موضوعات داغ

رنو کپچر 2016 ، گرانترین هاچ بک کراس بازار

1 مرداد 1395

آزمایش و نوشته: آراد فلاح

عکس: بامداد صفائیان

دو خودروساز بزرگ کشورمان یعنی ایران خودرو و سایپا در زمینه واردات خودرو، کارنامه ترسناکی دارند. پژو 407، سیتروئن C5، سوزوکی کیزاشی، نیسان مورانو و حتی نیسان قشقایی، نمونه هایی از واردات مقطعی خودروهای نسبتا گران قیمت هستند که هیچ کدام سرنوشت شایسته ای در بازار کشورمان پیدا نکردند. روندی که در نهایت به خدمات دهی محدود، افت قیمت قابل توجه در بازار دست دوم و ضرر و زیان مالکین منجر شد، البته از حق نگذریم تقریبا تمامی این موارد ماحصل وضع ناگهانی تحریم های بین المللی و عقب کشیدن شریک خارجی در ادامه روند واردات و ارائه خدمات پس از فروش بوده است اما در مواردی نظیر واردات چانگان CS35 و چانگان ایدو توسط سایپا، شاهد بودیم که حتی بدون وجود تحریم نیز، ریسک خرید خودروهای وارداتی از دو خودروساز کشورمان بسیار بالاست.

به هرحال حدود یک سال است که ایران خودرو در ادامه سلسله شکست های ترسناکش در زمینه واردات خودرو، نسبت به واردات رنو کپچر و فروش چند مرحله ای آن اقدام کرده است و به تازگی نیز طرح پیش فروش مدل 2017 این هاچ بک قد بلند فرانسوی را آغاز کرده تا بلکه شاهد قطع شدن نوار ناکامی های این خودروساز در زمینه واردات باشیم، با توجه به ادامه یافتن نسبی عرضه این خودرو در بازار کشورمان، برآن شدیم تا به سراغ یکی از نمونه های 2016 این خودرو در خیابان های شهر برویم و این خودرو جذاب را در شرایط تهران به چالش بکشیم.

هاچ بک یا کراس اوور

مینی شاسی، عنوان بازاری ایست که این روزها به هاچ بک های کراس اطلاق می شود. خودروسازان جهانی حدود پنج سال است که به تلفیق کلاس های مختلف بدنه روی آورده اند و معجون های مختلفی از کراس اوور های کوپه، استیشن های اسپرت، سدان های کوپه، هاچ بک های ارتفاع یافته و حتی شاسی بلند های کروک را روانه بازار کرده اند. این نوآوری ها در عین جذابیت و ایجاد تنوع باعث سردرگم شدن مشتریان و سوء استفاده برخی خودروسازان شده است که گاها هاچ بک های ارتفاع خورده را به جای کراس اوور پیش فروش می کنند.

به هرحال در شهری مانند تهران یا کشوری مانند ایران با کیفیت آسفالت تاسف بار، اصولا رانندگی با خودروهای سدان اسپرت یا هاچ بک های داغ و اسپرت کمی ریسک آمیز به نظر می رسد، آنچنان که اکثر خودروسازان ایرانی حتی قبل از نوآوری های جهانی نسبت به افزایش ارتفاع خودروهای تولیدی خود اقدام می کردند و خودرویی مانند مزدا 3 که با ارتفاع جهانی و استاندارد، همواره با انتقاداتی در زمینه گیر کردن کف خودرو به ناهمواری ها روبرو بود.

از این جهت می توان راه یافتن هاچ بک های کراس نظیر لیفان X50 ، رنو ساندرو استپ وی، دانگ فنگ اچ 30، رنو کپچر و حتی سنگ یانگ تیوولی به خیابان ها را اتفاق مثبتی توصیف کرد، اما واقعیت این است که این خودروها علیرغم دامنه حرکتی وسیع تر خود (نسبت به هاچ بک های استاندارد) در نهایت از نظر ابعاد و اندازه مشابه یک هاچ بک کوچک یا متوسط ظاهر می شوند و در بسیاری موارد فضای کافی برای استفاده های برون شهری و مسافرتی را ارائه نمی دهند. رنو کپچر نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به طول 4.1 متری و فاصله محوری 2.6 متری واقعا خودرو بزرگی نیست و ابعادی نزدیک به پژو 206 دارد.

در واقع مشکل کوچک بودن این خودرو در بازار اروپا چندان حاد نیست اما برای بعضی از کشورها نظیر روسیه، رنو نسخه ای بزرگتر از کپچر را نیز ارائه می دهد تا بخشی از نیازهای مسافرتی مشتریان نیز مرتفع شود.

طراحی بدنه و فضای داخلی

کپچر بر روی پلت فرم مشترک با هاچ بک کلیو ساخته می شود و علاوه بر نکات فنی در زمینه های ظاهری نیز شباهت هایی به کلیو دارد، طراحی در مجموع نرم و هماهنگ انجام شده و برخلاف برخی از محصولات جدید رنو نظیر مگان و تالیسمان، خبری از چراغ های بزرگ L شکل و خطوط پیچیده و عضلانی نیست، هرچند بعید نیست در نسل های بعدی کلیو و کپچر شاهد استفاده از زبان طراحی جدید رنو برای این خودروها باشیم. به هرحال کلیو از طراحی نسبتا جذاب اما نه چندان خشنی در نمای خارجی برخوردار است و به لطف دو رنگ بودن سقف و تضاد رنگی آن با بدنه، می تواند مورد توجه بانوان واقع شود.

در نمای داخلی هم شاهد طراحی نسبتا ساده ای هستیم که با شمای کلی خودرو هماهنگ است. با این وجود سادگی صندلی ها و طراحی نه چندان جذاب مجموعه داشبورد تماما پلاستیکی مشکی رنگ و استفاده از سرعت سنج دیجیتالی (مشابه کلیو و مدل بسیار ارزان قیمت کوئید) تا حد احساس اقتصادی بودن و ارزان قیمت بودن خودرو را به سرنشین القا می کند و از این نظر هماهنگی چندانی بین شرایط کابین و برچسب قیمتی 115 میلیونی خودرو دیده نمی شود. یکی از نکات جالب و فرانسوی در فضای داخلی به روکش قابل شستشوی صندلی ها مربوط می شود که به وسیله زیپ به آسانی قابل جدا شدن هستند. در عوض داشبورد کپچر طراحی بسیار عجیب و غریبی دارد، در واقع داشبورد برخلاف تمامی خودروهای جهان به شکل کشویی باز می شود و این روش نوآورانه به معنای برخورد درب داشبورد به زانوی سرنشین کناری (شاگرد) تمام خواهد شد.

این وضعیت به حدی عجیب است که در صورت حضور شاگرد، عملا باز کردن داشبورد ممکن نیست یا با سختی زیادی انجام می شود.

مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی

رنو کپچر در واقع یک هاچ بک ارتفاع خورده برای تردد درون شهری و مصارف اقتصادی است، بنابراین نباید از این خودرو توقعات عجیب و غریب در زمینه شتاب، هندلینگ یا قدرت و قابلیت های آفرود داشته باشید. پیشرانه این مدل تنها 1.2 لیتر حجم دارد و به لطف انبوهی از تکنولوژی های جدید از جمله توربو چارجر 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن متر گشتاور را راهی گیربکس 6 سرعته دوبل کلاچ می کند، تا اینجای کار می توان مشخصات فنی و تکنولوژی های کپچر را تحسین برانگیز توصیف کرد اما واقعیت این است که 120 اسب بخار قدرت چه از یک موتور 1.6 لیتری حاصل شود و چه از موتور 1.2 لیتری توربو، به هرحال رقم چندان جالب توجهی برای یک خودرو 1200 کیلوگرمی نیست و شتاب حدود 11 ثانیه ای (رسمی) این خودرو که در شرایط ایران به حدود 12.5 ثانیه می رسد نیز شاهد این مدعاست.

از سوی دیگر با توجه به مشخصات این پیشرانه مدرن استفاده از بنزین سوپر و مکمل های سوخت الزامی به نظر می رسد. در کنار این موارد باید به ساختار فوق العاده ساده فنربندی چرخ های عقب رنو کپچر وارداتی به کشور اشاره کرد که در واقع شامل ساده ترین نوع اکسل قابل نصب بر روی این پلت فرم می شود. ترمز های کاسه ای چرخ های عقب و ساختار غیر مستقل فنربندی که شامل یک اکسل یک تکه می شود شاهد این مدعاست. رنو کپچر البته از نقطه نظر ایمنی خودرو قابل توجهی به حساب می آید و به تجهزاتی نظیر 4 کیسه هوا و سیستم های کمکی ترمز گیری و ایمنی EBA ، HSA ، ESP مجهز است.

از مهمترین تجهیزات رفاهی رنو کپچر می توان به کروز کنترل و سیستم رهیاب ماهواره ای با صفحه نمایشگر لمسی اشاره کرد اما این خودرو از تجهیزات رایجی مانند سانروف یا تنظیم برقی صندلی ها بی بهره است.

