موضوعات داغ

ام وی ام X33 کراس یا پژو 207MC، مقایسه 2 خودرو هم رده قیمتی در بازار ایران + عکس و فیلم

8 بهمن 1402
عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده

ویدیو مقایسه ام وی ام X33 کراس با پژو 207

مقدمه

در گذشته نه چندان دور خودروهای ساخت داخل از نظر قیمتی بسیار ارزان‌تر و خوش قیمت‌تر از خودروهای مونتاژی چینی بودند و پژو 207 نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما در گذر زمان با تغییرات شدید نرخ ارز، محدودیت‌های واردات، تحریم‌های بین المللی و در نهایت بی کفایتی و ناتوانی نهادهای مسئول کاری کرد که ما شاهد ایجاد یک انفجار قیمتی در خودروهای داخلی باشیم و دیگر فاصله قیمت خودروهای داخلی با مونتاژی معنای آن‌چنانی نداشته باشد و حالا شما می‌توانید به آن‌ها به چشم رقیب نگاه کنید. افزایش قیمت‌های کارخانه‌ای بیشمار و هفتگی نیز هر روز قیمت خودروهای داخلی به سمت بی نهایت سوق می‌دهد تا حالا دیگر شاهد رقابت مستقیم این محصولات با مونتاژی‌های بازار باشیم.

در این مقاله از خودروبانک به سراغ مقایسه 2 خودرو یعنی ام وی ام X33 کراس به عنوان یک مونتاژی جدید و یک خودرو قدیمی اما پرطرفدار یعنی پژو 207MC رفتیم که حالا یک لباس جدید پوشیده و رنگ به رخسارش آمده است. هر دو خودرو در رده حدود 800 میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند.

طراحی ظاهری، چینی مدرن یا فرانسوی کهنه کار؟

طراحی ظاهری، چینی مدرن یا فرانسوی کهنه کار؟

طی چند سال اخیر به جرات می‌توان گفت خودروهای چینی از لحاظ طراحی متحول شده‌اند و با بکارگیری پول فراوان، برنامه‌ریزی پرفشار و همچنین خرید طراحان بین المللی از سراسر کشورهای جهان، حالا دیگر به دنبال زبان طراحی خود هستند. البته هنوز در بخش طراحی همچنان دست به کپی برداری می‌زنند اما برندهای مطرح چینی در تلاشند تا این شباهت‌ها را به حداقل برسانند.

در این رقابت، یک سو کراس اوور ام وی ام X33 کراس با چهره‌ای مدرن و به روز، البته تا حدودی سلیقه‌ای قرار دارد که بتازگی شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور هستیم. این کراس اوور در حقیقت چری اومودا 3 یا بهتر بگوییم نسخه بروزشده X22 است و از همان پلتفرم استفاده می‌کند. اما حالا بنا به سیاست‌های شرکت مدیران خودرو با نام جدید X33 کراس آمده است. اما همچنان جدای از تغییرات در جزئیات طراحی، همان استایل و بدنه جمع و جور ام وی ام X22 را شاهد هستیم و بهتر است آن را ادامه دهنده راه همان کراس اوور کوچک و کامپکت بدانیم تا خودرو ام وی ام X33 قدیمی.

خودرو ام وی ام X22 یا چری تیگو 2 در واقع نسخه کراس اوور ام وی ام 315 بوده و بر روی همان پلتفرم ساخته شده است اما از لحاظ فنربندی متفاوت شده و به شکل یک کراس اوور در آمده است. برخلاف تولیدات دولتی اما حالا نسخه جدید این خودرو یعنی X33 کراس از لحاظ چهره و طراحی با رنگ و بوی تازه عرضه شده است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های MVM X33 Cross نسبت به مدل قبلی X22 Pro، طراحی کاملاً متفاوت نمای چهره و قسمت پشت این خودروست. این تغییرات باعث شده ظاهر کراس‌اوور کوچک و مدرن MVM در مقایسه با گذشته متحول شود.

