موضوعات داغ

مصاف تکنولوژی شرق و غرب آسیا؛ چری آریزو 5 توربو در برابر دنا پلاس توربو

14 تیر 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

خرید خودرو این روزها به دلیل افزایش کاذب قیمت‌ها و محدود شدن فضای رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان، به مقوله‌ای سخت و طاقت‌فرسا تبدیل شده است. به همین خاطر بسیاری از خریداران که قصد خرید خودروی وارداتی یا چینی تولید داخل را داشتند، به ناچار باید به سمت خودروهای تولید داخل بروند با پرداخت مبلغی نامعقول خودرویی داخلی را خریداری کنند. ما نیز در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو خودرو دنا پلاس توربو و چری آریزو 5 توربو بپردازیم که هر یک به نوعی ویژگی‌های خاص خود را دارند.

شاید در نگاه اول مقایسه این دو خودرو چندان منطقی به نظر نرسد، اما از آنجایی که هر دو این خودروها دارای پیشرانه‌ای مجهز به سیستم توربوشارژ بوده و لیست مناسبی از امکانات رفاهی را دارا هستند، می‌توانند با توجه به شرایط پیش آمده گزینه ای مناسب برای بررسی و انتحاب به شمار روند. از طرفی به دلیل کاهش قدرت خرید مردم درخصوص خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل، بر روی کاغذ می‌توان دنا پلاس توربو را جایگزینی مناسب برای چری آریزو 5 توربو دانست. اما باید این نکته را مدنظر داشت که گزینه داخلی مدنظر از گیربکس دستی بهره می‌برد. با این حال در ادامه این مقاله از خودروبانک به معرفی دقیق و بررسی این دو گزینه خواهیم پرداخت.

دنا پلاس توربو، متفاوت‌ترین محصول داخلی

چند سالی است که دو خودروساز دولتی یعنی سایپا و ایران خودرو با تولید محصولات قدیمی و اکونومی، نتوانسته‌اند تنوعی در بازار خودرو ایجاد کنند. اما در این میان گروه صنعتی ایران خودرو مدتی است سعی بر تولید محصولی رقابتی دارد. درست است که تاکنون فیس‌لیفت‌های ناشیانه و جزئی سبب شده تا چهره‌های متفاوتی از چند محصول محدود را شاهد باشیم، اما تولید دنا از سوی ایران خودرو سبب شد تا علاقه‌مندان، این خودرو را که به نوعی فیس‌لیفت سمند محسوب می‌شود، به دلیل داشتن چهره جذابش خودرویی جدید به حساب آورند. مدیران ایران خودرو نیز از این فرصت استفاده کرده و با تجهیز این خودرو به امکانات رفاهی بیشتر و اضافه کردن برخی از المان‌های مدرن در طراحی این خودرو، سعی دارند تا این خودرو را همچنان در کورس رقابت نگه دارند.

مدتی پیش نسخه توربو این خودرو نیز از سوی ایران خودرو به صورت رسمی معرفی و عرضه شد که به نوعی لوکس‌ترین و پرقدرت‌ترین محصول تولید داخل به شمار می‌رود. اما تنها ضعف این خودرو گیربکس دستی آن است که در مقایسه با رقبای خارجی آن را چندین قدم عقب می‌اندازد.

چری آریزو 5 توربو، محصولی که احیا شد

شرکت مدیران خودرو که به عنوان شریک تجاری چین در ایران فعالیت می‌کند، پس از عرضه تیگو 5 به عنوان اولین محصول کراس‌اوور این شرکت با برند چری، اقدام به عرضه سدانی نسبتاً مدرن با نام آریزو 5 کرد. این خودرو به دلیلی داشتن ظاهری مدرن که شباهت بسیار زیادی با کیا سراتو داشت، فروش خوبی را تجربه کرد. اما پس از گذشت چندماه به دلیل بهره‌گیری از پیشرانه ضعیف و گیربکس CVT با افول فروش مواجه شد. به همین خاطر مدیران چینی و ایرانی اقدام به عرضه نسخه توربو این خودرو در بازار ایران کردند، زیرا سلیقه بازار ایران به گونه‌ای است که پیشرانه‌هایی با حجم بالا و خودروهایی با شتاب زیاد مورد اقبال خریداران قرار می‌گیرند.

این خودرو نسبت به نسخه پیشین، از لحاظ عملکرد پیشرانه به دلیل بهره‌ بردن از سیستم توربوشارژر، بازدهی و توان بیشتری ارائه می‌کند. که از همین رو می‌توان آریزو 5 Te را سدانی اسپرت و جذاب دانست.

نگاهی به طراحی ظاهری دنا پلاس توربو و آریزو 5 توربو

از آن جایی که در این مقاله قصد داریم قیاسی میان این دو سدان توربو در بازار ایران انجام دهیم، ابتدا از مقایسه ظاهری آن‌ها شروع می‌کنیم. چری آریزو 5 توربو از لحاظ طراحی ظاهری با نسخه اتمسفریک که پیش از آن به بازار ایران راه پیدا کرد، تفاوتی ندارد. در نمای جلو شاهد چهره‌ای خشن و اسپرت هستیم که به دلیل بکارگیری زبان طراحی جدید کمپانی چری، از جذابیت‌های بصری قابل توجهی برخوردار است. به‌عنوان مثال جلوپنجره مشبک شش ضلعی که نواری کرومی از میان آن عبور کرده، شباهت بسیار زیادی با رقبای کره‌ای دارد. نکته قابل توجه، چراغ‌های برزگ بوده که در طرفین جلوپنجره نصب شده‌اند. این چراغ‌ها که دارای طراحی مدرن و بروزی هستند، در امتداد نوار کرومی جلوپنجره جای گرفته‌اند که می‌توان رد این نوار کرومی را درون چراغ جلو نیز مشاهده کرد. همچنین نوشته چری درون گوشه بیرونی چراغ نیز نکته‌ای است که ممکن است با نگاه دقیق به خودرو متوجه آن شوید. ورودی‌های هوا که به‌صورت مشبک در طرفین و وسط سپر تعبیه شده، علاوه‌بر خنک کاری موتور، چهره‌ای اسپرت و زیبا را برای آریزو 5 به ارمغان آورده است. نوار LED نور در روز نیز یکی از بخش‌هایی است که این خودرو را به رقبای کره‌ای نزدیک‌تر کرده است. در نمای جانبی بیشترین چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی است که با طراحی خاص و منحصربه‌فردی که دارد، چهره‌ای زیبا را پدید آورده است. همچنین خطوط برجسته روی بدنه، به‌خوبی توانسته طرحی تهاجمی و پویا را ایجاد کند.

در نمای عقب نیز شاهد چهره‌ای قابل قبول و زیبا هستیم. چراغ‌‌های کشیده و بزرگ در راستای ابرویی کرومی جای گرفته‌اند، نکته قابل توجه، چراغ‌های دنده‌ عقب بوده که در پایین سپر و کنار شبرنگ تعبیه شده است. چراغ مه‌شکن نیز در دیفیوزر نصب شده روی سپر جای گرفته است.

اما باید به جرات گفت که در آن سوی میدان دنا پلاس توربو از معدود خودروهای تولید داخل است که از چهره نسبتا زییایی برخوردار است. خطوط مورب نمای جانبی که شباهت زیادی با محصولات کره ای از جمله هیوندای سوناتا YF دارد، گرافیک چراغ جلو و عقب، طراحی بزرگ جلو پنجره، رینگ‌های اسپرت 16 اینچی آلومینیومی و کاپوت عضلانی از برترین ویژگی های ظاهری دنا پلاس توربو هستند که باعث شده این خودرو از نگاه مشتریان ایرانی، خودرویی اسپرت و تهاجمی شناخته شود. اما این زیبایی در طراحی چندان بی‌نقص هم نبوده، زیرا عدم دقت در مونتاژ سبب شده تا با نگاهی موشکافانه به ظاهر این خودرو، درزها و فواصل قطعات بدنه این خودرو به خوبی به چشم آید.

خطوط شکسته بکار رفته روی دنا این خودرو را کاملاً جدی کرده و بسیاری از مشتریان از ظاهر این خودرو رضایت کافی دارند، اما با گفتگو با بعضی از طراحان حرفه‌ای خودرو، گلایه‌هایی از عدم هماهنگی خطوط منحنی شکل کناری در نسخه‌های دنا پلاس و دنا پلاس توربو با خطوط شکسته جلو و عقب مواجه می‌شویم. موضوعی که به بر هم زدن هارمونی طراحی خودرو در دنا معمولی منجر شده است. اما در کل باید گفت از دید عام خریداران، دنا پلاس توربو جز خودروهایی است که از ظاهر قابل قبولی برخوردار است.

فضای داخل کابین

فضای درون کابین جایی است که می‌توان این دو خودرو را به خوبی به چالش کشید، زیرا امکانات رفاهی هر دو خودرو در جایگاه مناسبی قرار داشته و کیفیت متریال مصرفی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. فضای داخل کابین دنا پلاس تفاوت چندانی با نسخه معمولی این خودرو ندارد، تنها تفاوت کایبن این خودرو به سانروف و کلیدهای نصب شده روی سقف محدود می‌شود. طراحی کلی داخل کابین که شامل داشبورد و رودربی‌ها می‌شود، به دلیل داشتن ظاهری هماهنگ که از خودروهای کره‌ای الگوبرداری شده، نمایی نسبتا به روز اما بسیار بی کیفیت را ایجاد کرده است. همچنین نصب تریم طرح چوب روی قسمت‌های مختلف داشبورد و رودربی‌ها سبب شده تا کابین این خودرو گران‌تر از آنچه که هست نشان داده شود. از طرفی نصب نمایشگر تمام لمسی بزرگ در کنسول میانی، نشان دهنده بروز بودن این خودروست که برای بسیاری از خریداران نکته مثبتی به شمار می‌رود. اما صندلی‌های قدیمی درنظر گرفته شده برای دنا پلاس یکی از نقاط ضعفی است که از همان سمند به عاریت گرفته شده است. تنها نکته‌ای که به این صندلی‌ها اضافه شده، تنظیم برقی است.

