موضوعات داغ

نبرد در تنگنا؛ مقایسه فنی چری تیگو 5 و BYD S6

3 مرداد 1397

شاید حدود 20 سال قبل که نیسان پاترول به عنوان یک شاسی‌بلند واقعی توسط پارس خودرو عرضه می‌شد و در میان مردم محبوب شده بود، کمتر کسی باور می‌کرد که روزی قیمت خودروهای تک دیفرانسیل چینی به 6 برابر یک نیسان پاترول برسد و بازار پر شود از خودروهای رنگارنگ آسیای شرقی! در اوضاعی که این روزها قیمت خودرو همچون ارز هر ساعت تغییر می‌کند و بسیاری از بزرگان خودروسازی جهان، ایران را ترک کرده‌اند، تنها محصولاتی از برادران آسیای شرقی مانده‌اند که آن‌ها نیز با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده‌اند. در این نوشتار قصد داریم در وانفسای صنعت خودرو کشور به مقایسه دو کراس‌اوور چینی موجود در بازار بپردازیم که این روزها با قیمتی کمتر از 130 میلیون تومان قابل خریدند و از فروش نسبتاً خوبی نیز در بازار برخوردار بوده‌اند.

طراحی ظاهری

شاید نیازی به توضیح نباشد که در این بخش برتری با چری تیگو 5 خواهد بود. این کراس‌اوور علیرغم چند اشتباه طراحی جزئی در نسخه اولیه، دوبار توسط چری فیس‌لیفت شده و حالا از چهره به روز و نسبتاً مناسبی برخوردار است.

این در حالیست که BYD S6 نسبتاً قدیمی به نظر می‌رسد و شباهت بی‌بدیلی به مدل سه نسل قبل لکسوس RX دارد. بنابراین بی‌وای‌دی S6 از طراحی نسبتاً هماهنگی برخوردار است اما چند سالی نسبت به طراحی روز صنعت خودروسازی عقب است.

فضای داخلی

شاید این دو کراس‌اوور از نظر ابعاد بیرونی بدنه تقریباً هم‌اندازه به نظر برسند اما واقعیت است که در مسافرت رفتن با این دو خودرو شاهد اختلافی عجیب و غریب خواهید بود. چری تیگو 5 از نظر ابعاد اتاق بیشتر به یک خودرو سواری کلاس D (مانند سمند) شباهت دارد، صندلی‌های نسبتاً ناراحت ردیف عقب و فضای پای سرنشینان باعث می‌شود که این خودرو بیشتر چهار نفره ظاهر شود تا پنج نفره، هرچند که فضای صندوق عقب نسبتاً بزرگ و مناسب است و نمی‌توان به ابعاد این قسمت خرده گرفت. اما در مقابل فضای داخلی BYD S6 حتی برای پنج سرنشین نیز راحت است، به خصوص که قابلیت تنظیم صندلی ردیف عقب وجود دارد و همین نکته ساده رفاه سرنشینان را افزایش می‌دهد.

در زمینه طراحی داشبورد البته برتری از آن چری خواهد بود به خصوص که در آخرین فیس‌لیفت، جانمایی صفحه نمایشگر نیز از افقی به عمودی تغییر کرده که احساسی از مواجهه با یک خودرو بسیار مدرن را به سرنشینان خود القا می‌کند. این در حالیست که مجموعه پشت آمپر BYD S6 طرحی کاملاً عجیب و متفاوت با نمایشگرهای دیجیتالی رنگارنگ دارد و بیش از حد مطابق سلیقه شهروندان آسیای شرقی شکل گرفته، اما با این حال باید برنده این بخش را S6 دانست که رفاه بیشتری را به سرنشینان خود هدیه می‌دهد.

مشخصات فنی و ایمنی

بی‌وای‌دی S6 از پیشرانه‌ای 2.4 لیتری به قدرت 160 اسب بخار بهره می‌برد که نیروی خود را از طریق یک گیربکس دوبل کلاچ غوطه‌ور در روغن (دوبل کلاچ خیس) به چرخ‌های جلو می‌رساند. در مقابل چری تیگو 5 به موتوری 2 لیتری به قدرت 139 اسب بخار مجهز است و گیربکس CVT با قابلیت شبیه‌سازی هفت دنده دارد. بنابراین تا اینجای کار، برتری از آن BYD S6 خواهد بود. در بحث سیستم تعلیق نیز این برتری به شکل نسبی ادامه می‌یابد. چرا که بی وای دی تصمیم به اعمال تغییراتی بر روی شاسی عاریت گرفته شده از لکسوس گرفته و ماحصل این کار، مهندسی یک سیستم تعلیق نسبتاً نرم با انعطاف‌پذیری زیاد است که موجب عملکرد بهتر BYD S6 در شرایط خارج از جاده‌ای شده است.

در مقایسه اما فنربندی چری تیگو 5 ساده‌تر و البته سفت‌تر است که هندلینگ بهتری را برای این کراس‌اوور تک دیفرانسیل به ارمغان آورده است اما در سمت دیگر ترازو، انتخاب این سیستم تعلیق باعث خشکی نسبی سواری (به خصوص برای سرنشینان عقب) و کاهش عملکرد خودرو در گذر از مسیرهای خارج جاده‌ای شده است. البته باید به این نکته اذعان کرد که چری تیگو 5 به ESP مجهز است و چنین آپشنی در لیست تجهیزات BYD S6 دیده نمی‌شود. از این رو می‌توان گفت که چری تیگو 5 ایمنی فعال بالاتری نسبت به این محصول بی وای دی را ارائه می‌دهد، هرچند که در زمینه ایمنی شاسی هر دو خودرو تقریباً هم سطح هستند.

