موضوعات داغ

تجربه رانندگی جاده‌ای با بی وای دی S6 عملکردی متفاوت با رقبا

27 تیر 1396

بی وای دی یکی از متفاوت‌ترین خودروسازان چینی و متخصص تولید خودروهای برقی و هیبریدی محسوب می‌شود، اما این شرکت فعالیت خود را در ایران با مدل بنزینی و غیر هیبریدی بی وای دی S6 آغاز کرده است که برمبنای نسل قدیمی لکسوس RX شکل گرفته و یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل چهار سیلندر محسوب می‌شود.

هفته گذشته با هماهنگی شرکت عرضه کننده این برند (کارمانیا) فرصتی دست داد تا این مدل را در مسیرهای متفاوت جاده و خارج از جاده از تهران تا منطقه پلور دماوند مورد تست و بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری

اگر نسل‌های قدیمی لکسوس RX را دیده باشید، به سرعت به شباهت بی وای دی S6 با این خودرو پی خواهید برد، البته این شباهت نتیجه کپی‌برداری طراحان بی وای دی از لکسوس RX قدیمی نیست، بلکه ظاهراً مشارکت‌هایی بین تویوتا و بی وای دی برای تولید این مدل وجود داشته و بی وای دی توانسته با خرید قالب‌های اصلی تویوتا، به نوعی این نسل از RX را در خط تولید خود احیا کند.

به هرحال طراحی بی وای دی S6 به همین دلیل کمی با خودروهای روز فاصله دارد اما در عین حال نسبت به سایر خودروهای چینی پخته‌تر به چشم می‌آید. در بازار چین کیت‌های تبدیل این خودرو به لکسوس نیز وجود دارد که بعید نیست در ایران نیز فراگیر شود، با این حساب با تعویض قطعاتی چون جلوپنجره، چراغ‌های عقب و نصب لوگوهای لکسوس می‌توان بی وای دی S6 را تا حد زیادی مشابه مدل اصلی RX آرایش کرد.

فضای داخلی و تجهیزات رفاهی

درون کابین نیز اجزایی نظیر داشبورد تا حدی زیادی شبیه به خودرو اصلی لکسوس به چشم می‌آید، البته طبیعتاً با توجه به تغییرات سیستم‌های صوتی و تصویری در چند سال اخیر، افزوده شدن مانیتور 7 اینچی به داشبورد و ... تغییراتی در این بخش‌ها اتفاق افتاده که تریم داخلی بی وای دی S6 را از لکسوس RX قدیمی مجزا می‌کند.

مجموعه پشت آمپر نیز حکایتی مشابه دارد و نه تنها شبیه به خودروهای قدیمی طراحی نشده بلکه با فرمی متفاوت و رنگ‌بندی آبی و سفید خود، کمی عجیب و فضایی به نظر می‌رسد، به شکلی که سرعت‌سنج به شکل معمول دایره‌ای شکل و آنالوگ در مرکز مجموعه نشانگرهای قرار گرفته اما دورسنج موتور حالتی نمودار شکل دارد و علاوه بر عقربه در مانیتور کوچکی به شکل دیجیتالی نیز نمایش داده می‌شود.

در سمت دیگر نیز نشانگرهای مربوط به حرارب آب و ... به شکل قرینه طراحی شده‌اند و از این رو مجموعه پشت آمپر بی وای دی S6 کاملاً متفاوت و منطبق بر سلیقه اهالی شرق آسیایی به نظر می‌رسد. مانیتور وسط به GPS مجهز است و رهیاب نیز عملکردی مناسب از خود نشان می‌دهد، همچنین یک دوربین اضافه در قسمت زیرین آینه سمت شاگرد نصب شده که در زمان پارک کردن یا رانندگی در مسیرهای تنگ و باریک می‌تواند کارآمد باشد. فضای داخلی به لطف مشابهت با پلت فرم لکسوس بزرگ و راحت است و علاوه بر تجهیزات رایج در این سطح، استفاده از قطعات ساده‌ای مانند زیر آرنجی برای راننده یا وجود امکان تنظیم فاصله طولی صندلی‌های عقب نسبت به ردیف جلو و همچنین تنظیم شیب تکیه گاه صندلی عقب، امکان افزایش رفاه سرنشینان را فراهم می‌آورد و از این رو می‌توان گفت که به خصوص سرنشینان عقب در بی وای دی S6 به مراتب راحت‌تر از سرنشینان خودروهایی نظیر چری تیگو 5 یا جک S5 خواهند بود.

