع در بحث طراحی بسیار حائز اهمیت است اما در این خودرو عدم هماهنگی جلوپنجره و سایر ادوات نصب شده روی سپر، سبب شده تا ظاهری ناهماهنگ بوجود آید. از طرفی نصب دی‌لایت در کنار چراغ‌ها مه‌شکن باعث شده تا ظاهری بروز و مدرن برای این خودروی داخلی ایجاد شود. همچنین نصب دیفیوزر نقره‌ای رنگ در قسمت زیرین سپر یکی از همان المان‌هایی است که سبب شده ظاهری اسپرت و کراس‌ مانند برای کوییک شکل بگیرد.

هنگامی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه می‌کنید، طرحی جدید و منحصر بفرد را پیش روی خود نمی‌بینید، زیرا طرح کلی درها و پنجره‌های جانبی شباهت زیادی با تیبا 2 یا همان تیبای هاچ‌بک دارد. اما اصلی‌ترین مشخصه در نمای جانبی به نصب روف‌ریل و زه پلاستیکی دور گلگیرها اختصاص داشته که توانسته تاثیر اندکی در بزرگ‌تر نشان دادن ابعاد کلی خودرو داشته باشد.

با بررسی نمای عقب این خودرو می‌توان متوجه کپی‌کاری ناشیانه‌ای از چراغ‌های ب‌ام‌و شد که نه‌تنها ظاهری زیبا را برای این خودرو بوجود نیاورده، بلکه سبب شده فضای نسبتاً زیادی از درب صندوق و گلگیرها اشغال شود. همچنین طرح نامنظم هندسی که برای چراغ‌های مه‌شکن درنظر گرفته شده است، یکی دیگر از نکاتی است که چندان خوشانید به‌نظر نمی‌رسد. البته این موضوع کماکان امری سلیقه‌ای است و شاید مشتریانی با این نوع طراحی در نمای عقب مشکلی نداشته باشند و آن را به اندازه کافی کامل بدانند. اما نصب دیفیوزر نقره‌ای رنگ در قسمت پایینی سپر، نمایی جوان‌پسند و اسپرت را برای کوییک پدید آورده است.

طراحی داخلی

درون کابین کوییک جایی است که بیشترین انتقادات را از سوی کارشناسان و البته خریداران به خود می‌بیند. با یک نگاه اجمالی به درون کابین می‌توان تغییرات طراحی فضای کابین کوییک را نسبت به سایر تولیدات سایپا به خوبی مشاهده کرد، البته گفتنی است که کابین کوییک در واقع نسخه ارتقا یافته کابین ساینا است که با اضافه شدن برخی از تجهیزات رفاهی، شکل و شمایلی تازه به خود گرفته است. یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر بسیاری از خودروهای تولید داخل است، کیفیت بسیار پایین متریال مصرفی در کابین خودروهاست. به‌طوری که در همان لحظات ابتدایی حس ناخوشایندی را به سرنشینان منتقل می‌کند، همچنین استفاده از پلاستیک خشک و فشرده موجب بروز صداهای آزاردهنده از جای‌جای کابین می‌شود.

اما یکی از بخش‌های عجیب و نه‌چندان زیبا در کابین کوییک، کنسول میانی داشبورد بوده که با رنگی عجیب و ناموزون تضاد غیر قابل تصوری را ایجاد کرده است. گفتنی است رنگ قرمز تیره‌ای که برای کنسول و دستگیره درها و برخی از قسمت‌های تریم درنظر گرفته شده، اگرچه خوش‌رنگ اما هیچ‌گونه هماهنگی با سایر بخش‌های کابین ندارد. از طرفی با بکارگیری از تودوزی پارچه‌ای قرمز و مشکی که از جنس پارچه نامرغوب استفاده شده، سعی بر ایجاد هماهنگی میان تریم داخلی و تودوزی شده است.

یکی دیگر از نقاط ضعف درون کابین کوییک، دقت مونتاژ پایین قطعات است، به‌طوری که فاصله و درز میان ادوات نصب شده روی داشبورد و تودری‌ها به قدری است که به راحتی می‌توان در نگاه اول متوجه آن شد. طراحی دستگیره‌های داخلی در و همچنین نمای کلی درب از درون کابین نیز مانند کنسول و داشبورد، درست شبیه ساینا طراحی شده و هیچ نوآوری نیز در آن‌ها نمی‌توان مشاهده کرد. تنها رنگ قرمز دستگیره در تفاوتی است که میان رودری کوییک و ساینا است.

فضای کابین مناسب یکی از ویژگی‌های این خودروست که باوجود ابعاد کلی نه چندان بزرگ، فضای پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب مشاهده می‌شود، اما ارتفاع سقف در قسمت عقب کابین شاید برای افراد بلندقامت چندان مناسب نباشد و با عبور خودرو از مسیرهای ناهموار، دچار برخورد از ناحیه سر با سقف خودرو بشوند. همچنین فضای قسمت بار نیز برای یک خانواده کم جمعیت مناسب است.

نمایشگر تمام لمسی 7 اینچی که در بالاترین نقطه کنسول جا گرفته است، وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم ناوبری و رهیاب و همچنین سیستم صوتی را برعهده دارد. اما یکی از مسائلی که در چینش ادوات مرکزی داشبورد چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد، فشردگی کلیدهای مربوط به سیستم تهویه هوا و سیستم صوتی و دریچه‌های ورودی هوا به کابین است، زیرا با تغییرات انجام شده روی کنسول ساینا، سعی بر جا دادن نمایشگر شده است، که اگر از ابتدا یک کنسول منحصر به فرد برای کوییک طراحی و ساخته می‌شد شاید نمایی زیباتر درون کابین ایجاد می‌شد.‌

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

سایپا کوییک را با سه تیپ پایه، فول و پلاس راهی بازار کرده که تفاوت این سه تیپ تنها در امکانات رفاهی و نوع گیربکس خلاصه می‌شود. مدل پایه که از کمترین امکانات رفاهی بهره می‌برد، دارای گیربکس 5 سرعته دستی است که اصلی‌ترین تفاوتش با دو تیپ دیگر به‌شمار می‌رود. از امکانات تیپ پایه می‌توان به مواردی از قبیل سوئیچ تاشو، ریموت کنترل، نمایشگر دمای محیط خارج از خودرو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات برقی، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلویی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو و CD مجهز به ۴ بلندگوی جداگانه، سنسور کمکی دنده عقب و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی اشاره کرد.

تیپ فول از سطح تجهیزات بالاتری نسبت به نسخه پایه بهره می‌برد، همچنین اصلی‌ترین تفاوت آن، بهره‌گیری از دریچه گاز برقی، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک CVT است. امکانات رفاهی موجود در تیپ فول، علاوه بر آپشن‌های یاد شده در نسخه پایه، عبارت است از سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار سرقت با استفاده از بوق خودرو، قفل شدن خودکار دربها در سرعت‌های بیش از ۱۰ کیلومتر در ساعت، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، شیشه‌های دودی کابین عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های همراهی تا در منزل و سیستم کنترل صوتی و کروز کنترل با استفاده از کنترلرهای تعبیه شده روی غربیلک فرمان.

اما کوییک پلاس که به عنوان تیپ فول آپشن شناخته می‌شود، علاوه بر امکانات رفاهی موجود در دو تیپ قبلی، دارای مواردی از جمله سیستم نمایش فشار باد تایرها یا TPMS ، سیستم ورود و خروج بدون کلید، سیستم استارت خودرو بدون نیاز به کلید و با استفاده از دکمه، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر ۷ اینچی لمسی رنگی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای با استفاده از جی‌پی‌اس، سیستم اتصال موبایل از طریق بلوتوث و دوربین دنده عقب است.

درست است که تا به حال بسیاری از این آپشن‌ها روی خودروهای داخلی نصب نشده، اما ذکر بسیاری از این موارد در دنیای امروزی شاید مضحک به‌نظر برسد، زیرا تمامی این موارد از ملزومات تولید خودرو در کمپانی‌های تراز اول جهانی به‌شمار می‌رود که همین موضوع باعث شده هیچ‌یک از کمپانی‌های مطرح و نام‌آشنا در کاتالوگ معرفی محصولات خود از سوییچ تاشو و امثال آن به عنوان آپشن یاد کنند. اما با این حال جای امیدواری دارد که پس از سال‌ها همکاری با خودروسازان اروپایی و آسیایی بالاخره پای برخی از آپشن‌های ابتدایی به خودروهای داخلی رسیده است.

مشخصات فنی پیشرانه

گروه خودروسازی سایپا از همان پیشرانه قبلی خود که در خودروهایی همچون تیبا، تیبا 2 و ساینا مورد استفاده قرار گرفته است، برای هر سه تیپ کوییک در نظر گرفته، بنابراین باز هم نمی‌توان کوییک را خودرویی جدید دانست، زیرا با بهره‌گیری از پلتفرم ساینا و پیشرانه‌ای قدیمی پا به عرصه رقابت گذاشته است. به هر حال باید گفت که پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1503 سی‌سی وظیفه تامین نیروی پیشرانه این هاچ‌بک 1105 کیلوگرمی (1065 کیلوگرم در نسخه پایه) را بر عهده دارد. حداکثر توان خروجی این موتور 87 اسب‌بخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 128 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه است. همانطور که گفته شد، وظیفه انتقال نیرو در نسخه پایه به عهده گیربکس 5 سرعته دستی و در دو نسخه فول و پلاس گیربکس اتوماتیک CVT نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

تجربه رانندگی با سایپا کوییک

باتوجه به وجه اشتراک پیشرانه درنظر گرفته شده برای کوییک با سایر خودروهای تولیدی سایپا، نمی‌توان انتظار چندانی از سواری این خودرو داشت، کما اینکه گیربکس اتوماتیک CVT به خودی خود از شتاب و لذت سواری می‌کاهد، حال اینکه این گیربکس با یک پیشرانه ضعیف کوپل شده است انتظار شتاب مناسب از این خودرو نمی‌رود.

خودروی مورد نظر در این مقاله از نوع پلاس بوده که از تمامی امکانات رفاهی یاد شده بهره می‌گیرد. بر همین اساس با فشردن دکمه استارت پیشرانه نه‌چندان قوی کوییک را روشن و آماده به‌کار می‌کنیم. نکته اول که با روشن شدن خودرو متوجه می‌شویم، همان صدا و لرزشی است که در خودروهای قبلی نظیر تیبا و ساینا مشاهده می‌شد که حداقل انتظار می‌رفت در کوییک با عایق‌بندی مناسب‌تر تا حدودی از آن کاسته می‌شد. با قرار دادن اهرم دنده در حالت درایو شروع به حرکت می‌کنیم که باتوجه به روشن بودن سیستم تهویه مطبوع هوای داخل کابین، خودرو با تاخیر قابل توجهی اقدام به حرکت می‌کند. بلافاصله با خاموش کردن کولر مجددا اقدام به شتاب‌گیری می کنیم که البته این‌بار هم تاثیر چندانی در عملکرد خودرو مشاهده نمی‌شود اما در مقایسه با بار قبلی شتاب نسبتاً بهتری حاصل شد که این موضوع نشان می‌دهد کوییک در روزهای گرم تابستان نمی‌تواند به خوبی از پس 4 یا 5 سرنشین برآید و شتاب مناسبی را به آن‌ها ارائه کند.

نکته دیگری که هنگام روشن بودن کولر توجه را به خود جلب می‌کند، صدای بیش از حد فن پرتاب باد به داخل کابین است. به‌نوعی که با تنظیم میزان درجه پرتاب باد روی کمترین حالت ممکن، باز هم صدای زیادی به گوش می‌رسد که این موضوع می‌تواند در مدت طولانی برای سرنشینان آزاردهنده باشد. اما عملکرد سیستم تهویه نیمه اتوماتیک قابل قبول به نظر می‌رسد و فضای نه‌چندان بزرگ کابین را به‌خوبی خنک می‌کند.

پس از مدتی رانندگی با کوییک متوجه سر و صدایی اضافی از قسمت زیربندی و جلوبندی خودرو شدیم که این موضوع برای خودروی صفر کیلومتر کمی دور از انتظار است، پس از کمی پرس و جو از چندین مالک کوییک متوجه شدیم که این موضوع در اکثر خودروهای تحویل داده شده به مشتریان دیده شده که با مراجعه به نمایندگی جهت انجام سرویس اولیه، این موضوع برطرف نشده است. همچنین یکی دیگر از ایرادات فنی این خودرو مشکل سنسور دریچه گاز است که در اکثر کوییک‌های تازه تحویل داده شده مشاهده شده است که متاسفانه برخی از دارندگان این خودرو به دلیل همین مشکل فنی دچار تصادف شده‌اند، زیرا گاز خودرو ناگهان قفل کرده و خودرو با شتاب ناگهانی رو‌به‌رو می‌شود.

مصرف سوخت بالا یکی دیگر از معایبی است که این روزها صدای مالکان کوییک را درآورده است، ما نیز در روز تست کوییک، باتوجه به رانندگی در شهر، عدد سیکل ترکیبی مصرف سوخت 9.5 تا 10 لیتر در 100 کیلومتر را تخمین زدیم که برای خودرویی با این مشخصات فنی و ابعاد واقعا زیاد به نظر می‌رسد. حس رانندگی و تجربه سواری با کوییک، برتری خاصی نسبت به تیبا و ساینا ندارد، تنها تفاوتی که می‌شود درخصوص این خودرو آن هم برای نسخه فول و پلاس قائل شد، گیربکس اتوماتیک CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک است که عملکردی قابل قبول را از خود نشان می‌دهد. همچنین فرمان برقی این خودرو که فقط در دو نسخه فول و پلاس نصب می‌شود، سبب شده تا رانندگی در شهرهای شلوغ و پرجمعیت کمی آسان‌تر شود. زیرا با عملکرد نرمی که دارد، می‌توان به خوبی تفاوتش را با فرمان هیدرولیک متوجه شد.

