موضوعات داغ

تجربه رانندگی با ساینا اتوماتیک؛ ارزان‌ترین سدان اتوماتیک بازار

18 دی 1398
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

حدوداً یک دهه از عرضه تیبا به‌عنوان نخستین خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا می‌گذرد. این محصول به‌رغم طراحی نه چندان جدید و عدم امکانات رفاهی، توانست طی این سال‌ها آمار فروش قابل توجهی را برای خود ثبت کند. البته که این موضوع دلیلی بر کامل بودن این خودرو نیست و بازار محدود و بسته خودرو باعث می‌شود تا محصولاتی هر چند تکراری اما با یک مزیت رقابتی بتوانند موفقیت کسب کنند، بگذریم. سایپا سرانجام پس از عرضه نسخه هاچ‌بک تیبا، در زمستان سال 95 اقدام به معرفی نسخه فیس‌لیفت شده‌ای از تیبا با نام ساینا کرد. ساینا به دلیل تغییرات ظاهری صورت گرفته، چهره‌ای به‌روزتر نسبت به تیبا داشت که می‌توانست موفقیت آن را پیش از عرضه تضمین کند.

سرانجام این خودرو پس از گذشت چند ماه از معرفی راهی خیابان شد و به دست مصرف‌کنندگان رسید. ساینا که از لحاظ فنی هیچ‌گونه تغییری نسبت به تیبا نداشت، توانست به‌عنوان خودرویی اقتصادی دیگری در سبد محصولات سایپا جا بگیرد و به رسم همیشگی، فروش قابل توجهی را تجربه کند. طبق اعلام قائم مقام معاونت مهندسی سایپا و مدیر پروژه ساینا اتومات، مقدمات پروژه تولید این محصول از سال 94 آغاز شده بود و مذاکره با بیش از 20 تامین‌کننده جعبه‌دنده اتوماتیک نیز صورت گرفته بود که در نهایت جعبه‌دنده اتوماتیک CVT ساخته شده توسط شرکت بلژیکی پانچ پاورترین، مورد تائید قرار گرفت و از اردیبهشت ماه سال 95، این پروژه وارد فاز عملیاتی شد که در نهایت اواخر سال 96 این محصول توانست با تیراژ نه چندان وسیع راهی جاده‌های کشور شود.

در ادامه از مقاله از خودروبانک قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها، نقاط ضعف و قوت ساینا اتوماتیک در بازار بپردازیم.

تفاوت‌های ظاهری ساینا اتوماتیک با نسخه استاندارد

ساینا اتوماتیک محصولی از گروه خودروسازی سایپا است که تنها در بخش فنی و مشخصات جعبه‌دنده با نسخه دنده دستی تفاوت دارد. تغییرات صورت گرفته در طراحی ظاهری این خودرو آن‌قدر محدود است که شاید با نگاه اول نتوان متوجه تفاوت‌های ظاهری آن با نسخه دنده دستی شد. از اصلی‌ترین تغییرات صورت گرفته در نسخه اتوماتیک می‌توان به دستگیره‌ درها اشاره کرد که برخلاف نمونه موجود روی نسخه دنده دستی، از طرح جدید برخوردار شده‌اند که به عبارتی به دستگیره‌های آسان‌بازشو معروف هستند.

همچنین رینگ‌های آلومینومی موجود در این نسخه تفاوت‌هایی با نمونه دنده دستی دارد. البته که باید به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر با توجه به مشکلات خودروسازان در تامین قطعات، احتمال تغییر رینگ در نمونه‌های دارای رینگ آلومینیومی بسیار وجود دارد.

سایر بخش‌های این خودرو بدون تغییر باقی‌مانده و با همان ظاهر قبلی به دست مشتریان می‌رسد. از ویژگی‌های بارز در ظاهر ساینا، می‌توان به استفاده از خطوط سیال و روان اشاره کرد که موجب شده ساینا نسبت به تیبا کمی مدرن‌تر و جوان‌پسندتر به‌نظر برسد. با این حال اگر بخواهیم آن را با یکی از محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت خارجی مقایسه کنیم، باید بگوییم که ساینا و البته دیگر محصولات اقتصادی خودروسازان داخلی، فاصله زیادی با یک خودروی اقتصادی در سطح جهانی دارند.