از دیگر امکانات شاخص BYD S6 نیز می‌توان به مواردی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور حساس به نور چراغ‌های جلو، چراغ خوش‌آمدگویی، کروز کنترل، رهیاب ماهواره‌ای، شش کیسه هوا، 9 بلندگو سیستم صوتی و سیستم‌های ایمنی فعال نظیر EBD ، BOS ، ABS و سیستم ضد سرقت PIC اشاره کرد.

مشخصات فنی و تجربه رانندگی

بی وای دی S6 به جای موتور V6 مورد استفاده در لکسوس RX به یک موتور 2.4 لیتری با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متر مجهز شده که نیروی آن به واسطه یک گیربکس 6 سرعته دوبل کلاچ راهی چرخ‌های جلو می‌شود. شتاب صفر تا صدی در حدود 13.5 الی 14 ثانیه ارائه می‌دهد که نمی‌توان این رقم را سریع توصیف کرد اما در مقایسه با رقبایی مانند چری تیگو 5، سانگ یانگ تیوولی یا هایما، بی وای دی S6 عملکردی رقابتی در زمینه دینامیک رانندگی از خود نشان می‌دهد.

با کمی رانندگی در خواهید یافت که در حالت رانندگی بر روی وضعیت درایو، دنده‌ها تا حد امکان به سرعت سبک می‌شوند از مصرف سوخت خودرو کاسته شود، در صورت تمایل به رانندگی اقتصادی می‌توانید با فشردن دکمه ECO برنامه موتور و گیربکس را تغییر دهید که در این حالت از حساسیت به پدال گاز نیز کاسته می‌شود و مصرف سوخت حتی بیشتر کاهش می‌یابد، اما در نقطه مقابل اگر تمایل به رانندگی اسپرت و استفاده بیشتر از توان و کشش پیشرانه داشته باشید، می‌توانید با قرار دادن گیربکس بر روی وضعیت تیپ ترونیک، تا حدی به هدف خود برسید، در این حالت دنده‌ها اندکی دیرتر سبک می‌شوند و می‌توان در بازه وسیع‌تری از دور موتور از دنده‌های سنگین استفاده کرد، در نهایت نیز نوبت تعویض دنده دستی در حالت تیپ ترونیک می‌رسد، در این شرایط گیربکس اختیار کامل تعویض دنده را به شما می‌دهد و به هیچ عنوان قبل از رسیدن به ردلاین، تغییری در دنده‌ها ایجاد نمی‌کند.

عایق‌کاری کابین بی وای دی S6 در مجموع به شکل خوبی انجام شده و قبل از رسیدن دور موتور به 4000 دور در دقیقه، صدای چندانی از پیشرانه شنیده نمی‌شود و به لطف ضرایب نسبتاً مناسب دنده‌ها، کمتر پیش می‌آید که نیازی به رد شدن از مرز 4000 دور داشته باشید.

فنربندی S6 به گونه‌ای تنظیم شده که عملکردی نرم و راحت ارائه دهد، ماحصل این تنظیم رفاه زیاد سرنشینان در گذر از روی ناهمواری‌ها، چسبندگی خوب چرخ‌ها در مسیرهای آفرود و بازی زیاد بدنه در گذر از پیچ‌هاست که بر روی هندلینگ خودرو تاثیر گذاشته است.

البته می‌توان حدس زد که برای بسیاری از خریداران خودروهای کراس‌اوور، نرمی سواری و قابلیت‌های آفرود نسبت به مسائلی نظیر هندلینگ ارجحیت دارد چرا که خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به طور کلی به دلیل افزایش مرکز ثقل بدنه از نظر هندلینگ ضعیف‌تر از آن خودروهای سواری ظاهر می‌شوند.

