موضوعات داغ

مقایسه کوییک و پژو 206 تیپ 2؛ ارزان ترین های هاچ بک از دو خودروساز بزرگ

11 مرداد 1401
عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده

بازار خودرو ایران در طی یکی دوسال اخیر، تغییراتی آرام اما بسیار مهم را تجربه کرده است که در یک جمله و به شکل خلاصه باید مهمترین آن را حذف ارزان ترین خودروهای بازار نظیر خانواده پراید و اخیرا تیبا از خط تولید عنوان کرد. با این تغییرات سایپا که طی دو دهه اخیر، سکاندار تولید خودروهای مردمی و اقتصادی در بازار کشور محسوب می شد، حالا این جایگاه را از دست داده است و حتی صحبت از واردات خودروهای اقتصادی در راستای پر کردن جای خالی پراید و تیبا مطرح میشود، اما حالا ارزانترین محصول در سبد سایپا، چیزی نیست جز کوییک که جدیدترین عضو خانواده پلت فرم تیبا محسوب می شود و این روزها با عرضه در چند تیپ مختلف، مستقیما رو در روی پژو 206 تیپ 2 قرار گرفته است. دو خودرویی که به سوژه مقایسه ای مقاله امروز ما تبدیل شده اند.

نمای عقب پژو 206 و کوییک

طراحی ظاهری؛ هنر فرانسوی در برابر ساخته ایرانی

از دیدگاه طراحی صنعتی، احتمالا کمتر کسی است که بتواند هماهنگی و دیزاین زیبا و بی عیب و نقص پژو 206 را نادیده بگیرد و کوییک را برنده قیاس طراحی بین دو خودرو اعلام کند، اما فارغ از بحث های کارشناسی، اگر از عموم مردم نظر سنجی کنید، طراحی ظاهری 206 را بعد از حدود 20 سال تولید در ایران، تکراری و قدیمی و کسالت آور می نامند و کوییک شاید از دیدگاه جدیدتر بودن بتواند، رضایت بیشتری را با خود همراه سازد، البته که در نمای عقب کوییک، شاهد الهام گیری از طراحی خودروهایی نظیر محصولات کراس اوور بی ام و هستیم که سنخیت چندانی با طراحی نسبتا ساده نمای جلو ندارد و همچنین در نمای بغل، قدیمی بودن پلت فرم تیبا خود را به مشخص ترین شکل ممکن نشان می دهد و نتیجه نیز چیزی نیست جز آنکه ماشین دوستان ،نمی توانند اصالت چندانی برای کوییک قائل باشند و این مدل را فیس لیفتی نه چندان جذاب براساس تیبا 2 می دانند. بنابراین در نهایت انتخاب مانند همیشه با شماست اما آنچه واضح است اینکه ایران خودرو اخیرا 206 مولتی کالر را در رقابت با کوییک آر معرفی کرده است و سعی کرده تا با استفاده از رنگ، تا حدی شور جوانی را به چهره فرتوت 206 برگرداند که البته از دید نگارنده، این راهکار عملا به ناکجا ختم شده و همان نسخه ساده 206 از هماهنگی و پختگی بهتری برخوردار است و احتمالا مولتی کالر بودن 206 در بازار چندان مورد توجه خریداران واقع نشود.

فضای کابین تیبا

طراحی و فضای داخلی کابین

براساس یک نظر سنجی که چندسال قبل انجام شده بود، اغلب خریداران خودرو براین عقیده بودن که طراحی و کیفیت کابین خودرو از نمای خارجی مهمتر است، چرا که عملا خریدارن بیش از آنکه با ظاهر بیرون خودرو در تعامل باشند، در فضای کابین به سر می برند و با کابین خودرو مواجه اند. از این نظر باید گفت که مهندسان سایپا متاسفانه نتوانسته از مزیت جدیدتر بودن طراحی بهره چندانی بگیرند و داشبورد 206 علیرغم قدمت زیاد، هنوز جذاب تر از داشبورد کوییک به چشم می آید، البته که از نظر جنس و متریال مورد استفاده در فضای کابین نیز هر دو خودرو نسبت به نمونه های اولیه خود دچار افت شده اند ولی همچنان این 206 است که کیفیت ظاهری بالاتری را ارائه می دهد، به خصوص که استفاده از پلاستیک خشک در کابین کوییک، به موضوعی مسئله ساز در مدل های 1400 و 1401 این خودرو مبدل شده است و برای مثال شاهد شکستن دستگیره داخلی در هستیم که تجربه ای بسیار ناراحت کننده برای یک خودرو صفر کیلومتر است.