آپشن ها و امکانات رفاهی

هر دو خودرو نسبتاً پر آپشن ظاهر می‌شوند، به خصوص اگر قرار با قیاس با خودرو کم آپشنی نظیر رنو داستر باشد، این دو چینی می‌توانند احساسی از لوکس بودن را به سرنشینان خود منتقل کنند، اما در بخش آپشن‌ها برتری اندکی برای چری تیگو 5 جدید (با قیمتی در حدود 120 میلیون تومان) ظاهر می‌شود که شامل صفحه نمایشگر بزرگ‌تر 10 اینچی عمودی، ESP، HHC (تکنولوژی جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در سربالایی)، GPS و امثال این موارد می‌شود، اما بی وای دی S6 از دوربین کاربردی زیر آینه سمت شاگرد برخوردار است و هر دو خودرو نیز به کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، سانروف، دوربین دنده عقب و ... مجهزند.

تجربه رانندگی

وقتی در مورد چنین خودروهایی صحبت می‌کنیم باید مفاهیمی مانند لذت رانندگی یا آوای زیبای پیشرانه را فراموش کرد و تنها به تردد از نقطه A تا نقطه B اندیشید. اما حتی با کاهش سطح توقع هم نمی‌توان از همه چیز رضایت کامل داشت. برای مثال هر دو خودرو در دورموتورهای بالا صدای آزاردهنده‌ای تولید می‌کنند که با شدت زیادی درون کابین نیز شنیده می‌شود. البته چری در این زمینه بهتر عمل کرده و در مدل‌های فیس‌لیفت شده با عایق کاری بهتر سعی در بهبود اوضاع کرده است اما در نهایت بازهم صدای زجر کشیدن پیشرانه در دور موتورهای بالا آزاردهنده به نظر می‌رسد.

در مورد BYD S6 وقتی وضعیت بدتر می‌شود که بدانید با وجود گیربکس دوبل کلاچ، عملاً نیاز چندانی به راندن در دور موتورهای بالا وجود ندارد اما بازهم به دلیل سبک بودن دنده‌ها، با کمی فشار بر روی پدال گاز چینن حالتی اتفاق می‌افتد و از این نظر برتری آنچنانی به چری حاضر در میدان از خود نشان نمی‌دهد. بنابراین مشخصات هیچ یک از دو خودرو در حرکت آنچنان هیجان‌انگیز نیستند اما جالب است بدانید که شتاب BYD S6 اندکی بهتر احساس می‌شود و عملکرد گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ نیز به هرحال به گیربکس CVT چری تیگو 5 برتری دارد اما در عوض هندلینگ BYD S6 به دلیل بازی زیاد بدنه (حرکتی گهواره‌ای) به هیچ عنوان مناسب مانورهای ناگهانی نیست و به راحتی می‌تواند باعث ترس تمامی سرنشینان و راننده شود. در واقع فنربندی BYD S6 از برخی جهات بیش از حد نرم به نظر می‌رسد و برای مثال در ترمزگیری‌های ناگهانی نیز شاهد حرکت شیرجه‌ای دماغه خودرو (دایو) به سمت پایین و سبک شدن بخش انتهایی هستیم. البته شرایط برای چری تیگو 5 هم از این نظر چندان جالب نیست اما در مجموع به لطف وجود ESP اوضاع قابل کنترل‌تر به نظر می‌رسد.

برنده یا بازنده؟

شاید در این رنج قیمت می توانستیم از خیر آپشن و فضای کابین و ابعاد بزرگ بزنیم و یک کراس‌اوور جمع‌و‌جور اروپایی سوار شویم اما فعلاً اوضاع کشور در شرایطی است که در این بازه قیمتی باید بین این خودروها انتخاب کنید و در مقام مقایسه بین این دو چینی بازار، می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که BYD S6 می‌تواند رفاه بیشتری را برای سفرهای برون شهری و خانوادگی فراهم آورد و اگر زیاد اهل ماجراجویی در جاده و کوه و دشت نباشید، بی وای دی S6 حتی تا حدی در مسیرهای خارج شهری نیز قابل قبول ظاهر می‌شود. در نقطه مقابل، چری تیگو 5 با پیشرانه کوچک‌تر، امکانات رفاهی بیشتر و ظاهر مدرن‌تر، بیشتر به فضای کارکردی یک کراس‌اوور شهری نزدیک است و شاید برای افرادی که چندان نیازی به سفرهای خانوادگی ندارند، گزینه‌ای مناسب‌تر از حیث تردد روزمره باشد. با این وجود پیشنهاد ما این است که با گذر از این دو خودرو به سراغ نمونه‌های بهتری نظیر چری تیگو 7 و بی وای دی S7 بروید که از هر نظر نسبت به برادران خود مزیت دارند.

در انتها جا دارد از صاحب خودروی بی وای دی S6 آقای محسن مولاولی و همچنین صاحب خودروی چری تیگو 5 آقای حامد معمارپور برای همکاری با تیم خودروبانک جهت تهیه این گزارش کمال تشکر را داشته باشیم.

