موضوعات داغ

بررسی جیلی GC6 اکسلنت؛ افت قیمت سنگینِ یک چینی خوشنام

20 بهمن 1397

ماجرای عرضه خودروهای چینی در بازار ایران، به مثنوی هفتاد من کاغذ تبدیل شده است. برخی خودروهای بی کیفیت از کمپانی های درجه چندم، همکار خودروسازان بزرگ ایرانی می شوند. برخی از چینی های خوشنام و با کیفیت، در باتلاق مشکلات و بروکراسی شرکت های تازه کار ایرانی فرو می روند و مابقی نیز تحت تاثیر تغییر قوانین خلق الساعه، تغییرات نرخ ارز و تحریم ها، شرایط غیر قابل پیش بینی ای را تجربه می کنند. مثال بارز این وضعیت، می تواند حکایت حضور خودروهای جیلی در ایران باشد. جیلی مسلما در زمره برند های درجه یک صنعت خودروسازی چین قرار می گیرد که نه تنها در بازار ایران، بلکه در بازار جهان نیز به خودروسازی شناخته شده و بسیار ثروتمند بدل شده و به لطف در اختیار داشتن سهام ولوو و لوتوس، یکی از خودروسازان آینده دار چینی تلقی می شود. اما در کمال تعجب جیلی تاکنون نه در زمینه واردات در ایران تجربه درخشانی کسب کرده است و نه توانسته در میدان مونتاژ و تولید عملکردی قابل دفاع را از خود نشان دهد. البته این یک واقعیت است که این کمپانی بیش از سایر هم میهنان خود به تحریم های بین المللی حساسیت دارد و همین عامل باعث کُند شدن حرکت جیلی در بازار ایران شده است، اما عجیب است که حتی قبل از دور اخیر تحریم ها نیز، این شرکت توفیق چندانی در همکاری با وارد کنندگان ایرانی بدست نیاورد و به نوعی نسبت به رقبای هموطن خود از بازار ایران جا مانده بود. در این نوشتار قصد داریم تا نگاهی به تنها محصول مونتاژی این خودروساز در کشور داشته باشیم. جیلی GC6 فیس لیفت (اکسلنت) که حالا به فاصله کمتر از یکسال از معرفی در آستانه قطع تولید قرار گرفته است.

طراحی ظاهری

نسخه اولیه جیلی GC6 موسوم به کینگ کونگ (لقبی مخصوص بازار داخلی چین) دست کمی از یک گوریل بد قواره نداشت، اما نسخه فیس لیفت را باید خودرو نسبتا زیبایی توصیف کرد که اتفاقا از جذابیت و هماهنگی قابل قبولی برخوردار است و جالب آنکه این تغییر شگرف تنها به واسطه طراحی مجدد چراغ های جلو و عقب و سپرها حاصل شده است. گویی مهندسان چینی جیلی به درستی می دانسته اند که چه چیز این خودرو را زیبا می کند، اما به شکل عمدی در نسخه اولیه از ارائه آن خودداری کرده بودند. با این وجود باید اذعان کرد که جیلی GC6 ذاتا یک خودرو اقتصادی است و این امر در سبک طراحی این خودرو نیز ریشه دوانده، به خصوص جایی که شاهد استفاده از خط و خطوط ساده و ابعاد نسبتا کوچک خودرو هستیم که تا حدی خودروهایی مانند تندر 90، رنو سیمبل یا لیفان 520 را به ذهن بیننده یادآور می شود.

طراحی داخلی

باید اعتراف کرد که فضای داخلی جیلی GC6 حداقل از نظر طراحی از کلاس قیمتی خودرو بالاتر است و به خصوص به لطف وجود یک نمایشگر کوچک در بخش مرکزی داشبورد، احساسی از مواجه با یک خودرو نسبتا مدرن را به سرنشینان منتقل می کند این در حالیست که تقریبا هیچ یک از رقبای مستقیم این خودرو از چنین ویژگی هایی برخوردار نیستند. البته جنس متریال تشکیل دهنده کابین همانطور که انتظار دارید چنگی به دل نمی زند و اکثر قسمت ها از پلاستیک نسبتا خشک شکل گرفته و از این حیث جیلی GC6 نسبت به رقبایی مانند جک J4 نقطه ضعف دارد. البته فضای کلی کابین برای چهارسرنشین مناسب است و نمی توان نقطه ضعف خاصی در مورد کوچک بودن کابین را به این خودرو وارد دانست. صندلی ها نیز در مقایسه با خودروهایی نظیر تندر 90 که ذاتا ناراحت طراحی شده اند، آسایش سرنشینان را نسبتا خوب تامین می کنند، هرچند کیفیت روکش صندلی ها به خصوص در نسخه ها دور رنگ به هیچ عنوان چنگی به دل نمی زند و بیش از آنچه فکرش را می کنید مصنوعی بودن روکش چرمی را فریاد می زند.