در نهایت با توجه به مسیر پرپیچ و خم کوهستانی و ترافیک درون شهری میانگین مصرف سوخت بی وای دی S6 در حدود 11.5 لیتر در صد کیلومتر برآورد می‌شود که با توجه به مشخصات فنی خودرو و شرایط رانندگی رقم قابل قبولی به نظر می‌رسد.

قیمت و شرایط بازار

این روزها بی وای دی S6 با قیمتی در حدود 98.7 میلیون تومان به شکل نقدی ارائه می‌شود و از این رو می‌توان این مدل را ارزان‌تر از خودروهایی نظیر چری تیگو 5، رنو داستر تک دیفرانسیل، سانگ یانگ تیوولی، رنو کپچر و گران‌تر از رقبایی مانند جک S5 و هایما توربو دانست، اما این در حالیست که با توجه به قدرت 160 اسب بخاری پیشرانه و عدم وجود توربوشارژر، بی وای دی S6 قدرتمندترین کراس‌اوور با موتور اتمسفریک (فاقد توربو) محسوب می‌شود و این مسئله برای افرادی که نگران هزینه‌های نگهداری پیشرانه‌های توربو و عدم دسترسی به بنزین مناسب و اکتان بالا در تمامی نقاط کشور هستند، می‌تواند حائز اهمیت باشد. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که علیرغم طراحی ظاهری نه چندان بروز، بی وای دی S6 می‌تواند خودرویی مناسب و کارآمد برای مسافرت‌های خانوادگی و استفاده در مسیرهای نه چندان سنگین خارج از جاده‌ای باشد و حداقل بیش از سایر رقبای هم قیمت خود، رضایت خریدارانش را برآورده سازد.