83 عکس

نظرات کاربران

55 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/3
موتور و پلتفرم تویوتا و لکسوس در کنار بدنه بزرگ مزیتهای اس۶ هست در مقابل طراحی و امکانات بروزتر مریت تیگو
1397/5/3
من نمیدونم چرا همش میگن شتاب تیگو بده ولی واقعیت این نیست درسته شتاب 0 تا 50 کیلومترش اونم به خاطر ماهیت گیربکس سی وی تی کنده ولی واقعا بعد از 50 بسیار عالی هست و هیچ خودروی داخلی بهش نمیرسه حتی با اون کندی اولیه گیربکس شتابش 13 هست که اگه گیربکس 6 سرعته میداشت قطعا به 10 ثانیه میرسید که با این وزن 1500 کیلو خیلی خوبه.
اون وقت شتاب جک با موتور توربو 13.5 هست(تست شده توسط اسب بخار) که واقعا افتضاح هست.
کلا مردم فقط به حرف دیگران توجه میکنن چون یکی گفته جک شتاب داره همه میگن اره
1397/5/3
به نظرم تنها چیزی که s6 رو جذاب میکنه سایز خیلی خوبش تو این رنج قیمته که واقعا به درد مسافرت میخوره ، وگرنه از هر نظر دیگه ای خیلی کسل کننده به نظر میاد !
1397/5/3
فضای پای سرنشینان در تیگو بسیار عالی هست و خیلی از سمند و پژو بیشتر هست و به راحتی 5 نفر ادم جا میگیرن.
در مورد کیفیت متریال بهتر تیگو صحبتی نشد. در مورد گارانتی 5 ساله تیگو و خدمات گسترده تر مدیران خودرو حرفی زده نشد در مقابل گارانتی 3 ساله بی وای دی.
در مورد بازدهی و هماهنگی موتور تیگو حرفی زده نشد که با وجود موتور 2000 تنفس طبیعی شتاب 13 ثانیه و برابری با موتور 2400 بی وای دی دارد.
کلا قصد نویسنده برتر نشان دادن بی وای دی بود در صورتی که تیگو 5 در همه ی زمینه ها بجز کوچکتر بودن فضای صندوق به بی وای دی برتری داره.
حتی جک اس 5 با موتور توربو شتاب برابر با تیگو 5 داره.
به نظر بنده در این رنج قیمت بهترین کراس اور شهری تیگو 5 هست که البته به خوبی خودروهای اروپایی نیست ولی از خودرو های داخلی و چینی هم رده بسیار باکیفیت تر هست
1397/5/4
دقیقا چطور کیفیت تیگو بهتر از بی‌وای‌دی هست؟ بی وای دی کلا به همین معروفه که کیفیتش از بقیه چینی ها بهتره اصلا کارت به نمایندگی نمیرسه...
موتور و پلتفرمش هم که تویوتا هست اصلا قابل مقایسه نیست...
1397/5/4
دوست عزیز فقط بخاطر شما من حتی فک کنم تیگو از لکسوس ان ایکس و ایکس 4 بی ام و هم بهتره.
1397/5/3
به نظرم تیگو 5 گزینه بهتری هست چون تمامی قطعات خودرو از برند های معتبر تهیه شده که مهمترین ان موتور ساخت avl اتریش هست. شما اگه دقت کنید حتی برف پاکن های خودرو مارک بوش هستند و کیفیت متریال داخلی هم مشابه خودرو های کره ای هست
1397/5/4
قطعات اس۶ و کلا خودروهای بی وای دی هم بوش هست، لااقل قبلش از نزدیک ببینید!
1397/5/3
با سلام و وقت بخیر

تیگو۵ ، کم مصرف تره(نسبت به بی وای دی و جک و هایما) ، ۵ سال گارانتی داره و مدیران خودرو دارای نمایندگی های بیشتری هستش .
من بیتشر از یکماهه که تیگو ۵ ورژن ۹۷ دارم ،و چند روز صدای تقه میداد(الان دیگه این صدا رو نمیده )،شتاب جذابی نداره ( که با توجه به مشخصات طبیعیه) و گاهی اوقات صدای موتور اذیت میکنه ، ولی در سایر موارد ازش راضی هستم .

در کل با توجه به موتور تنفس طبیعی ، گارانتی و نمایندگی های بیشتر مدیران خودرو ، ایمنی بیشتر ، طراحی داخلی و بیرونی لوکس تر و آپشنهای بیشتر و مصرف کمتر انتخاب معقولانه تری است؛ برای افرادی که دنبال شتاب هستن گزینه هایی مثل هایما و جک هم وجود داره.