آپشن ها و امکانات رفاهی

نسخه فیس لیفت جیلی GC6 با بهبود سطح امکانات در ایارن ارائه شده است که شامل افزوده شدن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و مانیتور لمسی 8 اینچی می شود. همچنین طراحی داشبورد نیز متحول شده و حالا کاربردی تر و جذاب تر از قبل به نظر می رسد.

مشخصات فنی

جیلی GC6 مانند سایر خودروهای چینی اقتصادی به پیشرانه‌ای 1.5 لیتری با قدرتی در حدود 105 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر مجهز است، این میزان از قدرت و گشتاور توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های جلو می‌شود اما برنامه تولید شرکت عرضه‌کننده این خودرو بیش از هر چیز بر تحویل نسخه‌های اتوماتیک به مشتریان تمرکز دارد.

با این حساب می‌توان گفت که اعداد و مشخصات فنی جیلی GC6 بر روی کاغذ مزیتی نسبت به رقبا ندارد اما در خصوص ترمزها با توجه به استفاده از مدل چهار چرخ دیسک، حداقل این پتانسیل وجود دارد که عملکرد و قدرت ترمزها نسبت به امثال تندر 90 بهتر باشد.

تجربه رانندگی

پس از کمی رانندگی با جیلی GC6 در خواهید یافت که کیفیت کلی خودرو خوب است و برخلاف بسیاری از خودروهای چینی اقتصادی دیگر، خبری از سر و صدای شدید و آزار دهنده پیشرانه نیست. به هرحال سواری نرم و راحت، تعویض دنده‌های نسبتاً خوب و قدرت مناسب ترمزگیری از جمله نقاط قوت جیلی GC6 محسوب می‌شود اما با فشردن پدال گاز در خواهید یافت که در زمینه شتاب‌گیری این خودرو به گرد پای تندر 90 یا 206 تیپ پنج نخواهد رسید و بار دیگر تقصیر اصلی احتمالاً به گردن ضرایب سبک و اقتصادی دنده‌های گیربکس خواهد افتاد. در مدل اتوماتیک نیز تعویض دنده‌ها بدون ضربه و تکان انجام می‌شود اما از هماهنگی کم نظیر موتور و گیربکس تندر 90 اتومات، در خصوص جیلی GC6 خبری نیست. این مسئله در کنار دوام نامشخص قطعات فنی (برخلاف تندر 90) می‌تواند خریداران را در مورد این ساخته اقتصادی جیلی به تردید بیاندازد. البته برای افرادی که حاضر به پذیرش ریسک خرید یک خودرو چینی ناشناخته هستند، احتمالاً کیفیت سواری جیلی به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی این مدل خوشایند خواهد بود. در گذر از روی ناهمواری‌ها سر و صدایی از کابین یا قطعات زیربندی شنیده نمی‌شود و ارتفاع زیاد بدنه از سطح زمین و کورس بلند حرکت کمک فنرها اجازه می‌دهد که بدون ترمز کردن از روی سرعت گیرهای نه چندان بزرگ عبور کنید.

احساس دریافتی از فرمان، میزان خنک کاری کولر و مواردی از این دست نیز همگی در سطح متوسط قرار می‌گیرند و مزیت خاصی نسبت به سایر خودروهای هم کلاس موجود در بازار ندارند. همچنین در زمینه هندلینگ نیز می توان گفت که با توجه به ارتفاع نسبتا زیاد بدنه از سطح زمین و نرمی سیستم تعلیق، باید کمی احتیاط پیشه کرد و از انجام مانورهای ناگهانی با خودرو پرهیز شود. به خصوص که با توجه به نبود ESP، در شرایط بروز خطر نیز فریاد رسی در کار نخواهد بود. بنابراین در مجموع می توان جیلی GC6 را یک خودرو معمولی با کیفیت سواری مناسب توصیف کرد.