کابین ارتقا یافته با امکانات بیشتر

اما عمده‌ترین تغییرات ساینا اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای، در کابین مشاهده می‌شود. جایی که طیف وسیع‌تری از امکانات را درون خود جا داده و رفاه بیشتری را برای راننده مهیا می‌کند. از آن‌جایی که این خودرو شباهت‌های بسیاری با کوییک اتوماتیک دارد، می‌توان امکانت رفاهی‌اش را با کوییک نیز مقایسه کرد. اما در همین ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که ساینا اتوماتیک در مقایسه با کوییک امکاناتی نظیر سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی، سنسور فشار باد تایرها TPMS و شیشه‌های دودی را نداشته و تنها در برخی از المان‌ها دارای وجه اشتراک است.

از امکانات موجود در این خودرو می‌توان به 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین، کروز کنترل، فرمان کمک برقی، سیستم ورود به بدون کلید، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، شیشه‌ بالابر برقی تمامی درها، سیستم تهویه مطبوع دستی دیجیتال، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، صفحه پشت آمپر جدید و نمایشگر نشان دهنده باز بودن درها و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

گفتنی است غربیلک فرمان جدید با طرح D-Cut از دیگر مواردی است که چهره‌ای جدید به کابین ساینا اتوماتیک داده است. سایر بخش‌های کابین بدون تغییر نسبت به نسخه دنده‌ای باقی مانده و با همان ظاهر قبلی در این نسخه نیز ارائه می‌شود. نکته قابل توجهی که درخصوص ساینا اتوماتیک وجود دارد، عدم ارتقای کیفی ادوات و تجهیزات درون کابین است که با توجه به بازه قیمتی موجود در بازار، از نقاط ضعف این خودرو به‌شمار می‌رود.

مشخصات فنی قوای محرکه

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ساینا اتوماتیک از لحاظ فنی و مشخصات پیشرانه، هیچ‌گونه تغییری نسبت به نسخه دنده‌ای ندارد. از همین‌رو موتور چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجم دقیق 1502 سی‌سی در این خودرو، قادر است نیرویی معادل 87 اسب‌بخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 128 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند. جعبه‌دنده اتوماتیک CVT کوپل شده با این موتور وظیفه انتقال نیروی تولید شده به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. در واقع می‌توان گفت که پیشرانه به‌کار رفته در این خودرو همان موتور تیبا است که پس از به‌روزرسانی و بازبینی‌های صورت گرفته، توانسته عملکرد بهتری از خود نشان دهد و با افزایش راندمان تولید شود. طبق اعلام سایپا، پیشرانه فوق دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده که قابلیت ارتقا به یورو 5 را نیز دارد.

اما متاسفانه مصرف سوخت نسبتاً بالاتر نسخه اتوماتیک نسبت به دستی باعث شده تا برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال مصرف پایین‌تر سوخت هستند، کماکان گزینه دنده دستی انتخابی اقتصادی‌تر باشد.

تجربه رانندگی

هنگامی که پشت فرمان ساینا اتوماتیک می‌نشیند، به دلیل شباهت‌های فراوان با نسخه دنده دستی، تازگی خاصی درون کابین مشاهده نمی‌شود. با روشن کردن پیشرانه همان صدای همیشگی از موتور برخاسته و به گوش می‌رسد که باز هم ضعف در عایق‌بندی کابین را به راننده و سرنشینان گوشزد می‌کند.