در بخش جلو، طراحی الهام گرفته از هیوندای توسان ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنیم که البته همچنان هویت چینی خود را حفظ کرده است. در این قسمت شاهد جلوپنجره‌ای یکپارچه با سپری جدید هستیم. چراغ‌های روز به صورت منقطع و شطرنجی در گوشه‌ها جای گرفته‌اند و با تزیینات کرومی جلوپنجره هماهنگی دارند. همچنین چراغ‌های اصلی در قاب‌های مشکی رنگ دو طرف سپر و زیر آن‌ها قرار گرفته‌اند.

نمای جانبی MVM X33 Cross تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد و همان ظاهر آشنای X22 را حفظ کرده است. اما قسمت عقب اندکی تغییر یافته و حالا چراغ‌ها به هم متصل‌اند، هرچند کلیت آن همچنان شباهت زیادی به X22 دارد. طراحی سپر عقب نیز کمی بهبود یافته است. با این حال، تغییرات پشت به اندازه جلو چشم‌نواز نیست و نوآورانه به نظر نمی‌رسد.

در مجموع، از لحاظ طراحی بدنه تفاوت اساسی میان X33 Cross و X22 Pro وجود ندارد، اما اصلاحات انجام شده در نمای جلو باعث شده این محصول قدیمی ظاهری مدرن‌تر و به‌روزتر پیدا کند. البته انتظار نمی‌رود این تغییرات بتواند طرفداران زیادی را به سمت خرید این خودرو سوق دهد ولی شرکت مدیران خودرو با متوقف کردن تولید X22 پرو اتوماتیک حق انتخاب از خریداران گرفته است و رقیب محصول جدید را به طور کل حذف کرد.

MVM X33 Cross

در سوی دیگر اما یک قدیمی کهنه‌کار فرانسوی اصل هستیم که حالا دیگر فرانسوی نیست! خودرویی که در بازار جهانی با نام پژو 206 پلاس شناخته می‌شود و در ایران با بکارگیری قطعاتی از مدل جدیدتر با نام 207 شناخته می‌شود. این هاچ‌بک با تمهیدات طراحان این خودرو و اضافه شدن رنگ به بخش‌هایی از آن، پسوند MC یا مولتی کالر(چندرنگ) را دریافت کرده است. اما همچنان همان چهره قدیمی و تکراری پژو را یدک می‌کشد که به مدت حدود 15 سال است آن را دیده‌ایم و مطمئنا اضافه شدن یک رنگ به چند قسمت آن نمی‌تواند، حس یک خودرو جدید را القا کند. البته این خودرو از لحاظ پلتفرمی برمی‌گردد به 26 سال قبل یعنی سال 1998 و همزمان با معرفی پژو 206 اصلی یا همان نسخه فرانسوی!

شرکت ایران خودرو در راستای جذب مخاطبان جوان، نسخه دورنگ جدیدی از محصول پرطرفدار خود یعنی پژو ۲۰۷ را با عنوان پژو ۲۰۷ آی مولتی کالر عرضه کرده است. در این مدل، قسمت‌هایی از بدنه خودرو از جمله سقف، قاب آینه‌های جانبی، هواکش روی درب موتور، دستگیره درب صندوق عقب، لبه‌های جانبی بدنه، قاب چراغ‌های جلو و کلیپر ترمزها به رنگ قرمز درآمده‌اند. این ترکیب با رینگ‌های سیاه رنگ جدید، ظاهری جذاب و جوان‌پسند به خودرو بخشیده است. البته استفاده از یک رنگ قرمز جذاب‌تر می‌توانست زیبایی این مدل را دو چندان کند.