درون کابین چری آریزو 5 توربو نیز تنها نکته قابل توجه، طراحی بروزی است که نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب می‌کند. اما در بخش کیفیت قطعات مصرفی، آریزو حرف چندانی برای گفتن ندارد و می‌توان آن را هم رده خودروهای داخلی از جمله دنا پلاس دانست. البته زیرکی طراحان چینی به دلیل استفاده کردن از تودوزی چرمی به همراه دوخت قرمز نیز در زیباتر نشان دادن فضای کابین هم بی‌تاثیر نیست.

اگر بخواهیم کابین این دو خودرو را از لحاظ جاداری با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که دنا پلاس بدلیل بهره‌مندی از پلتفرم مشترک با سایر محصولات از جمله سمند و پژو 405، دارای کابینی جادار بوده که فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب را مهیا می‌کند. از طرفی صندوق عقب بزرگ و جادار یکی دیگر از مزایایی است که این خودرو دارد. از لحاظ فضای داخلی با توجه به ابعاد کلی بدنه آریزو ۵، فضای زیادی در اختیار سرنشینان نیست و افراد قدبلند در خصوص فضای سر کمی اذیت خواهند شد. همچنین فضای صندوق عقب این خودرو در مقایسه با دنا پلاس کمی کوچک‌تر بوده که همین موضوع برای خانواده‌های پرجمعیت چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. اما در مجموع می توان گفت که ارگونومی در کابین چری آریزو 5 بسیار بهتر از خودرو شتر گاو پلنگی مانند دنا پلاس رعایت شده و از این حیث کمبود اندک فضا نسبت به دنا + جبران می شود.

همچنین به لطف فاصله محوری زیاد، فضای داخلی مناسبی برای جای پا سرنشینان عقب وجود دارد.

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

در بخش امکانات رفاهی دو خودرو در وضعیت قابل قبولی به سر می‌برند که در ادامه به لیست امکانات هر دو خودرو اشاره خواهیم کرد.

آریزو 5 توربو در بخش امکانات رفاهی و ایمنی در وضعیت مناسبی است، بر همین اساس توانسته 5 ستاره از سازمان NCAP چین را کسب کند. همچنین استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل باد تایرها TPMS ، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین دنده عقب و سیستم‌های کمک پارک، سیستم کمک حرکت در سربالایی (HHC) و در آخر هم به سیستم‌های ABS و EBA ، سیستم ضد لغزش TCS و سیستم پایداری الکترونیکی ESP و کیسه هوای راننده و سرنشین و جانبی از امکانات این خودرو به شمار می‌روند.

اما دنا پلاس توربو نیز دارای امکاناتی نظیر 4 عدد کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب، سانروف، شیشه بالابر درهای جلو و عقب برقی و مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندوز، کروز کنترل، دوربین دید عقب، صندلی برقی 8 حالته راننده و 6 حالته برقی سرنشین، نمایشگر لمسی با قابلیت پخش فایل‌های تصویری، تلویزیون، سیستم رهیاب، بلوتوث با قابلیت اتصال تلفن همراه، و غربیلم فرمان مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل است.

مشخصات فنی و قابلیت‌ها

همانطور‌که گفته شد اصلی‌ترین دلیل مقایسه این دو خودرو مشخصات فنی پیشرانه مجهز به توربوشارژر است که در برخی از قسمت‌ها شباهت نزدیکی به یکدیگر دارند.

پیشرانه نصب شده درون سینه آریزو 5 توربو، از یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربو شارژر تشکیل شده است. حداکثر قدرت تولید شده این موتور 147 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 210 نیوتن‌متر است. نیروی تولید شده توسط موتور به کمک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود.

دنا پلاس توربو در بخش فنی از همان پیشرانه EF7 توربو بهره می‌گیرد که پیش از این روی سورن توربو نصب شده بود. اما تفاوت آن با پیشرانه قبلی، اصلاح برخی از قطعات سیستم پرخوران است. این پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1646 سی‌سی توانایی تولید نیرویی معادل تولید 147 اسب بخار قدرت در دور موتور 5000 دور در دقیقه و 215 نیوتن‌متر در دور موتور 2200 الی 4800 دور در دقیقه دارد. اما نیروی تولید شده موتور در این خودرو به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تجربه رانندگی و نتیجه گیری

هنگامی که پشت فرمان چری آریزو 5 توربو می‌نشینید، نباید با وجود پیشرانه توربو توقع شتاب فوق‌العاده‌ تکان دهنده ای را از لحظه آغاز حرکت داشته باشید، زیرا گیربکس CVT با قابلیت شبیه سازی 7 دنده اصلی‌ترین دلیل کندی و تنبلی این خودرو به شمار می‌رود، اما همین گیربکس در تعویض دنده‌ها، عملکرد قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد (البته در گیربکس‌های CVT اصلاً دنده‌ای وجود ندارد و به همین خاطر ضربه‌های تعویض دنده وجود ندارد). همچنین سواری آریزو در مقایسه با سدان‌های همرده نرم و بی‌سروصدا است. اما یکی از دغدغه‌های مالکان این خودرو، تامین قطعات یدکی است که در شبکه نمایندگی‌های این شرکت در شهرستان‌ها با کمبود جدی مواجه است.

اما رانندگی با دنا پلاس توربو تجربه‌ای کاملاً متفاوت است که تا به حال در هیچ یک از خودروهای داخلی مشاهده نشده است. شتاب قابل توجه این خودرو که در همان لحظات ابتدایی قابل دسترسی است، از ویژگی‌های بارزی است که می‌توان از مزیت‌های خرید این خودرو دانست. اما سیستم ترمز ضعیف از اصلی‌ترین مشکلاتی است که ایمنی دنا پلاس توربو را تحت‌الشعاع قرار داده است.

تامین قطعات یدکی مشترک این خودرو با نمونه استاندارد یکی دیگر از نکات مثبت است، اما تامین قطعات مرتبط با سیستم پرخوران با مشکل اساسی رو به رو است. از طرفی استهلاک پیشرانه توربوشارژر این خودرو به دلیل عدم تجربه کافی در زمینه تولید این دسته از موتورها، بالا بوده که همین موضوع برای خریداران چندان خوشایند نیست. همچنین گیربکس دستی این خودرو سبب شد تا استقبال خوبی از آن صورت نگیرد. زیرا بسیاری از خریداران این دسته از خودروها، خانواده‌هایی هستند که به دنبال رفاه و آسایش‌اند، همین موضوع سبب شد تا چند سال گذشته خودروهای چینی مجهز به گیربکس اتوماتیک فروش قابل توجهی را در بازار ایران داشته باشند.

در انتها اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی از این دو خودرو داشته باشیم، باید بگوییم دنا پلاس توربو با قیمتی در حدود 75 میلیون تومان در بازار خودرویی است که می‌تواند در آینده با تجهیز شدن به گیربکس اتوماتیک، به رقیبی جدی برای بسیاری از چینی‌های حاضر در بازار از جمله آریزو 5 توربو تبدیل شود. چری آریزو 5 توربو خودرویی با دسترسی راحت برای خرید، چهره‌ای به روز، گیربکسی اتوماتیک اما نه چندان سریع و امکاناتی مناسب است که در شهرستان‌ها کمی مشکل قطعات دارد و در مقابل برای دنا پلاس توربو باید تمامی این موارد را تکرار کنیم به جز اینکه این خودرو گیربکس دستی دارد و حدود 25 میلیون ارزان‌تر است و از نظر ایمنی شاسی، قدرت ترمز گیری، وجود esp و کیفیت ساخت قطعات فنی پیشرانه کیلومترها از آریزو 5 عقب تر است.

حالا باید منتظر ماند و دید که ایران خودرو با توجه به شرایط تحریم می تواند نسخه اتوماتیک دنا پلاس را با 10 - 20 میلیون تومان قیمت بیشتر روانه بازار کند، یا بار دیگر از بازار رو به رشد خودروهای اتوماتیک عقب خواهد ماند و چینی ها می توانند به سلطه خود بر این سگمنت ادامه دهند.

در انتها جا دارد از آقایان کامبیز راد صاحب چری آریزو 5 توربو و پایلو میناسیان صاحب دنا پلاس توربو برای در اختیار گذاشتن خودروهایشان به تیم خودروبانک جهت تهیه این گزارش کمال تشکر را داشته باشیم.