نتیجه‌گیری

در پایان اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی از محصول جدید سایپا داشته باشیم، باید بگوییم که اگر پیش از آن خودرویی مانند تیبا یا ساینا را داشتید، هرگز به سراغ کوییک نروید، زیرا اضافه شدن چند آپشن به خودرو نمی‌تواند شما را از لحاظ روحی و لذت سواری ارضا کند، چون از لحاظ کیفیت سواری و تجربه رانندگی، نکته مثبت اضافی به شما و سرنشینان خودرو ارائه نمی‌کند. از طرفی این روزها باتوجه به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار آزاد، قیمت کوییک برای نسخه پلاس حدود 43 تا نزدیک به ۶۰ میلیون تومان (برای مدل فول پلاس) رسیده که این موضوع سبب شده خرید کوییک، کار چندان منطقی به نظر نرسد. با این حال می‌توان با پرداخت مبلغی حدود 45 الی 50 میلیون تومان، خودرویی کارکرده با میزان کارکرد پایین همچون تندر اتوماتیک و یا رنو ساندرو دنده‌ای کارکرده خریداری کرد که از لحاظ کیفیت به مراتب در جایگاه بالاتری قرار دارد.

اما اگر قصد خرید این خودرو را دارید، به دلیل وجوه اشتراک زیاد این خودرو با محصولات پیشین سایپا، نباید نگرانی چندانی بابت تامین قطعات یدکی آن داشته باشید، البته گفتنی است که این روزها تامین قطعات بدنه این خودرو در بازار آزاد چندان راحت نیست و ممکن است مالکان این خودرو را کمی اذیت کند.

بنابراین در نهایت می توان گفت که مدیران سایپا در ابتدا لازم است تا مشکلات ذاتی پلت فرم خود در زمینه های فنی، ایمنی و کیفی را حل و فصل نمایند و پس از آن به سراغ افزودن آپشن های رفاهی و افزایش قیمت بروند، چرا که در شرایط فعلی خودروهای ساخته شده نه از حیث فنی قابل قبول هستند و نه می توانند آرامش و اطمینان خاطر مشتری نگون بخت ایرانی را بابت هزینه های نگهداری و تامین قطعات و ایمنی تامین نمایند.

در انتها از امیر ملکی مالک محترم خودروی موردنظر، جهت در اختیار قرار دادن خودرویشان به منظور تست و بررسی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