1399/11/4
تنها ایراد خودروی BYD نداشتن سیستمESP می باشد
1397/5/3
بازم دفاع های بیخودی! چرا انقدر از S6 دفاع الکی میکنید؟ جدیدا تست هاتون کاملا به سلیقه ی نویسنده طراحی میشه.
1397/12/11
چون واقعا برند بهتریه! کافیه کمی سرچ کنید در مورد برندهای برتر چین شما هم متوجه میشین
1397/5/3
دوستانی که تیگو 5 دارند در درازمدت از انظر استهلاک مناسب است و ایا هندلینگ
ان نسبت به رقبا خوب است و خرید انرا توصیه می کنید؟
1397/5/6
ببین اقا امیر تیگو یه ماشینی خیلی رک بگم باید عین ادم باهاش بری بیای. اصلا انتظار شتاب و سرعت نداشته باش. زیاد زور بدی بهش بعد یه چند سالی نتیجش میاد دستت.قیافه و ظاهر داخلی عالی و خوشگله.من اولش ام وی ام 550 داشتم که گیربکسشون یکی هست جز یه تغییر کوچیک در تیگو.بعش تیگو خریدم بعد اون اواخر اتومات بود سنسورش سوخته بود و دنده عوض نمیکرد تو یک میرفت یعنی نباید زیاد بهش فشار وارد کنی مخصوصا تیگو که همه با نیت حضرت (بنز جی کلاس) میرن باهاش افرود.
1397/5/7
اقا عطا تیگو گیربکسش سی وی تی هست و اصلا دنده ای در کار نیست که بخواد عوض بشه لطفا اطلاعات غلط نده.
دوما شتاب تیگو به هیچ وجه کم نیست شتاب معمولی داره یعنی مثل 206 تیپ 5 شتاب 13 داره ولی توی دور عالی و مثل زانتیا میشه من خودم قبل تیگو زانتیا داشتم.
در مورد استحلاک هم خیال ادم راحته چون 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی داره.
در ضمن موتور و گیربکس تیگو با محصولات دیگر مدیران خودرو تفاوت داره و کد فنی جدا گونه ای داره و بسیار با کیفیت تر هست فقط تو حجم موتور که 2000 هست به اشتباه فکر میکنن همونه در صورتیکه هم اسب بخار و هم گشتاور بیشتری داره و قطعات موتوری و برقی هم از شرکت های معتبری مثل بوش و دلفی و... هست
1397/9/29
به نظر من تیگو5 ازهر جهت از S6 خوبه هم بازار دست دوم خیلی بهتر از بی وای دی داره هم خیی کم خرج هست نسبت به رقباش شتاب بعدازسرعت40-50تا نسبت موتور به وزنش خیلی خوبه کیفیت قطعات داخلی و خارجیش هم عالی ظاهرش هم که خوبه هندلینگ خیلی خوبی هم داره امکاناتش هم خوبه
1397/5/3
واقا اسمش بهش میاد رقابت تنگا تنگ هر دو شون قشنگ بی وای دی توش قشنگ ولی بیرون نه تیگو ۵ اس برعکس بی وای دی ماشین راحتی هست ولی سرعتش نمیچسبه تیگو ۵ اس سرعتش بالا شرایط فروش عالی منکه تیگو ۵ اس بیشتر دوست دارم تجربه رانندگی خوبی بود
😁😁😁☻
1397/5/3
BYD توو جینی هاا برندیه ک با جیلی خودرو میسازند بقیه افتابه میسازند
1397/5/3
تیگو انصافا نسبت به قیمتش ماشین خوبیه. فقط یکم قدرت موتورش کمه. برای مصارف عادی واقعا عالیه. متریال داخلیش رو که همه تایید میکنن. ظاهرشم واقعا بد نیس.
1397/5/3
بی وای دی ماشین زشتیه ولی هر چقدر خواستم بگم چری قشنگ تره نتونستم
1397/5/3
خیلی ممنونم از خودروبانک که بالاخره تیگو 5 را بررسی کرد
1397/5/5
این برسی بود که خودرو بانک داشت کلا مسخره بود
1397/5/3
نبرد دو خودروی خیلی خیلی ضعیف
1397/5/3
مانیتور چری چرا ۷ اینچی باید ۸ اینچی لمسی باشه
1397/5/3
نمی دونم چرا همه از موتور چری اشکال میگرن موتور خوبی داره اما قبول دارم گیربکس تنبلی داره اما نرمه byd با گیربکس دوکلاچه ۱۴ ًانیه شتاب میگره چری با گیربکس cvt 14 ثانیه شتاب میگره اگه گیربکس شو بزاری رو حالت منوال دنده دستی زمینو برات گاز میزنه
1397/5/4
نه بابا .اجب
1397/5/4
گازمون نزنی سالار . یجوری گفتی گاز میزنه حس کردم راجب جنسیس کوپه داری حرف میزنی
1397/5/5
صرفا جهت اطلاع تستی که شخصا در شرایط یکسان گرفتم
بی وای دی: حدود 13 ثانیه
تیگو: 15 ثانیه
با ذکر این نکته که بی وای دی حدود 400 کیلو سنگین تره
1397/5/4
سلام
من اشتباه نوشته بوده ام که تیگو۵ دارم ( اون قسمت رو از زبان راننده نوشته بودم )؛ضمنا اون صدای تقه ای که نوشته بودم ،دیروز متوجه شدیم که کلا یک چیز دیگری بوده و به گیربکس و جلوبندی و... ارتباطی نداشته است.
1397/5/4
دوستان هیچ فکر کردین داریم به کجا میریم؟! در واقع هیچ فکر کردین داریم به فنا میریم؟!
کجای دنیا النترا هست 340 میلیون تومان!!
کجای دنیا داستر که بسیار خودروی اقتصادی و برای قشر ضعیف اروپایی هاست اینجا باید آرزوی ملت باشه!!
هیچ فکر کردین چقدر عقبیم؟! نه واقعا هیچ فکر کردین که چقدر عقبیم!؟
روزی داشتن خودروی چینی میشه هدف و آرزومون.. و همچین چیزای بسیار پیش پا افتاده مثل آب و برق..
1397/5/4
اولا گله دارم از خودرو بانك كه چرا يه سايت غير دولتي مثل شما نظر يك شهروند رو سه بار متوالي نبايد تاييد كنه امّيد كه اين يكي از الك شما رد بشه.بگذريم،بريم سراغ ماشين ها اولا كه نظرم رو كاملا بي طرفانه ميگم.چرا چون اوني كه پشت هر كدوم از اينا ميشينه قطع به يقين كيف بيش تري ميبره از رانندگي تا مني كه پشت 206ميشينم.اما طبيعتا هر كدوم يك مزيتي به اون يكي داره و در عين حال يك معايبي هم داره كه اگر اين طوري فكر نكنيم و بگيم ايه نازل شده كه الّا وبالله اين خوبه و اون بده در اين صورت ما داريم متعصبانه به قضيه نگاه ميكنيم كه نتيجش هم اينه كه از اعتبار نوشتمون كم ميشه.