32 عکس

نظرات کاربران

72 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/4/27
واقعا ماشین خوبیه ولی تنها دو تا مشکل داره : 1- این ماشین esp نداره و 2- این ماشین با هیکل بزرگ تک دیفرانسیل هستش ولی بقیه موارد مشکل نداره و تنها برند چینی که واقعا می توان بهش اعتماد کرد و بهتر از بقیه برند های چینی هستش که حتی خیلیا توی چین بقیه برند و نمی شناسند و برند byd یه برند که توی دنیا معروفه و مردم می شناسنش
1398/8/13
سلام . اس 6در کل یک خودروی بسیار جادار و نرم برا مسافرت طولانی است مزیتش اصلی همینه . بین خودروهای چینی بزرگترین گنجایش رو برا مسافرت راحت داره . من از این لحاظ خیلی ازش راضیم و جاداریش بیستر از تمام چینیهای تولید داخل هست. مصرفش هم علی رغم بزرگیش عالیه. انشالله وضعیت تحریمها حل بشه تا تواید مجدد همراه با خدمات درست به مشتریان داده بشه واگرنه جای تامل داره خریدش اگر خدمات نداشته باشه. موفق باشین
1396/4/27
با سلام . گروه خودرو بانک اینقد خوب عمل میکنه و اینقدر زحمت میکشن که انتقاد کردن از شما برامون کمی سخته . ولی به هر حال نظر خودم و میگم . از لحاظ کیفیت بررسی که ۱۰۰ در صد رضایت بخش بود ولی از لحاظ کمیت مقاله باید بگم خیلی خیلی کم بود و من ترجیح میدادم که بیشتر در مورد هر نکته ای توضیح میدادین و مثلا ماشین و بیشتر به چالش میکشیدین و هزار نکته نگفته دیگه . در مورد ویدیو هاتونم همین طوره به جرات میتونم بگم هر کدوم از ویدیو های بررسی خودروتون و ۲۰ بار شایدم بیشتر دیدم ولی زمانش خیلی کمه . بیشتر مطالبی که توضیح میدین عالیه ولی کم . در پایان از زحماتتون بینهایت تشکر میکنم انتقادایی هم که کردم چیزی از ارزشهای تک تک اعضای گروه خودرو بانک کم نمیکنه چون اگه شماها نبودین ما شهرستانیها شاید هنوز اسم این خودرو هارو هم نمیشنیدیم . خسته نباشید ...
1396/4/27
اتفاقا من دنبال خرید یک ماشین تا ۱۰۰ میلیون هستم. ولی این ماشینو من چندبار از نزدیک دیدم. واقعا بنظرم یک کپی مسخره از روی rx اتاق قدیمه. پشت بزرگ، چراغ های ناهمگون، ارتفاع زیاد از زمین. لاستیک کوچیک و حتی کیفیت مونتاژ پایینتر اصلا نظرمو جلب نکرد. با موتور 2.4 شتاب ۱۴ ثانیه ای بنظرم خوب نیست.
شاید مزیاتش فضای جای خوب و عایق کاری بدنه و سیستم تعلیق باشه که دوتای دومی چون برند هنوز تو ایران امتحانشو پس نداده خیلی روش نمیشه حساب کرد.
خلاصه فعلا تو لیستم حسابی داره میره پایین
1396/4/28
سلام ب نظر من یه نگاهی به تیگو 5 نیو داشته باش
1396/4/27
یکم بیشتر توضیح میدادین
1396/4/27
آدم با این پول میره پژو 2008 فرانسوی میخره نه این لگنو..طراحی ظاهریش واقعا زشته.
1396/4/28
دوست عزیز پژو 2008 یه هاچبک کراس هست byd یه کراس اوره با هم فرق دارن از لحاظ اندازه
1398/12/22
مهدس جان این ماشین حتی توی ایران برای تشریفات داخلی و مقامات داخلی هم استفاده و یک ماشین خانوادگیه که میشه ۵ نفر باهاش برن مسافرت طولانی ولی آیا پژو برای تشریفات استفاده میشه؟آیا پژو ۵ نفر توش راحت هستن؟
الیته با قیمت الانش دیگه نمیشه با پول بی وای دی پژو ۲۰۰۸ خرید.
1396/4/27
سلام
خسته نباشین. ممنون بابت اطلاعاتتون
میخواستم بدونم سیستم esp که این ماشین نداره یه نرم افزار به حساب میاد یا یه سیستم جداگونه هست که روی ماشین نصب میشه یعنی سخت افزاریه. اخه یه جا خوندم که روی 206 با برنامه ریزی میشه این سیستم رو فعال کرد!!
حالا اگه میشه این سیستم رو برای ماشین هایی که ندارن مثل همین اس6 فعال کرد چه پیش زمینه ای احتیاج هست، ممنون میشم جواب بدین
1396/4/28
esp سیستمیه که از ترکیب نرم افزار و سخت افزار تشکیل میشه ، روی 206 که شما فرمودین سیستم از نظر نرم افزاری آمادست یعنی کامپیوتر ماشین نرم افزارش رو داره ، اما چنتا قطعه سخت افزاری هم هست که باید اضافه بشه تا فرامین نرم افزار رو اجرا کنه که فکر میکنم چیزی حدود دو میلیون تومان خرج داره.
این ماشین اما فکر کنم کلا این سیستم رو نداره
1396/4/27