52 عکس

نظرات کاربران

124 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/13
خواهش میکنم خودرو با تکنولوژی امروزی رو با تولید لگن داخلی مقایسه نکنید!!!!!!!!!!!!!! چری هرچی اشغال باشه از تولیدات داخل بهتره
1398/10/21
شما هیچی از اطلاعات نمیدونین
چون همین خودروی ایرانی ۹۰ درصد از قطعات چینی استفاده شده
حتی طراحی این خودرو هم چینی ها انجام دادن
1399/4/19
والاااااا.روش نشد وگرنه نقد بنز و دنا رو میزنه و بعدشم میگه اگه کاستیای بنز رو ندیده بگیریم توووو یه سطحن
1400/1/8
چینی سوار متوهم نکشی مارو با تکنولوژی روزت صندلی هاتو فعلا با دست تنظیم کن مثل پیکان 42
1400/1/8
یعنی آریزو از از اپل کورسا و رنو ، دوو بهتره؟ کافی هست قرار دادشون تموم بشه بعد ببینید چی میشه ، کجا رفتن اونهمه ماشین باکیفیت که چری انگشت کوچیکشون هم نمیشه ،ماشین چینی یعنی نبود کیفیت ، قطعه و خدمات پس از فروش
1397/4/13
بنظر من جفت اينها آشغالن
اگر كسي مثل خودم ميخواد تو اين رنج ماشين بخره يه ماكسيما كاركرده بگيره شگش به اين دو تا آشغال شرف داره
1397/4/14
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
1397/6/20
دوست عزیز خب باید برای تعمیر موتور ماگسیما کلیت رو بفروشی
1398/2/13
ماکسیما اگه صفرش باشه بله خیلی هم بهتره، ولی نه ماکسیمایی (یا هر ماشین دیگه ای) که بیش از ده سال کارکرده و n دست چرخیده و هر روز باید بری تعمیرگاه ماشینی که بیش از ۵ سال ۷ سال کارکرده دیگه ماشین نیست، من آریزو با ۵ سال گارانتی به علاوه دوسال سرویس دوره ای رایگان رو ترجیح میدم چون ماشین صفر و خیالم از تعمیر گاه راحت
1398/5/13
👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎
1397/4/13
به نظر من چری آریزو 5 توربو شارژ گزینه ی بهتری در این رنج قیمتی محسوب میشود و لازم به ذکر است که شرکت چری فقط طراحی بدنه و کابین را برعهده داشته و موتور توسط شرکت شناخته شده ی میتسوبیشی تولید میشود و فقط نباید به حجم موتور دقت داشت زیرا هوندا آکورد 2017 موتور 1.5 لیتری توربوشارژدارد.ممنونم از اینکه نظرم را خواندید.پارسا شهداد.15 ساله
1397/4/14
عمو جان شما تالا پشت ماشين نشستى ؟
1397/12/8
1. چین قالب موتور رو از همون میتسوبیشی میگیره و توش آلیاژ آشغال میریزه این آلیاژ توی حرارت بالا خیلی زود واکنش نشون میده و موتور دفورمه میشه
2. برای همین وقتی موتورش میاد پایین حتی خوب آب بند نمیشه (میتونید از تعمیر کارهایی که موتور یه دونه ماشین چینی رو تعمیر کردن بپرسید)
3.شما ببینید توی چند سال اخیر چند مدل x33 اومده تو بازار ، چین برای خدمات پس از فروش هیچ فکری نکرده سریع کار خونه رو برای تولید جدیدش تغییر میده
4. چین تو مرحله گذر از تمرین برای تبدیل شدن به یه خودرو ساز بزرگ شدن هست ،چه بازاری بهتر از ایران برای فروش تولید تمرینیش تو این حرکت بزرگ
5. اینقد دلار بالا رفته که مردم این آشغالا رو دارن به چشم میکشن(از کامنت های بالا معلومه چطوری دارن حمایت میکنن)
1399/3/18
سلام دنا پلاس هنوز اول راه پس نباید این دوخودرو باهم مقایسه کرد به خاطر اینکه به طبق گفته های ایرا ن خودروقرار این خودرو در اواسط سال اینده این خودرو با دنده اتوماتیک فرمتن برقی شیشه های دودی اسپیلر ورود خروج از خودرو بدون کلید EsP کنترل ضد واژ گونی خودرو باامکانات بیشتر ومونتاژ بهتر تو سه تیپ اتوماتیک 6 سرعته عرضه شود البته حرف با عمل کردن به حرف خود فرق دارد پس بهتر الان با حریف های چینی خود الان مقایسه نشود.
1397/4/13
ترجیح بنده خرید اریزو 5 با چهره به روزتر و امکانات بیشتر و کیفیت بهتر نه دنایی که گیربکس
قدیمی 405 را دارد و مشکلات برقی و سروصدای موتور!!
1400/1/8
چرت و پرت نگو ضریب دنده کاملا متفاوت هست 5 سال دیگه ببین آریزو فایو کجاست به زباله دان تاریخ می پیوندد
1397/4/13
نویسنده سنگ تمومی برای دنا گذاشته ! به نظرم سلیقه شخصی یک نویسنده ک کارش تخصصی بررسی خودروهاس نباید در نوشته هاش تاثیر بزاره ک نویسنده های ایرانی البته کاملا سلیقه شخصیشونو مینویسن.از وقتی یکی از مجلات معتبر خودرویی کشور جای تخصص شد بیان سلیقه نویسنده های مختلف و افت کیفی کرد کنارش گذاشتم !
1397/4/13
خداوکیلی هردوتاش گرونه مخصوصن چری ک ب هیچ وجه صد تومن نمی ارزه حالا دناپلاس توربو رو میشه از کارخونه با قیمت کمتر خرید ب صرفه تره
1397/4/13
چه مقایسه طنز بر انگیزی این دو خودرو فقط تو توربو مشترکند وگر نه هیچ شباهتی چه از نظر طراحی و چه از نظر موتوری و تکنولوژی با هم ندارند حتی تو رده قیمتی خواهشا اگه دانش کافی ندارید نصبت به مقایسه اقدام ننماید
1397/4/14
دانش شما هم با نوشتن "نصبت" به جای "نسبت" با صاد بر ما عیان و آشکار شد برادر!!!!
1397/4/13
از هر نظر که نگاه کنیم اریزو 5 بهتره اصلا قابل مقایسه نیست با سمند اپشندار
1400/1/8
ترجیح میدم دنا پلاس توربو بگیرم هم شتاب بیشتر ،هم خدمات پس از فروش بهتر ، هم بازار فروش بهتر ، نه مثل آریزو که کسی سر در نیاره چه موتوری هست چطوری تعمیر میشه ، برای هر قطعه که خراب میشه خدا تومن بدی آخرم شاید گیر نیاد و برای فروش هم باید دخیل ببندی
1397/4/13
دنا پلاس توربو = شتر گاو پلنگ
1397/4/13
این همه توضیه دادی که بگی دناتوربو باید گرونتر باشه؟؟؟ در حد چری 100 تومنیه و 75 تومن هم مفته براش بدی؟؟؟ دنا چقدر با سمند فرق داره؟؟ که سمند 34 تومنه و دنا مثلا بخواد 70 تومن باشه؟؟؟ چقدر متریالش فرق داره؟؟ اینها زوره و ظلمه.
1397/4/14
اولا دناپلاس خیلی با سمند فرق داره و انصافا ماشین خوبیه ولی شما اگه خوشتون نمیاد الکی نظر منفی ندین!
1397/4/13
طرفدار هیچ کدوم نیستم ، اما این مقاله بشدت جانبدارانه بود ، اصلا باورم نمیشه خودرو بانک انقدر جانبدارانه مقایسه کنه ، چری به شدت کوبیده شده و مزایاش گفته نشده و دنا رو به عرش بردن ، اوج جانبداری مقاله هم قدرت موتور دناست که نوشته 169 اسب بخار، اصلا چنین چیزی ممکنه ؟؟؟؟ ینی نمیدونید بوست توربوی این ماشین محدود شده و قدرت خروجیش 150 اسب بخار هست ؟؟؟ به همین راحتی کسی که اطلاع نداشته باشه گوول میخوره و میره میخردش!!!!
به نظرم جز قیمت بهتر ، فورش راحتتر و خدمات در دسترس تر هیچ برتری خاصی نداره دنا! ماشینی که پلتفرمش مال 30 سال پیشه و هیچجوره به روز نشده ایمنی هم نداره!!
1397/4/13
شما ظاهرا اصلا تو دنا ننشستین که میگین جاداره.
سقف کوتاه به خاطر اضافه شدن سانروف بدون طراحی مناسب و صندلی های عقب که به اندازه 206 جادارند در حالی که ماشین دو برابر اونه از جمله ویژگی های رو به عقب خودروی بروز داخلی هستش.