35 عکس

نظرات کاربران

205 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/29
اوه شت!!!!!!!!کی اینو طراحی کرده؟؟؟؟؟!؟
هرکاری میکنم که با این ماشین کنار بیام اون قسمت قرمز وسط داشبور نمیزاره............
1397/3/29
شما قهوه ای اش کن !
1397/3/30
داداش معین ببین اولین مونتاژ کننده محصولات کادیلاک خارج از خاک امریکا به چه روزی افتاده!!!!!!!!!!!!
از ماست که برماست.........
1398/2/21
همینم بهت الان نمیدن خخخخ
1399/11/9
ديگه خيلي هم بد نيست بابا.يه بار ميگيد چرا اپشن نداره ماشينهاي ايراني حالا هم اومدن گذاشتن ميگيد براي هيچ.ماشين قشنگي هست در حد پولمون اره خوب به 207 و دنا نميرسه ولي من ترجيح ميدم اگه قرار ماشين ايراني بخرم جديد تره رو بخرم .206 خز شده ديگه.من از چند نفر پرسيدم همشون گفتن بد نيست.عالي هم نيست ديگه از سايپا بيشتر از اين توقعي نيست.
1397/3/29
ماشین هیچ آپشنی نداشته باشه اما قدرت بالا بالایی داشته باشه
دلیل فروش زیاد مازکیمای قدیمی و سیتروئن زانتیا قدیمی همین بود
با اینکه آپشنی نداشتن اما قدرت موتور باعث میشد راننده عاشق ماشینش بشه
الان کسیکه کوییک رو میخره عاشق چی بشه؟
کسیکه لیفان ایکس 50 میخره عاشق چی بشه؟
1397/3/29
زانتیا وقتی اومد با ترمز abs ، چهار ایربگ ، سیستم تنظیم ارتفاع و ... آپشن دار محسوب میشد!
1397/3/29
اگه سانروفم داشت،دیگه رسماً سایپا اینو به عنوان رقیب اس کلاس مرسدس معرفی می کرد..
خوش بحال صاحبش!!
1398/4/20
اخه مردک نمی تونه هتی به دوو برسه اجب مشنگی هستی
1397/3/29
قیافش خوبه امکاناتش هم خداااایی خیلی خوبه ولی ای کاش ارزونتر بود چهل‌و پنج میلیون یکم‌زیاده خدایی با این قیمت دنا حتی با گیربکس‌دستی هم فکر‌میکنم ارزنده تره
1399/1/14
قیافش مثل آمبولانس یا ماشین نعش کشه😯مثلا خواستن از روی سیتروئن تقلید کنن ولی این طنز تلخی هس
1400/1/6
داداش ۴۵تومن نیس الان ۲۵۰تومنه
1401/7/6
داداش شد 310 :)
1401/11/5
داداش شده 420
1397/3/29
۱- خیلی گرون شده که نشان دهنده بومی نبودن آپشن هاست!
۲- کولر باید برقی می‌بود که از قدرت موتور کم نشه!
۳- باید از موتور قوی تر استفاده بشه ! موتور ۸ سوپاپ تنفس طبیعی واسش کمه!
۴- باید باتوجه به نظرات مردم فیس لیف بشه!
1397/3/30
کولر برقی ؟؟؟ داداش فکر کنم اشتباه گرفتی این هنوز تکنولوژیش نیمده اگه ایدشو داری برو ثبت کن خیلی وقته خودرو سازی ها در تلاشن هنوز نتونستن بعد از سایپا ؟؟؟ اونم از کوییک انتظار داری ؟؟ همین که با هندل روشن نمیشه خدارو شکر کن
1397/3/29
الان تو سال ۲۰۱۸ تو ایران جای پراید اکثر مردم کمه کمش باید اینو بتونن بخرن نه این که ۴۰ ۵۰ تومن قیمت بزنن به خدا اگه کسی هم بخره کیفیتش خیلی بهتر شده ولی نه در حد ۵۰تومن
1397/3/29
اخه چرا؟؟؟؟؟؟
یعنی با این کوییکشون توهین مستقیم کردن به مردم
ماهم که مثل کبک سرمونا کردیم زیر برف
منتظریم فقط سایت ثبت سفارششون باز بشه و بریم توی صف
نخرید اقا
یعنی لیاقت ایرانی این اسباب بازیه؟
# نمیخریم
1399/4/1
حالا واقعا" کاری ندارم ولی امروز که این کامنت رو میزارم قیمتش به 106 میلیون رسیده..
هنوزم ب توصیه شما دوستان نخریم؟؟
چیکار کنیم؟؟تا کی نخریم رفیق؟؟؟
انقدر گفتید نخرید ک الان عمرا" نمییییییییییتونیم بخریم
با توصیه شما و خیلیای دیگه تعداد زیادی از مردم زمین خوردن.کاری ندارم که ممکنه بگی در آخر خودشون تصمیم گرفتن...
ولی میدونی تاثیر شایعه رو؟؟؟؟
میدونی شایعه 1 بار گرون فروخته میشه 1 بار ارزون تکذیب میشه ؟؟!!!!
و این بازی تو تمام بازار کشور تاثیر گذاره؟
ترو خدا بعد از این تحلیلاتونو بزارید واسه خودتون تو ی فایل ذخیره کنید چند وقت بعد برید بخونید ببینید چ تاثیری میتونستین داشته باشین.با شایعه ای ک همیشه از ی تحلیل میاد.
با تشکر.
1400/4/12
منم اسفند ۹۸ ثبت نام کردم، اونموقع قیمت کارخانه ۷۰ تومن بود، قیمت بازار ۹۰ تومن... از بس گفتند از بازار ماشین نخرید و میخواد ارزون بشه که نخریدم... الان قیمت کارخانه شده ۱۵۰ تومن که فقط ۷ تومن کمتر از قیمت بازار هست! هنوزم تا این لحظه که تیرماه ۱۴۰۰ هست ماشین رو تحویل ندادن... به این نتیجه رسیدم که توی این کشور هر چی رو دولت گفت نخرید، باید بخریم و بالعکس😏
1397/3/29
من یکی ثبت نام کردم و هنوز تحویلم ندادن و اینجور که از آگهی های فروش حواله مشخصه کوییک هم به لیست خودروهای با تاخیر زیاد در تحویل پیوسته و احتمالا سایپا با توجه به تحریم های آمریکا با مشکل خرید گیربکس مواجه شده.من از هیچ چیز این ماشین خوشم نمیاد و تنها دلیلی که 42 میلیون پول برای این ماشین پرداخت کردم گیربکس CVT بلژیکی اصیلشه و برا من که این ماشین رو به عنوان خودرو دوم شهری میخوام به نظرم مناسبه ولی برای خودرو اول خانواده ها و مسافرت جاده ای طولانی اصلا توصیه نمیکنم.اینجور که من شنیدم اکثر ایرادات این خودرو مربوط که ضعف مونتاژه که امیدوارم این موضوع برطرف بشه.در ضمن سایپا دیگه این مدل رینگ تو عکس ( رینگ اختصاصی کوییک ) رو روی سری جدید ها نمیزاره و داره از رینگ تیبا 2 و ساینا طرح اپتیمایی استفاده میکنه که به نظرم یه حرکت رو به عقب و پسرفت محسوب میشه
1397/3/29
خیییییییییلی لاکچریه
1397/3/30
خدا وکیلی چیش لاکچریه
1397/3/29
تو این رنج و اندازه پراید خودمون بهتر از این نیست؟
خداییش خیلی زشته
1397/3/29
درستش این بود که با توجه به یک ذره تغییر قیافه این مدل ، کلا جایگزین تیبا هاچ بک میشد ، نه اینکه اینهمه گرونتر باشه ولی هیچ مزیت فنی نداشته باشه .
1397/3/29
این چرا عقربه آب و بنزینش یکیش عمودیه یکیش افقی احمقا چرا جفتشو مثل هم نزاشتن اینجوری مثل عقب مونده هاست ماشینه البته عقب مونده هم هست.
1397/3/29
کوییک دیگه چیه؟ شما چقدر پراید میشناسید. کسی که پول نداره ماشین خوب بخره مقصر نیست. اما وقتی میره جای پراید همون ماشینو 20 میلیون گرون تر میخره باید به عقلش شک کرد.
1397/3/29
حالم بهم خورد.40 تومن واسه این؟؟
1397/3/29
آقا این مشکل دریچه گاز رو کاملا تایید می کنم
چند وقت پیش پشت فرمون یه ساینا اتومات نشسته بودم چند بار تو ترافیک بخاطر جهش های ناگهانی ماشین نزدیک بود تصادف کنیم
1397/3/30
درسته من خودم به شخصه از سایپا بد می آید ولی همین که سایپا واقعا با ساخت کوییک تحولی در ساخت خودرو کرد و از ماشین که جز یک فرمان و دنده چیزی نداشت حالا رسیده به یک ماشینی که امکانات خوب و به روزی را دارد که بعضی از امکانات آن را در کیا سراتور منتاژی نمی بینیم یا حتی بعضی امکانات آن با هیوندای الانترا 2014برابری میکند بنابرین نباید انتظار داشته که یک دفعه با شرکت های بنز وبی ام و رقابت کنیم و اگر نگاه به سایت ها بیندازید میبینید سایپا برنامه های دارد که گذشته شدم خود را پاک کند مانند خودرو sp100
1397/3/31
داداش میخوام صدسال سیاه اون اپشنارو نداشته باشه ولی حداقل یکم باکیفیت باشه و قیمتش پایین باشه.شما نگاه کن تویوتا تا همین ۲ ۳ سال پیش ماشیناش حداقل اپشن رو داشتن ولی فروششون کم بود؟؟
واقعا هدف ثبت نام کننده ها با این موتور ضعیف،طراحی افتضاح،ایمنی صفر، قیمت بالا و... چیه؟؟ والا ۲۰ تومن تیبا یا پراید بگیریم بقیشو بذاریم جیبمون خیلی منطقی تره.
1397/3/31
داداش میخوام صدسال سیاه اون اپشنارو نداشته باشه ولی حداقل یکم باکیفیت باشه و قیمتش پایین باشه.شما نگاه کن تویوتا تا همین ۲ ۳ سال پیش ماشیناش حداقل اپشن رو داشتن ولی فروششون کم بود؟؟
واقعا هدف ثبت نام کننده ها با این موتور ضعیف،طراحی افتضاح،ایمنی صفر، قیمت بالا و... چیه؟؟ والا ۲۰ تومن تیبا یا پراید بگیریم بقیشو بذاریم جیبمون خیلی منطقی تره.
1397/3/30
😄😄خدایــــــــــا اینو کجای دلم بزارم اخـه من این ماشین رو تو نمایندگی سایپا دیدم گفتم بزار ببینم چیش تغییر کرده دریک کلام هیچ همون ساینا به اسم کوییکه ماشین اشغال و خیلی پلاستیک بی کیفیت توش استفاده شده مثل همین حیوان پلاستیکی‌های اسباب بازی واقعا خندم گرفت از این فاجعه 😄
1398/7/28
دوستانی ک پرایدم سوار نشدن اینهمه چرت و پرت میگن من از سال ۹۷ کوییک اتومات دارم سوار میشم خیلی ماشین خوبیه هیچ مشکلیم نداره ی هزاریم خرجش نکردم با پولی ک دارید میدید ارزونترین ماشین اتومات و خوبه ک توایران تولید میشه چرا سوار نشدید الکی نظر میدید کلا ایرانیا عادت دارن ب پرحرفیو چرت و پرت گفتن
1397/3/30
احسنت به بچه هاي قسمت R&D سايپا واقعا كه دارن تلف ميشن تو ايران اين بنده خداها.حداقل بايد براي بنز و لكسوس كار ميكردند با اين همه نبوغ و خلاقيت
1397/3/30
آدم وبا بگیره ولی ماشین ایرانی نگیره.تیبا 96 دارم خودمو کشتم تا مصرف بنزینش بیاد پایین ولی کماکان حد پایین صدی 10 مصرف بنزینشه.برقشم که مشکل داره همیشه 11 ولت برق میده.مشکل صدای کولر هم دارم.هر دفعه هم بردم نمایندگی خرابیش بیشتر شده!
1397/8/6
من یکسال و نیم تیبا دو دارم مصرف سوخت ۵ تا ۶ لیتر صدا کولر دارم ولی خدایش با کولر روشن وسط ظهر هیچ وقت کم نیاورده نه از لحاظ سرما و نه سرعت ماشین اونم تو سربالایی برق اش هم م ش گلی نداره
البته کیفیت وسایل اطاق خوب نیست ولی از ۲۸ تومان ماشین بیشتر از این انتظار ندارم تو این مدت ۵۰ هزارتا رفتم بیشترش هم خاکی و حتی افرود هنوز بجز آب و روغن خرجش نکردم فکر کنم خوش شانس بودم
1398/6/29
کولر منم بعد از یک سال صداش در اومده درسته کم نمیاره برقشم مشکل داره و ایربگش از کار افتاده نصرف ترکیبیشم بالای 10 لیتر در 100 کیلومتره خدایی کی این موتورو طراحی کرده صد رحمت به موتور پیکان
1397/3/30
عرض سلام
من این خودرو رو در نمایشگاه خودرو بندرعباس از نزدیک دیدم و توش هم نشستم
چند نکته به چشم میخورد
تعداد آپشن هایی که روی این خودرو هست روی بعضی از واردتی ها و حتی چینی ها هم نیست
حال سوال اینجاست اسباب بازیه یا واقعا بعد از یک سال کار میکنه؟!
استفاده از ابزار و ادوات داشبورد و رو دری ها و دستگیره در و به طور کلی اتاق فوق العاده ضعیف و بد
موتور ضعیف و بد
گیربکس ضعیف و بد
اما
اما اینکه سایپا تونسته همچین خودرویی با این سطح از امکانات و آپشن طراحی (حتی روی کاغذ) عالیه و من به فال نیک میگیرم
و امیدوار که روزی به سطح اول چین و بعد ژاپن و کره و در نهایت اروپا برسیم
انشاللله
1397/7/24
انشاءالله یعنی خدارا ایجاد کردیم. درستش ان شاءالله است یعنی اگر خدا بخواهد. حتی صدا وسیما هم درست نمی نویسه.
1397/3/30
من خريدم نسبت به پولي كه ميدي خوبه
1397/6/10
سلام.نظرات را کامل خواندم.هر کس حرف منطقی زده بود گرفتار لیچار شده بود.بسیاری از دوستانی که بی محابا حرفهای رکیک میزنند حتی پول خرید پراید هم ندارند و از دق دلشان است ....کوییک نمیگم بوگاتی و فراری است اما حداقل اپشنهای روز دنیا را دارد ...کیفیت هم به نسبت خیلی بهتر شده اما تا ایده ال فاصله دارد....همینها که میگویند کوییک را بندازید دور انگار قبلا همه پورشه سوار بودند...قسم میخورم اخرش پراید ۷۵سوارند...من پله پله امدم بالا از موتور گازی تا اخرین ماشینم سیتروین سی فایو بود اما همه نوع ماشین سوار شدم....اشین اتومات با این اپشنها خیلی هم خوبه...توقع درست داشته باشید
1397/8/15
داداش.تو داری واسش پول میدی.بوس که نمیدی.یه ال ساندرو یا ال نود دست دو خیلی کیفیتش از این بالاتره.ایمنی اش هم همینطور.موتورش هم قوی تره.اتاقشم جادارتره.فقط اپشنهای کوییکو نداره.واقعا آدم هایی که کوییک میخرن فقط از روی احساس این خودرو رو انتخاب میکنند.
1398/4/12
الان چی ازش راضی هستی؟؟
1397/3/30
صلواتیش هم ارزش گرفتن نداره آخه اینم شد ماشین
1397/3/30
آشغال ترین ماشین قرن
1397/3/30
حیوون هم سوار این ماشین نمیشه
1397/3/31
هر موجودی با چشمان خود اطراف را می نگرد و نظر میدهد!!!!
1399/2/12
وقتی مثل من با متور جا به جا شدین تو گرمای بندر می فهمید ک پراید هم خوبه ایقد غر نزنید خدا لعنت کنه همشون
1397/3/30
عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان:در زمینه تولید خودرو هیچ گاه نمی توانیم تولید کننده
باشیم!!ایشان درست میگویند.نمونه اش همین خودروهای بی هویتی است که نه ایمنی دارند و نه کیفیت و حتی
چهره به روز هم ندارند اما میلیاردها تومان خرج طراحی و ساخت انها از جیب مردم می شود!!
1398/12/1
این حرف شما و اون هیات به اصطلاح علمی احمق خیلی و خیلی شبیه هست به حرفای نا امید کننده افرادی مثل رزم آرا که پشت پرده از بیگانگان رشوه گرفته بودند که مردم احساس نا امیدی کرده و انگیزه ای برای تلاش و پیشرفت نداشته باشند. آگاه باشیم. خواهشا فقط کسانی نظر بدن که تجربه رانندگیشو دارن
1397/3/30
دسگیره هاش که از جوک کپی کردن و همینطور داخل کابین، جلوش همون سایناست و عقبش هم بی ام وه. خدایی کجاش هنر ایرانیا بوده؟؟
یکی مثل کره هیوندا میزنه، تو ژاپن نیسان و تویوتا، المان بنز و ايودی و بی ام وه . اونوقت سایپا بعد از ۵۳ سال این ابوغراضه رو تولید میکنه
1397/4/1
من موندم ایران برای شرکت بی ام وه خوب طراحی میکنه اونوقت به خودمون که میرسه اشغال تیرن طراحی رو تحویل میدن
داخلش و بیرونش که همون ساینا هست فقط یه مانیتور و دکمه استارت و یک دنده ی اتوماتیک اضافه کردن
من اگه جای رایس شرکت سایپا بودم این طراحی رو که میدیدم مینداختم تو تویله گاو ها بخورن و خراب کاری کنن
1397/3/30
من باشم اینو میخرم میزارم زیر ساختمان به عنوان توالت عمومی
1397/3/30
اول صبح کامنتتو خوندم خیلی خندیدم دمت گرم روزمو ساختی .
1397/4/1
منم دقيقا از همين لفظ براي خودروهاي بي كيفيت و زشت عقب افتاده داخلي و چيني استفاده ميكنم و به نظرم در بهترين حالت يك همچين ابداعاتي مفتضحانه اي براي سرويس بهداشتي به كار مياد. فكرشو بكن !
1398/4/22
هر وقت دستت بهش رسید این کارو انجام بده.
1397/3/30
این جور ماشین ها پیشرفت به حساب میاند به شرطی که به عنوان فیس لیفت همون تیبا با همون قیمت عرضه بشند. نه یک ماشین جدید! یعنی تیبا از رده خارج شه این بشه جایگزینش.
1397/3/30
ممنون بابت تست خودرو ولی بهتر بود بیشتر راجع به گیربکس این ماشین صحبت میکردید. شتاب ، کشش تو سربالایی ، شتاب ثانویه ، معکوس کشیدن و ... خیلی موارد دیگه . چون مهمترین تفاوت این ماشین با تیبا گیربکس هست و بقیه چیزای مقاله رو که همه میدون و گفتنش زیاد مهم نبود !!! و اکثرا که این ماشین رو انتخاب میکن واسه گیربکس به سمت این خودرو میرن ...
به نظرم مقالات نوشتاریتون ضعیفتر از فیلم های تست خودروتون هست .
با این حال ممنون از سایت شما
1397/3/30
شتاب😳 کشش تو سربالایی😝شتاب ثانویه🤔 دوست من انگار تو باغ نیستی یه جوری حرف میزنی انگار موتور بوگاتی روش سواره
بابا ای اصن راه نمیره که بخواد شتاب و کشش داشته باشه تو مقاله صحبت شده با دقت بخون 😑
1397/4/1
داداش فکر کنم کامنت رو جای اشتباهی گذاشتی مگه گیربکس CVTدنده داره که معکوس بکشه😉معکوس یعنی از یک دنده بالاتر بیای پایین وقدرت بیشتری بگیری
1397/3/30
با تولید همچین خودروهایی سخت مخالفم بمیرمم زیر بار خرید همچین خودروهایی نمیرم.
cvt با 87 اسب بخار خخخخخخخ بدتر از این نمیشه.
1397/3/31
این دوستمون راست می گه داخل اومده از جوک کپی کرده رنگ قرمز اسپورتش دقیقا داخلش همینه با دوخت قرمز البته کیفیت رنگ با پلاستیک اون ماشین این حلبی کجا. البته فرمان با دستگیره های جوک دقیقا همونی هست که در نیسان 370Z هست چراغ ها با کلا طراحیشم از 370Z الهام گرفتن شیب سقفشم از GTR که خوب برای برند خودشه تقلید حساب نمی شه. گیربکس CVT هم من فقط برای نیسان جوک دیدم که عالیه حتی بهتر از خیلی از دابل کلاج ها اونم فقط اسپورتش مدل معمولیش اصلا جالب نیست کمری هایبرید هم CVT خوبه البته اما مثل جوک دنده نمی ده(شبه مجازی) یا حالت دستی نداره در شیب ها سنگین نمی شه یا معکوس دادنش با به خوبی جوک اسپورت نیست کلا مخترع CVT نیسان هست CVT های چینی ته فاجعه هستن این دابل کلاج های چینی البته CVT هاش از همه بدتره خیلی خنگن
1397/4/3
دوست عزیز من مخالف اين ماشينم ولی لطفا چرت و پرت بهم ربط نده
1397/3/31
سلام
صد رحمت به پراید
1397/3/31
بزرگترین وجه تمایز این خودرو گیربکس سی وی تی ساخت کمپانی پانچ بوده اما حتی یک خط هم درباره نحوه عملکرد این گیربکس صحبت نشد.
کسی که از یک خودرو ساز ایراد میگیره کاش حداقل خودش توی نگارش انقدر ضعیف عمل نکنه . همه ی ما ایرانی ها از پایه مشکل داریم .
ببخشید از انتقاد تندم.
بابت عکسهای با کیفیت واقعا ممنونم .
1397/3/31
با سلام از نظر من این خودرو ی خیلی خوبیه حتی خودرو های چینی هم این امکانات رو ندارن و این یک امتیاز محسوب می شه.از نظر موتور و گیربکس باید بگیم که شاید قدرت و حجم موتور کمی داشته باشه ولی بیایم در نظر بگیریم که سوخت کمی هم مصرف می کنه و استحلاک کمتری هم داره و توی ایران و حتی جهان هم همه به دنبال خودرو های کم مصرف هستند و این خودرو مناسب برای خانواده ها است.و من وقتی سوارش شدم خیلی راحت و نرم و موتور صدایی نداره و از امکاناتش هم خیلی راضی ام.به نظر من خودرو خیلی عالیه.و این نشان دهنده پیشرفت صنایع ما هست.
1397/4/1
استحلاك؟!!!
البته استهلاك كه داره ؛زيادم دارم ولي استحلاك شايد واقعا نداشته باشه
صدرحمت به همين ماشينهاي چيني؛اقلا قيافه وهويت كه دارند
براي كسي كه قبلا پرايد داشته خوبه
1397/4/2
شما اول مقاله رو کامل بخون بعد کامنت بذار نوشته مصرفش روز تست 9.5 تا 10 لیتر بوده! برای یک خودرو 1500 cc یعنی فاجعه!!! از سواری نرم ماشین گفتی تا امثال شما هستند سایپا هم به خودش اجازه می ده این محصول بی کیفیت رو بسازد حق ما این هست؟ تو سایپا کلی خودروهای جهانی مثل قشقایی، تیانا، ماکسیما مونتاژ می شد خیلی راحت می تونست از دانش فنی خودروها استفاده کنه نه اینکه بعد از این همه سال فقط پیشرانه پراید رو تقویت کنه بذاره رو تیبا و ساینا و بعد کوییک
1397/4/2
واقعا موتورش صدایی نداره؟بقول فردوسی پور چقدر خوبیم ما
1397/4/2
اگه کامل میخوندید متوجه میشدید که نوشتن مصرف سوخت بالایی داره.ضمنا آپشن بی کیفیت چه ارزشی داره؟!!!
1397/4/1
اون دوستی که گفته این ماشین نشونه پیشرفت ماست،فقط بهش میخام بگم دوست گرامی ما به اندازه کافی و وافی سطحمون پایین هست شما دیگه بااین کامنتها بهش شاخ وبرگ نده ! آخه ماشینی که سوئیچ تاشو جز امکاناتشه و آپشن حساب میشه چجوری روت میشه همچین حرفی روبزنی؟ آخه هیوندای کره بیادصحبت کنه ازپیشرفت آدم عاقل قبول میکنه ولی این آشغال لپوقی داغون بدقیافه مزحک و فرغون که شیشه برقی داره وسوئیچ تاشو دیگه دفاع کردن ازش کار .... ومن الله توفیق
1397/4/1
این یکی برادر پراید عجله اش برای شهادت وسفر به آخرت بیشتره حتی صبر نمیکنه راننده اشتباه کنه خودش به زور دریچه گازشو باز میکنه🤣
1399/1/7
خخخخ 😂😂😂😂😂
انقدر خندیدم گریه م درومد، 😂😂😂😂😂😂
1397/4/1
چرا سانروف نداره؟؟؟
1397/4/1
بجای اینکه اینجوری ادا اصول درمیاوردن میومدن اینو به عنوان فیس لیفت جایگزین تیبا میکردن و هاچبکش رو هم ساده و کاربردی با قیمت مناسب میدادن دست مردم و اسموش میزاشتن ساینا هاچبک یا ساینا2 قطعا در اون صورت با قیمت اقتصادی پیشرفت بود نسبت به تیبا ولی وقتی این جنگولک بازی رو درمیارن و قیمت احمقانه روش میزارن طبیعیه واکنش مردم منفی میشه چون حس میکنن داره ازشون سو استفاده میشه الانم میبینیم که واقعا بازار استقبالی ازش نکرده با این قیمت....ساینا ( اسم گذاریش هم ضایع اس ) نسبت به تیبا خوبه و بهتر شده ولی کشش این مسخره بازیهارو نداره
1397/4/1
ممنون خودرو بانک که بعد نگاه به بازار دسته دوم تو مقاله قبلی تازه(اونم واسه ماشینی که یه ماهه اومده دسته دوم نداره هنوز!!!) تازه یادت افتاد تجربه رانندگی بزاری،
دوستان منم یه ماهه خریدم فقط راهنمایی میکنم جهت کسانی که میخوان بخرن،
نظراتو دوستان مازراتی سوارمون دادن:-)
خودرو بانک یادش رفت بگه ترمز های بسیار قوی داره دیسکاش بسیار بزرگ و قویه و ebd هم به کمکش میاد،
از لرزش استارت گفت اما نگفت خود استارت عوض شده به نرمی روشن میکنه،
تو ایران هنوز خیلی از این اپشن ها ساخته نمیشه و از همون چینی میاد که تا دو سال پیش زشت میدونستیم سوار شیم و الان واسش صف میبندیم تو نمایندگی ایران خودرو!!
دوستان فنی موتور بازده ضعیغه ولی 87 اسب کامل در خدمت ماشین هست چون نزدیک به 10 اسب ماشین فرمان هیدرولیک میگیره که به لطف فرمان بسیار نرم برقی پارک و فرمان پذیری راحت شده،
و واقعا نقطه قوت این ماشین گیربکسشه،
یعنی واقعا مهندس های بلژیکی هم نفهمیدن موتور گیربکس کوپل نیس!!!
چینی هایی که از 4 سرعته بالاتر گیربکس ندادن اما این با نرمی خوبی وارد دنده میشه و مزیت cvt اینه چیزی به اسم تقه نداره! بجز درایو هم حالت اسپرت داره هم 6 تا دنده دستی که یعنی تمام حالت های موجود در اختیارتونه،
تهویه مطبوع و سیستم مولتی مدیا و نویگیشن خوب کار میکنه و کاربردیه، و کمک فنر ها کاملا با ساینا تیبا فرق میکنه نرم تر از اوناست،