قیمت و شرایط بازار

از توصیحات این نوشتار مشخص است که جیلی GC6 ذاتا خودرو بدی نیست اما حالا می توان گفت که در پی تحریم ها و خروج قطعی جیلی از بازار ایران، سرنوشت ادامه تولید این خودرو نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. گروه خودروسازان بم (از زیر مجموعه های کرمان خودرو) قیمتی در حدود 125 میلیون تومان را برای این خودرو قرار گرفته است اما این درحالیست که قیمت نسخه های صفر کیلومتر در سایت های خرید و فروش اینترنتی در حدود 95 الی 100 میلیون تومان قرار گرفته است از این رو می توان با قطعیت گفت که علاوه بر مشکل کمبود احتمالی خدمات، افت قیمت شدید می تواند نشان دهنده ناشناس بودن این خودرو برای مشتریان باشد. در واقع اگر جیلی تمایلی برای ادامه حضور در بازار ایران نداشته باشد، پر واضح است که جیلی GC6 نیز به سرعت تبدیل به خاطره ای تلخ خواهد شد و برای خریدارانش چزی جز ضرر و زیان به ارمغان نمی آورد.

41 عکس

نظرات کاربران

49 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/20
لعنتی هیچی اینجا سر جاش نیس.....
1397/11/20
یه تصوری تو ما ایرانیا شکل گرفته که سریع میگیم ا چینیه؟بدرد نمیخوره.درصورتی که این تصورو خودمون برای خودمون ایجاد کردیم.چین کشوریه که اگه بخای توش چیزی سفارش بدی میتونن از بهترین کیفیت تا بدترین کیفیتشو برات بسازن،متاسفانه کشورهای جهان سومی مثل ما باگ زیاد دارن و هر کی راحت میتونه بره چین و بگه آقا این جنسو به ارزونترین شکل برام بساز و بعد در نبود نظارت میاد اونو با سود چندین برابری به مردم میفروشه در حالیکه اگه جنس با کیفیت چینی وارد بشه همونطور که برندای مطرح دنیا جنساشونو تو چین تولید میکنن عالی هم هستن.مطمئن باشید و قطعا ماشین هاشون از تولیدات ضایعات داخلی بهترن،پس در حالیکه 90 درصدمون ماشینای از رده خارج و بسیار بی کیفت داخلی رو سوار میشیم رو دوستانی که این ماشینارو سوار میشن اسم مثلا چینی سوار یا خیلی عذر میخوام جسارت نشه بازم یه چینی آشغال نذاریم.در ضمن من ماشین چینی ندارم و قصد خریدم ندارم و فقط خواستم بگم این تصور ما از جنسای چینی بخاطر اینه که ما خودمون این مدل جنسارو در نبود نظارت و طمع سود وارد کشور میکنیم.مطمئن باشید با همین سرعتی که پیش میرن تا 10 سال آینده رقیب بسیار جدی برای مثلا کیا و هیوندا میشن.پس خواهشا خودمون قبول کنیم در چه کشوری و در چه سطح زندگی قرار داریم و پیشرفت دیگران رو که زحمت میکشن تحسین کنیم.امیدوارم یروز همه مردم ایران بتونن بهترین هارو داشته باشن،البته امیدوارم!
1397/11/22
باشه.ایشالا بتونی دست دوم چینیتو بفروشی دوست عزیز
1397/11/23
در پاسخ به منتقد.دوست عزیزم قضاوت کردن و تهمت زدن بدون شناخت کاری راحت و در عین حال غیر اخلاقیه.بهر حال برداشت شما از حرف من این بود،موفق باشید.
1397/11/23
دوستم عزیزم من در نظرم گفتم که نه ماشین چینی دارم و قصد خرید دارم.قضاوت بدون شناخت کاری راحت و در عین حال غیر اخلاقیه.موفق باشید.
1397/11/20
آشغاله اثلن غیافه خوبی نداره شبعه سایناست رینگشم شبعه تیباست به درد نمیخوره
1397/11/21
ماشاالله یک جمله نوشتی ۴تا غلط املایی داشت معلومه چقدر معلومات داری نظر میدی
1397/12/10
اولن اصلا شبیه ساینا نیست دوم رینگش کجاش شبیه تیباست
1398/10/3
همون ساینا و تیبا رو مردم خروار خروار میخرن اکر همین محصول رو سایپا یا ایران خودرو میزد الان بالی ۲۰۰م تو بازار خرید و فروش میشد
1397/11/20
خدا رو شکر که نیومد:||||
تو نمایشگاه اصفهان یکی آورده بودن. یه فاجعه ی به تمام معنا بود... جای کم ،کابین صد در صد پلاستیک خشک و...