با قرار داده اهرم تعویض دنده در حالت D شروع به حرکت خواهیم کرد. با توجه به نوع جعبه‌دنده که از تکنولوژی CVT برخوردار است، نمی‌توان توقع شتاب اولیه خوبی از آن داشت. زیرا ماهیت این نوع از جعبه‌دنده‌ها به گونه‌ای است که از آن‌ها به‌عنوان جعبه‌دنده‌های تنبل یا ناچالاک یاد می‌شود. این در حالی است که موتور نه چندان قوی این خودرو نیز نمی‌تواند قدرت کافی جهت جبران کندی جعبه‌دنده را تولید و عرضه کند. پس تمامی این موارد سبب می‌شود تا مجموعه فنی این خودرو قادر باشد ساینا اتوماتیک 1085 کیلوگرمی را در زمانی حدود 14.5 تا 15 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند و آن را به یک خودروی آرام شهری تبدیل کند.

در ادامه مسیر عملکرد فرمان کمک برقی این خودرو قابل قبول به نظر می‌رسد. زیرا با توجه به شلوغی خیابان‌ها و همچنین فضاهای کم برای پارک خودرو، این آپشن می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد که علاوه‌بر راحتی و آسایش راننده، عملکرد کلی خودرو را ارتقا می‌دهد.

عملکرد سیستم تعلیق سایر بخش‌های خودرو دقیقاً مشابه با نسخه دنده دستی است و نمی‌توان گفت که ساینا اتوماتیک تجربه خیلی متفاوتی را برای راننده و سرنشینان مهیا می‌کند. اما موضوعی که در مدت زمان عرضه این خودرو بارها از سوی مالکان دیده شده است، نوسانات پی در پی در سیستم برقی این خودرو است.

بهتر است در این بخش به بعضی از مشکلات این خودرو نیز اشاره کنیم. از کار افتادن جعبه دنده، بالا رفتن ناگهانی دمای آب و یا ایرادات برقی در سیستم تهویه مطبوع دیجیتال، مواردی هستند که گاهاً در ساینا اتوماتیک دیده شده اند که البته نمایندگی‌های مجاز این شرکت موظف به رفع آنها در قالب گارانتی می‌باشند.

نتیجه‌گیری پایانی

ساینا اتوماتیک اواخر تابستان 96 با قیمتی حدود 38 میلیون تومان برای نخستین‌بار پیش فروش شد و زمانی که راهی بازار شد، در رده قیمتی 42 تا 45 میلیون تومان قرار گرفت که همین موضوع باعث شد عنوان ارزان‌ترین سدان اتوماتیک بازار را به خود اختصاص دهد. این موضوع می‌توانست موفقیت ساینا اتوماتیک را در بازار تضمین کند. هرچند که ایرادات فنی و همچنین کیفیت نه چندان بهتر نسبت به مدل دنده‌ای این خودرو از مواردی بود که رقابت را برای آن دشوار می‌کرد، اما جعبه‌دنده اتوماتیک بلژیکی که تبلیغات گسترده‌ای برایش انجام شده بود، تاحدودی این نقایص را جبران می‌کرد.

رفته‌رفته با جا افتادن ساینا اتوماتیک در بازار، شاهد اوج گرفتن قیمت آن بودیم. این رویه تا جایی ادامه داشت که دلال‌ها برچسب قیمتی 50 تا 55 میلیون تومانی را برای آن درنظر گفته بودند. با این حال باز هم ساینا اتوماتیک شانس موفقیت در بازار تشنه کشور را داشت. اما اکنون که قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و بازار آرام و با ثبات گذشته به آشفته بازاری تبدیل شده است که نحوه قیمت‌گذاری‌ها کاملاً شخصی و سلیقه‌ای شده است، قیمت ساینا اتوماتیک در محدود 100 میلیون تومانی قرار گرفته است که برای این خودرو چندان منطقی به‌شمار نمی‌رود. با این حال می‌توان گفت ساینا همچنان یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک صفر کیلومتر در بازار است که می‌تواند برای بسیاری از مصرف‌کنندگان قابل توجه باشد.