سلام . متاسفانه در این متن اثری از ثبت تجربه رانندگی ندیدم . اینکه توضیح بدید عملکرد دکمه اکو یا حالت اسپرت چیه که در واقع توضیح واضحاته . نویسنده میبایست حال و هوای راندن این ماشین رو بیان کنه . لااقل یک شتاب گیری ساده که میکردید چون ارقام رسمی رو که روی سایت شرکتش هم میشه دید. فکر میکنم وقتی یک تجربه رانندگی رو مطالعه میکنیم باید بتونیم تا حدی خودمون رو پشت فرمون احساس کنیم نه اینکه احساس کنیم داریم کاتالوگش رو مطالعه میکنیم. متشکرم
1396/4/28
دوست گرامی در نظر بگیرید که این مقاله مربوط به یک کراس اوور تک دیفرانسیل چینی با موتور 160 اسب بخاری هست نه یک سوپر اسپرت ایتالیایی که سرشار از حس و حال و روح رانندگی باشه، تمام موارد محسوس بیان شده و متاسفانه شرح عملکرد تیپ ترونیک و حالت ECO و اسپرت و...در هیچ کاتالوگی قید نشده و ماحصل تجربه رانندگی ماست، ضمنا شتاب گیری در شرایط تهران حدود 13.5 الی 14 ثانیه هست اما به دلیل شیب زیاد مسیر، امکان تست شتاب ممتد صفر تا صد و گرفتن ویدیو در شرایط عادلانه (جاده بدون شیب و ترافیک و حرکت مطلوب از حال سکون) وجود نداشت.
1396/4/30
اقای آراد فلاح گرامی، دلیل نمیشه که چون ماشین چینی است نباید دربارش چیزی از تجربه رانندگی گفته بشه ، شما وقتی یه مقاله درباره تجربه رانندگی مینویسی حالا از {پراید گرفته تا پورشه} باید توضیحات کاملی درباره رانندگی کردن با اون ماشین بزاری!!!!
1396/4/27
جدا شرکت خوبیه، اتوبوس هاس تماما برقیش قراره تو ایران هم بیان و این تکنولوژی کمی نیست در اسیا
مصرف اسپرتیج در شهر حداقل 14 هست، ولی در مقاله نوشته شده برای این خودرو 11.5 که جالبه
ماشین چهره خوبی نداره ولی در کل آفرین به چین
دیگه چین اگه حتی شرکت های کره ای را پشت سر نگزاشته باشه، کمتر از اونها هم نخواهد بود و هردو در حد خود خوبند
1396/4/28
دوست عزیز پشت کدوم ماشین کره ای نشستی که اینجوری نظر میدی؟؟؟...مصرف اسپورتیج صدی 14؟؟؟!!!
من سوناتا دارم...توی سفر آخرم مثل بقیه وقت ها مصرف سوخت سوناتا رو حساب کردم، شاید باورت نشه ولی مصرفش با کولر روشن توی جاده زیر صدی 7.5 هست!
مصرف سوناتا 2400 در شهر زیر صدی 11 هست.
تکنولوژی این ماشین چینی باید خیلی قدیمی باشه که میانگین 11.5 مصرف داشته.
نمای جلو پنجره ماشین دقیقا کپی شده از سوناتا مدل 2006 هستش! منظورم این نیست که این ماشین جلو پنجره رو کپی کرده، منظور من اینه که ماشین در سال 2017 فیسش شبیه سوناتا 2006 !!!
این ماشین یک لکسوس کپی شده توسط چینی های عزیز هستش که تقریبا گند زدن توی هیکل خوشگل لکسوس!!
اگه همون لکسوس 2003 رو باتمامی امکانات و تجهیزات یک بار دیگه به بازار عرضه می کردن فروشش تا الان ترکونده بود
این ماشین کند ترین کراس اوور در رده خودش هست...البته بعید نیست در بحث کند بودن چری تیگو5 روی این ماشینو سفید کنه! در کل چیزی به عنوان "شتاب" برای این خودرو تعریف نشده
بیشتر از 160 تا سرعت نمیره! می تونی توی سایت های دیگه فیلم کامل تر بررسی شو نگاه کنی
کسی قرار نیست سرعت بالای 160 بره ولی مهم اینکه این ماشین با موتور 2400 فقط 160 تا رو اونم به زور میره
ولی همون اسپورتیجی که شما ازش اطلاعات مخلصانه و بی قصد و قرض میذاری، 160 تا سرعت رو با همین موتور 2400 مثل آب خوردن میره!
من کاری به اسپورتیج هم ندارم...شاید اسپورتیج شما مشکل فنی داره که صدی 14 میسوزونه