تجربه رانندگی

رنو کپچر مانند سایر خودروهای جدید رنو به کارت الکترونیکی برای ورود بدون کلید به خودرو مجهز است و از این نظر مشابه مگان به نظر می رسد اما شاید این نکته تنها وجه اشتراک کپچر با دیگر محصول 100 میلیونی رنو (فلوئنس) باشد. پشت فرمان دسترسی خوبی به ادوات داخلی خودرو وجود دارد و به سرعت می توانید به ابعاد خودرو مسلط شوید اما مانند سایر خودروهای جدید خبری از دید کامل بر زوایای انتهایی کاپوت نیست و این مسئله ممکن است برای بانوان مشکل ساز باشد. هماهنگی موتور و گیربکس قابل توجه به نظر می رسد و به خصوص ضرایب گیربکس به نحوی بلند انتخاب شده اند تا امکان استفاده حداکثری از قابلیت های موتور در دور های بالا وجود داشته باشد. به عبارت دیگر بر خلاف خودرویی مانند سنگ یانگ تیوولی ، از گیربکس ضریب کوتاه استفاده نشده و از این جهت کمتر شاهد تعویض دنده های مکرر هستیم و شتاب گیری بیشتر به لطف قدرت پیشرانه در دورهای بالا انجام می شود تا گشتاور ناشی از ضریب سنگین دنده ها، اما نکته آزار دهنده وجود تاخیر قابل توجه در لحظه آغاز حرکت است که ظاهرا از لگ توربو ناشی می شود. این تاخیر آنچنان است که تقریبا تا رسیدن دور موتور به حدود 2000 دور در دقیقه، اثر قابل توجهی از آغاز روند شتاب گیری دیده نمی شود.

یکی دیگر از نکات جالب کپچر، ورود قابل توجه صدای توربو به کابین است، در واقع برخلاف تصور مجموعه پیشرانه چندان کم و سر و صدا نیست و سرنشینان کاملا آوای نه چندان قدرتمند موتور را می شنوند که در دور های بالا برای تولید 120 اسب بخار قدرت زوزه می کشد. این مسئله فقط به نفوذ صدا به درون کابین مربوط نمی شود و بیرون از خودرو هم صدای پیشرانه و سوت توربو کپچر به وضوح قابل شنیدن است.

هندلینگ کپچر به عنوان یک خودرو شهری در سطح قابل قبولی است و سیستم ESP می تواند از کم فرمانی های شاسی جلوگیری کند اما اگر اهل رانندگی سریع ماجراجویی های خطرناک هستید باید گفت که خودرویی مانند پژو 206 می تواند پیچ ها را با سرعت بیشتری نسبت به کپچر طی کند بنابراین در این زمینه هم کپچر چندان نسبت به خودرویی که تنها یک سوم آن قیمت دارد، برتر ظاهر نمی شود. در نقطه مقابل ترمز ها قرار دارند که علیرغم کاسه ای بودن چرخ های عقب، عملکرد قابل قبول و قدرتمندی را از خود نشان می دهند و خودرو را با کیفیت خوبی متوقف می کنند ولی به دلیل ضعف فنربندی عقب، واکنش خودرو در گذر از ناهمواری ها چندان مناسب نیست و شاهد وارد شدن ضربات و کوبش ها به کابین هستیم، با این وجود عملکرد خودرو در صورت رانندگی آرام قابل قبول و رضایت بخش است و سرنشینان عقب نیز از فضای مناسب تری نسبت به امثال پژو 206 برخودارند. شاید بهترین مثال برای توصیف ابعاد داخلی رنو کپچر، خودرویی مانند تندر 90 یا رنو ساندرو باشد که هر دو در نسخه اتوماتیک با قیمتی کمتر از یک دوم رنو کپچر ارائه می شوند و با مشکل خدمات پس از فروش و افت قیمت قیمت هم مواجه نیستند.

پایان سخن

رنو کپچر از بسیاری جهات خودرو متوسطی به حساب می آید که با ظاهر جذاب و قیمت گزافی ارائه می شود. شرط موفقیت این مدل در بلند مدت می تواند مونتاژ داخل و کاهش قیمت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب باشد، بلکه سرنوشت کپچر نسبت به سایرخودروهای وارداتی توسط خودروسازان دولتی تغییر کند و ختم به خیر شود، اما با توجه به مشخص نبودن برنامه رنو برای همکاری با ایران خودرو و قطعی نشدن قرداد مابین دو شرکت (تا لحظه نگارش این مقاله) و قطعی بودن مونتاژ خودرو رقیب کپچر (پژو 2008) در خطوط تولید ایران خودرو، نمی توان چندان به سرنوشت این مدل در بازار کشورمان خوشبین بود و از این رو باید خرید و انتخاب کپچر را دارای ریسک بالایی عنوان کرد.

فارغ از این مسئله با توجه به محدودیت های ابعاد و اندازه و مشخصات فنی نسبتا ضعیف، کپچر با قیمت حدودی 115 میلیون تومان تنها در مقام یک خودرو شهری یا خودرو دوم یک خانواده جوان کاربرد دارد و اگر قرار بر انتخاب یک خودرو با کیفیت برای مصارف کاربردی تر و سفرهای برون شهری و خارج از جاده ای باشد، قطعا رنو داستر علیرغم ظاهر نه چندان جذابش، کارآمدی بیشتری را از خود نشان می دهد و رضایت عده بیشتری از مالکان را تامین می کند. بنابراین در نهایت می توان رنو کپچر را خودرو جذاب و نسبتا مناسبی دانست که قربانی شرایط عجیب و پیچیده بازار خودرو ایران شده است و برای موفقیت در این آشفته بازار کمتر از رقیب هموطن خود (پژو 2008) شانس دارد.

در انتها، ضمن تشکر ویژه از جناب آقای مهندس احسان حیدری که خودروی خود را جهت تست و بررسی در اختیار سایت خودروبانک قرار دادند، شما می توانید با لیست کامل مشخصات فنی و تجهیزات و امکانات این خودرو در صفحه رنو کپچر بیشتر آشنا شوید.

51 عکس

نظرات کاربران

120 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/1
اتومبیلی کاملا نازیبا، گران قیمت و کسل کننده که نهایت قیمت معقول برای آن چیزی بیش از 60 میلیون تومان نیست که در این صورت باز مصرف کننده برای خریدش اکراه خواهد داشت زیرا اتومبیلی بسیار نازیبا ست و طراحی ابتدایی جلو داشبورد آن کاملا بدور از سطح انتظار زائقه ی ایرانی است. البته این نظر کاملا شخصی بود. ممنونم از خودرو بانک.
1395/5/1
حالت خوبه؟؟؟؟شما با 60 میلیون برو لیفان ایکس 50 بخر که با ذایقه ات جور باشه واز خریدش هم اکراه نداشته باشی.
1399/3/29
دوست عزیز این ماشین برند رنو باید قیمتش توی ایران زیاد باشه همه ی ماشین های خارجی توی ایران گرون هستن اینم یکش بهترین هم زیبا هم کار امد هر چی که هست از ایرانی هم بهتره
وحتا از چینیها بخرید عالی
1395/5/1
با سلام.اینقدر متن خوب و کافی بود که وادارم کرد حتما کامنتی بذارم.دستتون درد نکنه واقعا دست مریزاد داره.الحق و والانصاف مطالبتون کامل و بی نقص بود.فقط نکته ای که به ذهنم میاد اینه که گاهی وقتا درباره ی خودرو های چینی یه جورایی مطالبتون حالت تبلیغاتی به خودش می گیره و بیشتر تاکید بر ویژگیهای مثبت هست.البته من درک می کنم که برای اداره ی یک سایت اونهم در حد سایت وزین خودروبانک حتما بایستی روی تیلیغات فکر کرد و ازین بابت اعتراضی ندارم ولی به هر حال باعث نوعی حس دوگانگی در خواننده های ثابت و پروپا قرصتون میشه.
ولی به هرحال بازم ممنونم مخصوصا ازین بررسی بی نقص و خالصتون.پایدار باشید.
1395/5/1
به نظر من كه ارزش خريد نداره با اين پول ميشه ماشيناي بهتري خريد
1395/5/1
ایول که اینقدر سریع تست کردین، خیلی منصفانه و خوب بود، همه ایراد هاش رو گفتین، من به هر کی میگم این ماشین بده باورش نمیشه، مخصوصا برای بازار ایران
حالا که خودروبانک اینطوری نوشته هر کی بپرسه میگم باید بخونه باورش بشه که این ماشین خوبی نیست با این قیمت
اگه مثلا 70 تومن بود اصلا عالی بود ولی نه 110
1395/5/1
دشمنی فرانسه با ما اثبات شده ست . فرانسوی نمیخرم
1396/1/22
شما اسنپ بگیر اگر خدایی نکرده ماشین فرانسوی اومد برات سریع لغوش کن.
1395/5/1
با حدود این پول سراتو ، الانترا ، مزدا ، کوراندو ، اکتیون و و و میشه خرید اخه چرا این؟ چراااا خخخخخخ
1395/5/2
النترا و مزدا ربطي ب اين ماشين ندارن
ولي النترا جلوي مزدا مثل اسباب بازي ميمونه
1395/5/1
تو رو خدا فیلم برسی این خودرو را بزارید
1395/5/1
والا ملت براشون فرقی نمیکنه . چه زشت باشه چه گرون . میخرن ... مگه وقتی ساینا معرفی شد چند نفر رفتن ثبت نام کردن ؟؟؟ هزاران نفر ثبت نام کردن ... چیه به خدا شبیه ماشین اسباب بازیه
1395/5/1
با سلام و سپاس از بررسی دقیق و موشکافانه شما دوستان خودرو بانک .

به نظرم با توجه به این رنج قیمتی ما دارای حق انتخاب بیشتری هستیم تا خرید این مدل رنو که به هیچ عنوان نظر منو جلب نکرد . نه از نظر ظاهری و از نه از نظر پیشرانه و قیمت .