35 عکس

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/18
خودرو بانک بعد از یه هفته بررسی آشغال ترین ماشین رو گذاشتی میدونم باید ماشین هایی که مردم می خوان بخرن رو بررسی کنی ولی بیشتر تجربه رانندگی بزار
1398/10/23
تیتر رو اشتباه زدن
باید می نوشتن تجربه رانندگی با ساینا اتوماتیک؛ آشغال ترین سدان اتوماتیک بازار
1398/10/29
به شما دوست به نسبت محترم که بویی از تربیت نبردی و فرهنگ درست سخن گفتن رو هنوز یاد نگرفتی و گفته ای که من جوری از این ماشین تعریف کردم که انگار از اسب اومدم پایین و سوار این ماشین شدم، لازمه یادآوری کنم که شأن و جایگاه اسب اولا بسی بالاتر از امثال تو هست که من ترجیح میدم سوار اسب بشم اما سوار تو یکی نشم! ثانیا محض اطلاع حضرت عالی باید بگم من قبلا آزرا و مزدا 3 سوار می شدم و به عللی که لازم نمی بینم برای امثال تو توضیح بدم ناگزیر شدم ماشینم رو بفروشم و این گزینه رو انخاب کنم برای خرید. پس حرف مفت موقوف لطفا.
1398/10/18
WOW
1398/10/18
دوستانی که ساینا دنده ای دارند خرید انرا توصیه می کنند.؟
هندلینگ و استهلاک ان مناسب است؟
1398/10/21
من 7 ماهه كه تحويل گرفتم-دنده اي- كلا از لحاظ فني راضي نيستم ظاهرشو من بدم نمياد و چون ثبت نام 97 بود برام 46م در آمد از مجبوري استفاده ميكنم و اگه ميتونستم بخرم شايد پارسTU5 مثلا بهتر بود -ساينا (مثل تيبا و پرايد) فنربندي و جلوبنديش ضعيفه موتورش پر صداست و به نصبت قدر87 اسبي و 1500 سي سي مصرف تو شهر صدي 9 و جاده 7 كلا بدنه و اتاق همه چي كيفيت پايين و آسيب پذيري داره - تو جاده از 110 به بعد كه ديگه صداش خيلي زياده - دست اندازها رو بد جور نشون ميه و سرعت گيرم خيلي بده باهاش - يك ايراد اساسي كه بهش دارم سر شاستي جلو بندي ماشين دو تا ضاعده داره كه از روي پل هاي شيبدار بلند رد نميشه بد جور گير ميكنه در صورتي كه پرايد و 206 اين مشكل ندارن - شاستيش اگر اشتباه نكنم شاستي ريو هست -
1398/10/23
امید خان حالا بهم بگو چند کلاس درس خوندی؟!شاستی یعنی چی؟!!یعنی واقعا نمی دونی شاسی اینطوری نوشته میشه؟ضمنا کلمه غلط«شاستی» رو دو بار تکرار کردی ضمنا زائده هم اینطوری نوشته میشه که تو نوشتی ضاعده!!!
1398/10/23
من 1 ماه پیش صفرشو مدل دنده ایی رو واسه خانومم خریدم.
خداییش از اون چیزی که انتظار داشتم بهتر بود.
کیفیت رودری ها و داشبورد بد نیس.. از نرمی ماشین هم نسبت به 206 خودم راضی بودم.. در مورد گیربکس هم خدایی دنده ها نرم جا میرن .. که 206 خودم موقع ک تازه روشن میکنی ینی هوا سرده خیلی بد جا میره توی دنده 1 و 2).. میزان صدای نفوذی به داخل اتاق هم آنچنان زیاد نیس ( این مورد رو انتظار داشتم خیلی زیاد باشه اما خب راضیم کرد) در کل ماشین خوب و بی آزاری بوده تا الان.. فقط مورد منفی که داره اینه مصرف سوخت فعلا خیلی زیاده که اینم بخاطر صفر بودنش هس.. 206 خودمم موقع که تحویل گرفته بودم مصرف صدی 10 بود که الان حدود 7 میسوزونه