فضای کابین پژو 206

همانطور که ایران خودرو در پژو 207 های سری جدید، تصمیم به نصب مانیتور در بخش مرکزی داشبورد گرفته است، سایپا نیز نمونه های کوییک آر پلاس و کوییک اتوماتیک و ..را با مانیتور تحویل مشتریان می دهد که فضای مدرن تری را برای این خودرو به ارمغان می آورد، هرچند باید گفت که وجود مانیتور الزاما نمی تواند، کیفیت نازل پلاستیک استفاده شده در تریم داخلی و دریچه های سیستم تهویه مطبوع را جبران نماید و 206 حتی در نسخه ایرانیزه نیز، باز دست بالا را بازی می کند.

در موضوع فضای سرنشینان عقب اما ورق بر می گردد و اینبار کوییک است که می تواند برتری را در کاربردی بودن به 206 دیکته کند، چرا که همانطور که حتما می دانید، فضای داخلی برای سرنشینان عقب 206 به شدت کوچک و ناکافی است و این مورد مهم در خصوص پلت فرم تیبا اندکی بهتر است.

در خصوص حجم صندوق عقب البته هر دو خودرو در یک رده مشابه قرار میگیرند و به عنوان هاچ بک شهری، فضای کافی را ارائه می دهند هرچند که با توجه به قیمت و شرایط اقتصادی ایران، بسیاری از خریداران عملا از این خودروها در جاده ها نیز استفاده می کنند که ماحصل این کار برای مسافرت های خانوادگی، چیزی نیست جز لزوم نصب باربندهای سقفی برای حمل وسایل مازاد.

پیشرانه کوییک

مشخصات فنی و ایمنی

همانطور که در مقدمه مطلب اشاره شد، کوییک از نظر فنی تفاوت چندانی با تیبا ندارد و از همان ساختار پلت فرمی و موتور و گیربکس برخوردار است. بنابراین با یک موتور 1.5 لیتری ارتقا یافته براساس موتور پراید مواجه هستیم که یارای تولید 87 اسب بخار قدرت را دارد. در نقطه مقابل اما پژو 206 تیپ 2 با موتور مشهور TU3 با حجم نزدیک به 1.4 لیتری، تنها 75 اسب بخار قدرت را ارائه می دهد. هر دو خودرو در نسخه دستی به گیربکس پنج سرعته مجهزند و براساس تست های ما در زمینه شتاب گیری، کوییک یا همان تیبای فیس لیفت می تواند با اختلافی نه چندان زیاد، گوی سبقت را از رقیب برباید.

206 تیپ 2 یا حتی تیپ 3 با گیربکس اتوماتیک ارائه نمی شود اما کوییک به شکل تولید محدود در مدل اتوماتیک با گیربکس CVT عرضه می شود که البته عملکرد ضعیفی را نیز ارائه می دهد. هر دو خودرو به ترمزهای دیسکی چرخ های جلو و کاسه ای چرخ های عقب مجهزند و در رده خودروهایی با عملکرد ترمز متوسط و رو به ضعیف دسته بندی می شوند.

هر دو خودرو مصرف سوختی در محدوده 7.5 الی 8.5 لیتر در یکصد کیلومتر دارند که البته در قیاس با سایر خودروهای موجود در بازار اقتصادی محسوب می شود اما در چهارچوب خودروهای روز جهان، عددی بسیار بالا و غیر قابل قبول محسوب می شوند.

پیشرانه پژو 206

از نظر ایمنی متاسفانه نتایج تست تصادف هیچ کدام از این دو خودرو به شکل رسمی اعلام نشده است اما آنطور که از شواهد امر و نتایج تست تصادف سالهای قبل پژو 206 بر می آید، این خودرو احتمالا همچنان از خانواده تیبا ایمن تر است. هرچند باید تاکید کرد که کوییک اندکی نسبت به تیبا بهبود ایمنی را تجربه کرده است و طبیعتا از پراید نیز شرایط بهتری دارد، اما با توجه به شواهد موجود، نمی تواند سندی را برای برتر بودن این خودرو نسبت به پژو 206 ذکر کرد. این درحالیست که 206 به لطف عرضه در بازار بین المللی و پاس کردن تست تصادف اروپا و آمریکای لاتین، به هرحال شرایط روشن تری نسبت به تیبا و کوییک دارد.