اگه هم قیمت تندر بود گزینه ی خوبی بود ولی با این قیمت قطعا نمی صرفه
1398/1/21
بله با این قیمت شما برو پرشیا بخر اتوماتم نیست تازه مثل مدلای قبل از 90 جون دارم نیست بفرمایید از خودرو های اشغال داخلی حمایت کنید شما
اصلا خبر لز قیمتا دارید ک میگید قیمت این مناسب نیست؟دیگه هرچی باشه از 206 و 405 و پرشیا و سمند ک بهتره هیچی اپشن ندارن کلی پولشونه
1397/11/20
بعضی از ماشین های چینی واقعا نسبت به قیمتشون خوبن ولی همین تنوع بالا و گوناگونی و زیاد شدن تعدادشون باعث میشه آدم ازشون دل چرکین بشه و زده بشه و به سمت ماشین های برند دار بره.همین الان کسی که 100 تومن پول داره ممکنه بره یه مگان بخره که حدود 300 هزار کارکرد داره فقط بخاطر اینکه نگن ماشین چینی سواره.فقط بخاطر اینکه این سدان های کامپکت چینی مثل وولیکس و جک j4 بد قیمت و بد نام و بی اصالت هستن.
1397/11/20
جووونم او جوليتا
1397/11/21
من خيلي توجهم به اون تو رفتگي وسط جلوي داشبورد جلب شد؛!!! يعني چي مي تونه؟ باشه كاربردش چيه ؟
محل دفع زباله
جا سيگاري
جاناسي
دفع قضاي حاجت اطفال
1397/11/22
سلام .این عکسی که خودروبانک گذاشته بدون مانیتوراین خودرو هست.مانیتور که نصب میشه اون فضای مربوط میشه به کلیدهای جلو مانیتور واز این حالت درمیاد...البته چون مانیتورش اندروید هست یه مدت تحریم بود وارد نمیشد ولی فک میکنم الان مشکلی نداره.
1397/11/24
حاجی دوساعته دارم به کامنتت میخندم فقط ....ناموسا جا ناسی آخه؟؟؟؟
1397/11/21
پارسال نصف این قیمت بود کسی نمیخرید وای به حال الان که نه خدمات داره نه قطعات ، طراحی و امکانات هم که در حد فرقون
1397/11/21
می گویند غربیها قابل اعتماد نیستند ولی می بینیم
که همین خودروسازان درجه دو چینی هم با شما کار نمی کنند!
1397/11/22
من هم جيلي اتاق قديم و هم بسترن بي سي رو داشتم..الان هم اريو سايپا رو دارم البته به عنوان خودرو دوم...واقعا از لحاظ اتاق و موتور اريو سايپا يه سر و گردن بالاتره...ماشين ايمن و باكيفيتي هست...از فرودگاه سوار تاكسي اريو شدم كه ٥٠٠ هزار كيلومتر رفته بود و هنوز ماشين بي صدا و بي ايراد بود...
1397/11/23
احیانا آریو رو دستت باد نکرده ؟؟ اتفاقا منم از مهرآباد تا نارمک سوار شدم وقتی رسیدم انگار 8 ساعت تو راه بودم انقدر خسته شدم ، موقع حرکت انگار جون میکنه ، سیستم تعلیق هم که با فرقون یکم فرق داره انقدر صدا داره ، صندلی ها هم خشک واقعا حیف پول که آدم بده
1397/11/23
آریو خیلی از نظر نرمی عملکرد خوبی داره اتاق جادار و بی سروصدایی داره وکم مصرفه ماشین خیلی خوبیه سیستم تعلیقشم خوبه حرکی داره راضیه کسیم که میگه بده اصلا این ماشینو تاحالا سوارش نشده.
1397/11/22
با واحد و مترو جابجا بشید پول به چینی ندین.خیلی زشته خیلیی.هر کی میبیننت فکر میکنه کمبود داری که بخاطر شاسی بلند و قیافه رفتی ماشین فیک و چینی سوار شدی.حالا هی خودتونو قانع کنید که چینی در حد ماشین خارجیاس خخخخخ
1397/12/1
داداش اینجا کسی نگفت خارجی بده یا این ماشین درحد ماشین خارجیه کسی هم رو گلتون چاقو نزاشته بری این بخری شما نخر لطفا گربه دستش به گوشت نمیریسه میگه پیف پیف بو میده
1397/12/1
داداش اینجا کسی نگفت خارجی بده یا این ماشین درحد ماشین خارجیه کسی هم رو گلتون چاقو نزاشته بری این بخری شما نخر لطفا گربه دستش به گوشت نمیریسه میگه پیف پیف بو میده
1398/1/3
برید پرشیا بخرید شیشه رو دودی کنید با رینگ اسپرت اونو سوار شید
1398/3/6
من چهارماهه اکسلنت دارم قبلا پارس تیوفایو داشتم واقعا از پارس بهتره نسبت به قیمتش