رنگ‌آمیزی متفاوت در داخل کابین نیز ادامه یافته و قطعاتی همچون قاب دریچه‌های کولر و سیستم صوتی، بخشی از داشبورد، دستگیره درب‌ها، برخی قسمت‌های صندلی و کمربند ایمنی با رنگ قرمز هماهنگ شده‌اند. البته در نهایت نظر مشتریان و سلیقه آنها تعیین‌کننده است که آیا این ترکیب رنگی جدید، ظاهر محصول را بهتر کرده است یا خیر.

پژو ۲۰۷ مولتی کالر

با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو در ایران، شرکت ایران خودرو احتمالا بدون نیاز به صرف هزینه و تلاش زیاد برای طراحی، با تغییر ساده رنگ خودرو، قصد دارد توجه مشتریان جوان را به این محصول جلب کند. البته رقابت اندکی که از سوی خودروهای خارجی وجود دارد، می‌تواند موجب شود تا طراحان ایران خودرو به مرور، طرح‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تری را در محصولات خود به کار ببرند.

در مجموع، به نظر می‌رسد طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ مولتی کالر می‌تواند مورد استقبال قشر خاصی از جوانان قرار بگیرد اما هنوز فاصله زیادی با طرح‌های خلاقانه و زیبای برخی خودروهای خارجی دارد و در این بازی، نتیجه را با اختلاف بسیار زیاد به دیگر رقبا از جمله ام وی ام X33 کراس واگذار می‌کند.

کابین پژو 207i MC

طراحی و فضای داخلی

کابین پژو 207i MC به صورت دورنگ طراحی شده است تا علاوه بر القای حس و حال جوان‌پسندانه‌تر، هماهنگی بهتری با ظاهر بیرونی خودرو داشته باشد. قطعاتی همچون قاب دریچه‌های کولر و سیستم صوتی-تصویری، بخشی از داشبورد، قسمتی از صندلی‌ها، قاب دستگیره‌های درب و کمربندهای ایمنی به رنگ قرمز طراحی شده‌اند. در سایر بخش‌ها نیز رنگ‌بندی مشابه مدل‌های قبلی است. متاسفانه به جز استفاده از رنگ قرمز، شاهد هیچ تغییر دیگری نیستیم و تولیدکننده خرج اضافی را برای خودرو جدید نپذیرفته است.

به طور کلی می‌توان طراحی داخلی 207i را نسبتاً خوب و دلنشین توصیف کرد، اما کیفیت پایین مواد به کار رفته و فضای بسیار محدود برای سرنشینان صندلی عقب از جمله نقاط ضعف بزرگ آن محسوب می‌شوند. صندوق عقب 245 لیتری نیز تنها برای استفاده‌های شهری مناسب است و در سفرهای طولانی‌تر نیاز به استفاده از باربند وجود دارد. البته انتظار بیشتر از این از یک خودروی هاچ‌بک با ابعاد کوچک منطقی به نظر نمی‌رسد.

طراحی داخلی جدید ام وی ام X33 کراس

در سوی دیگر اما طراحی داخلی جدید ام وی ام X33 کراس نشان‌دهنده تحولی چشمگیر در این خودروی کراس‌اوور شهری است. رنگ‌بندی داخلی با ترکیب رنگ‌های سفید، آبی و نقره‌ای، ظاهری زیبا و لوکس به این خودرو بخشیده اما از لحاظ باطنی و کیفیتی همان انتقادی که به 207 وارد است به این خودرو نیز وارد است و متاسفانه مانند عمده مونتاژی‌های نیمه گران و گران بازار ایران، به دلیل مسائل اقتصادی، ضعف‌های قابل مشاهده در بخش مونتاژ و کیفیت متریال دارد.

استفاده از دو کلاستر دوقلوی نمایشگرها، امروزه رویه‌ای رایج در طراحی خودروهاست که در ام وی ام X33 کراس نیز به کار رفته است. بیشتر تنظیمات سیستم از طریق نمایشگر لمسی انجام می‌شود و تنها چند دکمه به سبک کلیدهای پیانو زیر آن قرار دارد. این سبک طراحی، پیش از این نیز در مدل‌های دیگر ام وی ام مانند تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو به کار رفته بود.