1397/4/13
سلام آریزو 5 سیستم تهویه اتوماتیک نداره☺
1397/4/15
داداش حرف شخمی نزن بهت میخندن
1397/4/13
این اریزو اسپرت شده است وگرنه اریزو توربوی معمولی هرگز همچین رینگی نداره و چهار اگزوز نداره. قشنگ معلومه خواستین جلوی دنا کم نیاره
1397/4/14
خخخخخخ
آره میخواست جلو دنا کم نیاره خخخخخ
دنا سوار بدبخت
1397/4/14
هنوز یاد نگرفتی توهین نکنی؟ بدبخت تویی که پژو داری. تو کدوم طو... بزرگ شدی
1397/4/15
طنز قشنگی بود .
1397/4/15
خخخخ من نمیدونم رو چه اصولی از یه دنا که همون سمنده قدیمه حمایت میکنی؟
هرکی هرماشینی خرید مبارکش باشه تو چرا جوش میاری؟؟؟
1397/4/15
هنوز بهت یاد ندادن توهین نکنی! تو کدوم خانواده بزرگ شدی تو! متاسفم برات که تربیت خانوادگیت در همین حده.
1397/4/15
بدبخت تویی که هنوز نمیدونی نباید توهین کرد. وافعا در تعجبم خودروبانک چرا این کامنتا رو تایید میکنه.
1397/4/15
چینی سوار ها بدبخت ترن/
1397/4/13
نمیدونم با کدوم منطق بی منطقی این مقایسه مسخره رو کردین.دنا و دنا پلاس و دنا پلاس توربو هر سه تاشون از یه نسله فرسوده و عتیقه که وقتی داخل کابینش میشینی هیچ حسی به جز اینکه سوار یک اسباب بازی شدی بهت منتقل نمیکنه به شخصه هم سوار هیوندای اکسنت شدم هم سوار چری اریزو 5 به مراتب چری اریزو5 از اکسنت بهتره چه برسه به دنا.....ارگونومی صندلی های اریزو5 میارزه به کل دنا کیفیت متریال داخل دنا پلاس توووووررررربوووووو از دمپایی انگشتی هم کم تره سواری خشک و افتضاح دنا پلاسسسسس تورررربووو رو با هیچ ارابه ای نمیشه مقایسه کرد. متاسفانه بعضی از مردم عزیزمون عقلشون شده چششون تا میبینن یه ماشین یه مانیتور انداختن وسطش چراغاشو LED و زنون کردن یه توربو با کیفیت زیر خط فقر هم انداختن روش بدون اینکه سیستم ایمنی ماشین رو هم متناسب با افزایش قدرتش تقویت کنن فکر میکنن که ماشین عالیه و سر و دست میشکنن واسه خریدش.فقط شما اگه پشت گردنی های ردیف جلو دنا و دنا پلاس و دنا پلاس توربو رو ببینی به عمق فاجعه بودن ماشین پی میبری.... کلام اخر:من یه جوونم با مدرک لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه صنعت نفت ابادان ورودی 89 با رتبه ۹۰۰ .خدمتم هم رفتم ولی الان ۳ساله بیکار خونه نشینم.۷.۵ میلیون هم ندارم که یه پراید چپی بندازم زیر پام مسافر کشی کنم چه برسه به ۷۵میییلییووون که بخوام دنا پلاس توربو بخرم ایشاالله هرکی چه دنا پلاس توربو چه چری اریزو5 داره بشینه پشتش خوشی شو کنه و جوونه بیکارم تو خونه نداشته باشه.....
یاحق.
1397/4/14
باور كن منم مثل توام فوق ليسانس عمران البته دانشگاه ازاديم اما ٤ بار تويه رشته فيزيك نفر ١ كشور شدم...اما تازه يه ٢٠٦ پكيده كه مال يكي از نزديكان بوده رو با قرض و قسط خريدم دارم تو اسنپ كار مي كنم!!! و واقعا هرگز هرگز هرگز پولامم جم كنم بابت هيچ كودوم از اينا نمي دمش!!!حيف نيس پول زحمت كشيتو بدي يه اينا!!! من باشم مي دم يه ماكسي دنده اي يا زانتيا مي خرم اما به هييييچ وجه پول بابت اين دوتا و امثال اين دو تا نمي دم!!!
1397/4/15
من فقط میتونم بهت بگم که برات واقعا متاسفم، چون اگه عرزه داشتی هم میتونستی شغل داشته باشی هم دنا پلاس میخریدی، و در آخر بهت بگم که وقتی دنا پلاس نداری غلط میکنی میایی اینجا نظر میدی
1397/4/15
من قول میدم شما حتی یه بارم پشت دنا سوار نشدی چه برسه پلاس توربو اگه آرزو ماشین خوبیه چرا با ۲۰ تومن پیش پرداخت که پول یه پراید نیس تحویل میدن عقله شما تو چشمتونه که آینده نگری نمی کنید این یه آشغال اسباب بازی چینی مثل MVM530 لطفا بدون اطلاع نظر ندین با تشکر از تیم خوب و موفق خودرو بانک مخصوصا آقا محسن یا علی
1397/4/13
نمیدونم چرا ولی احساس میکنم طرف دنا رو بیشتر گرفتین
مسئله ای که وجود داره اینه که این دو پیشرانه با توربو چقدر دوام دارند با توجه به شرایط آب و هوایی و رانندگی های مختلف
لطفا اگه میشه یه بررسی از سورن توربو با کارکرد مثلا بیست هزار کیلومتر هم بذارید که مشکلات موتور ef7 توربو بهتر مشخص بشه
1397/4/15
آقا من سورن توربو دارم ولی فعلا 16 هزار تا راه رفته و از لحاظ موتوری و گیربکس خدا رو شکر مشکلی نداشته و فعلا داخل اتاق هم به صدا نیافتاده و هر گونه سوالی در موردش داشته باشین من در خدمتم.
1397/4/20
آقا علیرضا خیلی خیلی ممنونم از شما اتفاقا خودم قصد ثبت نام سورن توربو رو داشتم ولی دودل بودم
من هم انشاالله ثبت نام میکنم
1397/4/13
همین که آریزو رو با دنا مقوایی مقایسه کردین یعنی به زمین گرم زدینش از 1000 تا فحش بدتره.بقرآن قصد خرید آریزو داشتم ولی یجوری با مقایسه با این 405 بزک تحقیرش کردین که دیگه تو عمرم چری سوار نمیشم...مقایسه خودرو روز آسیا با پژو آردی نیو فیس
1397/4/13
چند اشتباه در مقاله وجود داشت مانند:
۱-دنا ۱۶۹ اسب بخار دارد در حالی که ۱۵۰ اسب بخار دارد
۲-نمایشگر تمام لمسی دنا درصورتی که نمونه تست شده فاقد این قابلیت است
تجربه رانندگی هم خیلی کوتاه بود
درکل مقاله خوبی نبود
1397/4/14
دنا عملا فیس لیفت سمند هست . یعنی سمند با طراحی کلاسیک تر رو با این کار تبدیل کردن به یک ماشین اسپرت تر و جوان پسند . جلوی ماشین با عقب هماهنگ نیست . جلو طراحی خشن با خطوط کشیده و شکسته و ذوذنقه و عقب طراحی کلاسیک تر . پوزه ماشین دراز. شاسی و پلت فرم و گیربکس سمند یا همون 405 است . داخل ماشین مخلوطی از طراحی کلاسیک و اسپرت. پشت آمپر اسپرت و داشبورد کلاسیک تر . صندلی ها نسبتا کوچک و اسپرت . فضای داخل ماشین به علت حجم داشبورد و رودری ها کوچک شده . کیفیت قطعات و مونتاژ متوسط . یعنی عملا یعنی یک طراحی گیج که حس خاصی به آدم نمیده. سردرگم هست . مشخص نیست خانوادگی هست یا اسپرت !!! خوب هست یا بد! ! زشت هست یا زیبا !!! دنا یعنی سمند فیس لیفت شده اسپرت و پر آپشن با پلت فرم و ایمنی 405 که بالاخره مشخص نیست چیکاره هست؟ هدف از تولیدش چیه؟ قدیمی هست یا جدید ؟؟!!!! نمیدونم قضاوت با شما دوستان
1397/4/14
نگارنده عزیز لطف کن یه ماشین ایرانی رو با ماشین خارجی حتی از نوع چینی مقایسه نکن
ماشین ایرانی یعنی ماشین سواری از روی مجبوری
این سمند فیس لیفت نه متریال خوبی داره نه ایمنی خوب که افشا شد سمند حتی یه ستاره هم تو یورو انکپ نگرفت
تو سال 2018 گیربکسشم دستیه
بنده نه ماشین چینی دارم نه طرفدارشم ولی کماکان که ماشین کره ای از چینی بهتره . ماشین چینی هم از ایرانی 100 بار بهتره