1398/10/25
سلام‌من‌اتومات‌ دارم‌‌قدرت‌ گیربکس‌رو‌متور‌زیاد‌ برا‌همین‌ تو‌مسافرت‌های‌ جاده‌ای صدای‌ موتور‌ زیادی‌‌ توی‌کابین‌میاد‌وصداش‌ واقعآ‌ خسته‌کنندس‌ ولی‌برا‌تو‌ شهری‌خوبه
1398/10/18
چه فایده..نه کیفیت داره نه ارزش..قیمتاشونم تو بازار هم بالاس هم روز به روز بالاتر میره..این ماشینا در برابر ماشینای خارجی فرغونم نیست..همیشه گفتم الانم میگم مسبب این گرونی خودروهای لگن داخلی خود سایپا و ایران خودروس..این دو قطب خودرو سازی ایران
1398/10/18
سلام،داداشم ساینا فروش فوری ثبت نام کرد.ماشینش اومد برج 4، درست بالانس نمیشد مجبور شد فروختش
1398/10/18
دقیقا توی پراید به کام مرگ بری بهتر از اینه که توی ساینا با این چهره من در اوردی و زشت بشینی و دلت فقط به یه گیربکس اتومات خوش باشه من خودم کلا از شرکت سایپا ماشین نمیخرم هر وقت هم بخاطر شرایط مالی مجبور شدم فقط تا حالا پراید 111 خریدم بقیه محصولاتش قبول ندارم مخصوص تیبا و ساینا با چهره زشتشون
1399/1/12
سعی کن حرف مفتی که میخوای بزنی پشتش یه علمی باشه تمام ماشین های سایپا ایران خودرو اشغال درسته پراید و تیبا ساینا جزو لیست هستن مشخصا ولی نمیدونی بدون همین ساینا یا کوییک با وجود بدرد نخور بودن بدنه شون توی دید عام از 405 و پرشیا مدل 97 98 محکم تره 3تا از دوستان پدرم صافکار حرفه ای هستن توی تهران و کرج همشون 24ساعت کارشون اینه همشون میگن ساینا و تیبا زمین تا اسمون فرق داره با پراید پژو سمند الان مالی نیستن بخاطر ورق بد من اول باورم نشد ولی تصادفشو به چشم دیدم توی جاده چالوس شاخ به شاخ با سمند زد فهمیدم چقدر بهتر شده هرچند کافی نیستش مقاومت بدنه شو میدیدی کرک و پرت میریخت تازه باور نداری نمونه تصادف کوییک هستش توی پیج مهدی تفضلی ببین چقدر خوب مقاومت کرده این ماشین ها برای شهر خوبن نه برای جاده شما پول داری اس500 بخر میگی من 111 قبول دارم بقیه رو قبول ندارم تو حالیت اصلا نیست چی میگی از ماشین طرف اریون داره برای شهر ساینا سوارمیشه بعد شما حرف بیخود میگی
1398/10/19
من ۹۸ صفر خریدم البته دنده دستی
حاظرم پیکان ۴۸ سوار بشم ولی این به ظاهر خودرو چهر چرخ رو بدم بره ....... گول نخورید خودرو‌نیست چهر چرخ متحرک با مصرف ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
1398/10/19
نویسنده عزیز،ساینا 1085 کیلوگرمی رو به اشتباه نوشتی کیلومتری
1398/10/19
خودرو( زباله )ایرانی = بی کیفیت ،پر مصرف ،کم قدرت ،بد ترکیب ،بی اصالت و...هر صفت بده دیگه ای
خر بخرید،از سایپا و ایران‌خودرو نخرید............این آشغالا ۵ میلیونم زیادشونه!!!!!.........مرسی از خودروبانک
1400/5/31
من ۱۲۰ تومن دارم جناب خودرو شناس ،چ ماشینی پیشنهاد میکنید؟
1398/10/20
دسته دنده زیبایی داره
1398/10/20