اما نقاط ظعف کیفیت بسیار بد پلاستیک های کابینه و اینکه این ماشین اگه میگفتن ساینا 2 اتوماتیک قشنگ تر بود،
در کل الان قیمت هیچی سر جای خودش نیس که این بخواد باشه ولی واسه خریدش موقعیت خوبیه چون اختلاف قیمت نداره و به عنوان ماشین اتومات کارتون راه میندازه
(در این بازه قیمت)

1397/4/4
حالشو ببر بچه مهندس مبارکت باشه. تو که نمیفهمی فرمان چجوری 10 اسب از قدرت موتور کم میکنه با همین حال کن به نفعته
1397/4/1
سلام این امکانات بدیهی که فرمودین چرا تو خودرو های شرکت رنو نیست ؟ ی کم برای مردم احترام قائل بشید لطفا توجیهی نداره اینطور تخریب برای .....
1397/7/3
عزیز برادر رنو یکی از بیکیفیت ترین ماشینهای دنیا و اروپاست یعنی ماشین روستایی مثل ال نود تولید میکنه
1397/4/1
به جای این همه آپشن کیفیت رو بالاتر ببری خیلی بهتره آخه روی این ماشین آپشن آنچنانی! در ماشین رو باز می کنی بوی پلاستیک آشنای سایپا میاد!
1397/4/2
گویا کسی متوجه قیمت نجومی و فراتر از تصور این اسباب بازی نشد. ۴۳ میلیون برای مدل پلاس و ۶۰ میلیون برای مدل فول پلاس!!! فقط میخوام قیافه اون کسی که ۶۰ میلیون کارت میکشه و این حلبی رو میخره رو ببینم. د آخه لامصب نوار قرمز رنگ اسپرت گذاشتی با موتور ۸۷ اسبی؟ انگار هوندا سیویک تایپ R ساختن.
1397/4/4
تازه اسمشم گذاشتن کوییک
1397/4/15
سلام آقا خودتو ناراحت نکن تو کشور ما دراز گوش زیاده
1397/4/2
واقعا ناراحت کننده نگاه میکنید به قضیه، همونطور خیلی از دوستان واقع بین نوشتن، شما باید میگفتی در ازای 13-14 میلیون بیشتر از تیبا 2 چی گیرمون میاد؟؟؟
عملکرد فرمان برقی، گیربکس، tpms، مانیتور و نویگیشن و ....رو باید بررسی میکردی!
خیلی زحمت افتادین یادآوری کردین یه سری واضحات و مبرهنات رو، همه میدونن موتور همون پرایده، ضعیفه و ...
راستی رنو l90 یا b90 دنده دستی رو چجوری با این که تنها به خاطر "اتومات بودنش با این قیمت ارزش داره" مبادله کردین تو مشاوره آخر متن؟!
کوتاه بیاین خدا وکیلی
مثلا انتظار دارید با این هزینه که میدین مثلا سایپا نیاد متریا نرم با روکش چرم مصنوعی داشبورد رو کار کنه؟؟؟
1397/4/8
خواهر ناتنی پراید و اینهمه گرون ...؟ والله سایپا خیلی رو داره.
1397/4/2
کاسه توالت 60 میلیونی! عالیه
1399/10/6
الان شده کاسه توالت 200 میلیونی🤣🤣🤣
1397/4/3
موندم فاز اونی که میره این همه پول میده واسه این حلبی چیه ! ناموسا ماشین از این لگن تر هم پیدا میشه ... فکر نکنم
1397/4/3
h320 هاچبک موتورر جدید را هم بررسی ویدیویی کنید
1397/4/3
شصت میلیون رو از کجا آوردی الان این ماشین فقط یک تیپش تولید ميشه اونم الان 43 میلیون قیمت داره تا نهایت 45 میلیون تو رنگ های غیر سفید
1397/4/3
من که اصن سوارش نشدم ولی ساینا رو سوار شدم بهتر از ماشینای ایران خودرو بود.کلن بنظرم سایپا یکم بهتر از ایران خودرو تولید میکنه.من خودم اچ سی گرفتم تا ۵۰۰۰ کیلومتر هر لحظه میگفتم به به ب این انتخاب ولی از ۵۰۰۰ تا ک گذشت دهنمو صاف کرد همه جا صدا میده ایران خودروام ک گارانتیش همش الکیه. الان مثل چی پشیمونم ک این ماشینو گرفتم.حاضر بودم برلیانس بگیرم با امکانات کمتر ولی هیچ وقت هرروز ی گندی از تو ماشین در نیاد.هرچی میگیرید اچ سی ایران خودرو نگیرید .پولشو ده تا دوچرخه بگیرید بیشتر براتون کار میکنن
راسی تو مبحث سوخت ک میگید ۱۰ لیتر زیاده. ماشین منم موتور ۱۵۰۰ روشه ولی تو ترافیک صدی ۱۴ میسوزونه. اگه ده لیتر باشه واقعا برا اتومات خوبه
1397/4/31
دوست عزیز یا ماشین شما اچ سی نبوده یا اینکه جوری رفتار کردید با ماشین که اینطوری شده، اولا مشکلات ذکر نکردید که چه شده انقد پشیمونید، دوما مصرف سوخت به رانندگی شما داره چرا مصرف سوخت من داخل ترافیک تهران بین ۸ تا ۱۰ لیتره؟! کارکرد ماشینمم ده هزارتاس و تا الان فقط بنزین و روغن عوض میریزم یبارم نمایندگی نبردم،من به عقب برگردم باز اچ سی میخرم و هرکی ام ببینم بهش پیشنهاد میکنم اچ سی بخره، مخصوصا لذتی که تو مسافرت رفتن میده هیچ کدوم از ماشینای قبلیم نمیداد، ماشین های قبلیم =تیبا، ۴۰۵،سمند،۲۰۶،دنا دوماهم برلیانس ۳۲۰،از همشون بیشتر با اچ سی حال کردم هم داخل شهر هم خارج شهر
1397/4/4
من با تازگی بااین ماشین اشنا شدم و باید بگم نسبت به قیمتش طراحی و امنیت بالایی داره
1397/4/5
خخخخخخ...😂طراحی؟!!! امنیت ؟!!!واقعا که حق مامردم حتی امثال این لگن هم نیست! از ماست که برماست!
1397/4/4
از دوستان که متن می نویسند خواهشمندم از گذاشتن نام خودرو برروی این آشغالها خودداری کنند .باتشکر
1397/4/5
بررسی خیلی ضعیفی و بد بینانه ایی بود تنها ایراد عمده ایی که داره کیفیت پلاستیک کابینه راستی ننوشتین ماشین با چقدر کارکرد مصرفش زیاد بوده
1397/4/6
همه جای دنیا وقتی یک مدل جدید از یک خودروای ساخته میشه مدل قبلیش اصولا باید توقف تولید بشه مثه وقتی که تیبا شاخته شد باید پراید متوقف یا تیبا 2 ساخته پراید 111 متوقف بعدش هم که ساینا آمد که کوییک هم ساخته شد و همین اتفاق باید برای دو خودرو قبلی هم می افتاد. ایران خودرو هم باید با ماشیناش همچین کاری رو انجام میداد مطمعن باشید اگه همچین کاری صورت می گرفت این خودرو ها با قیمت های فضایی هیچ وقت به فروش نمیرفتند اما چون اینجا ایرانه باید با کل جهان تو هر چیزی تضاد داشته باشه
1397/4/8
کلا مفید نبود برای من! نه متن و نه نظرات...
نظرات ک بیشتر شبیه گیس و گیس کشی بود!..
بالاخره ارزش داره برا این ماشین پول داد یا نه؟ تو همین رنج ماشین صفر اتومات چی خوبه؟
1397/4/8
لااقل di تست شتاب میگرفتین...
1397/4/8
در نظر داشتم یکی از این خودرو را داشته باشم ولی با مطالعه ی متن فوق منصرف شدم .
1397/4/14
من اين خودرو را دارم،مصرف سوخت بسيار پايين،كلا 36تا ببشتر نميتوني بهش بنزين بزني ميپاچه بيرون،براي استفاده در شهر خيلي عاليه نسبت به قيمتش كه الان تيپ 5با اون همه خرابي 50ميليون،من اينو 45/500خريدم،موتور خودرو ضعيفه و در صفري صداي زيادي داره با كولر،به درد مرد نميخوره اين ماشين چون راه نميره،ببشتر به درد خانوم ها ميخوره كه اعصاب دارن و هي گاز نميدن،ماشين دوست داشتنيه،از 206خيلي سرتر،گيربكس اتومات cvtهم داره وقتي دنده عوض ميشه متوجه نميشي،امكاناتش هم خيلي خوبه حتي كروز كنترل هم داره،از همه مهمتر ترمز اين ماشينه كه فوق العاده عالبيه و جديده سيستم ترمزش و جلو هر چرخ دو تا ديسك داره و اصلا پدال ترمز خالي نميكنه مثل اين پژو هاي صفر،چراغ عقب هاش هم واقعا زيباس،ولى فقط ميتونم بگم به درد مرد نميخوره چون موتورش ضعيفه همش بايد گاز بدى پدر موتورش در مياد،براي خانوم ها و مرد هاي مسن كه ماشين اتومات خوب ميخوان خيلي عاليه،توضيحاتم اميدوارم براتون موثر باشه
1397/4/31
داداش خدا شفات بده
1397/5/3
داداش کیفیت ماشین ربطی به زن و مرد نداره
1397/4/16
دوستان بهتر است شخصی مساله رو بررسی نکنیم...
این یک خودرو برای سلیقه مخصوص به خودش هستش...
شما‌که به سایپا و ... توهین میکنید لطفا بفرمایید تو کشور ایران با حدود ۴۰ میلیون چه خودرویی با این امکانات میشه خرید؟؟؟

من یک سراتو و یک سانتافه دارم.
واسم جالبه ، آپشنهای این ماشین بیشتر از قیمتشه...
کسانی که ۳۲ یا ۳۳ میلیون میدن تیبا۲ میخرن خوب واسشون فکر میکنم این ماشین بهتری باشه...

منصف باشید ، خیلی از مردم توانایی خرید ماشین گرونتر از این رو ندارند...