مقایسه پژو 206 و کوییک

تجربه رانندگی

کمتر ایرانی ای ممکن است تجربه راندن یکی از خودروهای خانواده تیبا یا 206 را نداشته باشد اما اگر بخواهیم به شکل خلاصه و البته مقایسه ای، مواردی را مطرح کنیم باید به سبک بودن محور عقب هر دو خودرو و تمایل زیاد به بیش فرمانی در زمان گذر از پیج ها، فرمان سبک و گیج هر دو خودرو، صدای عجیب و آزار دنده موتور کوییک در دور بالا و کیفیت پایین تعویض دنده ها در هر دو خودرو اشاره کنیم. البته 206 در مجموع سوار دلچسب تری را با چسبندگی بیشتر ارائه می دهد و تیبا در نقطه مقابل، خودرویی چابک تر اما ضعیف تر از نظر کیفیت سواری و مقاومت پیچشی شاسی به نظر می رسد. در واقع شاید بزرگترین مشکل پژو 206 تیپ 2، توان کم پیشرانه باشد که در صورت اضافه شدن سرنشینان و روشن کردن کولر، این هاچ بک درون شهری را تبدیل به یک خودرو کند البته کولردار می کند، اما تیبا به عنوان نسخه ارتقا یافته پراید، وضعیت کمی بهتری دارد اما از نظر احساس ایمنی، کیفیت سواری و البته سر و صدای پیشرانه، قافیه را به رقیب فرانسوی الاصل خود می بازد.

نمای جانبی کوییک

قیمت و شرایط بازار

این روزها 206 تیپ 2 در بازار یکی از بیشترین اختلاف قیمت های ممکن را با نرخ رسمی و کارخانه ای دارد و در محدوده 300 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، این درحالیست که سایپا کوییک با قیمتی در حدود 230 میلیون تومان به شکل قابل توجهی از رقیب خود ارزان تر است.

نکته تفاوت دیگر بین دو خودرو به هزینه های نگهداری نسبتا کمتر کوییک مربوط می شود که توانسته همچون پراید، جای خود را به عنوان یک خودرو نسبتا با دوام اقتصادی بین خریداران باز کند. این درحالیست که 206 تیپ 2 به سبب قیمت بالاتر قطعات یدکی و سابقه تاریک در خصوص سوختن واشر سرسیلندر، خودرویی نسبتا پر خرج محسوب می شود.

در نهایت انتخاب با شماست که از بین این دو هاچ بک نه چندان جذاب، کدامیک را برای رانندگی روزمره انتخاب کنید ولی این واقعیت وجود دارد که بسیاری افراد ترجیح می دهند تا به جای خرید یک خودرو دست دوم با وضعیتی نامشخص (در اینجا پژو 206) به سراغ یک خودرو هم قیمت اما صفر کیلومتر بروند و هم اکنون کوییک در چنین شرایطی قرار گرفته است.