همچنان به گمونم خودروی کراس جک اس 5 بی رقیب هست تو نمونه های مشابه . قیمت تقریبا" نصف این خودرو و پیشرانه قوی که حتی توسان رو هم جا میذاره (طبق بررسی وفیلم خود سایت خودرو بانک)

در پایان >> خرید کپچر : یعنی کلی ضرر و زیان در زمان فروش مجدد در بازار و نبود قطعات یدکی .
1395/5/1
سلام، ما این خودرو رو با بازی های ایرانخودرو بالاخره گرفتیم، واقعا به این قیمت نمیرزه، سواریش و گیبرکس عالی هستند، ولی کیفیت سواری و لذت رانندگی نداره، عملا ماشین خشکه و صندلی ها خیلی ناراحت کننده ست،مخصوصا برای یه سواری طولانی مدت، درکل توی این رنج قیمت خیلی چیزای دیگه میشه خرید، باید صبر کرد ببینیم توی بازار ایران جا میفته این خودرو یا نه، ممنون بابت تست و بررسیتون.
1395/5/1
كلا هاچبك با اين قيمت تو ايران شكست ميخوره.به نظر من با حدود ٨٠ تومن ميشه مزدا٣ هاچبك خريد كه با اينكه كاركردست اما حداقل وضعيتش معلومه و قطعاتش هست و افت قيمتشم كرده.اما در كل هاچبك گرون تو ايران بازار خوبي نداره
1395/5/1
از مدیریت سایت خودروبانک تقاضا دارم نظرات این دلال ژاپنی رو
ک توی تمامی صفحات سایت فقط تبلیغ مزدا 3 نیو در پیتشو که مال 1000 سال پیشه رو تایید نکنه....
دیگه یه مزدا 3 خریده باید کل ایران بفهمن مزدا 3 داره باشه دلال عزیز فهمیدیم مزدا 3 داری دست از تبلیغلت بکش همین امثال تو باعث شدین تا ی مزدا 3 ک نهایتش 30 میلیون قیمتشه بندازن به مردم بیچاره ایران 110 میلیون ....
1395/5/1
با تشکر خواهشن فیلم بررسی هایلوکس 2016 سفارش عمان رو تهیه کنید
1395/5/1
پرفروشترین در کلاس خودش در اروپا حتی بالاتر از نیسان جوک معروف. خودروی سال ۲۰۱۵فرانسه. خودروی سال۲۰۱۴کره. خودروی برگزیده سال۲۰۱۳نمایشگاه سوول. فروش ۱۰۰۰دستگاه تنها در هفت دقیقه در کره. سومین suvسال۲۰۱۴اروپا. فروش۲۵۵۰۰۰هزار دستگاه درتنها۲۲ماه در اروپا. ۹۰درصد قدرت موتور در دور۱۵۰۰در دسترس است وحذاکثر قدرت وشتاب در دور موتور۲۰۰۰به دست می اید. تکنولوژی فرمول یک در موتورش به کار رفته وگیربکس دو کلاچه داره. با ۵ستاره ایمنی. فروشش هم در ایران فوق العاده بوده ودر همون ساعات اولیه ظرفیت فروش همواره پر شده. کپچرهای ایران هم ساخت اسپانیا هستند
1395/5/1
SUV ?????????????????????
1395/5/1
سلام
فک کنم این مقاله زیادی دور از نقد منصفانه بود
چون گیفیت کپچری که یورو 5 داره و تنها در سایت اسپانیا رنو مونتاژ میشه رو در حده یه ماشینه چینی ّپایین آورد
نقاط ضعف بیشتر اشاره شده تا قوت
مثلا اصلا به مصرف سوخته یعنی صدی 4 لیتر اصلا اشاره نشده
دوما قیمت شرکت این ماشین 105 م هست نه 115

حتی اسمه 206 ایرانی رو پیش این آوردن که مثلا سر پیچ بهتره بیشتر شبیه جوک هست

دوستی که میگه این 60 م میارزه یکم منطق هم خوبه تو کشور ما قیمت لیفان ایکس 60 شصت با گیربکس دستی 60 میلیونه اونوقت کپچر ماشین یورور 5 روز اروپا 60 م!!!!!
من نمی خوام بگم 105 واسه این مناسبه ابدا ولی جایی که پراید 111 21 م آب می خوره قیمت اینم همین میشه که هست
برندهای متوسطی همچون رنو که کیفیت واقعا بالایی دارن همیشه قربانی سیاست گذاری قیمت خودرو در کشور ما میشن

مثلا به احتمال زیاد داستر قراره ایران مونتاژ بشه ولی به یقین مدل جدید و فیس لیفت داستر که جلو پنجره داشبود عوض شده و یه سری امکانات مثه دیلات رو اون اضافه شده رو مونتاژ نخواهد شد و همین مدل قبلیش با داشبورد ال نود یکیه مونتاژ میشه تا خریدار کراس اور تو رنج قیت 80-90 یا کیفیت داستر رو انتخاب کنه یا چینی های با آپشن مثه جک اس 5 هایما تیگو و اصطلاحا ایران خودرو و سایپا به این شکل بازار رو بالانس نگه می دارن
یا مثلا ساندرو اتوماتیک با 207 ایرانیزه چینی ایران خودرو

ساندرو کیفیت نسبتا خوبی داره البته با توجه به قیمتش در عینه ال نود هاچبک بودن در طرفی دیگه 207 بزک کرده با گیربکس 405 حتی آینه بغلاشام آینه پارسه ساله
در یه کلام 207 جدید پژو نیست ایران خودرو 207
اگر هم یه ماشین منطقی پیدا بشه که هم با کیفیت باشه هم طراحی خوبی داشته باشه و از نظر آپشن هم خوب باشه و غیر چینی باشه فورا نسلش رو منقرض می کنن
مثه دوو سیلو آوانته مگان تیانا
1395/5/2
رنو كيفيت دوام بالايي داره ولي كيفيت قطعات داخليش افتضاح هست
1395/5/1
با این پول میشه یه مزدا ۳ صفر یا یه لنسر کارکرده خرید کی میره اینو بخره
1395/5/1
مگه آدم دیوونه است این کوچولو رو بخره 115 میلیون از نزدیک دیدمش اصلا کراس اور نیست و یک خودرو هاچبکه
اگه واقعا یک شاسی بلند با دوام و با کیفیت می خوای در صورتی که طراحی اهمیت نداشته باشه رنو داستر 105 میلیونه تازه موتورش هم 2 لیتریه
1395/5/1
هر خودرویی نکات مثبت و منفی داره چ طراحی داخلی و چ خارجی وفنی ولی بازم با همه ایراد ها از BYD بیشتر نکات مثبت رنو همه جای دنیا استفاده می شه (از پژو شاید ب شه گفت پیشرفته تر و از سیتروئن ساده تر ) یعنی این ک استعلاک معقولی داره ی سری از دوستان می گن خودرو فرانسوی با استعلاک هستن چون پژو 405 می بینن ولی ال نود رو قیاس کنید مدل جدید کولیوس رو ببینید ی تجدید نظری روی طراحی شده
1395/5/1
جک s5 اتوماتیک (بااینکه چینی هست ولی ) بنظرم انتخاب معقول تری هستش
1395/5/1
الان این بررسیه ؟ معرفی اجمالیه چیه ؟! در حد صفحه specifications تولید کنندس ؟
نه ظرفیتی نه جا پایی اصلا هیچی از معرفی اجمالی هم کمتره در حد شایعات قبل از معرفیه ؟
نه جدی هدف چی بوده ؟!
1395/5/2
این بخشی از متنه...ستون آخر : سرنشینان عقب نیز از فضای مناسب تری نسبت به امثال پژو 206 برخودارند. شاید بهترین مثال برای توصیف ابعاد داخلی رنو کپچر، خودرویی مانند تندر 90 یا رنو ساندرو باشد
1395/5/1
واقعا جای تقدیر داره این متن زیبا و نگارش دقیق و کارشناسانه.من هم معتقدم که با اینکه داستر ، ماشین زیبایی نیست (به رغم فروش خیره کننده جهانی و مورد پسسند اروپایی ها) ولی بسیار کاربردی تر، بادوام تر و گزینه معقول تری هست. ضمنا همیشه موتور "توربو" ترس و نگرانی و استهلاک بالا در ایران رو به همراه داره. موردی که حتی در مورد موتور جان سخت و مقاومی مثل لکسس هم صادقه. چه برسه به رنو و حتی موتور حساسی مثل ب.ام.و . با احترام
1396/1/22
شما که دنبال ماشینی هستی که به رغم فروش خیره کننده و مورد پسسند اروپایی ها باشه لابود نمی دونستی که همین کپچر چند تا رکورد فروش تو اروپا زده
1395/5/1
جمع بندبهاتون به نظرم صحیح نیست. فروش اروپا بهترین سند ارزیدن این ماشین به قیمتش هست:
http://left-lane.com/european-sales-2015-small-crossover-segment/