1397/11/22
از مدل الیت خیلی بهتر شده مخصوصا نمای جلو متاسفانه نمای کناری تفاوتی نکرده و با نمای جلو توازن نداره عقب هم کمی بهتر شده گیربکس نرمی داره انصافاً
1397/11/23
این ماشین که از خانواده فقیرپسند محصولات جیلیه نه برند لوکس اون یعنی امگراند تو همین آشفته بازار فعلی مملکت نهایتا تا 60 میلیون میصرفه و نه بیشتر!
1397/11/24
جیلی ماشین عالی هست.فقط کاشکی هنوز امگرندسون وارد میشد
1397/12/1
جیلی مدل اکسلنت مانیتور داره که تو عکسای که گذاشتین نیست
1398/2/12
خیلی..ماشین بدی نیست .الان یک ماهه دارم اکسانتشو ایراد مگه میشه بهترین هم که باشه نداشته باشه.گیربکس بدون صدا.سرعت خوبه.گاز خویش خوبه.مشکی متالیک خوش رنگ وخوش راه.سوار بشود بعد متوجه میشوید.ماشین مدرن بادی لایت با سان روف اوتومات۱.الان ۱۶۰ م.باید بدی بخرید.سوار شید.
1398/3/14
چقد از جلو نگا کنی انگار پایینش یک سیبیل گذاشتن خخخخخ
1398/9/18
من این ماشینو یکساله خریدم قبلا پارس و پراید سوار میشدم حالا می فهمم ماشین چیه از قدیم گفتن در زمان فروش بز گر هم مشتری داره شما نگران بقیه نباشین
1398/9/27
این خودرو مانیتور نداره ؟
1398/10/11
دوستان سلام ب نظر شما من این ماشین و بخرم خواهشا دلسوزانه جواب بودید ممنون
1398/11/7
والا هیچ کس نظری نمیده که ادم بتونه بهش استناد کنه. منم دارم تحقیق می کنم که بخرم یا نه. چیزی که تا الان فهمیدم قطعاتش سخت گیر میاد و بازار دست دومش خوب نیست ولی کاش یکی به من بگه من با ۱۵۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟؟
1398/11/15
من یکساله این ماشین خریدم کسایی میگن که میگن ماشین چینی بده صد در صد و بدون شک تا به حال نه داشتن و نه سوار شدن . ایمنی و امکانات رفاهی ماشین های چینی خیلی عالیه من ماشین قبلیم هم ایکس ۶۰ چینی بود راضی بودم .تو این رنج قیمت پولتنو دور نمیریزید با خرید این ماشین قطعاتشم به راحتی از نمایندگی مرکزی گیر میاد .تنها کسی میتونه نظر بده راجب محصولی که از اون استفاده کرده باشه .هیچ کس نمیگه که این ماشین هم سطح از خودش بهتره تو این رنج سگش شرف داره به ماشین ایرانی . کسایی هم که میگن ماشین چینی بده یا تعصباتشون کنار بگذارن و امتحانش کنن یا برن پول بیشتر در بیارن که بتونن همون خارجی که سنگشو به سینه میزنن بخرن . اینایی که میگن چینی آشغاله همشون آشغالای ایرانیو سوار شدن و پول بیشترم ندارن که میان تو نقد و بررسی این ماشینا نظر میدن.
1399/1/20
من با نظر احسان کاملا موافقم
این جیلی جی ۶ مزایاش این هست ۱_بدنه خیلی محکم یجوری که مته نمیتونست جا پلاکشو سوراخ کنه(امنیت در تصادف)۲_ گیربکس اتوماتیک ژاپنی (یجور تعویض دنده میکنه اصلا حس نمیکنی)۳_موتور ۱۵۰۰سی سی ۱۶سوپاپ ولوو سوئدی(موتور کاملا روان و آرام کار میکنه)۴_با این گرانی بنزین مصرف سوختش کمتر از پرایده ۵_ترمزهاش هر چهار چرخش ای بی اس هست فوق العاده قوی میگیره ترمزهاش ۶_صندوق عقبش خیلی فضادار هست مثل چاه هست ۷_طراحی داخلی بروزی داره ۸_سانروف داره ۱۰۵ اسب بخار هست صندلیهای عقب تاشو هست کولر وحشتناک سرد میکنه بدون اینکه به موتور فشار بیاره بخاری هم وحشتناک گرم میکنه چراغ روز داره صندلی چرم داره جوان پسند هست قطعاتشم همه چیزش در نمایندگی کرمان موتور هستش کرمان موتور نمایندگی هیوندا هست که مسولیت جیلی رو هم بعهده روغن موتور هم ۱۰_۴۰استفاده میکنند همون روغن ۲۰۶اینا روغن فیلترش هم اورجینالشم هست سرکان هم زده فیلتر هواشم ۴۰هزاره مصرفیشم هم گران نیس من خودم سوار میشم خیلی ماشین فوق العاده هست