:گيربكس تيگو5 cvt هست كه يه سري باهاش حال ميكنن خيلي ها هم نه((البته خودم براي داشتن يك رانندگي نرمال شديدا طالب اين گيربكس هستم))ولي گيربكس بي واي دي s6 اين طوري نيست كه عموم مردم هم اين نوع گيربكس رو ترجيح ميدن.
:شرايط دست دوم براي 90درصد مردم خيلي مهم هست كه بياين و قبول كنيم شرايط دست دوم تيگو نسبت به رقيبش خيلي بهتره.
:ظاهر ماشين هم كه خيلي مهمه ديگه كه اگه خودتون چشاتون رو قاضي كنيد متوجه ميشيد كه تيگو5بهتره.
:اصلان فضاي كابين تيگو5رو چه رديف جلو چه رديف عقب نميشه با سمند(!)مقايسه كرد ولي بي وا دي داخل كابينش واقعا جاداره و عالي از نظر فضا.
:قدرت بي وا دي ((اسب بخار))از تيگو بيشتره،ولي تيگو هم شتاب بهتري داره.در ضمن موتور تيگو ساخت اتريش هست و خيلي از قطعاتش بوش المان.
:ابعاد بي واي دي از تيگو بزرگ تره كه لفظ شاسي بلند بيشتر بهش مياد.
كلام اخر؛اميدوارم كه هركي هر ماشيني كه دوس داره بنداز زير پاش و كيفشو ببره.والّا........
1397/5/4
میگم داداشای گلم ما خیلی گیج شدیم ! الان من حقیقتا فرق بین این ماشینا و سمند و 405 و نفهمیدم !
توی مقاله گفته شد؛
فضای عقب تیگو در حد سمنده !
هیچ کدوم از این دوتا ماشین لذت رانندگی ندارن !
هیچ کدوم قدت خوبی ندارن و اکثر اوقات شتاب این ماشینا بالاتر از 14 ثانیه س !
هیچ کدوم نرمی خاصی ندارن و به سبب کراس اوور بودن، تا حدی خشک تر از سواری هستن !
هندلینگ هیچ کدومشون خوب نیست !
هر دو هم که چینی هستن و خیلی برند معتبری ندارن !
خوب سمند و 405 هم همینقدر جادارن ! تازه قطعات جفتشون هم چینیه ! خخخخ
البته شتاب و نرمی سمند احتمالا بیشتر از چری هستش !!...حالا شتاب مهم نیست...کشش ماشین توی سربالایی و راحتی و نرمی چی؟؟
تازه برای سمند هم میشه مانیتور و دسته گیم بی سیم و سایر آپشن های الکی چینی رو نصب کرد و با هاشون بازی کرد !
از نظر ایمنی هم که یه نگاه به قیافه تیگو5 بندازین، می فهمین این ماشین از نظر طراحی فیزیکی پتانسیل چپ کردنش بالاست و کارش اصلا به esp و سیستم های دیگه نمیرسه !
واقعا کسی به انصاف بسنجه، این ماشینا غیر قطعات کرومی و آپشن های چینی چی دارن؟ جدی فک می کنین اینا ایمن تر از ماشینای ایرانخودرو هستن ؟ خخخ
با پول چری میشه یه سمند و یه 405 و یه 206 تیپ2 و یک پارس خرید !!
در ضمن کسی که 35 تومن بده سمند بخره دلش خیلی نمیسوزه و راحت با ماشینش مسافرت میره. به جایی هم بزنی خیلی خیالی نیست خخخ
اما اکثر کسایی که چری می خرن، نگرانن که مبادا به ماشینشون خط بیفته ! تا ماشین یه خط برداره کلی از قیمتش کم میشه ! راستی با ماشین ایرانی میشه توی شهر راحت تردد کرد ولی با ماشین شاسی بلند یا سدان بزرگ و گرون قیمت تردد کردن هم خیلی سخته و هم خیلی پر هزینه ست....البته مهم نیت ها خخخخخ
به خریداران چری و اون ماشین دیگه تبریک می گم، ...خلاصه شاد باشین%
1397/5/5
اولا اینا رو در مقایسه با خودروهای خوب دنیا مثل بنز و تویوتا گفته لذت رانندگی کمی دارن و غیره.
دوما با این طرز فکرت همون پراید سوار شو کلا فرقی با بنز نمیکنه چند تا اپشن بذار حال کن
1397/5/5
داداش تو دیگه کی هستی که با یک نگاه تشحیص میدی ما‌شین چپ میکنه یا نه!!
میگم یک نگاهم به ماشین جدید سایپا رهام بکن ببینیم وضعیت هندلینگش چطوره نیاز به Esp داره یا نمیخواد؟
1397/5/5
آره با سمند و ۴۰۵ به جایی بزنی خیالی نیست چون با خیال راحت میری اون دنیا!!! اینا مرسدس هم بررسی میکردن میگفتن صندوقش اندازه سمنده چون صندوق ماشین قرار نیست پیشرفت کنه و ایراد سمند هم صندوقش نیست. کلا ایراد ماشین ایرانی صندوق و لذت رانندگی نیست چون بیشترین لذت رانندگی رو خودرویی داره که سیستم فرمانش خیلی ساده باشه و الکتریکی نباشه. به عنوان مثال پرایدهای (من تجربه قبل هیدرولیک رو دارم) خیلی بهتر وضعیت چرخ ها و سطح جاده رو به راننده منتقل میکنن تا خودروهای روز دنیا (خودم تجربه سانتافه ۲۰۱۱، فولکس گلف ۲۰۱۷ و ب ام و سری یک ۲۰۱۷ رو دارم) به راننده منتقل میکنه (شما میدونی که فرمون رو چقدر باید بچرخونی تا چرخ به میزان خاصی بچرخه). مشکل خودروهای ایرانی: ۱)‌ ایمنی فاجعه، ۲) کیفیت ساخت بسیار پایین، ۳) قابلیت اطمینان، ۴) طراحی از مد افتاده، ۵)‌ نبود تجهیزات، ۶) ارگونومی و راحتی پایین هست. تجربه من از سواری فولکس گلف ۲۰۰۹ و آئودی کیو۵ مدل ۲۰۰۸ که از پلتفرم مشابهی استفاده میکنه میگه نرمی و هندلینگ خودروی سواری بهتر از نمونه مشابه کراس اوور هست
1397/5/5
خیلی تیگو5 دوس داری نه؟ انشالله میخری یکم تلاش کن
1397/6/6
بی وای دی خیلی نرمه و سواری خوبی داره. تیگو هم که باکش از پژو پارس هم کوچیک تره. بی وای دی و ام جی تنها برند چینی هیتن که تو امریکا مونتاژ میشن
1397/5/5