پرفروشترین ماشین کلاس خودش در اروپا در 3 سال گذشته:
http://left-lane.com/european-car-sales-data/renault/renault-captur/
1395/5/1
اين ماشيني كه شما بررسي كردين با توجه به مدل رينگاش بايد مدل ٢٠١٥ باشه.
مدل ٢٠١٦ طرح رينگاش عوض شده و همچنين رينگا ٢ رنگ شده.
1395/5/1
بی صبرانه منتظر ورود خودروهای 2016 رنو مگان،تالیسمان و کولیوس با چهره های جدید هستم.به نظرم اگر قیمتهای منطقی داشته باشند، می تونند موفق باشند مخصوصا خودروی خوش سابقه ی مگان.
1395/5/1
http://left-lane.com/european-sales-2015-small-crossover-segment/
http://left-lane.com/european-car-sales-data/renault/renault-captur/
خودروبانک عزیز مقاله ات اصلا منصفانه نبود.این دو لینک را ببینید.کپچر یک انقلاب در کلا س خودش است
1395/5/1
بی انصافی کردید در خیلی از موارد . همه میدونن که این ماشین در سراشیبی های تند خیلی بهتر از کره ای های 177 اسبی جواب میده .
درضمن یاداوری کنم که این ماشین بیشتر قطعات مربوط به رنوی فرانسه هست . و در بدترین شرایط کیفیت ساختش بهتر از کره ای هاست.
فروش صفر این ماشین 109 میلیون است
1395/5/1
کلا با من مشکل دارین که نظر من رو نشون نمی دین چندین بار برای مطالب های مختلف نظر نوشتم نشان ندادید!!
با این قیمت رنو داستر عالیه موتور 2 لیتری داره 105 میلیون هم بیشتر نیست.
1395/5/2
رنو داستر????😁ببخشید اخه داستر 105 میلیون برای ال 90 شاسی بلند داستر 50 میلیونم ارزشش نیست
1395/5/1
سلام
بازم ي توهين و دهن كجي ديگه از خودروسازان به مردم!
١١٥ ميليون براي خودرويي كه تنها فرقش با ال٩٠يك مانيتور هست!
واقعا كسايي كه ميخرن به شعور خودشون توهين ميكنن قيمت اين ماشين١٤هزار دلار در دبي هست
التماس تفكر
1396/1/22
شما چجوری حساب کردید مدلی که میاد ایران 22 یورو قیمتشه،بعد با چه موادی اینو حساب کردی،💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶💶=💵
1395/5/1
واقعا به قصد تخریب ماشین این مطلب رو نوشتین ها. این ماشین این همه آپشن داره بعد شما فقط به این که سانروف نداره اشاره کردین؟؟ بعدشم الان این ماشین داره با قیمت 108 تومن فروش می ره بعد شما می گید 115؟
این ماشین سیستم نویگیشن با نقشه کامل ایران به همراه گوینده فارسی داره که حتی سانتافه هم که اینقدر طرفدار داره این ویژگی رو نداره. حتی تو نقشه اش دوربین های کنترل سرعت هم ثبت شده.
در ضمن این ماشینی هم که شما تست کردین رینگ های اصلی کپچر رو نداره.
1395/5/3
جالبه رفتم به بازار سر بزنم میبینم خودرو های لوکس بالای 400 میلیون هم سانروف ندارن بعضی مدلاش بعد بررسیشون که هرگز نمیگن اینو که مدل های پایه وارد ایران میشه بعضیاشون سانروف ندارن
1395/5/4
چرت نگو مگانم نوگيشن فعال داره با سخنگو
اين آپشن رو هرماشيني كه مانيتور داشته باشه ميتوني بزاري
لطغا دوستان چرت نگن
1395/5/1
خودروی بدی نیست اما با این ابعاد و توان، قیمت 115تومن اصلا توجیه نداره. دقیقا میشه گفت رقیب کپچر خودرویی است بنام پژو 2008 که ابعادش دقیقا شبیه همند و فقط در طول، پژو 3سانت بیشتره که تازه این حسن هست. قیمت مدل فول پژو سال دیگه 78 تومن خواهد بود که بنظرم قیمت خوبیه. پس اون دوستانی که کپچر میخرند شاید تحلیل بلد نیستند و پس حقشونه ضرر کنند و پاچشون بره. کپچر 80 تومن باشه موفقه.
1395/5/2
هر وقت پژو تولید شد وبا کیفیت رنو کپچر به دستت رسید ۷۸میلیون قیمت خورد تو یکیش را بخر. بعضیها ماشالا پیشگو هستند
1395/5/1
اخه این چه منطقیه. مقایسه ابعادی کردی بعد نتیجه گرفتی به جای کپچر مثلا۲۰۶بخری به صرفه تره؟!!!پس به جای هیوندای اکسنت ال نود یا سمند بخرید. اپشن هاشون هم یکیه. قطعات سمند هم ارزونتره. با این منطق خرید کیا پیکانتوی بالای۷۰میلیون چه توجیحی داره؟از قوطی کبریت هم کوچکتره. کابین اکسنت ۱۱۰میلیونی فوق العاده بی کیفیته. جنس داشبوردش کپی ال نوده. پیکانتو واکسنت مصداق بارز ماشین های پلاستکی هستند. کسی که سوار شده میدونه چی میگم. لطفا سوار کپچر هم بشید بعد کامنت بگذارید. نه همین طوری بدون علم نظر بدهید
1395/5/1
آقایون من کاری به کپچر ندارم
ولی خداییش ی چرخش بهتر از کل چینی های بازاره و نیدونی ماشین اصیلی رو سوار شدی ماشین هایی مثل جک و جیلی در برابر رنو هیچ هیچ حرفی برای گفتن ندارن..
ای کاش از همون اول هم بجای چینی ها پژو رنو وارد میکردن نه الان ک ماتو ک میزاری تو خیابون 100 گونه عجیب و کمیاب و بد ترکیب از چینی هایی رو میبنی که حتی آرم برند هم ندارن
1395/5/2
آخی طفلکی
خودتو ناراحت نکن هیوندا هه
1395/5/2
واقعا بررسی هاتون بعضا سلیقه ای و شخصی شده. گاها خودروی چینی را کامل وبی عیب ونقص توصیف میکنید. والان رنو کپچر که در بازار بین المللی فوق العاده ظاهرشده را پر عیب توصیف میکنید. تست شما با تستی که من مدتی قبل با کپچر دوستم داشتم متفاوته. اکثر نقاط ضعفی که شما بیان کردید اینگونه نبودن. بهتر بود باخودرویی هم رنج خودش مثل کیا سول مقایسه میکردید تا توانایی های کپچر را بیشتر درک کنید
1395/5/2
خودرو بانك عزيز اين نقد كاملا مقرضانه بود و بعد از خوندنش بايد به عقل تمام كسايى كه اين خودرو را در دنيا خريدن شك كرد و تنها باعث كم شدن اعتبار سايتتون ميشه
1395/5/2
قیمتش خیلی بالاست، اصلا و ابدا نمیارزه، باید دور و بر 50 یا 60 تومن می بود. هیچ بویی از یک خودروی کراس اور نبرده چون نه موتور قوی داره نه اتاق جادار. میشه با کیا پیکانتو مقایسه اش کرد که البته نصف این قیمت داره!
1395/5/2
قسم میخورم تا حالا حتی از نزدیک هم کپچر را ندیدی.
1395/5/2
اصلا نیازی به مشاهده نزدیک نیست، من هم نظرم رو بر اساس منوال خود کارخانه گفتم، از خودم که حرفی در نیاوردم!
صادق تو به من بگو یک ماشین باطول 4.1 متر با یک موتور 1.2 لیتری توربو که قرار بنزین بی کیفیت ایرانی بریزی تو باکش 116 میلیون میارزه؟
1395/5/2
بیا یکم انصاف داشته باشیم اینقد ادعا نکنیم رفته بودم نمایشگاه شیراز طوری ادما پشت پژو 2008 مینشستن پیاده نمیشدن که انگار از شاخ اقریقا اومدین ماشین ندیدین
تازهشم باهات دعوا میکردن میگفتی پیاده شو بعد اشتباه نکم میخواست ایراداشو پیدا کنه مگه اشغال نیست حوب باید ایراداشو پیدا میگرد خخخ دوستان ادعا نکنید اشغاله اگه اشغاله و قیمتش بخ غول خودرو بانک گرونه پس چرا میشینید توش پیاده نمیشید و ظرفیک هفته سر میزنم به سایت ایران خودرو و نمایندگی هاش پیش فروش مدل 2017 شو بستن میگن کلی فروش کرده به نظر من نیست قطعا منطق هم میگه رنگش و چرخ به کل هیکل این اشغال بی سرو ته چینی جک می ارزه اگه نمی ارزید چرا این سریع فروش میره الان هر بازار ماشینی هم بری به ندرت کپچر میبینی ولی جک بازم هست تو بازارهمش میگین شتاب شتاب شتاب اقا یکم فکر خرج ماشینم بکنین معلوم نیست چی در بیاد موتور این جک و مسلما بعد از ورود مدل های متنوع به بازار دیگه خداحافظی باید همه چینی ها با ایران کنن ادم باید موقع خرید اینده رو هم ببینه
نمونش وقتی ولوو xc90 اومد به بازار دیگه تقریبا خبری از فروش خودرو های لوکس دست دوم مدل 2013 تو بازار نبود رفته رفته داره بازارشون نابود میشه قیمتاشونم اومده پایین تر با وجود خدمات بد نمایندگیش ببینین چه قدر فروخت یعنی الان طوری فروخته که بازار خودرو های لوکس رو صاحب شد
1395/5/2
واقعا خيلي بي انصافي كردين در مورد اين خودرو
اولا اين خودرو مدل 2015 نه 2016 ميشه از رينگاش متوجه شد كه 1اينچ هم كوچكتره
دوما شتاب اين ماشين با رينگاي 17 اينچي حدود 9 ثانيه هست و بايد به لگ توربو هم توجه كرد كه بره يه ماشين 1.2 ليتري 120 اسب بخاري خيلي خوبه كه دليلش گيربكسشه
تو كوبش و تكان ها در عقب خودرو حرفتونو قبول دارم چون خودم يكماهي ميشه كه دارمش ولي فقط مختص عقبه و جلو كاملا نرمه و ضربات دفع ميكنه
هندلينش نسبت به ارتفاعش با وجود ESP واقعا بهتر از 206!!!
خيلي هم جادار تر و بزرگ جسه تر از 206
سواريش خوبه و نرمه
صداي موتور داخل مياد؟؟؟
واقعا كابين بي سر و صداس هيچ صدايي از بيرون و موتور و توربو نمياد واقعا بي صداست
كيفيت سيستم صوتي ميتونست بهتر باشه
ماشين اتولايت و سنسور بارون حالت eco و HSA ودي لايت و ... داره كه ذكر نكردين
نسبت به قيمتش واقعا به صرفس حالا نميخوام بگم قيمت خودروها تو ايران منصفانست
طراحي كابين يكم سادس و ميتونست بهتر و زيابتر و باكيفيت تر بشه
طراحي بدنه واقعا زيباست كه همه ي ماشين هارو در خيابان مجذوب خودش ميكنه
ايمني اين خودرو 5 ستاره هست با 4 كيسه هوا همراه با ABS EBD ESP و...
عملكرد گيربكس و هماهنگيش واقعا فوق العادس با فشار دادن پدال گاز همون لحظه بدون مكس معكوس ميكشه
ولي وقتي از حالت رانندگي اسپورت ميخواين با ارامش رانندگي كنين يكم گيربكس خنگ ميشه و چند ثانيه دور موتورو تا 5000-5500 دور نگه ميداره
ببخشيد كه طولاني شد يه بررسي جامع(نظر شخصي خودمو گفتم)
1395/5/3
با رینگ 17 اینچی شتابش می شه 9 ؟؟؟ یه دفعه رینگ 20 بندازن شتاب بشه 4 . چه ربطی داره ؟؟؟ قطر لاستیک همیشه ثابته هرچقدر رینگ بزرگتر بشه لاستیک کوچکتر میشه و هیج ربطی به شتاب نداره . سایز رینگ و لاستیک ارتباط با هندلینگ و نرمی ماشین داره نه چیزه دیگه .
1395/5/5
حالا كاري به اون چيزي كه گفتي ندارم
لاستيك كيا اسباب بازي كوچولو ها هست با لتدكروز يكيه فقط رينگ كيا كوچيكتره خخخخ
ولي من كلا منظورم از 17 اينچي مدل 2016
1395/5/2
من نمیدونم این دوستانی که میگن این ماشین خوبه، اصلا پشت ماشین نشستن یا نه؟ یا اینکه ارزش 100 میلیون رو میدونن؟
شما داری 110 میلیون میدی بابت یک خودرو که نه بازار دست دوم خوبی داره، نه فضای خوبی داره، نه خدمات درستی داره، نه موتورش قوی هست نه امکانات کاملی داره نه ... اون هم رنو، لااقل تویوتا بود یا هوندا یک چیزی