44 عکس

نظرات کاربران

42 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1401/5/11
کلا آپشن رو گذاشتین کنار! طرفدار 206 هستین
1401/5/11
" مقایسه گاری و ارابه " تیتر بهتری میشد
1401/5/11
تنها برتری 206 تیپ 2 صرفا در کلاس داشتن نصفه و نیمه ش تو جامعه ما هست اگرنه هیچ برتری فنی و کیفی و کمی نسبت به کوییک نداره. کوییک از نظر فضا و راحتی و موتور گیربکس و ایمنی بدنه و استهلاک و مقرون بصرفگی و غیره کاملا برتری داره.
1401/5/11
من هر دو خودرو را دارم و اغلب مطالب بالا را تایید می کنم. 206 را حدود یازده سال دارم. خودروی بی اشکالی نبوده. مهمترین مشکلاتش سوختن مه شکن، اشکال تسمه سفت کن، سوختن پمپ بنزین و خرابی اکسل عقب و سوزاندن واشر بعد از ده سال بود. اما متاسفانه کوییک 1401 هم دارم که بسییار بی کیفیت است و هنوز کم کارکرد است و مشکل خاصی ندارد اما رگلاژ نبودن درها، صدا دادن عقب خودرو، خراب شدن قفل سمت شاگرد بعد از تنها 5 هزار کیلومتر! بسیار تو ذوقم زده. حداقل 206 تا 50 هزار تا ایراد خاصی نداشت و الان 260 هزار تا راه رفته هنوزم اتاقش بی صداتر از کوییک است!! متاسفانه حجم موتور کوییک(1503) به اندازه قابل توجهی از 206(1360) بزرگتره اما به لحاظ فنی فرق خاصی ندارن. هر دو با کولر به جون کندن میفتن اما دستکم کولر 206 خنکی داره. . به هر جهت هیچکدوم ماشین خوبی نیستن اما 206 برای من ماشین بهتری بوده تا کوییک صفرم
1401/5/11
بزارید اینجوری بگم اگر قیمت هر دو، یکی بود بازم کوییک از 206 بیشتر ارزش داره ! هرچند که قیمت کوییک 210 میلیونه و 206 وبالای 300 میلیون! در ضمن هیچ اصالتی از 206 نمونده بجز شباهت ظاهری با 206 فرانسوی
نقطه ضعف کوییک هم صفحه کلاج بسیار بی کیفیتشه
1401/5/12
من 206 را انتخاب میکنم چون باکیفیت تر بیشتری دارد و کیفیت مونتاژ بهتری دارد مخصوصا کیفیت کلی خودرو های 1401 پائین است البته اگه 206 سالمی باشد
1401/5/12
خلاصه این شاخ به شاخ بعنوان کسی که جفتش رو تجربه کردم اینه که اگه یه هاچبک شهری میخواید که دنگ و فنگ بخصوصی جز آب و روغن و سرویس دوره ای براتون نداشته باشه کوئیک میشه گزینتون و اگه هاچبکی میخواید که باهاش بتونید مطمئن تر یه سفر یکروزه برید شمال و بیاید یااینکه چطور دیده شدنتون تو چشم دیگران مساله مهم تری براتون هست و حاضرید دردسرهای بخصوص سیستم برقی پرجزئیات و پراستهلاک رو بعلاوه دو نفره بودن ماشینتون علیرغم اینکه رو کارتش میزنن 4 نفره بپذیرید برید سمت 206
1401/5/14
اگه ۲۰۶مشکل بیشتره چرا پس توبازار از کوئیک گرونتره کوییک اختلاف زیادی نداره با بازار ک طرفدارش کمه حداقل تو ۸۰میلیون فرق داشته باشه ۲۰۶۱۵۰میایون فرقشه خوب تقاضاش زیاد میشه دیگه
1401/5/14
تیبا دو بهترین خودروعه حرف نداره تیبا دو خوشگل تره
1401/5/14
بهتره آرم ۲۰۶ را با کوییک مقایسه کنی نه خودروی ۲۰۶ را ، این مقایسه مانند مقایسه خاک با طلاست.
1401/5/16
شعر نگو
پژو کلا تو دنیا معروفه به سطح پایین بودن .
فعلا کوییک بهترینه مگر اینکه واردات آزاد بشه
کوییک کجا شیش و دویست کجا خخخخ
1401/5/16
درود
من چون تجربه تیبا و کوییک رو داشتم بغیر از موتور که یکی هست ولی کلا سواری و هندلینگ و حس امنیت رانندگی کوییک با تیبا اصلا قابل مقایسه نیست
و کوییک تو جاده از 206 خیلی رانندگی و هندلینگش بهتره
این مواردی بود که من خودم تجربه کردم
1401/5/16
مقایسه 2 ارابه ی قدیمی و بی کیفیت از رده خارج شده ی بنزینی که حتی یمن و سوریه و افغانستان هم مفت نمیخوان اینا رو. چه برسه به 5 برابر قیمت واقعی و با قرعه کشی و 2 سال انتظار و فقط با رنگ سفید یا مشکی ! ...... 🤢🤮
1401/5/17
من کوییک دارم.حقیقیتا قابل مقایسه هم نیست .کیفیت کوییک بسیار پاییه.صدای قار قار موتور و مصرف سوخت ۱۱لیتر در۱۰۰کیلومتر شهری اصلا اجازه نمیده که باعیچ ماشیتی مقایسه بشه.پراید از کوییک خیلی بهتره. چه برسه ۲۰۶ تیپ۲ لطفا مقایسه نکنید
1402/7/25
سلام بشین بابا
1401/5/17
کوییک آر پارس خودرو داشتم اما پسرعموم کوییک معمولی سایپا داره
ازنظر کیفیت تولیدی پارس خودرو بهتر از سایپا هست
سایپا دست گیره چندین بار شکست و عوض کرد
این زه کنار پنجره ها از جاش در اومد همه طرف
ماشین جوش زد رادیات عوض کرده
روغن ریزی داره
صندوق خوب بسته نمیشد
این مواردی که گفتم مال سایپا بود
اما من کوییکم از پارس خودرو بود از اول مشکل نداشتم بعداز۲سال ، سربالایی با کولر هم روشن میکردم مشکل نداشتم و زور داشت با ۴ سرنشین (حتی دریاچه سیاه رود لزور فیروزکوه رفتم با ۵ سرنشین بدون کولر که هوا خنک بود و همراه ما ۲۰۷ صندوق دار داشت هم اومد با ۲ سرنشین اما گیربکسش مشکل پیدا که با اینکه ماشینش صفر بود)
حتی از ۲۰۶ تیپ ۲ قویتر و جادارتر بود و متاسفانه برای شغلم فروختم
1401/5/18
۲۰۶ بهتره ازکور هم بپرسی میگه ۲۰۶ باباجمع کنید
1401/5/18
۲۰۶ و ۲۰۷ توی وبسایت های فروش خودروی آلمان و هلند با قیمت ۵۰۰ یورو پیدا میشه. اینجا رسما دارن اندازه یک تویوتا میدن دست مردم. واقعا چرا کسی اعتراضی نمیکنه حتی تبلیغم میکنید برای این آشغالا
1401/5/22
من هر دو این خودروها را داشتم کوئیک از لحاظ جا داخل کابین و قویتر بودن موتور و کم استهلاک تر بودن و قیمت پایین تر برای مصرف کننده نسبت به ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ خیلی بهتره ، ۲۰۶ تیپ دو از لحاظ زیبایی ظاهری کمی بهتره ولی در سربالایی بیرون شهر حتی از پراید هم ضعیف تره کابین هم بخصوص عقبش خیلی جاش کمه ، استهلاک قطعات موتورش هم بالا ضمن اون که قیمت قطعاتش هم گرون تره این دو خودرو ۱۶۰ تا ۱۷۰ توی بازار الان هیچکدوم ارزش خرید بیشتر ندارند ولی کوئیک بهتره
1401/6/12
نگارنده متن خیلی موارد را یادش رفت بنویسه :