بازهم دفاع حق به جانب از چری!!!
اصلا هیچ اشاره ای به این نکته نکردید که بی وای دی 10 ایربگ اما تیگو 4 ایربگ!
ضمن اینکه رانندگی با گیربکس دوکلاچه قلق داره و اگر بلد باشی رانندگی لذت بخشی داره
من تجربه سواری هردوشون رو دارم تیگو واقعا عین اسباب بازی میمونه ارتفاع بلند با عرض کم ، موتوری که تو سربالایی باید هولش بدی تا راه بره
درسته که بی وای دی esp نداره اما انقدر سنگینه(1730 کیلوگرم ، 120 کیلو از سانتافه سنگینتر) که کاملا چسبیده به آسفالت به شخصه پبچ های جاده سمنان رو راحت با 120 تا سرعت رد کردم بدون هیچ مشکلی
کافیه یه سر به نمایندگی ها بزنید و از تعمیر کارا و مشتری ها در مورد خودرو ها بپرسین
خود تعمیر کارای مدیران خودرو از کیفیت افتضاح چری ناله میکنند
در عوض بی وای دی با استهلاک پایین(برای مثال زنجیر تایمینگ داره) که خیلی بهتره حتی مشتری دارن که با ماشینیش صدهزار کیلومتر رانندگی کرده و کیفیت ماشین تفاوتی با روز اول نداشته
در آخر گول تبلیغات مدیران خودرو رو نخورید
1397/5/15
رانندگی با ماشین اتومات چه قلقی داره ؟ ما اگه می خواستیم قلق یاد بگیریم که اتومات نمی خریدیم خخخخ
پیچ های جاده سمنان رو با پژو هم میشه با 120 رد کرد
کدوم بی وای دی 100 هزار کیلومتر کارکرده؟؟ شما تشخیص میدی که کیفیت ماشین تفاوت داشته یا نه؟ بنز هم اگه 100 هزار تا کارکنه دیگه مثل روز اول نیست چه برسه به چینی !
حالا درسته که بی وای دی خیلی بهتر از چری هست ولی لطفا اغراق بیخود نکن
1397/5/7
ببینید دوستان این دو خودرو با هم قابل مقایسه نیستند.بی وای دی در حقیقت محصول مشترک تویوتا با بی وای دی هست.اتاقش لکسوسه و موتورش راو4 بسیار نرم و بیصدا و پرقدرت.پرفروش ترین شاسی بلند کشور سازنده بوده و6ایربگه هست و حتی تونسته مجوز فروش در آمریکا رو بگیره.ظاهرش دیگه سلیقه ای هست.بازار دسته دومش اگر گیره کسی بیاد از اس5 هم گرون تر هست.کافیه یه سری به باما بزنید.در مورده تیگو5 ماشین خوشگلیه ولی خوب فنیش ضعیفه.به نظرم بیشتر مطلوبه خانماست.البته میگم بازم ظاهر کاملا سلیقه ای هست.ولی قبل از خرید تیگو5 حتما با گیربکس cvt یه بار برونید بعد بخرید چون هر کسی نمیپسنده مدام داره گاز میخوره!
1397/5/7
اگه یکم در اینترنت تحقیق کنید تیگو 5 هم با همکاری چری و شرکت جگوار لندروور انگلیس ساخته شده(لینک خبر در همین سایت خودروبانک موجود است).
و در سال 2014 و 2015 جزو پرفروش ترین خودرو های چین بوده و به بیش از 28 کشور دنیا صادر میشه مثل روسیه و برزیل و شیلی و ترکیه و ایتالیا و....
در صورتی که موتور بی وای دی 2400 هست شتابش 14 ثانیه هست در صورتی که تیگو با موتور 2000 شتابش 13 هست این شتابا توسط کارخونه اعلام میشه و در شرایط مختلف فرق میکنه بودن دوستانی که با تیگو 11 هم زدن در حالت اسپورت.
کلا در ایران هر کی هر ماشینی داره خوبه و مال بقیه اشغال هست همه نسبت به چیزی که دارن تعصب دارن
1397/6/5
بی وای دی موتورش 2400 و تویوتا راوفور 2010 هستش
1397/5/10
شتاب اس6 نسبت به هیکلش عالیه و درگش با ماشینایه مختلف در آپارات هست حتی سانتافه. من هر دو رو تست کردم توصیه میکنم بقیه هم قبل از خرید هر دو رو تست کنن.موتور2.4تویوتا با گیربکس 2 کلاچه در این روزها که اکثر رقبا توربو هستن واقعا غنیمت هست.چون توربو مشکلات خاصه خودشو داره به خصوص در ایران که بنزین سوپر قحطه.هرچند که اگر هم بخوام الان اس6 کارمانیا رو بخرم متاسفانه دیگه موجود نیست.ولی قطعا دورباره سایتش باز میشه ایشالا
1397/5/15
شتاب بی وای دی در همین سایت حدود 15 ثانیه س
تاپ اسپیدش هم توی سایت دیگری هست، اگه لطف کنی فیلم بررسی شو نگاه کنی متوجه میشی که توی جاده کفی ماشین زور میزنه تا به 160 برسه
حالا درسته سانتافه سنگینه و خوب راه نمیره ولی خیلی بعیده که بی وای دی به سانتافه برسه
داداش کلا ماشینای چینی بدلیل عدم هماهنگی موتور و گیربکس یا به خاطر وزن زیاد و قدرت کم شتاب خوبی ندارن، توصیه می کنم بیشتر با آپشناش بازی کنی...بی وا دی رو چه به سانتافه ! این ماشین از 405 هم میخوره...چری که از پرایدم می خوره خخخخخ
1397/5/14
من فقط یک چیز را نمی فهمم که چطوری Toyota harrier 240G با همین وزن همین شکل همین قدرت موتور (حتی شکل دستگیره ها و منبع اگزور و ... مو نمیزنه) ماشین خوبی بوده و راه میرفت ولی تا چین خط تولید این ماشین از ژاپن برد به کشور خودش یکهو این ماشین تبدیل شد به یک وسیله ای که ازش از نقطه A به B میشه رفت! واقعا فکر می کنید یک ماشین بنزین سوز چه چیز خاصی داره که چین قادر به ساخت آن نباشد؟
1397/5/15
آقا شما موافقی که چری تیگو ماشین خوبیه اولا باید بگی چرا چون ظاهرش خوبه.این که دلیل نمیشه باید به موتور گیربکس شتاب و مصرف سوخت و آپشن های رفاهی دقت کرد.BYD S6 یه موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی داره.یعنی موتور سورنتو که خیلی هم قویه ولی موتور چری تیگو 2 لیتری تنفس طبیعیه بعد چری تیگو یه ماشین 4نفره اس ولی بی وای دی 5 نفره اس که خیلی جای زیادتری هم دارد.تنها مشکل بی وای دی اندازه ی بزرگ آن است که در شهر های بزرگ برای جای پارک پیدا کردن باید زمان زیادی را تلف کرد و چری تیگو شاسی درازی دارد و که در تست موس احساس چپ شد را میدهد.