سلام حدود ۱۴ ماه این خودرو رو برادرم داره. واقعا ازش راضیه. مصرف سوخت و صدای داخل کابینش برخلاف نویسنده محترم خیلی کمتر از اونچه هست که گفته شد. تا کنون هیچ مشکل برقی یا فنی نداشته ضمن اینکه روزانه بطور متوسط ۳۰ کیلومتر باهاش رانندکی میکنه. همین گیریکس و اپشنها اگه رو یکی از محصولات برند بود کلی ازش تعریف میکردن . تو این شرایط تنوع خودرو ساینا اتومات خوب نباشه بد هم نیست.
1398/10/21
هر کس سری اول ثبت نامش کرده بُرده ماشین به شدت تنبل و پر سر و صدائیه واسه رانندگی اما حساب کن خودت 38 میلیون خریدیش اقلا 80 ردش کردی بیش از 100% سود داشته این معامله!دوستانم بهم گفتن بیا بنویس همون سری اول ولی من نرفتم و الآن شدیدا پشیمونم:-(
1398/10/23
این چه فکر ساده لوحانیه که میکنی دوست عزیز زمانی که اینو خریده 38 و الان به قول شما شده 80 خب با 80 تومان که الان بهش میدن چی میتونه بخیره هیجی گیرش نمیاد همون زمان 38 میشد 206 پیت 5 بخره خب الان اینو 90 هم رد کنه باید 5 بیشتر بزاره روش هون 206 تیپ 5 رو بخره انگار فقط همین ساینا بوده که رشد قیمت داشته در کل مصرف کننده ها از این افزایش قیمت هیچ سودی نمیبرن و فقط جیبشون سر نگهداری و هزینه های تعمییرات و همچنین عوض کردن خالی و خالی تر میشه.
1398/10/24
آره راس میگی
1398/10/22
رودست نداره .ببین سایپا چه کرده .الان دیگه اتومات میرم قبرستون با این لگن
1398/10/23
من نزدیک دو ساله دارم از مدل دنده دستی استفاده میکنم.تنها نکته ناخوشایندش اینه که مصرفش یکم بالاست.اگه پول داشته باشم مدل اتوماتیک فولشو میگیرم.چون ساینا اتومات دو مدل هست.فول امکانات بیشتری داره.مثل جی پی اس و تی پی ام اس و ...
1398/10/24
سلام بر دوستان عزیز. من دی ماه سال 96 ساینای دنده ای ثبت نام کردم و الآن دو سال تمامه که دارم سوارش می شم. تقریبا پنجاه هزار کیلومتر باهاش رفتم. به نظر من در رِنج قیمتی خودش ماشین خوبیه من خیلی ازش راضی ام. اصلا اذیتم نکرده. برخلاف خیلی از دوستان که غیر منصفانه فقط درباره ایرادهای این ماشین سخن پراکنی می کنند، من معتقدم اگر کسی نمی خواد پراید سوار بشه و نمی تونه پارس یا 206 یا 405 بخره، بهترین و اقتصادی ترین گزینه همین سایناست. شتابش خیلی خوبه. اصلا من لرزشی در جاده حتی با سرعت بالای 130 تا احساس نکردم. آپشن های خوبی داره اعم از آینه های برقی، سنسور دنده عقب، بخاری دیجیتالی، رینگهای آلومینیومی، صندلی های فوق العاده نرم و راحت به طوری که اصلا کمردرد نمیگیری و...
صدای موتور داخل کابین مقداری زیاد بود که با نمد کاپوت اون رو برطرفش کردم و صداش کم شده. هیچ مشکل و ایراد فنی و برقی پیدا نکرده در این دو سال و واقعا راضی ام. فقط یک نکته اینکه من اون موقع با قیمت 28 میلیون و هشتصد خریدمش و به گمانم قیمت الآنش خیلی بالاست و بعضی ها توان خریدش رو ندارند. نهایتا 35 میلیون قیمت واقعی این محصوله در بازار الآن.
1398/10/25