1- کوییک سنسور دنده عقب داره که متاسفانه ایران خودرو این اپشن را از 206 حذف کرده

2- کوییک کولر دیجیتال داره اما 206 کولر دستی

3-کوییک اینه های برقی داره اما 206 دستی

4-تیپ اس کوییک فرمان دی کات ،دی لایت داره ،نشانگر دنده داره

5- سواری کوییک نرم تر از 206 هست بخاطر فرم کراس مانند و ارتفاع کمی بیشتر از 206

با همه اینها قبول دارم کیفیت محصولات ایران خودرو را نداره اما تفاوت این دو محصول به اندازه صد میلیون اختلاف نیست
1401/6/25
من کوییک و ۲۰۶ دارم،واقعا کوییک بهتره،حداقل متفاوت تر هست
1401/7/6
من هر دو ماشین را داشتم ۲۰۶ توی مدلهای قدیمی تا ۹۰ خوب بود ولی در مدلهای جدید آشغاله اما کوییک r هم دارم که رانندگی ش از ۲۰۶ و پراید بهتره
1401/7/16
من هر دو ماشین رو داشتم
کوییک از لحاظ رانندگی و امکانات و قدرت موتوری خیلی بهتره 206 تیپ دو هست
1401/7/16
من نمیدونم چرا نگارنده این همه بر روی اسم تیبا اصرار داره
1401/7/21
سایپا رو تولیدی های جدید طراحی دستگیره درو تغییر داده و درست شده
1401/7/28
سلام
خیلی خوبه نظرات مختلفی اینجا دیدم و خیلی جالب بود