و اما معایبش. من تا حالا معایب ندیدم تو این خودرو ۱سال سوارش میشم معایب ندیدم بخاطر اینکه با ماشین ۱میلیاردی مقایسه نکردم با همون پرشیا سمند دنای خودمون مقایسه کردم خیلی سرتر از اینا هستش یعنی در رنج ۱۸۰تا ۲۳۰میلیون بهترین گذینه برا خرید هست هر کس اینو نخره بره یه چیز دیگه بخره بنظره پولشو ریخته بدور .هر کس میخاد صحت حرفام براش ثابت بشه ۱۰دقیقه جیلی جی۶اکسلنت سوار بشه
1399/1/21
من با نظر احسان موافق هستم ماشین خیلی خوبی هست از هر لحاظ من خودم خریدم خیلی راضی هستم هر کس قصد خرید ماشین داشته باشه ۱۰دقیقه جیلی اکسلنت سوار بشه امکان نداره بره دنبال ماشینهای دیگه در اون رنج
1398/12/21
والا امکانات خوب نثبت به ماشینای تولید داخلش به همه چیز میرزه.متاسفانه ما فقط فکر سود و منفعتیم من ۱۸۰ملیون دادم دو هفته پیش یدونشو خریدم وشایدم ماشینای ایرانی هم بود که میشد بااین پول خرید اما من بفکر لذت بردن از زندگی و رانندگی و امنیت رانندکیم هستم بنابراین ضرر و این چرندیات اصلا مهم نیست این وسط
آقا کی میخوایم فکر لذت بردن از زندگی باشیم
همش حرص و طمع که واااای یوقت ضرر نکنم!!
فکر خودمون به هیچ وجه نیستیم و این بزرگترین ایراد ماست
1398/12/29
دوستان ماشین چینی میخواهید هم کیفیت و هم راحتی و ایمنی داشته باشه .فقط آریو.
1399/1/31
چند سالی هست همین ایران خودرو و سایپا تقریبا همه قطعات ماشینای ایرانی خودمونو با کمک چینیا و تجهیزات چینی میسازن.شماها فکر کردید تو این هفت هشت سال اخیر مثلا ۲۰۶ یا ۴۰۵ میخریدید موتورش فابریک پژو بوده.نخیر همشو چین داده به ایران و البته خیلی از قطعات دیگشو.پس یه عده میان میگن ماشینای چینی به درد نمیخورن، همین ماشینای به اصطلاح ایرانی خودمون اکثر قطعاتش چینی شده و در اصل ماشین چینی حساب میشن.پس شکی نیست که برندهایی مثل جیلی.جک.لیفان.ام وی ام و خیلی از برندهای چینی دیگه قطعا بهتر از محصولات ایرانخودرو و سایپا هستن.فقط یه دلیل هست که شاید نگران کننده باشه اونم نبود تجهیزات برندهای چینی و یا گرونیشون ولی خوب قطعا خدمات پس از فروش و تجهیزات هر ماشینی بالاخره گیر میاد شاید یکم سخت.در هر صورت آشغالترین ماشینای چینی از بهترینای ایرانی_چینی قطعا بهتره
1399/4/19
سلام دوستان
روغن گیربکس و روغن موتور برای جیلی اکسلنت اتوماتیک چه مارکی خوب است؟
1399/6/12
سلام جیلی جی سی ۶ الیت قیافش از این بهتره ما الان ۷ ساله ماشین رو داریم و یک بار هم آخ نگفته فقط بعضی از قطعاطش خیلی کم یاب هست
مثلا ما ۲ سال پیش شیشه جلو سفارش دادیم هنوز به دستمان نرسیده است اون کسایی که میگن قیافه ماشین زیبا نیست شما ها بهتره برین تو اینترنت بزنین عکس خودرو جیلی جی سی ۶ الیت ببینین چه ماشین زیبایی میاد
ولی انصافا ماشین خوبی هست .
هر کسی هم از این ماشین خوشش آمد لطفا به این پیج اینستاگرامی پیام بدهید .
Togiborhan
1399/7/22
سلام دوستان
بنده صرفاً از جهت کمک به خوانندگان در تصمیم گیری در این آشفته بازار خودرو می‌نویسم.