در ضمن ما داریم تو ایران صحبت می کنیم، بله اگر اروپا بودیم این ماشین عالی بود، ولی اینجا با 100 میلیون میشه راحت یک مزدا 3 خرید،
بنده رفیقم این ماشین رو داشته و تست کردمش که میگم، خود رفیقم بعد تحویلش سریع فروخت
1395/5/2
من قدم 188 و وزنم 95 کیلویه
نشستم جلو و پشتش خیلی صندلی های راحن تر از تیولی و جک داشت بازار دست دوم و خدماتش هم خیلی فوق العادست سر زده بودم به نماینگیش
شما یک بازار خودرو نشون بده توش رنو کپچر مونده باشه همه رو فروختن الانم پیش فروشش بسته شده
1395/5/2
واقعا با این قیمت ارزش خرید نداره ، مشکل هم سر 10-15 میلیون نیست که بگیم با داخلی سازی و این حرفا بخواد قیمتش متعادل بشه ، این ماشین خیلی بی ارزه 50-60 تومنه ، آخه چرا باید انقدر پول داد پای ماشینی که هم بخاطر توربو اصطحلاک بالایی خواهد داشت و حتی فضای بار کافی هم نداره !! حتی سانروف هم نداره . با این پول میشه داستر صفر ، مزدا 3 یا الانترا ، سراتو ، لنسر کارکرده خرید که خیلی هم مدلشون پایین نباشه راه نرفته باشن
1395/5/3
این ماشین از همه لحاظ از تیوولی سر هست و وقتی اون ۱۰۰ تومن میدن این قطعا بیشتر میزره
طراحی این ماشین توسط تیم فرمول یک بوده و تمام بررسی ها عالی بش دادن
موتورش درسته ۱.۲ هست ولی به دلیل وزن کم توربو و دنده تو کورس همرو میگیره و درسته شتابش ۹ ۱۰ هست ولی شتاب اولیش کمه(در موقع حرکت اولیه حدود ۶۰ اسب بخار قدرت داره) که نه تو کورس مهمه نه تو واقعیت شما میخوای سبقت بگیری شتاب ثانویه مهمه و این ماشین از زمین میکنه حتی با ماشین های خیلی بالاتر اگه شما کورسی بزاری که از سرعت ۰ شروع نشه میبره
ولی ولی مشکلش اینه که الان پژو ۲۰۰۸ ۷۹ میلیون مدل اتومات با آپشن های پایین تر احتمالا داره میاد و با توجه به تولید داخلی شدن شما قراره قطعات جانبی زیاد داشته باشی و احتمالا میتونی مثلا ۱۰ میلیونم بزاری فول آپشن کنیش اونم چیزاری فابریک درسته تو تمام بررسی هایی که دیدم میگن این ماشین بهتره ولی ۲۰ تومن بیشتر نمیرزه سر یکم فضای صندوق بیشتر و نرمی بیشتر
اگه این ماشین تا حدودی تولید داخل بشه ( که سخته چون در مواردی تگنولوژی بسیار بالایی داره و الان تمامیش در ۱ کارخونه تولید میشه) و به حدود ۸۳ با آپشن شبیه به ۲۰۰۸ برسه هیچ ماشینی نمیتونه باش رقابت کنه
1395/5/2
ماشين كوچيكيه، بيرونش از نماي جلو خوبه و زيباست ولي عقب خيلي جالب نيست
ولي طراحي داخلش و رنگ پلاستيكاش اصلا ب دل نميشيته
مهمترين نكته + اين ماشين اينه كه قدرت موتورش خوبه و كم مصرف (البته شتاب خوبي نداره با وجود وزن پايين، دنبال رانندكي لذت بخش نباشيد)