به طور کل به نظرم فعلا سایپا با وجود خودرویی مثل سراتو آپشنال با قیمت ۱۱۳ میلیون ( من ۱۰۴ خریدم سه ماه پیش) خیلی با شرفتر از ایران خودرو با دنا پلاس توربوی ۸۶ میلیونیه...
1397/5/14
با توجه به متنی که نوشتید میتونم بگم شما دچار خود ثروت پنداری مفرط شدید ! لطفا خودتون رو به آقای خاوری معرفی کنید
1397/4/17
بزرگترین مزیت خودروهای خانواده تیبا ( تیبا-ساینا-کوئیک) : - با دوام بودن موتور خصوصاً در شرایط آب و هوای گرم ایران-نرم بودن و با دوام بودن لوازم تعلیق و مناسب بودن آن با خیابان و جاده های ایران - ارزان بودن قطعات و هزینه تعمیر - سرعت مناسب کروز با وجود شتاب کم - گشتاور مناسب در دنده 2 و 3 - و اما کاش خودرو بانک از یک ماشین باز برای تشریح و تفسیر خودروها استفاده میکرد . نه از کسی که از یک موتور 87 اسبی انتظار یک موتور 150 اسبی را داره و از یک خودرو کم قیمت انتظار داشتن قطعات با کیفیت یک خودرو 350 میلیون تومانی را داره .
1397/4/23
سلام . دوستان بجای توهین به تولید ملی کشورمان بهتر است کارشناسی حرف بزنیم . اول اینکه این اقای کارشناس از اول مشخصه که درمیدان ماشین خارجی بازی میکنه ومیخواد کوئیک را با بی ام و مقایسه کندو توقع المانی دارد که باعث شده متنی سراسر اشتباه بنویسد . من یکساله ساینا دارم و به شدت از تولید این خودرو راضی هستم چرا که درعین داشتن اپشنهای خوب قیمت انهم خیلی گران نیست ... اما ایراداتی هم دارد مثل صداهای بدنه که تقریبا تمام خودروهای غیر اروپایی دارند... خودروهای چینی حتی بهترین برندها هم بعد چند سال این صداها را دارند... اما باید همه چیز را باهم سنجید با این قیمت هیچ خودروی مشابهی وجود ندارد. اپشنهای این خودرو با خودروهای روز چینی که الان براش تو صف میخوابند برابری میکند و نمیدانم چرا عادت کردیم بگیم جنس ایرانی خوب نیست ... همین همسایه خودمان هندیها تاتا موتور با اون قیافه عهد دقیانوس براشون با ارزش است وهرگز بهش توهین نمیکنند... کوئیک که ماشینی طبق استانداردهای روز دنیاست حالا کیفیتش کمی پایینتر است باید تلاش کنیم بهتر شود... دوستان با حرفهای رکیک زدن به تولید ملی هرگز کوئیک بنز و بی ام و نمیشود ... این تولید برادران خودماست یا حتی خودمان ... پس بیایید همه کارمان را درست کنیم تا ماشینممان هم درست شود... من تصمیم گرفتم بخرم که بازار بهم ریختو هرکس یک قیمتی میگفت فضایی ... منتظرم بشه همان 45/500 تا بخرم ... یا علی
1397/4/25
نمیدونم جیره خور یا مواجب بگیر سایپایی یا هر جای دیگه // اما دیگه آدم خیلی باید کوته فکر باشه که ندونه با 50 میلیون دارن چی تو پاچت میکنن
امثال تو هستن که باعث میشن یک ماشین 25 میلیونی ، به دو برابر قیمت به مردم فروخته بشه
بهترین مدل سمند (که فقط تونست به زور یک ستاره ایمنی بگیره) رو تو انگلیس 500 پوند قیمت گذاری کردن !! میدونی چند میشه داداش ؟ میشه کمتر از 4 میلیون تومان.
حالا اینجا چقدر بهت میندازن ؟! 40 میلیون . یعنی 10 برابر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یعنی مردم ایران رو بلانسبت 10 برابر دنیا بدبخت فرض کردن و پایین تر دونستن و توهین به شعور یک ملت
حالا هی از تولید ملی حمایت کن باشه ... ببینم به کجا می رسی
1397/5/14
منم با نظر شما موافقم و قصد خرید دارم پراید و تیبا هم داشتم قبلا و اصلا مشکلی نداشتم
1397/4/27
سلام ؛
به نظرم نقد بالا، بسیار مقرضانه و بدبینانه تنظیم شده ؛
در شرایطی که هم در زمینۀ طراحی، جسارت و پیشرفت خیلی بیشتری نسبت به طراحی های پیشین این خودروسازی ها رو شاهد هستیم که نوید ورود طراحان جوان و با انگیزه به حوزه های اصلی واحدهای طراحی این شرکت ها رو میده؛
و هم اینکه از حیث امکانات اولیه و قیمت، با توجه به محصولات قبلی و شرایط فعلی کشور، از شرایط نسبتا خوبی برخوردار هست.
1397/4/29
سلام من الان دوماه این ماشین دارم به نسبت تولید داخل خودرو بدی نیست پون تواین رنج قیمتی اتومات پیدا نمی شه خدماتش هم بهتراز خودروهای چینی است اخیرا بدون هیپ مشکلی به ارومیه رفتم وبرگشتم به ییلاقات آمل (نمارستاق)با 5سرنشین بدون هیچ مشکلی رفتم به نسبت قیمتش خیلی خوبه البته قابل مقایسه با خودروهای گران قیمت نیست .
1397/5/27
اقا حیدری صندلی راننده دستی یا برقیه
1397/4/30
سلام دوستان من یه هلی کوپتر با یه هواپیما دارم این ماشین خوبیه ولی تریلر امکاناتش بیشتره در کل انصاف داشته باشین خخخخخخخخ
1397/5/21
بی نمک
1397/4/31
قشنگ معلومه اینایی که کامنت گذاشتن از کوییک دارن طرفداری میکنن کارمندای سایپا هستن با اسمای مختلف اومدن دارن ازش تعریف میکنن😂
1398/11/14
خدا شفات بده 😂😂😂😂😂
1397/5/4
سلام دوستان من خودم خودرو سراتو فول آپشن ۲۰۰۰ دارم که ماشین خوب و پر قدرتی هستش امروز یه کوییک پلاس تحویل گرفتم فرمونش عالیه چون برقیه گیربوکسش هم خیلی خوبه کیفیتش از محصولات ایران خودرو خیلی بهتره مخصوصا پژو ۲۰۶ ۲۰۷ ۴۰۵ سمند و پارس البته من اینها رو هم داشتم
1397/5/27
اقا شهرام صندلی راننده برقی یا دستی
1397/5/6
كاش يكم بهتر راهنمايي ميكرديم دوستاني رو كه ميخوان اين ماشين رو خريداري كنند
واز بي احترامي كردن به هم اجتناب ميكرديم.
سپاس از اونايي كه صادقانه نظر گذاشتن و هدفشون كمك بود.
1397/5/8
سقف این ماشین باز می شود؟؟؟؟
1397/5/8
سقف این ماشین باز می شود؟؟؟؟
1397/6/23
آره.پشتك بزنى باز هم ميشه برات حالشو ببرى
1397/5/10
سلام. من چخار صدو پنج دارم خواستم نو بخرم دیدم کوییک هم قیمتشه با کلی امکانات و خریدم
گیربکس اتوماتش خوبه فقط یه ذره مصرفش بالاس
کولرش خوبه من راضی بودم
صندلیش صندلی تیباس (برا پژو سوارا اولش سخته)
امکانات خوبی داره فقط کیفیت قطعات پایینه
شتاب اولیه یه خرده پایینه
تو یه سری سربالایی ها باهاش رفتم بد نبود
گیربکسش شیش دندس
یه خرده صدا موتور تو ماشین هست
من تو اتوبان شیخ فضل الله باهاش صدو بیست رو راحت پر کردم به نظرم صدو پنجاه تا رو میره
فرمونش برقیه خیلی خوبه
دی لایت یا همون چراغ روز داره
بانداش متوسطه
مسیریابش هم خوبه
1397/5/12
داداش
گیربکس شش دنده؟؟؟
1397/5/10
با این نظرات من موندم بخرم یا نخرم؟؟
1397/5/13
اقای عزیز بخر این ماشین نسبت به پولش تو رنج ۵۰ تا ۶۰ ملیون تو این اشفته بازار ماشین خوبیه بخر نترس با پرشیا مقایسه بکنی یک سرگردن از ان سرتره.یاعلی
1397/5/15
اون پوسته فلزی پایین موتور ، یا بهتره بگم روی منیفولد رو نگاه کنید ، معلوم نیست مال چه ماشینی بوده که مچالش کردن و به این ماشین خوروندن
1397/5/16
سلام دوستان . من یک پیام گذاشتم که برخی دوستان متاسفانه با بی ادبی و بدون منطق برخورد کردند... به نظرمن الان دیگه میشه گفته بهترین ماشینه تو ایران ... شما حاضرید 50تا 60میلیون به پارس بدید که تکنولوژی 20سال قبله و هیچ اپشنی نداره اما 45 میلیون به خودرویی با اپشنهای روز که نمونه اش را الان حتی خودروهایی 100 ملیونی ندارند... دوستانی که بی منطق حرف میزنند به نظر من پراید هم ندارند... کسی که ماشین داشته باشدو سوار شده باشد خیلی خوب درک میکند که ماشین چیست ؟ بنده قبل از این خودرو یک سیتروئن سی فایو داشتم . بله سواری اون و ایمنی اون با این اصلا قابل قیاس نیست اما کافیه یکبار برید تعمیرگاه. فقط برای یک پلوسش یک و نیم میلیون خرج کردم . موتورش هم تعمیرمیخواست گفتند 10میلیون که همونجوری فروختم . حکایت ماشینهای گران الان است . تابحال سراغ کسانی که ماشین چپی یا تصادفی میخرند برید ... همین ماشینهای کراس چینی را که الان بالای 150میلیون شده قیمتش میخرند 40تا 50میلیون .میدونید چرا چون خرج تعمیرش سر به فلک میزنه تازه این درشرایطیه که قطعاتش گیر بیاد. یک هایما چپی سراغ دارم که 6ماه است خوابیده و لوازمش نیست . حالا بگید کوییک خوب نیست . اولین تعمیرگاه تمام لوازمش هست قیمتش خیلی ارزونه .... دوستان یک ماشین را باید همه جانبه بررسی کنید نه فقط بگید شتاب نداره و زشته ...
1397/5/19
یکی از خوشکلترین نقدها در مورد ماشینهای ایرانی بود. کاش هممون منطقی فکر کنیم. متاسفانه همون شکلی که آخر متن مطرح شده بزرگترین مشکل این دسته از ماشینها ایمنی اونها هست
1397/5/22
سلام
وقت بخير
من ميخواستم خدمت همه دوستان عرض كنم
كه من اين ماشين رو خريداري كردم وتا الان ٢٤٠٠كيلومتر باهاش رفتم
نه تنها براي توي شهر عالي هست بلكه براي بيرون شهر هم خويه
تعويض دنده ها (گيربكسش)و سواريش و نرمي ماشين به همراه فرمان برقي عالين براي ماشين٥٠ميليوني
من توصيه ميكنم اين ماشين رو به خانوا ه هاي كم جمعيت و جوان كه دنبال هاچ بك ميگردن با اين رنج بهترين گزينه كوييك هستش...
1397/5/24
دوستان این ماشین واقعا به نصبت ماشین های تولید داخلی خیلی بهتره واقعا درست نیس بیای باماشین های روز دنیا مقایسش کنی چون در مقابل اونا هیچه ولی در کل نصبت با پراید سمند تیبا بهتره درجای خود برای کسایی که ماشین هایی مثل تیبا ساینا سوار میشن عالیه خب جدی باید خوشحال باشیم که بعد چندین سال خودروسازای داخلی یه ماشین با این اپشن زدن بیاین حمیاتی کنین که ایشالله در اینده ماشین های بهتر بیرون بدن تا حرفی برا گفتن در مقابل ماشین های اروپایی چینی داسته باشیم اینم بگم از نظر فنی خوبه متوسطه چون در کل ماشین های تولید داخل از نظر قدرت ضعیفن دلیلم داره خود سازنده ها ضعیف میزنن خوبه اگه مقداری قوی تر بود موتورش عالی میشد چون شتابش کمه تو هوای گرم موقع کولر گرفتن کم میاره
1397/5/29
با سلام لطفا نقد و بررسی برلیانس اچ ۲۳۰ رو در سایت قرار بدین هم تعدادش نسبت کوییک تو شهر بیشتره و هم یه جورایی نسخه هاچ بکش که میشه اچ ۲۲۰ رقیب کوییک حساب میشه تقریبا هم قیمت کمتری داشته تا این لحظه فقط بعضیا نگرانی چینی بودنش رو دارن. اگر فیلم بررسیش رو هم قرار بدین که خیلی خوب میشه.
با تشکر
1397/6/5
سلام کوئیک را لطفا سوار بشید و چند صد کیلومتر رانندگی کنید بعد تجربه بدهید واقعا ماشین راحتی است و اصلا خستگی ندارد اگه در مورد هر چیزی تجربه دارید لطفا نظر بدید و هیچ وقت سلیقه ای عمل نکن
1397/6/6
سلام میگم کوییک شیراز هم داره یا نه بعد قیمتش چند
1397/6/14
سلام
کسایی که این ماشین رو دارن کاملا راضی هستن
فرمان برقی فوق العاده نرم و گیربکس فوق العاده که مثل همرده هاش صدای تق و توق تعویض دنده رو نداره
البته ضعیف بودن موتور رو قبول دارم
ظاهر هم به نظر من سلیقه ای هستش من میگم خیلی هم خوشگله
دیروز دوستان کوییک 42 اتومات رو نخریدن و امروز توی صف خرید پراید 40 میلیونی هستن (همونایی که میگن واسه دستشویی میخان استفاده کنن الان تو صف خرید هستن)
1397/6/18
به نظر منم ماشین نسبتا راحتی هست.
برای خانمها ماشین جمع و جوری هست که رانندگی باهاش بسیار راحته
فقط موتور ۸ سوپاپ رو باید ۱۶ سوپاپ میکردن تا هنگامی که در دور بالا میره صدای موتور آزار دهنده نباشه.
ضمن اینکه طراحی داشبورد بسیار ضعیفی داره
1397/6/30
با توجه به تعریف هایی که از این شده باید با پژو۲۰۶تیپ۵مقایسه بشه که در این صورت چه انظر قدرت و چه از نظر ایمنی چه هر نظر پدر آخر قیمت آن وبا اینکه طرح ۲۰۶به ۳۰سال قبل هستش اونو سوار شدیم بهتر نیست
1397/6/30
پس چی شد
1397/6/30
پس واجب شد من دست طراح و سازنده ۲۰۶ اللخصوص تیپ ۵ را بدلیل اینکه تو جاده حداکثر تو صدکیلو متر ۵/۶لیتر وتو شهر۷ لیتر مصرف می‌کنه را ببوسم قدرتشم دیگه قضاوتش با خودتون.
1397/9/5
با عرض سلام
بنده کوییک فول پلاس دارم و از این ماشین همه جوره راضی هستم.واقعٱ نسبت به قیمتش بسیار ماشین کم مصرف و پر شتاب و راحتی هستش.
1397/9/23
آقا کجای کارین همین ماشین که میگفین حیف ۴۰ میلیون که بهش بدیم.الان داره ۷۰ میلیونو رد میکنه. واویلا خاک تو سر این .....چرا مردم از خریدن ماشین سیر نمیشن......گوه سگ هم بدی اینا مشترین.واویلا...اگه نخرین ارزان میشه.از غصه داریم میترکیم تو این مملکت از دست این مردم که فقط به فکر خودشونن.الان این ماشین از سمند ef7 هم گرونتره.....
1398/1/5
آقا شما که کوییک دارید راضی هستید قبول اپشناشم خوب قبول دارم ولی اپشن بهتره یا قدرت همین ماشین تو یه سال دیگه بهت قول مقدم به پا پا نیفتاده سمند و رانتای الان قیمتش با کوییک یکی سمند صفرش بیستومن بالاتره فکر کنم ولی سمند رانتای اپشن ندارن ولی تو سرعت از ماشینای زیر صد میلیون ایرانی به نظر من بهترن البته سمند ef7
1397/10/12
وای چ افتضاحیه این!
من خودم تیزر و آپشناشو دیدم خیلی بهش علاقه مند شدم. فک میکردم کوئیک سریعه خوب میشه باهاش روند مثه پراید یا ... نی ی هاچ بکِ پرسرعت. بعد اعتراض ی یارویی ... فهمیدیم کوئیک از ی اسم ایرانی گرفتنو ...
مشتاق بودم ببینم چجوریه ... وقتی تو خیابون برا اولین بار دیدمش گفتم اینم ک حدودی هم قدو هیکله ۱۱۱ هس
حالا بگذریم...
خیلی دوس داشتم ک تست بشه
باورم نمیشه ک اینقدر افتضاحه :o
بگیم بیرونش قابل قبول، کِ هست تقریبا.
دیگ داخلش چرا این شکلیه، آخه کیفیت متریال داخلش چرا افتضاحه!! چرا اینطوریه پلاستیکش!!!
رنگ کنسول و داشبورد هیچ ربطی بهم نداره.
یعنی خودشون نمیدونن !!!!!
ی داشبورد طراحی میکردن مخصوص کوئیک های صفحه نمایش دار ... ب زور چسبوندنش بالا. ضبطم ب زور پایین چِپوندن...