1397/5/16
دوست عزیز جوک نگو
موتور بی وای دی اسما شبیه سورنتو ولی رسما به پراید هم نمیرسه...فیلم تاپ اسپید بی وای دی رو توی کانال خودروبانک در سایت آپارات نگاه کن تا بفهمی فرق بی وای دی با سورنتو چیه بعد نظر بده. وقتی از 100 می خواد برسه به 140 تا آدمو پیر می کنه تازه قسمت خنده دارش اینه که میفته توی سرازیری بعد سرعت از 170 رد میشه ولی وقتی میفته توی جاده کفی دوباره سرعتش بر میگرده پایین ! خداییش خود پرایده! ته خندس
البته چری هم احتمالا بدتر از اونه
1397/5/16
به نظر من تیگو 5 خودرویی تا حدودی زیبا تر چه در طراحی خارجی و چه طراحی داخلیه و یکی دوتا آپشن بیشتر داره مثesp و جدیدا مانیتورش شده ده اینچ که اینو تو پارس و 405 هم میندازن ولی جز همین برتری دیگه ای نسبت به byd نداره
برتری های byd نسبت به تیگو موتور پرتوان تر گیربکس بهتر سواری نرم‌تر اتاق جادار وصندلی های راحت‌تر و خودرویی هست که امتحان پس داده و تو خیلی از کشور ها فروخته میشه و کارکرد های بالا هم مشکل اساسی نداشتن پلت فرم لکسوس rx350 مدل 2010 داره که با کپی کاری فرق میکنه سواری نرمش هم به همین دلیله ولی تو کشور ما اولویت خرید خیلی از مردم ظاهر ماشین هست و به خاطر همین تیگو رو بیشتر می‌بینید. ولی من خودم به شخصه s6 رو خیلی ارزنده تر میدونم از لحاظ سایز اتاق هم میشه گفت s6 تو یک کلاس بالاتر قرار میگیره
در ضمن تناسب کلی ابعادs6 بهتره تیگو عرض کم و ارتفاع زیادی داره که یکم نامتناسب نشونش میده
سلیقه کسی که تو ایران این کلاس ماشینو سوار میشه فکر میکنم بیشتر نرمی و راحتی رو بپسنده تا اینکه بخواد با سرعت بیشتری پیچ های جاده رو بپیچه
1397/5/19
خیلی خوبه هردو
1397/5/21
خواهشا بررسی تیگو ۷ و بی وای دی s7 رو هم بزارید
1397/5/22
من تو سایتای ماشین نظراتو زیاد می خونم حقیقتش بیشتر می خوایم همو تخریب کنیم اگر می خوایم نظر یه نفرو نقد کنیم چرا دیگه بهش تیکه می ندازیم اخه
1397/7/12
با عرض سلام و وقت بخیر ، گیربکس تیگو5 کاملا نرمه ، کم استهلاکه و اقتصادی که با توجه به نوع کارکردش مصرف سوخت رو هم کاهش میدهد، در جواب یکی از مخاطبان محترم خودروبانک باید بگم که تیگو5 نیاز به زور زدن زیاد نداره ، چون گیربکس های cvt هر چی بخوای بیشتر گاز بدی دیرتر به سرعت دلخواهت میرسی و این گیربکس ها قلق خاص خودشون رو دارند ، در تیگو دنده L هم وجود دارد ( برای آفرود هم باید بگم که مشخصات فنی این خودرو برای آفرود قطعات مناسب نیست )، ( البته تعمیرات این گیربکس سخت تر و سنگین تره) ، esp ,dtc,hhc ,asr از جمله سیستم های ایمنیست که در بی وای دی وجود نداره ، که بنابر تحقیقات وجود سیستم esp باعث کاهش 1/3 تصادفات میشه ، در واقع این سیستم پایداری خودرو را افزایش داده از هرز گردی آن جلوگیری میکند ، سیستم asr مکمل abs است که از مزایای این سیستم می توان به جلوگیری از لغزش چرخ ها ، افزایش عمر قطعات سیستم و انتقال قدرت ،افزایش عمر لاستیک ، افزایش پایداری و فرمان پذیری خودرو اشاره کرد ،سیستم hhc در موقع شروع به حرکت در سربالایی ها مانع از عقب رفتن خودر به مدت دوثانیه می شود ، سیستم dtc کمی به چرخ ها اجازه هرزگردی داده که در مسیرهای نامناسب همچون جاده های گل و لایی و برفی در چسبندگی تاثیر مثبت دارد ،همچنین اگر چرخی از ماشین بر روی زمین نباشد و چرخ دیگر بر روی زمین ، نیرو بین دو چرخ به طور مساوی تقسیم می شود ، این سیستم اطمینان دریفت پایدار و مطمین را به راننده میدهد. ولی این سیستم ها در تیگو5 موجود بوده و از شرکت بوش تامین شده است ، بعضی از قطعات این خودرو همچون چراغ ها از ولو آلمان ، تسمه از بوش آلمان ،تزیینات داخلی از شرکت جانسون ، و از شرکت های دیگری همچون zf, valeo و ... تامین شده است ، طراحی اش هم به دست طراحان سابق شرکت هایی همچون مرسدس بنز ، بی ام و، دایملر کرایسلر و پورشه صورت گرفته است و این طراحی طبق المان های چری و عناصری همچون آب صورت گرفته و مربوط به شرکت چری است ، نمایدگی های بیشتر و گارنتی 5 ساله یا 150000کیلومتری هم میتواند از برتری های این خودرو نسبت به بی وای دی باشه ، البته جادری و بزرگی ، کیفیت و برند خوب بی وای دی ، گیربکس هیجانی تر و موتور قدرتمند تر ( اما شتاب این خودروها نزدیک به هم است)، وجود کیسه هواهای پرده ای ، تهویه مطبوع اتومات و دوکاناله ( تهویه تیگو دیجیتالی می باشد ولی فاقد تهویه اتومات و دوگانه است ) ، قابلیت پخش dvd و پورت usb .aux ، صندلی 8 حرکته راننده از نقات قوت اس6 است ، اما ظاهرا صنلی های جلو بی وای دی اس6 گرمکن ندارد.