شما جوری از این ماشین حمایت میکنی که انگار از اسب اومدی سوار این ماشین شدی و اینجوری ازش تعریف میکنی
1398/11/9
من یکساله اتومات دارم . برای توی شهر عالیه . بی صدا ، آروم . مصرفشم راضیم
مگه من در سال چند بار میرم بیرون از شهر ؟ با این وضعیت اقتصادی وبدبختی مردم ؟
خریدم ۷۰ تومن . باهاش چی میخریدم ؟ اس ال ایکس ؟ اونم ۸۵ تومن بود .
آقا مجبوریم ، مجبور
وگرنه آشغال خارجی سوارشی ، سر تر بهترین ماشین ایرانیه
1398/12/10
آخه این چیه الان یه آهن وردار چهار تا لاستیک و بوق بزار روش میشه 20 میلیون
به جای این که تند وتند ماشین بزنن همون ماشین های قبلی شون با کیفیت کنند یا وقتی می زنند با پدر و مادر بزنن نه این که ماشین و سه روز گرفتی تسمه تایم پاره کنه
1398/12/11
به جای اینکه تندوتند ماشین درست کنند روی ماشین های قبلی شون کار کنن یا اگر ماشین می زنند با پدر و مادر بزنند
1398/12/21
من این ماشین اسفند ۹۷ خریدم امروزم بردم نمایندگی تا الانم چند بار بردم نمایندگی همش ایراد پیدا میکنه کمک فنر خداب ماشین سفر همش صدای جیر جیر تسمه میده گاز زیاد میدی ولی راه نمیرا تو سربالای که دیگه هیچی روز های اول که گذاشتم پارکینگ از نمایندگی تحویل گرفتم دیدم روغن زیر ماشین زده اومدن با جرثقیل بردن کلا ماشین بی کیفیتیه واقعا اشغاله این همه بردم نتونستن درستش کنن هنوز گاز الکی می خوره نسبت به گازی که می خوره راه نمیره پدال گازشم زیرپا سفته درکل خوب نیست من که راضی نیسم
1399/3/22
سلام.من مدل97دنده یی دارم اولی که میخاستم بخرم مردد بودم ولی خریدم نظرم جلب کرد.تودست انداز و سرعت گیر صدا نداره شتابش خوبه مصرف سوختش تو شهر صدی8هست.اتاقش نسبت به 206جادارتره.فقط صدا موتور داخل اتاق میاد تو ذوق میزنه.با کولرهم تاسرعت 160باهاش رفتم.درکل راضی هستم ازش
1402/2/19
شتاب دنده دستیش از کل ایران خودرو سر تره، استهلاک کم، ما تو خونه یه پارس موتور جدید داریم با یه ساینا، کلا قرار بود ساینا ماشین مامان و خواهرم باشه، ولی عمرا اگه سوییچش رو ببینن، پارس با اینهمه دک وپوز از همه جاش صدا میاد هنوز ۲۰ هزارتا کار نکرده، هر چند وقت یکبار کامپیوترش هنگ میکنه، عمرا اگه تو ۲۰ ثانیه به صد برسونه و کلا ۱۵۰ تا سرعت بگیره، ولی ساینا تا ۱۶۰ رو مثل آب خوردن تا ۲۰ ثانیه پر میکنه، متریال داخلی هردو لاک خشک بی کیفیت، بدنه هم انگار دوبرابر پارس کیفیت داره، مطمئنم اونایی که نظرات منفی میدن یا ماشین ندارن یا هم همشون ماشین آلمانی سوار بودن از اول، وگرنه با این قیمت ماشین خارجی اگه بیارن از کجا معلوم بهتر از ماشینای داخلی باشه، یادمون نرفته اواخر دهه هشتاد که ام وی ام با قیمت مشابه ماشین های داخلی اومد چقد بی کیفیت بودن، الان که کیفیت دار تولید میکنن که ساینا سوار که هیچ، دنا پلاس سوار هم زورش نمیرسه یه دونه بخره
1402/5/14
نیبا دارم ۱۳۹۷
ماشین خوبی هست خیلی خیلی کم خرج هست
مشکلش ترمزشه که در سرعت بالا رد میکنه