صندلی‌ها دارای روکش چرم آبی تیره هستند که رنگ آبی بر روی قسمت بالایی فرمان نیز تکرار شده است. کنسول میانی ارتفاع بلندی دارد و در بخش جلویی آن، درگاه شارژ USB و جایگاه شارژ بی‌سیم تعبیه شده است. با وجود این تغییرات، فاصله بین دو محور تفاوت چندانی با مدل قبلی X22 ندارد. بنابراین فضای داخلی و قسمت بار همچنان مشابه X22 بوده و X33 یک کراس‌اوور جمع و جور شهری باقی مانده است.

صفحه نمایش بزرگ مرکزی ام وی ام X33 کراس

آپشن های رفاهی و ایمنی

ام وی ام X33 کراس با هدف رفع نقاط ضعف نسل قبلی X33 و ارتقای کیفیت عرضه شده است. این خودرو در چندین تیپ مختلف با سطوح متفاوتی از امکانات، به بازار عرضه می‌شود تا نیازهای مشتریان گوناگون را برآورده کند.

در بخش ایمنی سرنشینان با کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی (مجموعاً 4 کیسه هوا) ایمنی این خودرو در سطح خوبی قرار دارد. یک سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی و 4 بلندگو برای ایجاد یک تجربه مناسب داخل خودرو بکار گرفته شده است.در بخش ترمز و پایداری این خودرو از ترمزهای دیسکی جلو و عقب، مجهز به سیستم‌های ایمنی ABS، EBD، ESP،HHC ،HDC برخوردار است.

سانروف

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، شارژ وایرلس موبایل، سانروف، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، گرمکن صندلی های جلو، کیلومتر شمار دیجیتالی 7 اینچی، تهویه مطبوع خودکار، آینه های جانبی تاشو برقی، فرمان برقی، نورپردازی داخلی، رینگ 17 اینچی و اشاره کرد که برای کراس اووری در این سگمنت قیمتی امکانات مناسبی است.

در سوی دیگر اما پژو 207MC قرار دارد که در سطح کاملا پایین‌تری از نظر امکانات و تجهیزات قرار می‌گیرد. جهت ایمنی سرنشینان جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو در این خودرو تعبیه شده است که 2 عدد کیسه هوا از رقیب مونتاژی خود عقب است.یک سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش کوچک نیز در این خودرو تعبیه شده است.

در بخش ترمز و پایداری امکاناتی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD ‌و EBA ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر جهت ایمنی خودرو قرار داده شده است.

پژو 207MC

از دیگر امکانات فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جدید جلو وعقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی با Follow Me Home، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار جلو و عقب برقی، تریم خاکستری، قطعات بیرونی و داخلی هم رنگ سقف، ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی سرنشینان جلو 3 نقطه‌ای پیش کشنده، کمربند ایمنی عقب 3 نقطه‌ای، سیستم قطع کن سوخت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، فرمان تلسکوپی ، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، رینگ و لاستیک 14 اینچ آلومینیومی، صندلی راننده 6 حرکته دستی و صندلی شاگرد 4 حرکته دستی و... اشاره کرد.

در رقابت آپشن‌ها این دو رقیب قابل مقایسه نیستند و ام وی ام X22 کراس مانند دیگر مونتاژی‌ها به کمک تکنولوژی اقتصادی چینی‌ها توانسته است لیست بسیار کاملتر و بهتری از آپشن‌ها را در اختیار داشته باشد و در سوی دیگر پژو 207 نیز تلاش کرده تا حداقل‌های اجباری را داشته باشد.

پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی‌ پژو 207 مولتی کالر TU5P

مشخصات فنی

در این بخش اما پژو 207 مولتی کالر به روی آب آمده تا نفسی تازه کند! این خودرو در بخش مشخصات فنی با موتور پرتوان‌تر و در نتیجه چابک‌تر تا حدودی خودنمایی می‌کند.

پژو 207 MC در بخش فنی دستخوش تغییرات اساسی نسبت به مدل معمولی 207 شده است. مهمترین این تغییرات شامل بهره‌گیری از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی‌ TU5P با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر است که نسبت به مدل پایه 8 اسب بخار قدرت و 2 نیوتن متر گشتاور بیشتر دارد. این افزایش قدرت و گشتاور با استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، بهینه‌سازی سیستم سوخت‌رسانی و اعمال تغییراتی در ساختار موتور حاصل شده است.

علاوه بر پیشرانه قدرتمندتر، یکی دیگر از نقاط قوت 207 MC استفاده از گیربکس جدید 6 سرعته اتوماتیک است. این گیربکس با جایگزینی نمونه قدیمی 4 سرعته، باعث بهبود عملکرد در سرعت‌های بالاتر و کاهش مصرف سوخت شده است. شتاب رسمی 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعت 189 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر 10.1 لیتر در هر صد کیلومتر، خارج از شهر 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر و مصرف ترکیبی 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر به صورت رسمی است.

پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر 12 سوپاپه مجهز به توربوشارژر مشترک با X22 پرو اتوماتیک

رقیب چینی و مونتاژی یعنی ام وی ام X33 کراس اما از یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر 12 سوپاپه مجهز به توربوشارژر مشترک با X22 پرو اتوماتیک بهره می‌برد و حداکثر قدرت 102 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را تولید می‌کند. یک گیربکس CVT با قابلیت شبیه سازی 9 سرعته نیروی تولید را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

در این جا توان بیشتر 10 اسب بخاری و وزن سبک‌تر پژو 207 مولتی کالر (1118 کیلوگرم) نسبت به وزن سنگین تر ام وی ام X33 کراس (1239 کیلوگرم) و همچین گیربکس اتوماتیک 6 سرعته 207 در برابر گیربکس اقتصادی CVT کراس اوور مدیران خودرو باعث می‌شود تا محصول ایران خودرو چابک‌تر عمل کند اما باید در نظر گرفت که در نسبت سایز و ابعاد محصول مدیران خودرو به عنوان یک کراس اوور با ابعاد (4200 میلیمتر طول، 1760 میلیمتر عرض، 1570 میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2555 میلیمتر) نسبت به هاچ‌بک ایران خودرو با ابعاد (3872 میلیمتر طول، 1669 میلیمتر عرض، 1441 میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2443 میلیمتر) بزرگتر است و در این بخش از لحاظ جادار بود برتری با خودرو مونتاژی است.

پژو 207 ام سی

تجربه رانندگی، پرشتاب و سبک در برابر جادار و پرآپشن؟

بر اساس تجربه‌ای که ما از سواری با پژو 207 ام سی داشتیم این خودرو به واسطه بروزرسانی‌های بخش پیشرانه و فنی تا حدود زیاد عملکرد بهتری نسبت به مدل معمولی خود پیدا کرده است. پیشرانه TU5P و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عملکرد مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

شاید بتوان گیربکس اتوماتیک 6 سرعته را مهم‌ترین تفاوت فنی این مدل با نسل قبلی دانست. این گیربکس نسبت به گیربکس قدیمی AL4 بهبود یافته و امکان استفاده بهتر از قدرت موتور را فراهم می‌کند. با این حال، همچنان نقاط ضعفی در عملکرد تعویض دنده‌ها وجود دارد. تعویض دنده‌ها هنوز به اندازه کافی با دور موتور هماهنگ نیست و در مقایسه با محصولات قدیمی کره‌ای، ضعیف عمل می‌کند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه، ورود صدای زیاد موتور به داخل اتاق است که ممکن است به دلیل حذف نمد زیر کاپوت باشد، البته برای یک موتور 1.6 لیتری این میزان صدا غیرطبیعی به نظر می‌رسد.در بخش هندلینگ و تعلیق، 207 دورنگ یک خودروی معمولی محسوب می‌شود و نمی‌توان انتظار عملکرد بالایی از آن داشت. سیستم تعلیق پیشرفت چندانی نداشته است.

شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در اطلاعات رسمی ایران‌خودرو 12 ثانیه اعلام شده اما در تست‌های انجام شده عدد 14 ثانیه به دست آمده است. سیستم ترمز برای کاربردهای شهری مناسب است اما در سرعت‌های بالاتر از 100 کیلومتر بر ساعت، عملکرد ضعیفی داشته و خودرو زیاد به اطراف کشیده می‌شود که برای یک خودرو صفر کیلومتر غیرطبیعی به نظر می‌رسد.

ام وی ام X33 کراس

از لحاظ تجربه رانندگی در سوی دیگر X33 کراس به خاطر مشترک بودن پلتفرم با X22 و حتی ام وی ام 318 و همچنین پیشرانه یکسان با برادر خود یعنی X22 پرو، عملکردی شبیه این خودروها دارد. اما با بروزرسانی‌های انجام شده در این خودرو از نظر نرمی رانندگی، جادار بودن و همچنین داشتن آپشن‌ها بیشتر این خودرو بر مدل‌های گفته شده و همچنین پژو 207 کاملا برتری دارد.

آپشن یکی از اصلی‌ترین برگ‌های برنده این خودرو است که در مقایسه با رقیبی مانند پژو 207 چند مرحله بالاتر است و به کراس اوورها رده بالاتر نزدیک شده است. همه این‌ها در کنار ظاهری بروز و جذاب خودرو ام وی ام X33 کراس را به یک گزینه جدید در رنج قیمتی 800 میلیون تومان قرار داده است.

ام وی ام X33 کراس یا پژو 207MC

جمع بندی، انتخاب با شماست

با در نظر گرفتن جمیع جوانب و مطالب گفته شده، اینجا بحث سلیقه نیز کاملا دخیل می‌شود. اگر به دنبال چهره مدرن، ظاهر جدید، اتاق جادار و لیست کاملی از آپشن هستید مطمئنا خودرو ام وی ام X33 کراس انتخاب شما خواهد بود. اما اگر رانندگی پرشتاب‌تر و پرتوان مد نظر شماست و همچنین نگرانی تامین قطعات و قیمت قطعات را دارید، انتخاب پژو 207MC از محصولات ایران خودرو گزینه مناسب‌تری است.

در سوی دیگر با توجه به شرایط فروش اقساطی مدیران خودرو برای محصولات مونتاژی خود از جمله کراس اوور MVM X33 cross، خرید آن با شرایط منعطف فراهم است و می‌تواند کفه ترازو را به سمت این خودرو کج کند و در سوی دیگر پژو 207 از بازار خرید و فروش پر رونق‌تری برخوردار است و شما در زمان فروش در زمان کمتری خودرو خود را می‌توانید به فروش برسانید.

در پایان از گروه نمایندگی‌های تقی زاد بابت فراهم نمودن برگزار این تست و مقایسه سپاسگذاریم.

54 عکس

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/8
207 یه چیز دیگه است
1402/11/8
از لحاظ موتو و گیربکس ۲۰۷ خیلی خیلی بهتر و کم دردسرتره
از لحاظ آپشن ایکس ۳۳ بهتره، البته به خاطر جدید بودن، تست دوام آپشن ها مشخص نیست.
از لحاظ قیمت فعلی بازار ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک حدود ۱ میلیارد ۱۰۰ تا ۲۰۰ قیمت میخوره و ۲۰۷ حدود ۸۰۰.
ایکس ۳۳ اتوماتیک فعلا طرح فروش خاصی نداره.