بنده تجربه بسیاری از خودروها را داشتم و مدتی هست جیلی خریدم.
جیلی با توجه به قیمتش در بازار امروز گزینه بدی نیست با توجه به امکاناتش.
هر چند احتمالاً قطعاتش اگر مشکل پیدا کنه سخت گیر میاد و فضا و صندلی های عقبش زیاد راحت نیست و شتابش کمه ولی در مجموع سواری نرم و راحتی داره و به عنوان یک ماشین اقتصادی و بیشتر داخل شهری قابل قبول هست
موفق باشید
1401/1/28
سلام
ممنون با بت ابراز نظر صادقانه
من آریو اتوماتیک داشتم و مجبور شدم بفروشمش
الان میخوام به جیلی GC6 اکسلنت بخرم
شما تجربه دارید که در مقایسه با آریو، جیلی چطور ماشینیه؟؟
ممنون میشم راهنمایی م کنید
1399/9/28
هماهنگی کم نظیر موتور و گیرباکس ال ۹۰ اتوماتو خوب اومدی 😁
1401/2/11
خیلی جالبه نصف ملت دارن اه و پیف میکنن دوست دارم ببینم خودشون چی سوار میشن ؟! خب عزیز من کسی که این ماشینارو میخره مطمئنا پولش به بنز و بی ام و نمیرسه که میره سمت این ماشینا لااقل ماشین ایرانی سوار نشه پس فردا تو یه تصادف کوچیک ماشینش چپ نشه و زن و بچش لااقل تو امنیت باشن طرف اومده میگه صمند ارزش داره به این چیزا ... اخه صمند ؟؟؟ تو برو املاتو تقویت کن بعد بیا نظر بده گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف بو میده ...😏
1402/2/4
سلام
یکساله که دارم خیلی راضیم
راه دور هم باهاش رفتم و برگشتم واقعا خوب بود
قابل مقایسه با ماشینای ایرانی نیست
خیلییی بهتره