بعنوان مثال کسی که چانگان سی اس 35 اتوماتیک رو با 70 80 نخره دنا پلاس دستی بخره خوب خیلی زیان کرده آسایشم از خودش سلب کرده بجای اتوماتیک هی کلاچ باید بگیره
1397/4/14
میشه لطفا بفرمایین ظاهر جذاب دنا پلاس رو از کجا آوردین؟ من که حاضر نیستم پول به سمند بزک شده بدم!!!! آریزو واقعا جذابتر و با اصالت تره و به نظرم به کل این مقایسه جایگاهی نداره چون اصلا خودرویی مثل دنا با خودرویی مثل آریزو در یک کلاس نیستن و این مقایسه صرفا جهت ایجاد ذهنیت و کلاس بالاتر جعلی برای دنا پلاسه ! چه برسه به اینکه بخواد برتری هم کسب کنه! لطفا با این مطالب جهت دار مردم رو وادار به خرید آشغالای ایران خودرو نکنین
1397/4/14
مقایسه این دوتا خودرو از اساس اشتباهه من که اصلا نخوندمش فقط میخواستم بدونم دلیل شما برای این کار چی بوده؟ دلیل نداره که هرخودرویی وارد کشور شد با شترگاو پلنگ ما مقایسه بشه
1397/4/14
سلام ما یه دنا پلاس خریدیم پاور ویندوز نداشت اینارو خود خریدار گذاشته الکی تبلیغ نکنید.
1399/2/8
ازش لذت ببر همون ۴۰۵ و سمنده مبارکه احیانا جای پاش کم نیس جلو پنجرش فقط واسه این طراحی شده که پلاک روش خوش فرم وایسه
1397/4/14
بدترین مقاله سایت ،7ساله تو این سایت میام! امیدوارم حرفم چاپشه و نویسنده هم بخونتش حتما! چرا آخه؟ هرکس این مقاله رو بخونه کاملا متوجه تبلیغات الکی شما در بالا بردن دنا و پایین آوردن آریزو میشه ، یه تحقیق بکن درمورد آریزو ، این نشون از علم پاییین شما داره که تو سایت رقباتون که از کارخانه چری فیلم گذاشتن فکر می کنم خط تولید آریزو رو یه عکس میزاشتید دیگه نیازی به این مقاله نبود!
از یک ماشین سال 2017 می کوبید تا برسید به یه فیس لیفت با پلت فرم 35 ساله! ماشین دستی با کروز کنترل : )))) بدون تست تصادف!!! ارزشو داره واسه یه مقدار هزینه تبلیغ اعتبارتونو خراب کنید ؟ خوب اون بخش رپورتاژ آگهی رو ندارید مگه ؟
در مورد آریزو هم توضیحی نمیدم چون توهینه بخوام در مقایسه با دنا ازش حرفی بزنم کافیه یک انسان با یک چشم و یکم مغز این 2تارو کنار هم ببینه و سوارشه!!!
تا حمایت های امثال شما هست مردم باید پشت امثال پراید و پژو و دنا بشینن جای ماشین های روز دنیا...
1397/4/17
در این هفت سال کامنت نگذاشتی بازم نمیگذاشتی بهتر بود. بجای تفکر حرف بزنید همینه. در مورد مغز و اینها هم شما مراجعه کن به پزشک چون ادب و نزاکت نداری و نمیفهمی چی داری میگی.همون درسته که مردم با حرف شما دلالها بشینن پشت ماشینهای دوبرابر قیمت چینی و شماها جیبهاتون رو پر کنید
1397/4/14
داخل دنا بهتره از هر نظر هم صندلی های هم داشبورد ولی بجاش داخل چری شیک تر ب نظرم یاد کمی خلوت و ساده و شیک من باشم بین این دو چری رو انتخاب میکنم چون اگر دنا هم اتوماتیک بشه حتماً همین قیمت خواهد شد و این اتخلاف 25 میلیون رو کاملاً جبران میکنه پس من سعی میکنم کمی هم ب ایمنی نگاه کنم ک چری ترمز ب مراتب بهتری داره.
1397/4/14
واقعا متاسفم واسه نویسنده این مقاله اگه یکم اطلاعات داشت مقایسه نمیکرد واقعا این نویسنده بیسواد ترین فرده باید ببرنش تو اخبار ایران رو با امریکا مقایسه کنه و مشکلات امریکا رو بگه که ایرااان اصلا نداره بدرد این میخوره فقط بروووو
1397/4/15
اگه یکم دیگه ادامه بدی واقعا شیرت خشک میشه ها ، عجیجم :)
1397/4/14
قطعا دنا پلاس توربو با بهتره
1397/4/14
سلام. متاسفانه سن بسیار کم بعضی کاربران این سایت از نوع کامنت های متعصبانه مشخه !
مهرداد، آرش، معین و امین عزیز اگر به نگاهتون یکم منطق اضافه کنید متوجه میشین که گرچه دنا ماشین خوبی نیست ولی دنا در مقابل آریزو دیگه مقوایی هم نیست !
به نظر من طراحی دنا بسیار در نمای بغل افت کرده و اصلا هماهنگ نیست. کمبود کیفیت قطعات هم که پای ثابت محصولات داخلی ایرانی و چینیه و در واقع دنا و آریزو یکی بد و دیگری بدتر هستند ! با این حال نمای داخل دنا به مراتب زیبا تر از آریزو هست.
به این دوتا ماشین فقط باید نشست و خندید ! دنا با اون سانروفش که کلا به اندازه ی یه کف دسته و آریزو با شتاب داغون و 4 تا خروجی اگزوز که انگار اونتادوره !
با این اوضاع قیمت ها به هموطنان عزیز توصیه می کنم یا بیشتر از 100 تومن هزینه کنید و یه خارجی کارکرده بگیرین یا انکه یه پراید بگیرید که خیلی بهتر از این ماشیناست.
ماشین چینی اونم از نوع چری احتمالا شکست خوردس و دنا با کیفیت بسیار کم و تخصص پایین ما در طراحی توربو، قطعا قابل اعتماد نیست.
فقط اینو بگم که اگه اگه اسم پرایدو آوردم، شوخی نکردم و اگر کسی بخواد بهش ثابت می کنم که توی این 4 سالی که هم پراید دارم و هم سوناتا، به جرات می گم پراید خیلی مرد تره از ماشین بزک شده و الکی گرونه چینی و توربو هستش
1397/4/14
سلام من هم یک پراید ۸۸ دارم دوگانه سوز کارخانه قصد خرید یک ماشین حدود ۱۰۰ تومانی دارم ولی از بین این خودروهای ایرانی بعد از ۹۲ و چینی ها ترجیه میدم همون پرایدمو سوار شم ایمنی نداره که خیلی از ماشینای چینی و داخلی هم ندارند در عوض قطعاتش زیاده و کم خرجه مصرفشم خوبه
1397/4/15
نمیگفتی هم معلوم بود پراید داری