امیدوارم بتونین با تحقیق و بررسی نیازتون ، انتخاب عاقلانه ای داشته باشید .
1398/8/17
انصافا تیگو 5 ماشین بیخودیه
اینو که میگم تجربه 60هزار کیلومتر رانندگی باهاشه.موتور ضعیف ,گیربکس کندcvt 7دنده,اصلا ماشین زور نداره x33که ارزونتره از این تندتیز تره تازه همین موتور روشه ولی گیربکس 6دنده اتوماتیک معمولی,درسته شاسی بلنده و توش خیلی راحتی ولی تو جاده ای مثل چالوس بدجور کندیش بدجور کلافت میکنه رو دستی هم میزاری و گاز پر میکنی مصرفش تا 14یا15تا هم میره
1399/1/20
باسلام .بنده تیگو ۵ داشتم تا ۹۷ کلی باهاش راه رفتم .سواریش شتابش خیلی ضعیف .صندلیهاش خشک .ومسیرهای طولانی واقعا خسته کننده .فروختم بی وای دی گرفتم از ۶۷ تاحالا خدایی اصلا اصلا قابل مقایسه نیست .بله از نظر چهره زیباتره ولی از نظر جاداری نرمی .سیستم تعلیق .موتور تیگو ۲۰۰۰ موتور بی وایدی ۲۴۰۰ اصلا دوستانیکه نظر میدن برا یکبار سواربشن ۶ایربک از ۱۰ نقطه .صندلیهای عقب بلطف سیستم ایزوفیکس بسیار راحت .صندوق تیگو روخدایی باصندوق بی وایدی مقایسه نکنید .تیگو بسیار تکان داره اطاقش ولی در بی وای دی احساس نمیشه .خدایی اونقدری که برا تیگو تبلیغ میشه برا بی وای دی تبلیغ میشد بیوایدی قیمتش خیلی بالاتر بود .برابنده که هردوماشینو درطول دو سال داشتم ودارم تیگو لیاقت اینهمه تبلیغ رونداره . درضمن کلاسیستم برق بی وایدی بوش آلمان هست .موتور راو۴ هست بدنه لکسوس آر ایکس ۲۰۰۶ هست .سیستم زیر بندی وفنر بندیش کلا کلا لکسوس آر ایکس هست .بنظر من این سایت از رو ناآگاهی راجع بیوادی نظر داد برید سوارشید بعد قضاوت کنید.یا حداقل راجع بی وایدی سرچ کنید ممنون
1402/1/15
ولی ایمنی بدنه اش از تیگو بهتره شیش تا ایربگ هم داره