ولي بديش ابعاد كوچيك و جاي پاي كم و شكل صندلي ها و طراحي داخلش هست و حس رانندگيش فرقي با ال ٩٠ نداره (از نظر تفاوت كراس اوري و سداني)
شايد با قيمت ٨٠ موفق بود
1395/5/2
با چه رویی ابعاد خارجی و بخصوص داخلی این ماشینا رو با تیوولی یکی میکنید
1395/5/2
واقعا بررسیهاتون سلیقه ای شده اخه این قدر این خودرو بده چرا پر فروش ترین کراس اور تو اروپا شده با وجود این که بیش از ده تا رقیب داره؟ خیلی بررسیتون یک طرفه بود من که نشستم پشتش از همه چینی ها راحت تر بود و از تیولی هم کمی بهتر بود حتی تو امکانات و واقعا می ارزه پولی که براش میدی چون من متوجه شدم بالاترین امکانات رو تو رنج قیمتی خودش داره و این مدل 2015 هست نه 16 قیمتشم الان 105 تا 109 هستش
1395/5/2
سلام میشه لطفا یک ون خوب خانوادگی به من معرفی کنید
که هم امکانات داشته باشه هم جادار باشه
1395/5/7
سلام
هوندا اودیسه که به تازگی وارد بازار ایران شده و جز بهترین مینی ون های دنیا هست!!
امکانات خیلی جالبی هم داره، مثلا توی ردیف سوم صندلی هاش جاروبرقی داره برای تمیز کردن بعد از یه سفر خانوادگی، همه 3 ردیف صندلی هاش خلبانی و ریل دار هستن و برای همه صندلی ها کولر و بخاری دریچه و گرمکن داره، و خیلی امکانات دیگه!
قیمت هم حدود 215 میلیون!
توی قیمت های پایینتر میشه کیا کارنیوال رو ذکر کرد ولی کلا توی کشور ما اصلا خودروهای کاربردی زیاد وارد نشده و بیشتر ماشین هایی هست که مشتری براشون زیاده!
1395/5/8
با عرض معذرت
خودرویی که معرفی کردم (هوندا اودیسه) با وضع تعرفه های گمرکی توی ایران قیمتش حدود 290 میلیون تومان میشه که خب اصلا نجومی به حساب میاد!!
ولی شما می تونید روی کیا کارنیوال و یا کیا کارنز فکر کنید.
البته همونطور که ذکر کردم سعی کنید از فکر ون بیرون بیاید چون توی ایران اصلا مدل های خوبی وارد نمیشه!
1395/5/2
من نمیدونم رو چ حسابی قیمت گذاری میکنن فکر میکنن مردم تو پول شنا میکنن؟!!
مردم دارن به زور پول در میارن
1395/5/2
بابا چه خبره 115 میلیون خوب 20 تا میزارین روش اسپورتیج2015 میگیری از این خیلی سره.
1395/5/2
والا این ماشین از لحاظ طراحی خارجی به خصوص نمای جلو فوق العاده است و واقعا زیباست. از لحاظ رنگ بندی هم که عالیه. از نظر مصرف سوخت هم که حرفی برای گفتن داره. ویک سر و گردن نسبت به خودروهای چینی مثل جک اس 5 ارزش خرید و فکر کردنو داره.
1395/5/2
به نظر من متن ب هیچ عنوان مغرضانه نبود و فقط سعی شده بود با ماشینهایی که اکثر مردم سوار شدن مقایسه بشه تا قابل درک تر باشه . قبول کنید قیمتش بالاست .
خودرو بانک جان کارت درسته .
1395/5/2
من سه ماهه که این ماشین رو دارم و کاملا ازش راضیم به نظرم در این رنج قیمت یکی از بهترین انتخابها میتونه باشه. خیلی از چیزهایی که در این بررسی نوشته شده کاملا نادرست هست مطالبی مثل زوزه ماشین و یا ورود صدا به داخل کابین و این چیزهارو من که نتونستم حس کنم. همچنین مقایسه این ماشین با ۲۰۶ بیشتر به مزاح شبیه هست.
1395/5/2
یک زمان من حسرت این ماشین رو داشتم و خیلی بهش علاقمند بودم. تازگی برای اولین بار توی خیابان دیدمش. واقعاً حس یک کراس آور نداره و بیشتر حالت هاچبک قدبلند داره و مناسب استفاده خانوادگی نیست. امروز که این مقاله رو خوندم کلاً اون تصورات خیلی مثبتی که نسبت بهش داشتم با جاش فروریخت. منطقی هم فکر کنیم اگه کسی بخواد این قیمت ماشین بخره انتخاب مزدا3 منطقیتر از کپچر هست. این خودرو مناسب بود به شرطی که 80 میلیون یا دیگه نهایت 90 میلیون قیمتگذاری میشد و نه بالای صد میلیون.
1395/5/3
تازه تو خودروهای کارکرده میشه گزینه های تمیز و عالی خرید با این قیمت، از انواع سدان مثل سوناتا و کرولا و کمری بگیر تا نیسان مورانو و میتوسبیشی asx
1395/5/2
من نمیگم تحلیل وبررسی شما غلط است.درضمن من این ماشین را چون یکی از بستگان نزدیکمان چند ماهی است تحویل گرفته تست کرده وبه عنوان سرنشین مسافتی را در شهر با این خودرو گذراندم.به نظر من تعریف انچنانی نداره مخصوصا کیفیت متریالش ولی خودروی بدی هم نبود وبرای کشی که عاشق شاسی بلنده و محدودیت مالی داره گزینه خوبی اسک حداقل نسبک به خودرو های چینی.
ولی برای من جالبه که شما چگونه اغراق امیز از خودرو های چینی طرفداری می کنید.ودیگه این که شما در بررسی تویوتا کرولا که فیلمش هم موجود هست فرمودید سواری نرمی داره درصورتی که این خودرو بسیار خشک واکثر صاحبان ان نسبت به این مساله اعتراض دارند.وحتی نمایندگی هم میگه این خودرو نسبت به نسل قبل سواری خشکتری داره.ونسبت به تجهیزات غیر فابریک مدل gli مثلا بلوتوثش هیچ انتقادی نمی کنید.
و هر روز از تبلیغ نمایندگی ایرتویا را در سایت می بینم.نمایندگی که بدون اغراق اصلا توجه به حقوق مشتریان نداره.وقیمت گذاری هاش وقعا مسخرس من نمی دونم چطور روفور را ۲۴۳ میلیون گذاشته.همه نمایندگی ها قیمت خودرو های سال گذشته را که یک مدل ازشون افتاده کاهش میدن و مدل جدید را با اندکی افزایش روانه بازار کرده مثلا د مورد سوناتا این قضیه صدق می کنه.ولی ایرتویا قیمت مدل گذشته را افزایش میده و قیمت های مدل های جدید را روهر مدل حداقل ۱۵ میلیون بالا می بره در صورتی که قیمت هار جهانی ثابت و تعرفه هم ثابت مانده ولی روفور ۳۰ میلیون گران شد. تازه تحویلش ۹۰ روزه است.در صورتی که سانتافه باقیمت جهانی بالاتر از رفور ۲۰ میلیون ارزان تره!!!!!
یک بار هم از ایرتویا انتقاد کنید.
از مسئول فروش هم که سوال می کنی چرا رفور قیمتش این جوریه میگه این سیاست شرکته شاید من بخوام خودرویی را ۱۰۰میلیون وارد کنم بفروشم یک میلیارد.شما می تونی نخری!!!!
البته میدونم نظرم را منتشر نمی کنید.
1395/5/3
سلام ، دوستانی که عنوان میکنند رقم 100 میلیون برای این ماشین زیاده اتفاقا" درست میگن اما دوستان عزیز اینجا ایران است وتقدیر ما این است که هر خودرویی را حداقل با دو برابر قیمت واقعی بخریم چون از پول خرید ما دارایی ، بهزیستی و هلال احمر و شهرداری ونهادهای دیگرباید سهم ببرند و طبیعی است که قیمت خودرو به ناحق رقمی نجومی میشود. من قبل از اینکه این ماشین را بخرم خیلی تحقیق کردم حتی با کسانی که این ماشین را داشتند و حسب اتفاق انها را در خیابان میدیدم گفتگو میکردم و از معایب و محاسن آن میپرسیدم و هر آنچه که شنیدم تعریف و تمجید از کپچر بود . حتی برای اینکه ببینم مراجعه این ماشین برای تعمیرات چقدر است به تعمیرگاه اصلی ( شماره 1) سعادت آباد مراجعه کردم و با مسئول آنجا هم صحبت کردم و در کمال تعجب حتی یک دستگاه کپچر هم در آن تعمیرگاه ندیدم . مضافا" اینکه با کسانی که در سایت های فروش خودرو ، کپچر ، خصوصا" کارکرده آن را برای فروش گذاشته بودند صحبت کردم که باز هم جمع بندی نظرات مثبت بود . در همان سایت ها تعداد کسانی که کپچر کارکرده برای فروش گذاشته بودند بسیار کم و گاهی اوقات اصلا" نبود . درست است که تعداد کپچرهای تحویلی ایران خودرو کم بوده ولی باز هم برای همان تعداد کم هم ، تعداددست دوم هایی که برای فروش گذاشته بودند بسیار کم و گاها" دست دومی برای فروش نبود . در هر حال اگر کپچر ماشین خوبی نبود قطعا" فروشنده کارکرده آن هم باید بیشتر بود . ولی گذشته از نظر سنجی هایی که داشتم آنچیزی که نهایتا" باعث خرید این ماشین شد این بود که واقعا" و حقیقتا" و وجدانا" در شرایط فعلی خودرو در ایران ، با وجهی که بابت خرید کپچر پرداخت کردم ( 103 میلیون حواله خریدم ) هیچ گزینه دیگری به جز چینی ها شاسی بلند و suv دست دوم های کیا و هیوندایی مانند اسپورتیج و توسان و سواری هایی مانند اپتیما که اغلب ساخت 2010 یا نهایتا" 2011 بودند پیدا نکردم که مدت گارانتی آنها هم به اتمام رسیده بود و به عقیده عده ای تازه به خرج افتاده بودند . بهتر از من میدانید توسان 2016 قیمت 160 تا 170 میلیون ، اسپورتیج 160 تا 170 میلیون قیمت دارند . یعنی تمام برندهای معتبر با تقریبا" همین میزان امکانات ( و داشتن آپشن هایی مانند سانروف و صندلی چرم و چند مورد دیگر ) قیمتی لااقل 20 تا 30 درصد بالاتر دارند . دوستانی که اعتراض میکنند و حتی آقای محترمی که این مقاله را نوشته چگونه با یک بار سوار شدن به این ماشین و تست آن به چنین تجربیات بالایی دست یافته اند ؟ و حتی نهایت بدبینی را هم نسبت به آینده قطعات و تعمیرات ماشین دارند ؟ اگر ایران خودرو با پژو قرارداد میبندد چرا سایپا با رنو نبندد ؟ پژو و رنو هر دو برند فرانسوی و خواهان فروش محصولات خود در ایران هستند .
1395/5/3
پول علوفه خرس مگه ؟!
با 110-115 میشه اپتیما و مزدا و تو شاسی ها سانتافه و مورانو و ویتارا (تقریبا صفر) خرید !!!
رو چه حساب این همه پول بالای یه ماشین بدیم که نه شتاب داره ، نه هندلینگه خاصی داره نه کلا هیچ چیز خاصی داره ؟! فقط قیافه اش جدیده !!!