خیلی خوبه کم کم داریم به سمتی میریم که بتونیم نظر مخالف رو تحمل کنیم !
1401/8/20
سلام ممنون بخاطر توضیحات.من میخواستم کوییک ۱۴۰۰را با پژو تیپ ۲ مدل ۹۵تعویض کنم اما با خواندن این مقاله منصرف شدم.امیدوارم تصمیم درستی گرفته باشم.
1401/9/15
معاوضه ماشین مدل بالا با مدل پایین گار اشتباهیه
1401/10/23
من کوییکr پارس خودرو دارم و خیلی راضیم،شتاب فوق العاده،ترمزش عالی،قیافشم سفید مشکی با رینگ آلمنیوم و آینه ها و شیپ جدیدش نصبت به ۲۰۶ که قدیمی و از چشم افتادست چون ۲۰ ساله داریم میبینمش،در ضمن کوییک داخلش مدرنه و همه چیزش برقی هستش و از لحاظ امکانات و جا دار بودنو راحتی صد در صد از ۲۰۶ بهتره،در ضمن خرج ها و خرابیای وحشتناک ۲۰۶ رو هم نداره،به نظر من کوییک بخرین و حالشو ببرین،هم ارزونتره و هم رفاه و آسایش بیشتری داره از ۲۰۶ که فقط اسمن فرانسوی هست و رسما محصول داخلی...
1401/10/30
سلام و دورو کوئیک صدای موتور مثل پراید صدای کابین عایق بندی ضعیف تر ۳۰ هزارتا کار کرد صدای درب و ستون داره اما ۲۰۶ ده سال پیش هم بشینی صدای درب و ستون کابین نداره ضمن اینکه ۲۰۶ با وجود قدیمی بودن طراحی هم محبوب تره هم حس خوشایند ترمیده هم کیفیت بهتر داره نسبت به کوئیک ۲۰۶ تیپ دو دوام بدنه و ادواتش خیلی بیشتراز کوئیک هست. فروش ۲۰۶ با کوئیک تو بازار هیچ فرقی نداره هردو مشتری پسند و طالب دارن اما ۲۰۶ از هرنظری ارجعیت داره نسبت به کوئیک
1401/11/14
۳ماهی که کویک گرفتم فقط اتاق رو عوض نکردم..از گیربکس و دیسک و صلحه تا هیدرولیک و کمک و انژکتور گرفته تا ....چیزی تعویض نشده تو ۳هزار تا اتاقع که اونم صدا میده
1401/12/9
درمورد لاستیکهای سپر کوئیک کسی نظری نداد، من بدون اینکه تصادف کرده باشم بالای هر چهار لاستیکم قاب دور ماشین خورد و خاکشیره و گوا در اثر باز و بسته کردن در، کیلومتر هنوز زیر ده هزاره
1401/12/24
سلام،من معمولا هیچ جا پیام نمیذارم ولی واقعا دیدم وظیفمه اینجا بنویسم.
تو سه سال گذشته،در ابتدا و همزمان یه 206اس دی صفر و یه 206 مدل 85با کارکرد 150هزار تا داشتم.اگه بخوام اول این دوتارو مقایسه کنم،با توجه به این که مسلما توقعم از 206 صفر باید بیشتر باشه،یه سری خرابی ها تو 6ماهه اول مثل کندن تسمه دینام یا خرابی واتر پمپ و سنسور اکسیژن رو ضعف میدونم.بالخره معلومه که اگه 206صفرم 10سال از عمرش بگذره نسبت به فرانسویه،نابوده ولی خوب الان که مدل بالاست بهتره.در ضمن تو فرانسوی هم تو این یه سال تقریبا همین تیمه و اینجور چیزاش خراب شده حالا با یکی دو ملیون بیشتر کمتر
خلاصه تصمیم گرفتم 206فرانسوی رو بدم و 50بالاش بذارمو یه کوییک صفر بخرم.
در ضمینه ی سواری که واقعا 206بهتره.خدا شاهده الان کوییکم فقط 350کیلومتر راه رفته تا حالا دوبار از دستم در رفته و دور خودم چرخیدم و به نظر من اصلا بالای 80کیلومتر فرمونش خیلی تیزه و ناپایدار و درصمن تو سرعت زیر 10کیلومترم یه صدای لق لق اضافی از جلو داره
باورتون نمیشه به خدا جر خوردم از بس نمایندگی رفتم و دست نزدن تازه اسکولم هم کردن که تو راننده نیستی یا از اون مشتری های نق نقو هستی
این تجربه من بود،تصمیم با شماست
یاعلی
1402/2/4
سلام من ی ۲۰۶ تیپ ۲ دارم الان ۱۳ ساله.خوبیاش و بدیاش میگم .
برادرم کوییک اتوماتیک داره.اونم میگم
ماشین که تعصب نداره اونم ایرانی و عتیقه.حرف تداره خیلی عالیه هندلینگش تو جاده فلانه.. از کوه راست میره بالا با کولر روشن با ۵ نفر توی فیروزکوه.
۲۰۶ اینی که من دارم.اولین مزیتش صدای موتورشه که از اینایی که سوار شدم خیلی کمتر داخل ماشین میاد.توی این ۱۲ سال ۲۵۰ راه رفتم.الان جلوبندیش تق تق میکنه و صفحه کلاچش اخرای عمرشه.اذیتم نکرده تو این مدت.
موتورش فقط واسه ۲ نفر خوبه با کولر بی کولر ..بشه ۳ نفر جون میکنه راه بره.سرنشین عقب انگار تو تابوته..پاهاش میره زیر چونش.
مصرف سوختش اون اوایل گرفتم خوب بود صدی۵ و ۶ ولی الان دیگه رسما اندازه ۴۰۵ مصرفشه.
موتوری و فنی هم تا حالا که اذیتم نکرده البته خیلی فشار نمیارم.
هندلینگش واقعا افتضاحه.حتی توی ۱۰۰ .۹۰ تا هم سرپیچ قشنگ حس میکنی الاناس چپ شه.زمین تا آسمون فرق داره حتی با وطنی هایی مثل ۴۰۵ و پارس..
مسافرت باهاش خسته کننده اس بشدت.صندلیهاش کوچیکن.پایین تنه ادم کرخت میشه.
کوییک اخوی ..اولا هرچی باشه ماشین نووه..کوییک ساده ب نظر من مفت نمیارزه که تیبا ۲ خوشگل تره ولی اتوماتیکش ادم حس میکنه تو یه ماشین امروزی تر از بقیه ات آشغالای وطنی نشسته..کیلس کروز کنترل.گیربکس خیلی خیلی عالی ..سیستم پایش باد چرخ ها...من که خوشم اومده..
.هندلینگش اصلا خوب نیست بدتر ۲۰۶ نباشه بهتر نیست.مصرفش بالاس حتی از ۲۰۶ بیشتر.اینقد کنده و کم شتاب خندت میگیره بار اول ..اخه به قیافه و اسمش( queiqe)میخوره تیز باشه.
اصلا اینجوری نیست کولر بگیری از دماوند بره بالا..اونم با ۲ نفر خوبه ولی بشن ۳ تا تو کفی هم جون میکنه.
میمونه قیافش.اونم سلیقه ای یکی از این خوشش میاد یکی از اون..من خودم ب چشمم ۲۰۶ خوشتیپ تره.