گیربکس داغون ... موتور ضعیف و کند مثله حلزونه...
فنی همش مشکل...
فک میکردم سایپا با تولید این ماشین ی تحولیو رقم بزنه... ک هیچی.
این دوستایی ک میگن این همه آپشن داره و هیچ خودوری دیگ نداره و خودشون گول میزنن... واقع بین باشیم...
ماشین اینقد آپشن نداشته باشه ولی راه بره. باکیفیت باشه.
باتوجه ب قیمت قدیم دارم‌ میگم. دوستانی ک بالا میگفتن؛ یکم دیگ پول میزاشتن یِ ۲۰۷i دنده دستی میگرفتن ... ک اکثر مردم تعریف میکنن ... هم رخ داره هم کیفیت و هم موتور خوب.
یا دسته دو تندری یا ساندرو ای...
ناموسا بیاین خودروی ایرانی بسازین ک بهش افتخار کنین
خودتون از طراحی و ساختش لذت ببرین و سوارش بشین. مردم ازش تعریف کنن.
نه اینکه خودتون ماشین خارجی سوار شین ...
ممنون از سایت خودرو بانک ک نظر من ۳۶۰ درجه عوض کرد.
البته قبل اینکه ۳۶۰درجه نظرم درمورد کوئیک عوض شه رُهام سایپا هم نظرمو جلب کرد ک خود بچه های خودروبانکم ازش تا حدودی تعریف کردن امیدوارم وقتی ب دست مردم رسید و تست شد از طرف این بچهای این سایت؛ ماشین خوبی برای ایرانیا باشه و ی تحولی ایجاد شه.
1398/1/29
برادر من شما یه چشم پزشک برو حتما ! کوییک اندازه 111!؟
بعدشم اگه کل نظر شما به متن مقرضانه بالاست من بهت توصیه میکنم اون بندشو بخونی که نوشته گیربکس عملکرد قابل قبولی داره!
همین وسلام یعنی میخوام بگم این ماشین تیبا اتومات ولی مهم همون اتوماته تازه آپشن های کاربردیش که همش وارداتیه به کنار...
من نمیدونم شما تو کدوم استان ساکنی ولی 206 تیپ 5 من تو ترافیک همت و حکیم رنگ دنده 3 رو هم ندیده حالا نهایت سرعتش 190 هم که باشه چه فایده!!
الان به راحتی تمام از این خودرو بدون هیچ مشکلی دارم استفاده میکنم
شما اگه مسیرت بازه برو یه ماشین دنده ای مثل دنا پلاس توربو بخر باهاش پرواز کن ولی هرکسی بنا به کاربرد خودش خودرو میخره و من از خریدم راضی ام...
1397/10/30
دیروز با نمایندگی تماس گرفتم کوییک 72 میلیون
اقساطی 4 میلیون پیش و ماهی 2 میلیون
برلیانس 108 میلیون
60 تا پیش میگیرن
24 ماهه ماهی 3400
1397/11/13
دوستان یکم واقع بین باشین، تا وقتی سوار این ماشین نشدین الکی نظر ندین، هم مصرفش پایینه به نسبت اتومات بودنش(صدی 8.3 در شهر و حدود 6.5 در جاده، بیشتر از 10 بار محاسبه دقیق کردم) و هم کم استهلاک، ظاهرشم نسبتا خوبه و جوون پسند فقط ضعفش شتاب اولیه پایینشه اگه موتور 16 سوپاپ داشت عالی میشد، لذت رانندگی و راحتی خوبی داره،واقع بین باشیم با این قیمت ماشین آشغال چینی هم نمیتونیم بخریم که اگه این ماشین چینیا باهاش تصادف کنی یا به خرج بیفته گریه صاحبشو در میاره تازه اگه لوازمش گیر بیاد، کیلس استارتش و فرمان بسیار نرمش و نشانگر فشار باد لاستیک و گیربکس حرفه ایش جز موارد و آپشنهای پرمصرف و کارآمد کوییک حساب میشه، البته کیفیت پایین داشبورد و ملزومات داخل کابین یکم تو ذوق میزنه که اینم توی 99 درصد ماشینای تولید داخل یه چیز طبیعی و مادرزادی شده، در کل اگه کسی از ظاهر این ماشین خوشش میاد به شدت توصیه میکنم بخره چون واقعا با این قیمتا و شرایط ذکر شده جز بهترین گزینه هاست، دوستایی که فقط فحش و بی احترامی میکنن بجای حرفای بی اساس بیان یه جایگزین معرفی کنن که بتونه اولا با قیمت کوییک ثانیا استهلاک پایین کوییک(شامل مصرف بنزین، هزینه های تعمیرکارو یا تصادف و قیمت قطعات) رقابت کنه، در ضمن یادمون نره اینجا ایرانه و باید پراید 111 رو 42 میلیون بخریم و یا ماشینای 30 سال پیش پژو و پرشیا رو 80 90 میلیون باید پول بدی که همه میدونن نه کیفیت داره نه ارزش خرید، مصرف بنزین صدی 11 12 لیتر شایدم بیشتر موتورشم که فاجعه است.
1397/11/30
دوستان عزیز همه چی گرون شده چون پول بی ارزش شده الان با ۵۵میلیون‌تنها ماشینی که ارزش خرید داره و اپشنهای رفاهی خوبی داره اینه . واقعیت .والی بله از بنز و هیوندا خیلی ضعیف تره ولی نسبت به ماشینهای هم قیمت انتخاب بهتری هست.
1397/12/2
لعنت ب این مردم ک کاری کردن هر سگی از اونور میاد بشون زور بگه و هر کاری بخواد بکنه .....اگه بگن پشکل داره گرون میشه میرن میخرن لعنت
1398/1/29
سلام وقت بخیر ازنظرقدرت موتور وزیبایی انصافا تیبادو بهترهستش که خودتون میتونید بهش مانیتور وچندتا چیز اضافه کنید ومبلغ بیشتربرای خرید این خودرونکنید .معایب کوییک موتورباگیربکس cvtمچ نیست درنتیجه شتاب خودروخیلی پایین می اید زمانی که خودروفشارزیادی تحمل میکند باتوجه به وزن خودرومعادله مصرف بالای سوخت روباهیچ نوراه حلی نمیتوان حل کرد.ودرپاسخ به کسانی که میگن تندرنود بهتره یاساندرو این دوخودرودرایران بعنوان خودرو شناخته میشدد دررومانی بعنوان گاری برای حمل محصولا ت کشاورزی مورداستفاده قرارمیگرفت بحث وردش به ایران قرابود جای گزین پیکان به مبلغ8میلیون بشه که مورداستقبال مردم عقب افتاده قارگرفت وقیمت فضایی بخودش گرفت ازنظر ایمنی تندرنود تولید ایران صفرستاره ایمنی هم نخواهد گرفت وازپراید هم خطرناک ترهست برید تحقیق کنید ساندروهم که قیافش مثل افتابه میمونه باهمون پلت فرم تندرنود ریموت کنترل وظبط جزاپشن تندرنود محسوب میشه
1398/3/27
شما بفرمایید با چه فرمولی طراحی تیبا دو را برتر از کوییک میدونید؟ کوییک نمیگم تحفه استثنایی هست اما هرچی باشه از تیبا دو بهتره، ضمن اینکه مدل فول را لطفا اول یک بار سوار بشید بعد نظرات کارشناسی بدید.
بنده سورن توربو دارم، اما با کوییک فول پلاس زیاد سوار شدم؛ قبل از اون هم مدتی یه تیبا دو دستم بود، کوییک فول علاوه بر اینکه لرزش های موتور و گیربکس تیبا دو رو نداره، پرفورمنس بهتری از تیبا دو در شتاب گیری داره که این هم به دلیل دریچه گاز برقیش و عملکرد گیربکسش هست.
در گیربکس دستی و اتوماتیک شتاب در دنده های سنگین کاملا محسوس هست و هرچی دنده سبک تر بشه نسبت افت شتاب بالا هست.
اما در گیربکس CVT شتاب یکنواخت هست و این دلیل نمیشه که بگیم شتاب وجود نداره، اما کمتر حس میشه و مثلا شتاب ماشین در سرعت ۲۰ و سرعت ۸۰ تقریبا به یک میزان حس میشه.
ضمن اینکه با توجه به موتور نسبتا ضعیف M15 اتفاقا شرکت پانچ گیربکس خیلی خوبی براش طراحی کرده و فقط باید دید در اثر مرور زمان دوام قطعات، شیر برقی و روغنی ها و تسمه گیربکس چقدر هست.
گیربکس کوییک فول خودش کامپیوتر جدا داره و عملا این ماشین دوتا ecu داره، ضمن اینکه سیستم برقی این خودرو متمرکز هست و اولین باری هست که سایپا همچین متدی را اجرا کرده و خوب اوایلش با توجه به تنبلی سایپا در عیب یابی و رفع عیب مشکلات زیادی در سیستم برقی بود که کم کم بهتر شد.
مالتی مدیای این خودرو به سیستم مرکزی ماشین متصل هست و علاوه بر TPMS بعضی از اطلاعات مثل خطای ایربگ یا کمربند یا چراغها را نمایش میده و من دیدم که حتی ساعت ماشین هم امکان داره از اینترنت تنظیم بشه (اگه مالتی مدیا را به اینترنت گوشی وصل کنید) که اگه یه مقدار شرکت دوران در برنامه نویسی بهتر عمل میکرد میتونست منو ها و اطلاعات کاملتری هم از نود ها و ECU بگیره.
سیستم برقی در تیبا یک و دو و ساینا و کوییک دستی یکی هست فرق چندانی با پراید نداره. اما کوییک فول پلاس از نظر سیستم برقی تفاوت های بیشتری داره و حتی اگه مالتی مدیای خود کوییک فول را به تیبا دو و کوییک دستی متصل کنید مثل کوییک فول عمل نخواهد کرد.
1398/1/30
نظرا واسه کوییک 45 میلیونی انقدر منفیه کسی خبر نداشت قرار 100 میلیون بشه
1398/2/25
با سلام دوستان عزيز من كوييك دنده اي دارم دو ماهي هست كه استفاده ميكنم ماشين نرم و بي صدايي هست و رانندگي باهاش لذت بخش من كه راضي هستم و البته براي نظرات


با سلام دوستان من چند وقتي هست كه كوييك دنده اي گرفتم به نظر من ماشين نرم و بي سرو صدايي هست و رانندگي باهاش لذت بخش و من كاملا راضي هستم والبته به نظر بقيه دوستان هم احترام ميزارم ولي مطمين باشيد اين ماشين اگر با همين كيفيت ساخته بشه به شدت زياد ميشه
1398/2/25
با سلام من چند وقتيه كه دنده ايشو دارم خيلي ماشين نرم و بي صدايي هست مصرف سوختشم زير ٧است من كه خيلي راضيم
1398/2/26
من قبلا تیبادوداشتم الانم کوییک ازش خیلی راضی هستم
1398/3/6
ماشین از این آشغال تر؟🤢🤮