1395/5/18
داداش مگه تیگو 5 چه چیز خاصی داره که 95 تومن قیمت داره.کپچر حداقل برندو کیفیت داره
1395/6/19
اینایی که نام بردی رو 115 تومن تقریبا صفر برام پیدا کن 20 ملیون کمیسیون بدم بهت
1395/5/4
متاسفانه همیشه ایران‌خودرو از شرکت های گران فروش هست که هر ماشینی رو که وارد کرد با قیمت گران ارائه کرده که باعث عدم استقبال مردم شده است. این دفعه هم نوبت رنو کاپچر هست. یه ماشین متوسط شهری با کیفیت و کارایی معمول که بیشتر از 80 تومان نمیارزه. آورده با 118 میلیون میخواد بفروشه به مردم با گارانتی و خدمات نا معلوم. متاسفم
1395/5/4
این ماشین توی اروپا هم قیمت با کرولاست و پرفروش ترین کراس اور اروپا در سال 2016. اگه سواد دارید برید بررسی های تخصصی سایت های انگلیسی زبان رو چک کنید. نوشته شما با توجه به بازار خودروی ایران کاملا مغرضانه است.
1395/5/4
بهت چي ميدن قيمت اين خودرو كه نهايتا ٧٠ميليون بايد باشه ١١٥ ميليون حساب كنن،عقل نداري ها
1395/6/3
سلام همه که سواد شما رو ندارن عزیز اطلاعات فوران بفرمایید تا همه استفاده ببرن :)
1395/5/4
سلام
لطفا لیفان ایکس 60 رو هم بررسی کنید .
با تشکر از سایت خوبتون
1395/5/4
واقعا ارزش خرید نداره-خودروهای فرانسوی خیلی وقته که درایران طرفدار نداره وبا پول این ماشین میشه سراتو یا النترا 2015 خرید که که بهترین مشتری را دارد درایران وبهترین خدمات پس از فروش رو به مشتری میدن.این خودرو باحجم 1500 سی سی واقعا ضعیفه وباید زیر 80 میلیون باشد.بااین پول بهترین گزنیه سراتو 2015 میباشد با بیشترین امکانات وهزینه های کمتر
1395/5/5
داداش 1500 سی سی !؟ منظورت 1.2 توربوئه شاید!
قیمتش گرونه ولی در خوب بودن این ماشین شکی نیست الکی تو اروپا جز پر فروشترینها نبوده
1395/5/5
البته این از عجایب بازار ایرانه که ملت ظاهر بین ماشین های اسباب بازی کره ای را به نمونه های اروپایی وزاپنی ترجیح میدن.وصدالبته این دلیل برتری کره ایها نیست.ضمنا موتور این ماشین 1200 سی سی است.کاش ضمن نظر دادن حداقل اطلاعاتی هم راحع به خودرو داشتیم ونظر میدادیم
1395/5/8
آقا سعید چنان میگی با چه رویی ابعاد تیوولی را با کپچر مقایسه میکنید که انگار پیکان رو با بنز مقایسه کردند . متاسفم و متاسفم برای خورم و بعضی از مردم کشورم که نهایت آمال و آرزوهامون به جای برندهای معتبر دنیا مثل بنز وبی ام و شده خودروی کره ای - هندی تیوولی !!
1396/2/4
علی جان شمایی که خودتو برای کپچر داری نابود می کنی تو بخش نظرات که دیگه نباید برای بقیه ی مردم متاسف باشی عزیزم. ماشین سازی فرانسه در نهایت در حد همون کره هست الکی به بزرگای اروپا نچسبونش لطفا.
1395/5/8
چند نکته در مورد این مقاله و کامنت ها:
1. یه جوری ملت میگن این ماشین به قیمتش نمیارزه انگار همه ماشین های دیگه میارزه!
2. کپچر تو کشورهای دیگه هم قیمت تویوتا کرولاست که تو اینجا ارزون تر هم هست
3. تنها رقیب این ماشین به نظر من همون تیوولیه که به نظر من کپچر خیلی خوشگل تره تازه اروپاییه و باکلاس تره
4. تو مغرضانه بودن این مقاله شکی نیست. بله ممکنه چین هم ماشین خوب بزنه و تو مقاله های دیگه از ماشین چینی تعریف بشه و درست باشه ولی در کل وقتی میتسوبیشی تخریب میشه؛ رنو ماشیناش به درد نخوره و ... اونوقت ماشین های چینی کیفیتش "نمیگم به خوبی ماشین های ژاپنیه ولی خیلی خوبه" (اشاره به ویدئو لیفان 820) مشخصه که غرض با منفعتی هست.
1395/5/15
سلام
لطفا تست و برسی رنو کولیوس رو هم بزارید.
1395/5/17
آقا من موندم، مزدا3 هاچ بک چی از این کمتر داره، با اینکه نسل قبلی مزدا به حساب میاد اما؛ خوشگل تره، امکانات بیشتری داره، از نطر فنی هم خیلی از این سرتره ، قیمت کمتری داره و ازهمه مهمتر؛ در کنار اینکه جوون پسندتره میشه ازش ب عنوان خودرو خانواده هم استفاده کرد، ولی این خیلی کوچیکه إإ
با وجود اینکه رنو شرکت سابقه دار و معتبری به حساب میاد، اما مزدا همیشه جزو پرفروش های بازار جهانی بوده و حداقل توی ایران محبوبیت و اعتبار خیلی بیشتری نسبت به رنو داره.
من فقط با این اوصاف یه سوال دارم؛ ماشین های رنو در ایران با این سیاست های غلط قیمت گذاری از نظر فروش یکی پس از دیگری با مغز دارن می خورن زمین، نگین خودرو چه طور تا به امروز ورشکست نشده ؟؟ دقیقا کی می خواد از این همه نا کامی درس بگیره ؟؟
اونم در حالی که اگر ماشینای رنو درست قیمت گذاری بشن مث مگان و L90 می تونن حتی بیشتر از پراید بفروشن.
به نطرم اگر نگین خودرو ماشیناشو با سود کمتر توی رده 40-120م عرضه کنه ، هم شاهد حضور این همه چینی مسخره توی شهر نیستیم و هم اونقدری فروش پیدا می کنه که براشون کاملا راضی کننده باشه .
امیدوارم اونایی که این ماشینو به جای مزدا یا تویوتا یاریس می خرن بعدا توی بازار با افت قیمت های عجیب و غریب روبرو نشن و اقوامشون با این قیمت به انتخاب ایشان نخندن إإإ.
1395/5/24
رنو خودروي بازارهاي مافيايي و رانتي است
به استثناي بازار اروپا كه اون هم به واسطه قوانين خاص اتحاديه اروپا نوعي بازار رانتي محسوب ميشه در بازارهاي آزاد و رقابتي كشورهاي توسعه يافته هيج اثري از رنو نخواهيد ديد
1395/5/24
لاشخور ترين خودروسازان جهان همين فرانسوي ها هستن چون محصولاتشون در بازار جهاني جايگاهي نداره هميشه صف اول كشورهايي مثل ايران با اقتصاد مافيايي هستند
بقيه خودروسازان معروف خطوط قرمزي براي جلوگيري از سوء استفاده طرف مقابل از نام و نشان تجاري آنها جهت سركيسه كردن مشتريها دارند ولي فرانسويها زياد تو اين فازها نيست
1395/5/27
برادر من این رو ایران خودرو میفروشه نه نگین خودرو......اتفاقا با تغییر مدیریت نگین خودرو این شرکت با سرعت داره جا باز میکنه...فروشش 2/5 برابر شده
1395/5/27
ای ماشینو ایران خودرو قیمت گذاشته نه نکین خودرو.........با تغییر مدیریت نگین خودرو فروشش 2/5 برابر شده
1395/5/27
اقا قیمت گذاری این یکی رو ایران خودرو کرده نه نگین خودرو....اتفاقا از پارسال و با تغییر مدیریت نگین خودرو رنو داره جاش رو باز میکنه یعنی دو برابر و نیم شده فروشش
1395/5/29
سلام دوست عزیز با نام " ب ف "...
لطفا کامنت بنده رو کامل بخونید تا برای شما دوست عزیز و سایر عزیزان سوء تفاهمی پیش نیاد...
اگر دقت کنید از خط 4 به بعد روی صحبت من با همه محصولات رنو که بخش اعظمشان توسط نگین خودرو به ایران می آیند، است...
بنده هرگز عرض نکردم که این خودرو توسط نگین خودرو به ایران می آید...بنده فقط در خصوص قیمت گذاری اشتباه محصولات رنو از جانب نگین خودرو اظهار نظر کردم...پس لطفا دقت کنید.
در ضمن شما چرا یک نظر رو 3 بار مطرح کردید ؟؟؟؟؟ !
در هر صورت از پاسخ شما متشکرم و برای شما و همگان آرزوی توفیق دارم.
1395/5/25
من از این ماشین خیلی خوشم میاد اما بااین چیز هایی که نوشتید ادم از این ماشین وحشت می کنه.
1395/5/26
کیفیت،دوام و کم استهلاکی ژاپن+ایمنی سوئد+ارزانی چین+آپشن کره ایها+لذت رانندگی و هندلینگ اروپایی= رنو
این یک شعار نیست،بلکه واقعیت تجربه استفاده 30ساله اینجانب از انواع خودروها با برندهای گوناگون میباشد.
1395/5/26
عجب حرفی!!!!
ناراحت نشیا ولی اینبار گند زدی استاااااااد !
1395/5/26
جالبه که شما ماشین چینی رو تست میکیند هیچ ایرادی نمیگیرید،اونوقت ماشینی که دومین پرفروش اروپا هستش کلی ایراد میگیرید