یکی از دوستام از ماشینای چینی چون تیگو ۷ و جک s5بد میگفت

ازش پرسیدم مهندس خودت چی سوار میشی گفت فعلا یه pk دارم سالاریه واسه خودش
1397/4/15
نمیگفتی هم معلوم بود پراید داری


یکی از دوستام از ماشینای چینی چون تیگو ۷ و جک s5بد میگفت

ازش پرسیدم مهندس خودت چی سوار میشی گفت فعلا یه pk دارم سالاریه واسه خودش
1397/4/14
من مطمئن هستم و یقین دارم که نویسنده مطلب حتی یکبار هم پشت آریزو ننشسته که میگه اتاق آریزو کوچکتره و صندلی های عقب فضا کمه .. نمیخوام به قسمتهای دیگه مطلب وارد بشم چون واقعا ارزش نداره و واقعا جای تاسف داره که هر کسی با یه مبلغ ناچیزی حاضر میشه حقایق رو زیر پا بذاره و اطلاعات نادرست به کاربران بده
1397/4/14
هردو شو داشتم
دنا پلاس همون سمنده که با تغییر جلو و عقب ماشین .
آریزو که خیلی قشنگتر و نسبت ب پولش ارزش،داره
ولی دنا رسما یه سمند بهتون میدن اما پول دو سمندو ازتون میگیرن
1397/4/15
دکتر دنا پلاس یه ماهه وارد خیابون شده و آریزو هم تازه وارده لطفا بفرمایید با هر کدوم چن هزار کیلومتر رانندگی کردین که از تجربیات گرانبهاتون تعریف می کنین؟
آریزو و سایر چینی ها ارزش 100 تومن دارن بعد دنا با کلی قدرت و شتاب بیشتر بدتر از آریزو5 هستش ! عجب !
اول اجازه بده دنا توربو بیاد بعد بگو یه زمانی داشتم و خوب نبوده !
من طرفدار ماشین ناهمگون و بدقواره ای مثل دنا نیستم و تقریبا حالم از دنا بهم می خوره ولی منطق هم خوب چیزیه دیگه
بعنوان یک آدم بیطرف این نتایج و از مقایسه گرفتم :
1. زیبایی ظاهر بیرون : آریزو5
2. گنجایش اتاق : آریزو5
2. کیفیت : مساوی
4. آپشن : مساوی
3. قدرت :دنا
4. شتاب : دنا
5. خدمات پس از فروش : دنا
6. بازار دسته دوم : دنا
7. قیمت قظعات : دنا
دنا به خاطر بدقواره بودن و آریزو به خاطر بزک کاری های لوس چینی هیچ زیبایی ندارن، خصوصا ماشین چینی به خاطر همون کیفیت کمش و بزک کاری های الکی از نظر اکثر مردم بی کلاسه و وقتی سوار میشی مردم یه جوری نگات می کنن انگار پول خارجی نداشتی ولی عقده قیافه خارجی داشتی !...ماشین باید کیفیت و دوام داشته باشه که اونم هیچ کدومشون ندارن !
امیدوارم هیچ وقت تو زندگیم مجبور نشم از بین دنا و آریزو ماشین انتخاب کنم چون این انتخاب ، انتخاب بین بد و بدتره، ولی با این حال من به خاطر خدمات و بازار و راحتی خرید و فروش، دنا رو انتخاب می کنم.
1397/4/15
مقاله بیشتر شبیه طنز بود
هیچ جوریه نمیشه دنایی ک ن ایمنی داره ن هیچ چیز دیگه با اریزو مقایسه کرد .
1397/4/17
شما دنا رو اصلا سوار شدی؟ ایمنیش رو تست کردی؟ آزیرو رو چطور؟ بعید میدونم اصلا تابحال از بغل این خودرو ها هم رد شده باشی. هیچ چیز دیگه منظورت چیه؟ ما سعی کن بخودت فشار نیاری چون اصلا نمیدونی در مورد چی صحبت میکنی
1397/4/15
با سلام و عرض ادب لطفا خودرو ها رو درست برسی کنین من دنا پلاس توربو دارم صندلی های هر دو طرف هشت حرکتش هستش و صندلی ها کاملا با سمند فرق داره و کاملا بدن رو در داخلش نگه می داره بعد هم اینکه آدم باش عالیه شما که میگین ضعیفه شاید ماشین مشکل داره یا علی
1397/4/15
خواهشا چاپ شود و سانسور نکنید پیغام قبلی هم قرار داده نشد
این دو خودرو فقط تو توربو مشترکند
کیفیت شاسی کیفیت موتور کیفیت ترمز 6 ایربگ تکنولوژی روز و بسیاری از برتری های آریزو واقعا نه تو یه کلاس فنی هستند نه قیمتی نه تو دنده مشترکند فکر کنم با ایران خودرو کار میکنید
در هر صورت بیسوادید
1400/1/8
باید به عرض شما برسونم که زارت
1397/4/15
تو این محدوده قیمت (70-80 تومان)بسترن b30 بصرفه ترین و پر آپشنترین و همچنین با کیفیت ترین ماشینه.
1397/4/15
من موندم آخه دنا کجاش جاداره؟
فضای داخلی خیلی کمی داره و اصلا به پای پرشیا و ۴۰۵ نمیرسه
صندلی خشکی هم داره
از نظر دید پشت فرمان هم اصلا جالب نیست
در رابطه با کیفیت هم اطلاعی ندارم ولی یکی از دوستانم سورن توربو داره و کیفیتش اصلا جالب نیست و سیم کشی موتور رو هم چند بار عوض کرده و میگه که آخرای گارانتی می فروشم
احتمالا دنا هم لنگه ی همونه
1397/4/17
شمام لنگه دوست قبلیمون.الان شما وقتی که نه تو دنا نشستی نه پشت فرمونش چرا نظر میدی؟
1397/4/17
دوست عزیز 405 و دنا یک پلتفرم مشترک دارن و از لحاظ اندازه و بزرگی هیچ فرقی با هم ندارن
همونطور هم که نوشته شده دانل یک فیس بیفتی از سمند بوده و پلتفرم سمند هم همون 405 ه
1397/4/18
آقای امیررضا، از ماشینی که توش نشستی الکی تعریف نکن
از سال 92 سمند داشتم و از سال 94 هم دنا، از جمله تفاوت های دنا نسبت به سمند فضای داخلی کمتر نسبت به سمند مخصوصا فضای پا (به خاطر داشبورد خیلی بزرگ)، صندلی های خشک تر، تعلیق پر صروسدا تر
حالا بماند که فضای پای 405 از سمند هم بیشتره
خلاصه بگم مجموع فضای پای سرنشین جلو و عقب تو دنا حدود یک و نیم وجب از 405 کمتره
1397/4/15
سلام و احترام.متاسفانه بسیاری از اطلاعات نویسنده غلطه.جالب اینکه تنگ بودن فضای داخل کابین دنا را که دیگه همه میدونن.کابین آریزو ۲برار دنا جاداره.آریزو آنتی تراپ داره که بهش اشاره نشده.شتاب آریزو بقدر کافی راضی کنندس و حدود ۱۰.۵ ثانیه اس.کابین راحت و جادار و بی صدا آریزو راضی کنندس
1397/4/17
آزیرو نبوده اونی که شما دیدی دو برابر دنا جا داشته. احتمالا اتوبوس شرکت واحد بوده. بقیه اطلاعاتی هم که شما دادید کاملا غلطه و در هر سایتی برید اطلاعات دقیقش نوشته شده
1397/4/15
سلام به همگی وتشکر از نویسنده محترم که زحمت کشیدن و مقایسه را انجام دادن.من فکر میکنم تکلیف ماشینای ایرانی که مشخصه و ارزش بحث ندارن.همگی بر روی یک پلت فرم سی ساله ساخته شدن.برای چری اریزو هم اگه بشه پشت فرمون نشست و دریک مکان خلوت با این ماشین رانندگی کرد میشه در مورد هندلینگ ماشین نظر داد.ولی از نظر ظاهر آریزو همینجوری خیلی خوبه و رتبه خیلی بهتری داره چه داخلش و چه بیرونش.از نظر گارانتی هم چری اریزو توربو پنج سال گارانتی داره که عالیه.از نظر ایمنی هم به شخصه مطمئنم چری نمره بهتری میگیره.در کل فقط باید قبل از خرید از هندلینگ و کشش ماشین مطمئن باشید.
1397/4/15
خداحافظ
به نظر من دنا بهتر نیست. قوی تر نیست ! من دنا رو انتخاب نمی کنم ! چون گرون تر هست ! آریزو5 آشغال نیست ! چون چینی نیست ! آریزو5 خیلی با اصالت هست !!
آریزو5 بزک نشده ! گرون نیست ! واقعا ارزش خرید داره ! هرکی آریزو5 بخره خودشو خوشبخت کرده ! بدترین ماشین، ماشین چینی نیست !
غمگین و شکست خورده باشید
1397/4/20
ترجمه به زبان شیرین فارسی:
سلام؛
به نظر من دنا بهتر هست، قوی تر هست ! من دنا رو انتخاب میکنم ! چون ارزون تر هست ! آریزو 5 آشغال هست ! چون چینی هست ! آریزو 5 اصلاً با اصالت نیست ! آریزو 5 بزک شده ! گرون هست ! اصلاً ارزش خرید نداره ! هرکی آریزو 5 بخره خودشو بدبخت کرده ! بدترین ماشین ماشین چینی هست !
شاد و موفق باشید
1397/4/16
ام جی 360 در مقابل دنا پلاس چطوره کدوم بهتره
1397/4/17
شک نکن که ام جی 360 توربو خیلی بهتره. هم اصالتش هم کیفیت ساختش و هم شتاب و لذت رانندگی ش
1397/4/20
ام جی 360 قطعا بهتره دنا از نظر قیافه مثل قوطی کبریته زیبایی نداره عقبشم باریک تر از جلوشه که زشت میکنه ماشینو ولی تو بررسی هایی که شده ام جی واقعا خوب جواب داده نسخه اتوماتیک بدون توربو در مقایسه با دناپلاس توربو نیم یا یک ثانیه کند تره ولی نسخه توربوش که روحالت تیپ ترونیک 8.25 ثبت کرده 0تا100رو 2یا3ثانیه سریع تر از دنا توربوست. از نظر متریال وزیبایی کابین قابل مقایسه نیستن ام جی خیلی بهتره و تو تست هاش نشون داده مثل ال نود خرکاره
1397/4/16
دنا پلاس توربو بخرید تا در ترافیک ها با ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید.
حالا پات رو هم بذار رو کلاجش، هی بذار هی وردار