البته تیپ ۵ داشتم که از نظر قدرت و کشش غیر قابل مقایسه است با تیپ ۲ و کوییک و تیبا و غیره..با ۴ نفر و کولر روشن کوهستان فیروزکوه رو خیلی بهتر میره بالا تا کوییک و تیبا و تیپ ۲ ولی سایر مواردش همونه دیگه..۲۰۶ دیگه..
1402/2/14
سلام من پراید 132 مدل 91 دارم خداییش ماشین خوبیه البته اگه خراب شدن دائم دستگیره های درش رو فاکتور بگیرم. درکل ماشین بی خرجیه ولی چون پراید دوس ندارم میخوام عوضش کنم ولی واقعا موندم بین کوییک و 206 و تیبا2. از طرفی چون تقریبا برای شهری میخوام یه ماشینی میخوام که خرجش خیلی بالا نباشه و بطور دائم خراب نباشه و اعصاب و روانمو بهم نریزه ولی خب یه ماشین بهتر باشه. این مقالات مقایسه روهم هرچی میخونم بیشتر گیج میشم که چیکار کنم. اگه کسی میتونه راهنمایی کنه که چه ماشینی برای ما خانوما بهتره و از طرفی سواری خوبی به ادم میده
1402/3/8
206 بگیر هم ماشین ساکتیه صدای موتور داخل نمیاد هم باکلاسی آرم پژو داره خریدو فروشش عالیه من خودم دارم بهتون پیشنهاد میکنم
1402/3/13
من پژو‌ 206 تیپ 2 مدل 99 داشتم تازه فروختم‌ و با 75% از پولش یک کوییک اس صفر خریدم.
پنج سال پژو 206 روندم و حالا دارم رانندگی با کوییک تجربه می‌کنم.
مزایای پژو :
کم صدا
داخل شهر خوبه
برای رانندگی دو نفره خوبه
معایب :
پرخرج
کم جا
غیر خانوادگی
کوییک :
مزایا :
امکانات بیشتر
جا دار
معایب :
صدای موتور بیشتر