پیش خودم میگم نکنه خدایی نکرده با کمپانی های ئارد کننده ساخت و پاختی شده !!!!!!!!
که یک خوردو رو بالا ببرید و یکی رو نابود کنید!!
در هر صورت من فکر نمیکنم اروپاییی ها این ماشین رو بدون تحقیق خریده باشن
1395/7/2
نویسنده کاملا یکجانبه و بد انصافانه نوشته
1395/5/29
من در فرانسه دانشجو هستم اين ماشينم به يكي از دوستام در ايران پيشنهاد دادم خريداري كنه...خيليم راضيه...البته اينو در نظر داشته باشيد كه از هر ماشيني به اندازه خودش و مبلغي كه پرداخت ميشود بايد انتظار داشت...اين ماشين در اروپا خيلي محبوب و پر طرفداره بخصوص بين جوانها
1395/5/29
عزیزم اروپا چه ربطی به ما داره ؟ این ماشین با این قیمت توی ایران یه آشغال به حساب میاد
1395/5/30
چي ميگي؟ معيارهاي انتخاب ماشين در ايران و فرانسه زمين تا آسمون متفاوته اروپا بايد يه ماشين اقتصادي كم مصرف داشته باشي آسته بري آسته بياي كه گربه شاخت نزنه چون قيمت سوخت سه برابر ايران و همه جا پر از دوربين كنترل سرعته ولي ايران با اين پول ميشه ماشينهاي قوي تر و سريعتري خريد و از آزادي نسبي گازوندن در جاده و خيابان لذت برد
1397/4/19
قشنگ معلومه که شما داری الکی برای کپچر تبلیغات میکنی من حتی شک دارم که شما در فرانسه دانشجو هستید
1395/6/6
دوستان خیلی خوبه درک کنیم که سلایق متفاوته!به جای توهین و مسخره کردن دریک کنیم که هر کسی سلیقه ای داره!دقیقا مثل طبع هر کسی برای غذا!یکی ممکنه کوبیده دوست داشته باشه یکی بدش بیاد.اونی که بدش میاد نباید به اونی که کوبیده میخوره بگه اشغال خور(یک مثال بود فقط)
این ماشین از سلیقه من از فوق العاده هم اون ور تره و واقعا بی نظیره.اره میشه با 115 میلیون تومن جنسیس کوپه خرید 6 سیلندر 3800 فقط باش تخت کرد و هیچ ماشینیم بهت نرسه.ولی چپو راست میزارتت تو نمایندگی اسان موتورز استهلاکش بیچاره میکنه و باید مصرف سوخت صدی 17 18 داشته باشی.
یا میتونی یه bmw سری 5 یا 3 مدل 2005-2009 بخری بری دور دور فقط پلنگ شکار کنی اما یدونه ارور رو غن سوزی داد رفتی پرشیا موتور 6 میلیون تومن ازت گرفت یا یه سرویس گیربکس 7 میلیون پیادت کرد حالت جا میاد.
وقتی که میشینی تو رنو کپچر استارت میزنی دست به فرمون میشی میفهمی فرمون برقیش فوق العادس.لذت رانندگی بهت میده.شاسی محکم ماشین و تعلیق عالیش اصلا نه میکوبه تو فرمون نه جلوبندیش صدا میده.وقتی که میندازی جاده مشهد کروز رو 110 میبندی مصرف صدی 4.3 میده با یه سواری فوق العاده میفهمی که چه ماشین خوبیه.وقتی استهلاکش کمهووقتی که خدای ناکرده تصادف کنی سوار یکی از ایمن ترین خودرو های اروپا هستی....
این ماشین بی نظیره بی نظیر...
اما سلیقه های دگه شاید تیوولی رو ترجیح بدن.شاید اکسنت رو ترجیح بدن.شاید سوناتا کار کرده بخوان و.....اونا هم مبارکشون باشه.مهم اینه ادم لذت ببره و از پولی که به زحمت در اورده و حالا دل ادم خوشه که ماشین خریده حالا کره ای المانی ایرانی و... لذت ببره.
نیایم بگیم این اشغاله واون اشغاله.هر کسی سلیقه ای داره
1395/7/4
دوستی که فرموده بودند کپچر بهترین کراس اور اروپا در سال 2016 بوده لطفا ذکر کنید که در رنج قیمت زیر 20 هزار دلار
1395/7/12
من با این پول یه هیوندای آزرای مدل 2009 یا 2010 میخرم.یه چرخش به کل این ماشین می ارزه
1396/12/4
تو غلط میکنی خخخخخخ
1395/7/22
اولا اين ماشين پنج ستاره ncap داره،بعدشم از هزارو دويست سيسي داره صدو بيست اسب ميگيره كه سراتو از دو هزار سيسي صدو پنجاه اسب ميگيره،اين ماشين يورو پنج،دكمه مصرف بهينه داره.كيلس داره،كول باكس داره،روكش قابل شستشو و صندلي هاي عقب متحرك است،ازرا ٣٨٠٠ با اون ميزان اسب اين ١٢٠٠سيسي با ١٢٠اسب.يا تاليسمان١٦٠٠با ١٩٠اسب.اگه پولتون نميرسه ايراد نزاريد.
1395/7/24
درسته که نباید یه کراس اوور رو با سدان مقایسه کرد ولی من سه ماهه که یه لیفان 820 به قیمت 84 میلیون خریدم و خداوکیلی وقتی داشتم متن بررسی رو میخوندم و عکس ها رو نگاه میکردم و با ماشین خودم مقایسه میکردم سردرد گرفتم. به هیچ وجه و از هیچ جنبه ای نمیشه این ماشین رو با جک اس 5 یا لیفان 820 مقایسه کرد و کیفیت چینی ها حداقل دوبرابر این ماشینه. از قیمتش هم بگذریم که 20 میلیون گرون تره !
1395/8/29
درود بر دوستان...اقا حسین برادر من ماشین چینی خریدی خب مبارکت باشه ولی دیگه اینقدر بزرگ نمایی در مورد خرید خودتون نکنین....
1396/1/16
با یه سری جماعت اصلا نباید بحث کرد من جمله کسانی که ماشین چینی خریدن یا به عبارتی رفته پاچه شون برای اینکه خودشون رو از تک و تاز نندازن اعتماد به نفس در حد لالیگا چینی رو با آلمانی و فرانسوی و ژاپنی مقایسه می کنن.::)این خودرو های چینی رو تو آمریکا و ژاپن واروپا که سهله راه نمی دن برو در عقل خود شک کن که ایران شده بزرگترین بازار صادراتی خودروی چینی جهان حتی کشور های جهان سوم هم نمی خرن لازم نیست شما به ما بگین چی خوبه چی بد.
1395/8/12
این چیه اخه 115 میلیون ...واقعا نمیارزه.. صد در صد تیوولی از همه لحاظ ازین بهتره هم از امکانات رفاهی هم از طراحی هم از فنی و ایمنی واپشن و کیفیت و سواری و.....بهتره تازه تیوولی 10 15 میلیون هم ازین ارزون تر هست
1395/8/24
از نظر طراحي بينظيره کيفيتشم بايد خوب باشه در حد قيمتش ولي بايد در نظر داشته باشيد که اين ماشين بدرد بازار اروپا ميخوره نه ايران چون خواسته مصرف کننده ايراني رو تاميين نميکنه .من خودم 115 مليون پول داشتم با کلي تحقيق و بالا پايين در پايان سراتو 2015 خريدم که خوب خواستهايي منو تاميين ميکرد قدرت موتور برام مهم بود که خوب موتور2 ليتري داشت ..ولي چرا بايد پول به ماشيني بدم که موتور ضعيفي داره که فقط به درد شهر ميخوره نه مسافرت 115 مليون پول ميدي ماشين سانروف نداره درست ماشين فرانسويي ولي بايد باور کنيد که محصولات کره اي ديگه فرقي با فرانسوي ندارند اينو با يک تحقيق کوچيک تو اينترنت متوجه ميشيد ...بازار امريکا سخترين بازار براي رقابت بين ماشينها هست ولي ميبينيد که کره بازار امريکا رو گرفته
1395/11/11
من 2017سفیدش رادارم استثنایی هست توی خریدش شک نکید نسبت به قیمتش عالیه وپراپشن ونرم هست ورنگش هم باشیشه های دودی شده و چراغ های فیس لیفت شده بهتر شده وصندلی چرمی وگرمکن هم توی اپشن های 2017 اون هست عالیه
1396/4/29
با سلام و عرض ادب واحترام خدمت همه عزیزان
بنده کارمند یکی از مناطق ازاد هستم , و شغلم کارشناس ایمنی
پشنهاد میکنم اگر دنبال امنیت خانواده در سفرهای داخلی و خارج شهر هستید و واستون بحث ایمنی خودرو اهمیت داره , شده خودروی ژاپنی مدل2005 بخرید ولی خودروی فرانسوی و چینی و کره ای صفر کیلومتر نخرید...حتما با یکبار رانندگی با خودروهای ژاپنی تفاوت را کاملا احساس میکنید. سپاس
1396/5/4
با سلام من یک ماه است که خریدمش بسیار تند و تیز هست قدرتش بسیار رازی کنندس اما اگه شیشه ها بسته باشه بوق رو به زحمت می شنوی به نظر میرسد در مورد این ماشین کم لطفی شده
1397/4/19
توی این رنج قیمت به ماشین های دیگه میشه فکر کرد اگر اهل آپشن و قیافه نیستید و کیفیت سواری براتون مهمه به تویوتا کمری،کمری گرند،و.... جدی تر فکر کنید
1398/7/29
بابا اينقدر حرف مزدا3 رو نزنيد آشغال تمام عالم و آدم صندلیش دستیه مثل پراید روغن ریزی داره استهلاک بالا فنر بندی خشک ارتفاعش خیلی کمه صدای تق بیاد سکته می کنی فارق از فضای کمش همون کپچرو بخر حالش رو ببر.