تو ایران چرا قدرت موتور‌ رو ملاک قرار میدین؟
چون تهران کرج رو از ۱۲۰ کردن ۱۰۰
یا چون تو جاده چالوس باید همش تو ترافیک رانندگی کنی؟

تازه مگه دنا چقدر قوی تره؟
اینکه دنا قوی تره، به معنای ضعیف بودن آریزوعه؟

گیربکس اتومات و راحتی رانندگی یا موتور قوی و اگه جایی شد گاز دادن؟
1397/4/16
عرض سلام
بین این دو من اریزو رو انتخاب میکنم
یک زمانی منم از چینی بد میگفتم و ...
اما زمانی که پراید رو فروختم ماشین های زیادی رو بررسی کردم البت غیر ایرانی ها
از قضا و دست روزگار خودرو چینی گرفتم که واقعا راضی کننده و به نسبت پولی که دادم 10ها برابر از داخلی ها بهتره و شرفش می ارزه
اینم بگم دوستانی که از اریزو بد میگن تا حالا از نزدیک ندیدن چه برسه که سوارش شده باشن
خودرو به روز با کیفیت و امکانات عالی که بعد از توربو شدنش مشکل شتابش هم حل شد
البت دنا هم ماشین بدی نیست اما با پلت فروم سالیان پیش
در کل بیاید قبل از نظر دادن کمی فکر کنید و تعصبانه با توجه به 4تا عکس نظر ندیم
1397/4/16
داداش تكنولوژي شرق و غرب كدومه مصاف كدومه همه چيز دنا پلاس چيني درجه چندمه همش تكنولوژي شرق آسياست جو ميدي چرا بيخودي به خودت و ملت.
1397/4/16
این خروجی اگزوزای چری خیلی ناجوره اگه کلا سر اگزوز نداشت خیلی ظاهر بهتری پیدا میکرد. حس پرایدی که لوگو BMW چسبونده داره.
دنا از نمای بغل خیییییلی تو ذوق میزنه چشم آدم درد میگیرم. من کلا از این ترند جدید موتور توربو حجم پایین خوشم نمیاد خصوصا با شرایط اینجا.
1397/4/16
راستی یادم رفت بگم ماشاالله دنا چه میکنه با این پنل گپاش... اصول بیسیک مونتاژ بدنه کلا به فنا رفته.
1397/4/16
سوای اینکه این ماشینها ارزش دارن یا نه انتقاد جدی به خود خودرو بانک وارده.
مقایسه هاش واقعا کیفی هستند و نمیشه زیاد بهشون اتکا کرد.حداقل استاندارد یک مقایسه اینه که توی یه جدول دو خودرو مقایسه کنه و امتیاز دهی بشن.شتاب 0-100 ،شتاب جانبی، مصرف سوخت خودروها ، خط ترمز ، صدای درون کابین ،اندازه گیری ابعاد اتاق و... تست بشه.فیلم درگشون بزاره و از هر نمایی از یه خودرو عکس میگره از همون نما از خودرو دیگه عکس بگیره کنارش بزاره و کیفیت سواریشون بررسی کنه.خودرو بانک کاملا احساسی مقایسه میکنه .
1397/4/17
با سلام و تشکر، خیلی از آپشن های آریزو را قید نکردید در صورتیکه برای دنا نوشتید. مثلا سانروف و کروز کنترل و مانیتور و بلوتوث و ... در ضمن آریزو شش کیسه هوا دارد اما چهارتا نوشتید. سپاس از توجهتون.
1397/6/3
مانیتور فابریک آریزو نرم افزار cloud drive داره که میشه تمام گوشی اندروید رو بندازی رو مانیتور و گوشی رو کنار بزاری و تمام نرم افزارها رو میشه روش اجرا کرد. میگن فقط تا اندروید 7 رو ساپورت میکنه. در ضمن آپشنی داره که با افزایش سرعت، صدای آهنگ بصورت خودکار زیاد میشه (مثل سراتو های نسل سوم). همچنین به کامپیوتر سفری آریزو 5 اشاره نشد که مصرف لحظه ای، متوسط و مسافت قابل طی کردن با بنزین موجود در باک رو نشون میده و دنا این ها رو نداره.
1397/4/18
خودروبانک عزیز شما که اینهمه زحمت می کشید دوتا ماشین رو آوردید و تست کردید چرا یه فیلم از صفر تا صد ماشینا نگرفتید یا یه درگ بینشون ننداختید تا بهتر ببینیم اختلافشون رو این که نشد مقایسه
1397/4/18
من آریزو5 تنفس طبیعی اتوماتیک دارم
غیر از مسأله قدرت و کشش تو مدل تنفس طبیعی نقطه ضعف دیگه ای نداره - البته قدرتش خوبه و مشکلی ایجاد نمیکنه اما پرشتاب محسوب نمیشه
در مورد مقایسه جادار بودن هم یکی از همکاران دنا داره و سوار ماشین من شد گفت فضای آریزو خیلی بیشتر از دناست و اصلا قابل مقایسه نیست.
در مورد جادار بودن هر کس اولین بار سوار آریزو5 میشه اولین نکته ای که بهش اشاره میکنه همین جادار بودنه
اگر دوست دارید ماشین خوب سوار بشید و پول کافی ندارید پیشنهاد میکنم چینی ها را امتحان کنید
اصلا ادعا ندارم در سطح ماشین های ژاپنی یا آلمانی یا حتی کره ای هست ولی یک سر و گردن از همه ماشین های ایرانی و فرانسوی (ساخت داخل) بالاتره
البته فاصله ماشین چینی با کره ای تو چند سال اخیر کم شده
1397/6/5
يعني اريزو از بنز و بي ام و بهتره برو بابا
1397/4/18
سلام. من هفت هزار کیلومتر با آریزو توربو رانندگی کردم. مسافرت هم رفتم. به دور از جو گیر شدن و طرفداری خاص بگم. واقعا بی سر و صدا و شتاب گیری پیوسته و خوبی داره. از نظر صدا موتور شرف داره به سمند بزک شده به اسم دنا. ظاهر از پهلو و عقب ماشین واقعا زیبا و کابین جادار. ولی دنا در حد سه دقیقه نشستم موقعیت فرمان و پدال ها واقعا افتضاح. در ثانی آریزو صندلی به روز و راحتی داره کابین خیلی خوب طراحی شده. من واقعا راضی هستم. فقط کاش قیمت خودرو اینقدر بالا نبود که این محصول با نگاه به قیمت سایر خودروهای ها بخواد صد تومنی آب بخوره
1397/4/19
سلام .اردیبهشت ماه دنا پلاس توربو ثبت نامی آبان ۹۶ رو با پرداخت مجموع ۵۱ میلیون تحویل گرفتم.تا امروز حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم و تجربه من از این خودرو به شرح زیر است:
۱.هندلینگ نسبت به سمند بهتر اما همچنان در خیابان هایی که آسفالت معیوب دارند صدای خیلی بدی از جلو بندی و کمک ها در اتاق شنیده میشود.
۲.همانطور که آقای محسنی اشاره کرده شتاب از دور موتور ۲۲۰۰ واقعا فوق العاده هست که این شتاب در دنده دو و سه خیلی محسوس شده.نکته اینکه ضریب دنده یک اصلا جالب نیست و در هنگام حرکت با دنده یک در ترافیک مانند راننده های تازه کار خودرو به جلو حرکت میکند و ایست میکند.
۳.کیفیت اسفنج صندلیهای جلو خیلی بد می باشد به طوری که اگر سرنشین عقب زانوی خود رو به صندلی جلو بچسباند به راحتی احساس میشود و همچنین کیفیت چراغهای جلو عالی اما چراغهای عقب در هنگام شستشو بخار میکند.
۴.سیستم مولتی مدیا کامل بوده اما به کندی کار میکند.
۵.مصرف خودرو با بنزین سوپر چیزی در حدود ۱.۵ لیتر از آمار کارخانه بیشتر است.صدای موتور در دور موتور زیر ۴ هزار معقول وبالاتر اگر سیستم صوتی خاموش باشد آزار دهنده است.در ضمن مثل همه خودرو های ایرانی صدای باد در سرعت ۱۱۰ به بالا کمی به گوش میرسد.
۶.تایر های خودرو بارز ۱۶ اینچ اما زاپاس کویر ۱۵ اینچ میباشد!
۷.در کل با این مبلغی که هزینه کردم راضی هستم اما قبل از اینکه تحویل بگیرم تصورم از دنا توربو یک خودروی با کیفیت تر بود.و یادم رفت بگم وسط کاپوت جلو متاسفانه با دوبله زیر فاصله داره و به راحتی فرو می ره.
1397/4/19
سلام. من دنا پلاس توربو خریدم ولی به یک چیزش توجه نکردم. اونم اینه که به دلیل اضافه شدن پانل جدید داشبورد و حجم صندلی برقی شرکت مجبور به عقب تر نصب کردن صندلی راننده و سرنشین شده و این کار باعث شده که فاصله بین صندلی عقب و جلو بسیار کم بشه . من که قدم بلنده به هیچ وجه نمیتونم عقب بشینم..و این یک ضعفه برای یک ماشین خانوادگی.و الان گذاشتمش برای فروش. به قول رفیقم صندلی عقب دنا و 206 صندوقدار برای خانواده های ساخته شده که پا ندارن
1397/4/19
سلام به همه از نظر من دنا یک چیز من دراوردی هست حتی از نگا کردن به صفحه کیلومترش می شد فهمید که اشغال تولید کردن
ماشین های چینی تنها مشکلشون اینه که خدمات پس از فروش ضعیفی دارند
1397/4/20
سلام راستش یه نظر من همه این افرادی که اومدن نظر دادن تجربه رانندگی با هر دو ماشین را نداشتن و به قول معروف هر کسی می گه ماست من شیرین تره.اما من باید بگم که پدرم در کار خرید و فروش خودرو های چینی هست و حداقل تا الان حدود ده بار اریزو عادی و سه الا چهار بار اریزو توربو داشتند(ماشین های مختلف از دنده ای گرفته تا اتومات از سفید گرفته تا قرمز و سیاه و ...) که من رانندگی با هیچ کدوم را از دست ندادم. در مقابل این خودم دنا پلاس توربو دارم.باید بگم تنها نکته مثبت اریزو دنده اتوماتیک نه چندان با کیفیت و یک سری آپشن کاملا به درد نخور هست.(که اگه کسی بخواد میتونه با نصف یا حتی کمتر از اختلاف قیمت اریزو با دنا پلاس اون ها را داشته باشه) مثلا من خودم رو دنا پلاس خودم سیستم استارت بدون کلید و ویندوز پاور را نصب کردم.
در پایان باید بگم درسته دنا پلاس از نظر ظاهری یکم از اریزو پایین تر باشه(البته به نظر بعضی ها) ولی واقعا دنا پلاس اونقدر خوب هست که از بعضی از این موارد چشم پوشی کرد.
تازه یادم رفت کلا اگر قصد فروش خودرو های چینی را که صفر باشد را داشته باشید حتی اگه یک استارت هم بهش زده باشید باید حداقل پانزده الی بیست میلیون ضرر بدید ولی با فروش دنا پلاس صفر در بازار حتی نزدیک به پنج الی شش میلیون سود خواهید کرد.
1397/4/24
از یطرف میگی پدرت کلا کارش خرید وفروش خودروی چینیه
از یطرف میگی فروش چینیا هرکدوم 15 تا20 تومن ضرره
خب به پدرت بگو ماشین چینی نخره طفلی کلا ضررمیکنه که
1397/4/28
ممد حسن جان شما وقتی با پلاس توربوت تصادف کردی و انشالا زنده موندی، بعد بیا اینجا رو همین متن خودت ریپلای کن !
1397/5/24
ممدحسین خان چرا اینقدر دروغ سرهم میکنی من خودم آریزو دارم و دنا هم دومادمون داره آریزو خیلی سرتره
1397/4/20
من فقط یک نکته رو بگم. برای جونتون ارزش قایل شین. تصادف یک لحظه رخ میده. وقتی با یک تصادف کوچیک تمام کاپوت پژو جمع میشه چطو ادم دلش میاد خانواده و عزیزانش رو سوار این لگنای ایرانی کنه. ماشین چینی هرچی باشه مطمینا از نظر ایمنی از ایرانی ها بهترن، حالا ظاهر و آپشن سلیقه ایه
1397/4/20