در کل به نظر من اگه قیمت دوتاش یکی باشه من پژو ۲۰۶ انتخاب می‌کنم چون زیاد مصرف نمی‌کنم ولی چون اختلاف قیمت شون تو‌بازار زیاده ارزش کوییک بیشتر از پژو است.
1402/4/3
چرا اینقدر اصرار داری که کوئیک رو تیبا صدا کنی؟😁
1402/4/7
کوییک ازنظرظاهر خودش آینده بهتری دارد
1402/5/10
من کوییک آر ۱۴۰۰ داشتم
ماشین خوب و خوشگلیه ولی فقط برای یکی دو سال
روغنشو به موقع عوض میکردم و سالی ۱۰ هزارتا باهاش راه رفتم ولی این اواخر صدی ۱۱-۱۲ تا میسوزوند
البته اوایلشم ۸-۹ تا میسوزوند
عوضش کردم تیپ ۲ خریدم
ایشالا اینم تیپ پنجش کنم 😅
1402/6/1
پدرم کوییک داره ماشینه خوبیه . من کوییک رو انتخاب میکنم چون آپشن های بیشتری داره !
1402/10/19
سلام به همه دوستان . هم وطنان عزیز ما هرکدام نظرات خودشون در مورد کوییک و ۲۰۶ اظهار داشتند و بنده با دقت مطالعه کردم حالا میخوام تجربه خودم رو در مورد داشتن کوییک بعد از ۸ ماه بنویسم. ماشین بعداز حدود ۲۰۰ کیلومتر هنگام حرکت لرزش زیادی داشت که بعداز مراجعه به نمایندگی دیسک وصفحه کلاچ رو تعویض کردن و خوب شد . داخل اتاق بعد از سه هزار کیلومتر مقداری صدا داره که به نظرم تو خودروهای داخلی به دلیل کیفیت پایین قطعات امر طبیعیه چون حق انتخاب دیگری نداریم تو خودروهای صفر کیلومتر با این قیمت . البته میشه صداگیری کرد که شامل مقداری هزینه هست دوم اینکه سواری کوییک به مراتب بهتر از ۲۰۶ تیپ ۲ هست هم داخل شهر و هم جاده . بنده ۲۰۶ هم داشتم کوییک فضای جادارتری داخل کابین داره . از نظر مصرف بنزین کلا کوییک های تولیدی این یکی دوسال پر مصرف هستند و به نمایندگی هم گفتم گفت تنها راه حلش ریمپ کردن ایسیو موتور هست که مقداری مصرف میادپایین تر که برای من رایگان انجام دادن ولی زیاد فرق چشمگیری به نظرم نداشته تا الان. از لحاظ ظاهری به نظرم کوییک زیباتر هستش به خاطر دستگیرهای آسان باز شو که داره و طراحی عقبش که الهام گرفته از بی ام و هستش . از لحاظ هزینه های تعمیر و نگهداری مطمئنا کوییک هزینه های پایین تری داره به نسبت ۲۰۶ های تولیدی این یکی دو سال اخیر که کیفیت سابق را ندارند. سواری جاده اش به نظرم خوبه و حس بدی در سرعتهای بالا به آدم دست نمیده . از تیبا ۲ سنگین تره . امیدوارم بدردتون خورده باشه