روزم باطل شد
1398/3/27
سلام دوستان من دیروز کوییک دنده تحویل گرفتم. ۳تا مشکل اینکه : فن رادیات اصلا خاموش نمیشه - دوم اینکه کولرشم چند دقیقه یکبار صدا میده و سوم نفس کم میاره خف میکنه!!!! کلا جنس داشبورد و پلاستیک ستونها خیلی بی کیفیت ساخته شده!
اگه بگم اشتباه کردم خریدم درست نیست، اما اگرم نمیخریدم با مبلغ ۷۵ چی میتونستم تو این بازار بخرم صفر بدرد بخور؟!!!!!
1398/3/27
من مطمئنم نسخه ی دنده ای این ماشین خیلی بهتره...هم قیمتش مناسب تره... هم از نظر فنی بهتر عمل میکنه. اصلا چه اصراری به اتومات بودنش بود آخه....این ماشین اگه قراره رقیب 206 تیپ 2 با‌شه که همون دنده ایش مناسب تره....من سواری نرمشو دوس دارم نسبت به 206
1398/3/29
وسط این همه حرف بی ربط یه نقد حرفه ای از آقای علیرضا خوندیم، در ادامه باید بگم ecu این خودرو زیمنس آلمان هست و کامپیوتر گیربکسش دارای شیب سنجه یعنی شما بدون نیاز به ترمز در سراشیبی خودروتون تو دنده سنگین قرار میگیره و وقتی کروز خودرو روشن هست بهترین دنده رو برای خودرو انتخاب میکنه بلافاصله نسبت به سربالایی عکس العمل نشون میده
باقی آپشن ها هم از جمله ناوبری که شامل دو برنامه گوگل مپ و برنامه ایرانی خود سایپا هست که با جی پی اس کار میکنه عالی کار میکنن،تو روزایی که بالابر رو کنسول وسط تنها آپشن ماشین خوبامونه این خودرو کیلس استارتر کروز لیمتد چراغ همراهی تا منزل فرمون
برقی گاز برقی دی لایت دوربین سنسور قفل اتوماتیک رینگ آلمینیومی گیربکس بسیار پیشرفته فشار باد لاستیک ها اخطار فلاشر اتوماتیک با ترمز ناگهانی و وای فای بلوتوث و دماسنج و کامپیوتر اطلاعات تعویض روغن.... واقعا نوعی رشد حساب میشه
حالا اینکه دیگه تولیدش ادامه پیدا نکرد دلیش نبود این همه آپشن و قطعات متفاوت با تیبا بوده
دوستانی که دنده ای رو میخرن حتی صفحه پشت آمپر این خودرو رو که دارای بک لایت هست نداره
از نظر شتاب هم اگر گیربکس رو روی حالت اسپرت بزارید و کات آف کنید میتونید به 15 ثانیه هم برسید که با تندر 90 اتوماتیک یکی هست....
1398/5/1
برای یه خودرو تو شهری مثل تهران مناسبه گیربکس اتومات داره دیگه کلاج ترمز نمیکنی خوبه حالا ولی واسه مسافرتهای خانوادگی مناسب نیست اگهم تصادف کنی چیزی ازت کم نمیشه
1398/5/5
سلام،كد بلوتوث كوييك دنده اي چنده و يا طريقه راه اندازي چگونه است
1398/5/27
سلام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌خپاستم بدونم این امکان هست غربیلک فرمان کوئیک یا ساینا اتومات رو انداخت رو ساینا دنده ای؟
1398/6/31
پنجاه تومن خودرو ساندرو کارکرده ؟ برم آتیشش بزنم پس
1398/7/5
خوشحالم که نویسنده این مطلب با جسارت و واقع بینانه به خودرو نگاه کرده و از ترس فشار ها یا حمایت های شرکت سایپا قلم به دست نگرفته و تعریف بیخودی از این محصول نکرده، آفرین، امیدوارم این روند ادامه دار باشه.
1398/8/20
جای بسی تاسف و سخت حقارت ملی است که چرا با اینهمه مشکلات و نواقص، یاد شده، وزارت صمت اجازه تولید و راه اندازی و فروش این قاتلان آهنین را به این کارخانه های مافیایی میدهند!!؟؟
1398/9/7
درود عزیزان
امیدوارم اطلاعاتم بدردتون بخوره و تو انتخابتون کمکتون کنه
قبل از همه چیز بگم من نه شرکت سایپا مال پدرمه نه ایرانخودرو فقط تجرمو در اختیار شما عزیزان میزارم چون خودم قبل خریدش خیلی تحقیق کردم و زنگ دلال زدم تا تعمیرکار و ..
من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۷ داشتم یه آشغال به تمام معنا بخدا حیف پول که بدی این ماشین قطعات گرون،فرمان سفت،سواری خشک،قدرت موتور بسیار پایین
الان کوییک دارم بخدا از اون چیزی که فکر میکردم خییییلی بهتره قدرت موتور عالی،قطعات ارزانتر،آپشنای عالی،قیافه عالی و شیک،سواری خیلی نرم
به شخصه خیلی راضیم ازش نسبت به خودروهای داخیلی ماشین خیلی خوبیه و قیمتش مناسبه
اگه قصد خریدش دارید بگیرید اصلا شک نکنید که پشیمونتون نمیکنه
1398/9/23
من عاشق کوییک شدم . خیلی با حاله با اون آپشنهاش . گاری ایرانی بده بهتر از اونه که بنز اجنبی سوار بشی
اونایی که تولیدات خودمونو ( کار ندارم سایپا دزد هست یا نیست ، بحث تولید داخله ) لگد مال می کنن ، در صراط مستقیم نیستن .
1398/9/27
سلام.من رانای 92 دارم.بنظرشما برم رانای مدل بالاتر بخرم یا کوییک؟ ممنون میشم کمکم کنین
1398/11/6
من کوئیک دارم، ماشین خوبیه، بهتره مالکین نظر بدن بجای افرادی که حس بیگانه پرستی دارند! بلاخره از یه جایی باید شروع کرد علت تموم آسیب‌های ما همدل نبودن های ماست، خیلی از بهترین‌های خودروی جهان از ابتدا کارنامه ای نداشتند اما به خودشان و محصولاتشان باور داشتند. من تبریک میگم و امیدوارم این جریان مثبت به نهایت خودش برسه. کارشناس فنی خودرو هم هستم.
1398/12/20
سلام ببخشید من سوالی داشتم میخوام ثبت نام کنم ماشین بخرم تو سایتا مثلا نوشته قیمت کارخانه ۶۰ میلیون قیمت بازار ۹۰ تومن حالا روزی که دعوتنانه میفرستن اگه بازم قیمت تو سایتا همینجوری باشه باید ۶۰ تومن رو فقط بدم یانه اخه شنیدم قیمت نمایندگی فقط۵ درصد زیر قیمت بازاره ممنون
1398/12/25
یکی از دوستانم این ماشین رو داره.البته نه تولید جدیدش رو اون اولیا ک گیربکسش خارجی بودو هنوز انقدر زیاد نشده بود.من زیاد پشت فرمونش نشستم.این ماشین حرف نداره.پدر من هیوندا اکسنت داره پشت اونم نشستم.فرمونش از اکسنت خیلی بهترو نرمتره.موقع دنده عوض کردن اکسنت متوجهش میشین اما کوییک اینطور نیست
در مورد صدای فن ک من اصلا متوجه نشدم
در مورد تضاد رنگی وسط داشبورد و جاهای دیگه.کسی که از رنگا سر دربیاره میدونه ک تضاد همیشه باعث زیبایی و جلوه ی بیشتر میشه و با کمال احترام کاملا با نظرتون مخالفم
بنظرم شما فقط بخاطر اینکه کوییک ساخت سایپا هست دارید با این شدت باهاش مخالفت میکنیدو عیب روش میذارید اگر همینو هیوندا یا لگسوز میساخت کلیم به به و چه چه واسش میکردید.من خودم همیشه سایپا رو مسخره میکردم ولی این ماشین همه چی تمومه و واقعا بهشون تبریک میگم که بالاخره بعد سال ها تونستن یه ماشین خوبو کاربردی بسازن
1399/4/14
گیربکس این ماشین CVT که واقعا رو مخه‌ بعد اکسنت قدرت موتورش زمین تا آسمون با این اسباب بازی فرق میکنه البته اسباب بازی هم نمیشه بهش گفت فکر میکنم بگیم یه ماشین شهری و واقعا اگر بیشتر پول دارید تندر پلاس یا ساندرو رو بهتون پیشنهاد میدم فوق العاده اس‌ و از لحاظ فنی هم زمین تا اسمون‌ فرق داره اکسنت فناوری خیلی بهتری داره تویوتا کمری۲۰۰۷،،۲۰۶ رانا تندر اتومات اکسنت توسان ۲۰۱۵ توسان ۲۰۱۷ همه این هارو داشتیمه در حال حاظر توسان ۲۰۱۵ موتور ۲۴۰۰ داریم پس تجربه ی کافی از ماشین دارم‌شما واقعا اگر از ماشین سر در بیارید این حرف رو نمیزنید‌ قدرت خروجی این ماشین خیلی کمه‌ و برای شهر خوبه و انتظار شتاب رو از این ماشین نباید داشته باشیم
1399/2/5
اگه ۳۵ میلیون بود باز یه چیزی
در حال حاضر بالای ۱۰۰ میلیونه
1399/2/26
سلام.
من کوییک Rدارم این مشکلات رو نداشت و خیلی راحته و فکر کنم
این تو اکثر خودرو های کوییک هست و این ایرادات بزرگ را ندارد
1399/3/19
سلام به تمام دوستان من ٤ ماه هستش كه يك كوييك فول پلاس خريدم البته كوييك ماشين دومم هستش و ماشين اولم هايماs7 turbo هستش ولي در كل كوييك ماشين بدي نيس من سمند مدل٨٨ موتور پژو داشتم واقعا. ماشينه خوبي بود ولي به دليل كاركرده بالاش فروختمشو يه دونه كوييك فول پلاس خريدم
اين ماشين در كل بد نيست درسته قدرستش به پايه سمند و ٤٠٥ نميرسه ولي بدك نيس من تو كاره ساختمون سازي هستم و ا كوييكم تا حالا ٥٧٠٠٠ تا كار كرده برايه بعضي ها خوب در اومده برايه بعضي ها بد ولي من راضيم ولي واقعاً كيفيته اتاق و داشبورد پايينه دقيقاً احساسه تيبا رو بهت ميده و واقعاً به قيمتش نمي ارزه من هم برايه اين خريدم چون پسرم كوييك دوست داشت و نميخواستم هايما رو بندازم تويه راهه كارم در كل خوبه يه بار هم تويه جاده هراز بردمش واقعاً تعليقش خوب بود و موتور از پس ماشين بر ميومد و تويه جاده خوب بود البته اگر تو جاده توقعه ماكسيما يا لندكروز رو ازش نداشته باشيد و نسبت به پولي كه داديد بهش نگاه كنيد اگر كسي هستيد كه ميخوايد از ماشينايي مانند سمند و پارس و ٤٠٥ بيايد سراغ اين ماشين اولش ازش نا اميد ميشيد ولي بعدش بهش عادت ميكنيد در كل بهتون پيشنهادش ميكنم اگر با كيفيت نسبتاً پايين داشبورد و مونتاژ بتونين كنار بيايد ولي ميتونين از إمكاناتش و زيباييش لذت ببريد البته برا من فرقي نداشت چون ماشين كارمه ولي در كل كم خرج هستش
يا حق
1399/7/9
ثبت نام اسمم در اومده گرفتمش باید بفروشمش با این شرایط🤦
1399/10/13
بفروش به من :|
1399/10/29
اولا که مصرف بنزینشو خودم دقیق اندازه گیری کردم صدی ده مصرف میکنه در حالی که گفتن صدی هفته .
ثانیا چیزی که واقعا خجالت آوره اینه که یه سطل رنگ برداشتن بعضی قسمتاشو رنگ دیگه زدن اسمشو گذاشتن کوییک آر .دریغ از ذره ای ابتکار و نو آوری .فقط با دو رنگ کردن حدود ده میلیون تومن اضافه میگیرن .الحق که مایه شرمندگی و خجالته برای سایپا
1399/10/30
واقعا صدی ده خوراکشه؟؟باباالانلندکروز اینقدر مصرفشه نه این پاکت میوه!!!حتما هشت سوپاپه اس وگرنه اینروزا ماشینایی در قد و قامت سانتافه صدی ده هم نمیخورن...من با ماکسیما و سرعت صدوهشتاد از شیراز تا اصفهان پنجاه و دو لیتر میسوزونم که!!!!
1399/11/14
لطفا فیلم بررسی کوئیک رو هم بذارید
1400/1/23
من پارسال یه دنده اتوماتیک ثبت نام کردم اون موقع 94 تومن کارخونه بود ما هم 39.5 دادیم .امروز پیام اومده بیا تحویل بگیر دنده ای 101 تومن دیگه هم بریز/ ما اتومات نوشتیم باید دنده ای تحویل بگیریم
1400/3/7
خاک عالم بر سر سایپای لعنتی که بلد نیست حتی یک کنسول هم برای جدیدترین ماشینش بزاره!!