قشنگ معلومه دنا بدون هیچ تکنولوژی بروز و پیشرفته ای طراحی شده، روی موتور و گیربکس و شاستی دنا باید خیلی خیلی خیلی خیلی کار بشه چون اصتحلاک و کیفیت فوق العاده پایینی داره،طراحی بدنه دنا در مقایسه با آریزو ۵ خیلی کم داره،خدایی اصلا دیدی ایران خودرو یه بروشور درباره ماشیناش بده که درباره ی تکنولوژی منحصر بفرد باشه؟نه،چون ماشیناش بدون مهندسی بروز و عالی ساخته میشه.خدایا خودت یه فرجی بکن.
1397/4/26
کسی میدونه ایران خودرو مرداد ماه ثبت نام دنا توربو خواهد داشت یا نه؟‌ تیر ماه که نام نویسی نکرد. و اگه بتونید یه تخمین از قیمت موقع تحویل بعد سه ماه بدید
1397/4/28
تو این تاریخی که شما این سوالو پرسیدی دنا پلاس قیمتش 76 تومنه ! خیلی گزینه های بهتر دست دوم هست که می تونی بخری و البته سالم. الان بخوای بری ثبت نام کنی پیش پرداخت ازت میگیرند، تاریخ تحویل سال 98 برات میزنند تازه قیمت ماشین هم صددرصد سال دیگه میره بالاتر و چون خودروساز الان وضعش خیلی خرابه پس میخوان کسریشونو از جیب شما پر کنند و سال دیگه هم دو برابر ازت پول میگیرند، بعد سال دیگه بهت زنگ میزنن که اگه میخوای ماشینو تحویل بگیری باید انقدر پول اضافه تر پرداخت کنی، نکنی هم ماشینو نمیدیم ! بخوای انصراف هم بدی باید انقدر سود انصراف به خودروساز پرداخت کنی !!! یعنی پول بدی به خودروساز بابت هیچ !!!!!!!
خواهشا کمی بیشتر تحقیق کنید ! منم نمیگم حتما خارجی دست دوم بخر اگه با پلاس حال میکنی برو بگرد دست دوم کم کارکرد پیدا کن و ظرف همین چند روزه بخر، همین ماشین سال دیگه به این قیمت نمیدن، الان دست دومش رو هم بخری سال دیگه قیمتش میره بالا یا حداقل افت قیمت نمیخوره مطمعن باش، سال دیگه هم باهاش حال نکردی به قیمت خریدش میفروشیش یه چیز دیگه میخری ! چرا حتما صفر !؟ دست دوم با کیفیت هم پیدا میشه به خدا ! فقط باید هم خوب بگردی هم قشنگ بدی ماشینو واست بررسی کنند حتی اگه 1 کیلومتر کار کرده باشه ! اگر هم احساس کردی طرف دلاله ازش نخر برو سراغ یکی دیگه !
1397/4/28
با عرض پوزش از دوستداران حمایت از تولید داخل رای من در کمال احترام آریزو فایو خواهد بود. کابین مدرن تر، گیربکس اتوماتیک، ایمنی بیشتر، طراحی کاملا به روز، اتاق بزرگتر و محبوبیت خودروهای سری چری و ام وی ام در انظار عمومی ! با اینکه اصلا موافق خودرو های توربو در وضعیت فعلی خودرو کشور نیستم و البته خودروهای چری افت قیمت دارند ولی واسه اونی که میخواد واقعا مصرف کننده باشه چری بهتره، حالا خود دانید !
1397/5/3
این نقد اشتباهه تو عکس اریزو سانروف داره ولی تو امکانات ننوشتین
1397/5/10
من از کسی که در ایرانخودرو کار میکنه درباره درز کاپوت پرسیدم . در جواب گفت مشکل از مونتاژ نیست مشکل از قالب هاست!
1397/5/29
تا دوسال پیش بااین پول میشد توسان ۲۰۰۷خرید ولی الان این دنای اشغال چین الان خیلی پیشرفت کرده دیگه اون چینی که تصورش رو میکردیم نیست آریزو خیلی بهتر از دناست واسه ایرانخودرو وخودمون متاسفم
1397/6/3
با سلام
از سایت خودرو بانک توقع بیشتر از این رو داشتم. واقعا در قسمت مقایسه کابین، نویسنده حتی به خودش زحمت نداده تا در داخل این دو ماشین بشینه و تنها از روی مشخصات و اندازه های موجود در سایت ها اقدام به بررسی نموده. بنده مدت دو سال دنای معمولی داشتم (که از نظر طراحی داخلی تفاوتی با دیگر نسخه ها ندارد.) تنها دلیلی که آن را فروختم، کمبود بسیار فاحش فضای سرنشینان (چه جلو و چه عقب) بود. متاسفانه به دلیل اینکه در طراحی داشبورد تنها تلاش شده تا از سوناتا کپی برداری بشه، توجهی به نکات ریز نشده و به دلیل طراحی نا مناسب پایین داشبورد، فضای پای سرنشینان جلو به شدت کم شده که برای جبران این ضعف بایستی صندلی ها را عقب کشید که در این صورت فضای پای سرنشینان عقب تقریبا به صفر می رسد. از طرفی دیگر آریزو به دلیل طراحی حرفه ای (مهارت در کپی کاری در قیاس با کپی کاری ناشیانه ایران خودرو) از نظر فضای پا و بزرگی اتاق به مراتب از دنا بهتره. دنا در رنج قیمت خودش ماشین خوبیه ولی مهمترین مشکل اون کمبود فضای سرنشین و گیربکس افتضاح و صدای وحشتناک موتور از دور 3000 rpm به بعد هست.
آریزو علاوه بر نمایش فشار، دمای هر تایر را هم نشان میدهد که چون در سایت ها به آن اشاره نشده، نویسنده محترم ذکر ننموده اند. سیستم تهویه مطبوع آریزو اتوماتیک نیست (اتوماتیک به معنی آن چه که در دنا هست). سیستم تهویه مطبوع دنا واقعا پیشرفته تر از آریزو هست. گرچه خود کولر به دلیل تکنولوژی پایین تر کمپرسور دنا (که با سمند یکی هست) از عملکرد ضعیف تری نسبت به آریزو برخوردار است. در آریزو به هیچ عنوان تغییری در قدرت موتور در حالت با کولر و بدون کولر احساس نمی شود که یا میتواند به دلیل نیزا کمپرسور آن به توان کمتر باشد و یا قدرت بالای پیشرانه (موتور) آریزو که با شاسی بلند تیگو 7 یکسان است.
از نظر شتابگیری با توجه به تجربه ای که با سورن توربو داشتم، در شتابگیری اولیه واقعا بهتره ولی آریزو در شتابگیری ثانویه فوق العادس و براحتی تا سرعت 220 کیلومتر بدون هیچ استرسی باهاش رفتم. (شتاب ثانویه موتور ef7 توربو رو نمیدونم)
در ضمن به نظر من بهتره آدم پول بده به یک ماشین 100 میلیونی که موتورش با یک ماشین 200 میلیونی مشترکه. نه این که 70 میلیون پول بدی به ماشینی که شاسیش و موتورش (ef7) روی تاکسی ها نصب شده و همه هم ازش گلایه دارند (که البته این گلایه ها به حق نیست و مشکلات ef7 از سال 93 به بعد تقریبا رفع شده). در ضمن گارانتی 5 ساله و یا 150 هزاری کیلومتری آریزو رو فراموش کردید (دنا پلاس توربو گارانتی 3 ساله و 60 هزار کیلومتری داره). به علاوه تا 2 سال و یا 6 سرویس، تمامی موارد مصرفی آریزو رایگان هست. (کارت طلایی ایران خودرو خوبه ولی اعتبارش یکساله).
در کل با وجود اینکه از دنای معمولی که داشتم بسیار راضی بودم (البته به جز اشکالاتی که عنوان کردم)، رانندگی با آریزو 5 واقعا لذت بخشه بخصوص در هنگامی که سرعت بالای 80 هست و بدون کوچکترین تغییر در دور موتور و صدای موتور، شاهد شتابگیری پیوسته این خودرو هستیم که گاهی احساس می کنید نهایتی برای سرعتش وجود نداره!!!
1397/7/27
سلام.دنا شتاب گیری سریع کابین کوچکتر ترمز ضعیفتر ایمنی خیلی ضعیف در مقابل آریزونا ولی اریزو5 شتاب گیری اولیه ضعیف ولی ثانویه خوب ترمز عالی کابین بزرگ و نرم و راحت و صندلی‌های راحتتر و از همه مهمتر ایمنی بالا که شاسی کشی فولادی دارد .
1397/10/14
ميشه دكمه auto تهويه اريزو رو نشون بدين؟ چرا ميگين تهويه اتوماتيك يكم اطلاعاتتون رو بالا ببرين
1397/10/23
سلام , من خودم دنا پلاس معمولی داشتم ماشین ۳۷۰۰ کار کرد تو یکسال فروختمش واقعا اشغال بود فقط ظاهر داشت , تو ۵۰۰ کلیومتر ۴ تا درب و داشبورد به صدا افتاد جوری که بردم نمایندگی کل داشبورد رو میخواست بیاره پایین , و هزینه هم بگیره بعد از سه روز معطللی با کلی دعوا و شکایت از نمایندگی این اشغال رو سر هم کردن و تحویل دادن , ظرف یک هفته دوباره صدا ها برگشت , از لحاظ جاداری کابین هم افتضاحه , و تو داماش هم ماشین کولر میگرفتی تو سربالایی معمولی کم میاورد و خاموش میکرد , به نظر من اریزو رو نمیشه با این شتر گاو پلنگ مقایسه کرد , کلی از اپشن های اریزو رو کم کردی گذاشتی رو دنا پلاس , مثل پاور ویندوز و ....
1400/1/8
ماهم باور کردیم شما دنا داشتی ، خودتی ، درضمن هم اگر داشته باشی دنا با دنا پلاس توربو تقریبا دوبرابر قیمت اختلافشون هست
1398/1/2
به نظرم یکم جانبدارانه بررسی کردید. مثلا رو فضای جای پای جلو و عقب عذاب آور دنا هیچ توضیحی ندادید و سریع ازش گذشتید. ضمنا در مورد فضای بار من دو ماشینو چک کردم خیلی با هم فرق ندارن کاش میگفتید این اختلاف دقیقا چقدره. در مورد امکانات رفاهی کاش لیست امکانات دنا رو اعلام میکردید بعد امکانات بیشتری که چری داره رو میگفتید. اینجوری عادلانه تر بود. در مورد نقاط کور دنا هم هیچی نگفتید.
1398/7/20
دنا داخلی و ظاهری خوبی داره ولی چری یه چیز دیگه است و من رفیقم چری رو ۱ سال داره و رازیه ولی باز از نظر شرکتی که پراید و سمندو میداد و الان دنارو داده بازم قابله قبوله
1398/12/6
هیچ وقت ماشین های چینی رو با ایران خودروووووو مقایسه نکنید
ابروی چری از بین میره
1398/12/12
سلام دوستان عزیز دنا پلاس اشغال ترین ماشینی که دیدم اریزو5 توربو خیلی بهتر از دناپلاس موتور اریزو5 تیگو7 موتور دناپلاس سمند خیلی فرغه
1399/1/26
من خودم اریزو 5 توربو داشتم و دنا پلاس توربو هم داشتم اریزو 5 از نظر خدمات پس فروش بهتره اما از نظر استهلاک و تجهیزات و مشخصات فنی اصلا به دنا پلاس توربو نمیرسه . رانندگی با دنا پلاس توربو لذتش بیشتر از چری اریزو 5 توربو هست
1399/11/21
حرف مفت که کنتور نداره!
1399/12/17
لطفا چند تا بچه مدرسه ای درباره ی دنا نظر میدن هر چی باشه از چینی های لگن بهتره
1400/3/4
خودت متوجه شدی چی گفتی اول ببین چی میگی آخرش چی
داره یک برند جهانی رو با یک خودوساز داخلی مقایسه میکنه
پلتفرم چری آریزو ۵ مال شرکت جگوار لندروور هست
پلتفرم دنا مال ۴۰۵ منسوخ شده ۳۳ سال پیش هست سال ۱۹۸۷
موتور چری مال یک شرکت اتریشی و توربو مال هانیول آمریکا هست
1400/6/1
پیش خودتون چی فک کردید اریزو رو با لگن ایرانی مقایسه مبکنید؟ اریزو ۵ در ۶۰ کشور جهان فروش می‌ره ، دنا از از هر لحاظ ۲۰ سال عقب هست از اریزو، قیافه دنا ادمو یاد سگ پتیبل میندازه، قالب گیری های بدنه افتضاحه قرپه. این ماشین همون سمنده