این ماشین باید سانروف و کنسول وسط و موتور قوی تری روش میذاشتن‌.باز هم لعنت بر سایپا که به فکر جون مردم نیست.
1400/6/18
خیلی شبیه ژیانه ولی ورژنه جدیدش
1400/8/18
ملت میان اینجا کامنت میزارن که وای این چه آشغالیه و فلان. اونوقت تو خیابون تو کف داشتنش هستن!
1400/8/20
دقیقااا!
1400/9/14
سکوت میکنم که پشت این سکوت هزاران گلایه هست
1400/9/14
سایپا بابد روی تمام تولیداتش سانروف با چتر نجات بذاره که راحت بشه موقع تصادف اِجِکت زد جون سالم به در برد
1400/10/5
سلام دوستان
من میخام حدودا مبلغ ۲۸۰ بزارم واسه خرید ماشین
ماشین اولمم هست،میخام هاچ بک و اتومات باشه
ممنون میشم راهنمایی کنید کوییک بخرم یا یه خارجی کارکرده مثل کیا ریو یا چی.ضمن این که من منطقه آزاد هستم ماشین خارجی اینجا خیلی قیمتش پایینتره
1401/4/10
سلام برو 206 اتومات بخر مثلا سال 91 کمی هم پولت زیاد می آید
یا پارس اتومات 94 البته اگه داشته باشه
یا تندر اتومات کمی هم کم می آید.
1401/4/19
سلام. من دارم ماشینی بی آزاریه(مدل 1400) . ظاهرش سلیقیه ایی . بنظرم چهارتا عیب داره : 1- سپرش خیلی جلو هست و برای کسی که تازه پشتش میشینه و قلقش را نداره ممکنه چندباری به دیوار و جدول بزنه 2- آیینه بغلها بسیار دراز هست و برای پارک در جای باریک مجبوری یکیشو بخوابونی 3-دستگیره درها نازک و شکننده و 4- قیمت بسیار بالا هست
1401/6/10
دوستان کوییک اتومات افتضاحه افتضاح صفر از نمایندگی تحویل گرفتم همون لحظه اول چراغ چک روش شد آمپرها از کار افتاد
چراغ سقف خاموش نمیشد با خاموش روشن کردن چراغ سقف در صندوق باز میشد
درها قفل نمیشد
کیفیت رنگ و قطعات افتضاح
نمایندگی مثلا درستش کرد که بدتر شد ماشین گاز میخورد راه نمی‌رفت

خلاصه ماشین رو با بدبختی ردش کردم
1401/6/17
زندگی رو نگا. با 50 تومن بهت کوییک میدادن. الان یه موتور معمولی بخوای بخری، 40 تومن در میاد

راستی یه سوالی. گفتین گازش مشکل داره و یهو گاز میخوره. خب اگه اینطور شد چیکار کنیم؟
1401/9/11
یه مسئله اینکه اینجا ماشین رو تحلیل کنید نه همدیگرو!!! بعدش دوستانی که دنبال شتاب و تاپ اسپید هستن به این قضیه توجه کنن داخل شهر داخل جاده سانت به سانت دوربینه لامبورگینی هم سوار بشی تهش باید روی ۱۲۰نیش بزنی،دوستان پر مصرف دقت کنید سرعت بالا شتابگیری سریع هم ماشینو نابود میکنه هم مصرف بنزینتون درست سلطان شتاب ۲۰۶ تیپ۵ وelx و زانتیا۲۰۰۰هست اما استهلاکم گوشه ذهن مرور کنید یه موتور۱۶ سوپاپ نسبت به۸ استهلاک بالاتری رو تجربه میکنه ،کلا" ماشین سلیقه ای هستش مثل خرید لباس
1401/9/20
مطالبی عرض میکنم که عزیزان با دلایل علمی لطفا نقض کنند نه اینکه بیان بگن ما دوساله داریم و فلانه و کسانی هم که سوار نشدن نظر ندن بهتره…..اولا خودرو بسیار از بابت آپشن جلب نظر میکنه و ظاهر زیبایی هم داره اما ماشین نرمی نیست یعنی در سفر خسته کننده هست چون از بابت تعلیق کمک عقب باتومی نداره و از عوامل مهم وزن هست که واضحه وزن کمی داره و قطعا سواری نرم و بدون کوبشی نداره…….دوما گیرباکسش شاید کاراآمد باشه ولی فقط زمانیکه دوسرنشین داره وقتی فول سرنشین باشه نسبت قدرت به وزن کاملا بازنده میشه و کشش خودرو قطعا تو ذوق میزنه…..مورد بعدی صدای زیاد پیشرانه هست که درسته پول کمتری بابت خودرو میپردازیم اما بهرحال صدای زیاد پیشرانه وجود داره و تو سفر بخصوص ارامش داخل کابین رو مختل میکنه ….سوما با توجه به شرایط تحریم ما قضاوت نمیکنیم گیباکس ساخت پانچ بلژیک هست یا پانچ در چین ولی باید بدانید در ایران هزینه تعمیرات گیرباکس سی وی تی از نمونه های اتوماتیک معمولی بسیار بیشتر هست و قطعا اون کیفیت سی وی تی که نیسان و تویوتا پیاده میکنند رو پانچ نمیتونه پیاده کنه چون هنوز طرف قرار داد خودروی مطرحی نیست جز برندهای چینی و البته یک مدل فورد ولی قابل عرضه فقط در بازار چین…..حالا عزیزان انتخاب با خودتون باشه ولی بخش زیادی از اختلاف قیمت ساندرو بدون آپشن با اون گیرباکس قدیمیش با کوییک پرآپشن با گیرباکس مثلا شش دنده بی دلیل نیست و اون دلیل کیفیت سواری و دوام خودرو هست
1401/9/26
سلام دوستان
من قصد خرید یک خودرو اتومات را دارم
چند وقته که دارم رویه کوییک تحقیق میکنم واقعاً نظرات متفاوت و متناقض است
الان یه رانا ۹۶ دارم با صدهزار کارکرد
مشکلم با رانا خشکی ماشین و سفتی کلاچ است
به نظر شما آیا کوییک اتومات من را راضی می‌کنه ، البته در مورد ۲۰۷ اتوماتیک هم تحقیق کردم که اون را فقط اگه تو قرعه کشی برنده بشم توان خریدش را دارم که اون هم مشکلات کم ندارد و افراد نا راضی زیاد هستند
به نظر شما این کار را بکنم یا نه
1401/9/26
سلام دوستان
من قصد خرید یک خودرو اتومات را دارم
چند وقته که دارم رویه کوییک تحقیق میکنم واقعاً نظرات متفاوت و متناقض است
الان یه رانا ۹۶ دارم با صدهزار کارکرد
مشکلم با رانا خشکی ماشین و سفتی کلاچ است
به نظر شما آیا کوییک اتومات من را راضی می‌کنه ، البته در مورد ۲۰۷ اتوماتیک هم تحقیق کردم که اون را فقط اگه تو قرعه کشی برنده بشم توان خریدش را دارم که اون هم مشکلات کم ندارد و افراد نا راضی زیاد هستند
به نظر شما این کار را بکنم یا نه
1401/10/17
تو سرعت های بالای ۸۰ تا دور موتور بالا میره که هم فشار به موتور و اصطحلاکش و هم صدای تو کابین زیاد میشه .آیا با گذاشتن رو حالت اسپرت و دنده دستی بالاتر دادن دور موتور کمتر میشه؟
1401/11/9
سلام حالا اقامیلا جزدور موتور بالا کلا از کوییک اتومات راضی هستی؟ من الان کوییک دنده ای دارم ازش در حد خودش راضیم الان اتوماتش رو ثبتنام کردم نمیدونم نگهش دارم یا بفروشمش دودل شدم همون دنده ای رو سوارشم
1402/1/9
بنده حدود ۳ ماهی هست که کوییک اتومات گرفتم. حقیقتا که خیلی راضی هستم.
این خودرو رو باید با خودروهای هم رده خودش مقایسه کرد. تو خیلی از متن ها در خصوص شتاب پایین خودرو مطالبی رو دیدم برای اینکه خیالتون راحت باشه یه نگاهی به اطلاعات فنی هیوندا i10 که دیگه خدای این رده ماشین ها هست بیاندازید. با قدرت کمتر از کوییک و شتاب حدود ۱۴ ثانیه تازه با گیربکس ۴ ساعته نه cvt. (البته شتاب پژو پارس هم ۱۳ هست پس باز هم راضی کننده است).
باید منصف بود تو این رده از خودرو های شهری اصلا شتاب ملاک نیست مهم راحتی راننده است. البته چند باری که مجبور شدم تو رانندگی شتاب لحظه ای بگیرم، خودم هم تعجب کردم با اینکه صفر تا صد ۱۴ ثانیه ای داره ولی شتاب لحظه ای سریعی از خودش نشون میده و به نظرم ماشین تیزی به حساب میاد. چون اتلاف زمان تعویض دنده و دور گرفتن مجدد موتور رو نداره. واقعا این موتور برای این ماشین کافیه و نشنیدم کسی از قدرت ساینا و کوییک ناراضی باشه.
از لحاظ امکانات؛ کوییک پلاس با دنده cvt( که واقعا کشش خوبی داره و همین گیربکس رو در هایما ۵ هم نصب هست و در شاهین هم استفاده خواهد شد پس از لحاظ قدرت اصلا کم نمیاره) ، فرمان برقی حساس به سرعت(که انصافا لذت رانندگی رو دوچندان میکنه)، کروز کنترل، لیمیتر، مانیتور و سیستم هشدار دهنده کمک راننده و دوربین دنده عقب، کیلس استاتر که واقعا خوب عمل میکنه، گزینه خوبی خواهد بود.
جالب اینکه در بعضی از نقد ها دیدم از صدای بلند موتور ایراد گرفته میشه و کارشناسان محترمی که ماشین رو تست میکنند پدال گاز رو تا ته فشار میدن و دور موتور رو تا ۵۰۰۰ دور بالا می برند بعد میگن که صدای موتور زیاده!! (در گیربکس های cvt اول دور موتور افزایش پیدا میکنه و بعد گیربکس ضریب سرعت رو افزایش میده) i10 هم که باشه تو دور موتور ۵۰۰۰ صدا تو کابین میپیچه. البته با توجه به حجم بالای موتور برای این اتاق و تکنولوژی قدیمی که داره، به نسبت صدای بیشتری هم تولید میکنه مثل ماشین های اسپرت. برای اطمینان از میزان صدا یه سری بزنید به سایت اسب بخار در خصوص نقد این خودرو، جدول مقایسه ای صدای کابین رو گذاشته که نشان میده تو دورهای معمولی زیر ۳۰۰۰ صدا از پارس و سمند و .. کمتره. واقعا تو استفاده شهری ماشین کم صدایی هست البته نسبت به ماشین های داخلی. تو تست جاده هم تو سرعت ۹۵ با دور موتور ۲.۵ خداییش اصلا صدای موتور داخل کابین نمیاد. مگه تو سبقت یا سرعت بالا که دور موتور از ۳۲۰۰ بیشتر بشه که با توجه به حجم موتور صدای موتور زیاد میشه.
یه جای دیگه در خصوص موتور ماشین بحث می کردند که ۸ سوپاپ هست و قدیمی و قدرت این گیربکس رو نداره! وقتی یه موتور ۸۶ اسب بخار قدرت تولید میکنه دیگه چکار به تعداد سوپاپ ها میشه داشت! .۲۰۶ تیپ ۲ هم ۸ سوپاپ هست با با قدرت ۷۵ اسب بخار و گشتاور کمتر از کوییک، همینطور i10 هم همین قدرت رو داره و حتی کمتر ولی با موتور ۱۲۰۰ سی سی و با گشتاور هم تراز، اگه بحث میزان مصرف سوخت هست بله، کوییک بیشتر مصرف میکنه ولی توجه داشته باشید که موتورهای ۸ سوپاپ استهلاک و خرابی کمتری دارند.
در کل اگه دنبال خودرویی راحت و سایز شهری و حتی جاده ای با رانندگی نرمال میگردی این ماشین خوبیه ولی اگه اهل شتابگیری های سریع و کل کل و لایی هستی و آرامش در رانندگی رو نمی پسندی برو دنبال تیپ ۵ یا ۲۰۷. البته توجه داشته باش قیمت این ماشین با این همه امکانات حدود ۱۰۰ زیر تیپ ۲ هست به نظرم این خودرو با امکاناتی که حتی بیشتر از i10 داره و با قیمتی حدود یک سوم آن برای کسانی که دنبال آسایش و آرامش در رانندگی هستند بسیار گزینه مناسبی است در کل خودرو های اتومات را بر اساس تیپ، امکانات ، قیمت و .. باید با هم مقایسه بشند نه با سایر خودروهای دنده ای. واقعا تبریک میگم به گروه سایپا که لااقل برای نمونه یه خودروی اتومات ملی راحت روانه بازار کردند.
1402/11/5
نقد وبررسی منصفانه وعالی
1402/2/3
سال 97 بود 45 میلیون ملت میگفتن گرونه 🤦🏻
حالا اما سال 1402 هستیم و کوییک شده 450 میلیون 🤦🏻
1402/4/17
دریه کلام کوییک اتومات عالیه من تازه گرفتم قبل خرید مردم بدمیگفتن درموردش الان فهمیدم هرچیزی این مردم گفتن بده همونو بخرید اون بهترینه
1402/5/7
من دو سال هست که دائم سوار میشم من خیلی راضی ام .توی این دوسال مشکل خاصی نداشتم.
1402/7/24
سلام. من چند ماهه کوییک اتومات دارم. خلاصه بگم محاسن ماشین: فرمان برقی، گیربکس اتوماتیک، فراوانی قطعات و مکانیک، استهلاک پایین و قیمت کم قطعات، فضای مناسب و ترمز قابل قبول.
معایب: صدای فاجعه بار موتور توی کابین، هندلینگ بسیار ضعیف، شتاب گیری کند.
در کل یه گزینه قابل قبول برای رانندگی شهری هست.
1402/8/15
من واسه خارج شهرم الذزمبیل کاتلاس دارم و این ماشین و از سال 97 تا الان دارم واسه داخل شهر تهران و بعد از 5 سال استفاده مشکل خاصی پیش نیامده . درسته شتاب نداره و داخلش جذاب نیست ولی به عنوان ارزونترین اتومات ایران تو اشل خودرو سازی ایران ماشین بدی نیست . از مزایاش هزینه سرویس کم در حد پرایده و اپشنال بودن. . همه اپشناشم بعد 5 سال سالمن