ولی سوناتا من با همین موتور 2400 و تکنولوژی چند سال پیش کره، توی پیچ با سرعت 170 تا از جاش تکون نمیخوره و در سرعت 190 هم کابینش کوچکترین استرسی نداره.
ماشین من توی سرعت 120 تا خیلی راحت از 4 به 2 معکوس میکشه اونم در حالت آتو...کاری که یه چینی انجام نمیده چون چنین کاری براش تعریف نشده...اگر هم انجام بده احتمالا پیچ و مهره هاش از هم باز میشه!...سوناتا من بعد 142000 تا کارکرد، اتاقش کووووووچکترین صدایی نداره، ماشین یک ریال هم خرج فنی نداره، راحتی و کیفیتش همه در حد خوبه و استهلاکی هم به اون صورت نداره...از موتور و گیربکس گرفته چراغ داخل جاسیگاری هممممه سالمه!
حداقل مثل جک j5 رنگ داشبوردش نمیره!!! بذار یه ماشین چینی به کار کرد 150000 برسه بعد چین رو با کره مقایسه کن%
نسل اول هیوندای النترا برای بازار آمریکا طراحی شد و فروش خوبی هم داشت، نزدیک 30 سال پیش...بعد سال ها چینی ها دارن مجوز ورود به اروپا رو می گیرن، حالا کو تا یه نفر چینی رو بخره!
در ضمن...من بحثی روی پیشرفت چینی ها و خوب بودن شرکت byd ندارم و اینو خوب میدونم که سیاست این شرکت چینی تا حدودی با بقیه چینی ها فرق داره و خودرو معروف برقی byd در اروپا هم به فروش میرسه.
ولی
در مورد کلیت ماشین های چینی این رو باید بدونیم که اولا چینی ها تنها در ایران و چند کشور سطح پایین دیگه فعالیت دارند که از معروف ترینشون میشه به؛ روسیه، سوریه، عراق، آژانتین، برزیل و... اشاره کرد...حالا گذاشتن 2 تا دونه دی لایت و فروش چندتا ماشین در ایران باعث شده تا امثال شما خیلی راحت خیال کنن صنعت چین به کره رسیده!
نه دوست عزیز چین اگر اراده کنه، کره که عددی نیست، توی چند سال صنعت "آلمان" رو هم زمین میزنه!...مشکل این جاست که چینی ها خیلی با هوش تر از این حرف ها هستند
سیاست چینی ها، ساخت خودرو در حد بنز نیست...سیاست چینی ها همیشه اینه:
" تولید اجناس مشابه خارجی با کیفیت کمتر و قیمت های ارزان تر برای کشور های سطح پایین "....حالا شما فک کن چین نمی تونه خودرو خوب بسازه!
چینی ها با مغز متفکری که دارند تمام دنیا رو حیرت زده کردند...سیاست چینی ها حمله به صنعت ژاپن و کره نیست، بلکه بازار رو در همه مقاطع بین خودشون تقسیم می کنند
در کشور ما بالاترین آمار فروش خودروهای وارداتی در دست کره ای هاست
بازار 40 تا 100 میلیون هم دست چینی هاست!
جا داره که به جای طرفداری های متعصبانه و صحبت های بی پایه و اساس، جوونای ایرونی هم با حمایت مسولین از سیاست هدفمند چین، کره و ژاپن درس بگیرن تا شاید ما هم بتونیم روزی با خودرو های ژاپنی و کره ای و یا حداقل چینی رقابت کنیم، قطعا چنین پتانسیلی در کشور ما در مقیاس وسیعی وجود داره%
1396/4/28
مصرف اسپورتیج تو شهر صدی 14 ؟؟؟!!!!!!!!! ماشین های چینی در حد ماشین های کره ای هستن ؟؟؟!!! خدایا آدم به کی بگه
1396/4/28
آقای عشق سوناتا شما تاحالا سوناتا سوار نشدی ! با این همه دروغ که گفتی ... تهران 1000 متر بالاتر از سطح دریاست حتما از تهران رفتی شمال واست 7.5 سوزونده ،تجربه من از سوناتا مصرف 8.9 از تهران به شمال و از شمال به تهران مصرف 14 بود رانندگی نرمال و بدونه فشار در ضمن دنده دو سوناتا تا ردلاین نزدیک 90 تا میره نه بیشتر ماله شما تو 120 معکوس میده به 2 ؟؟ که شتاب بگیره ؟؟ حتما بعد معکوس تا 150 با همون دنده دو میره ! برای چینی که هیچی برای هیچ ماشین عادی تعریف نشده معکوس به دنده دو توی 120 تا ! سوناتا بخاطر سقف مسخرش مستعد بصدا افتادنه بعد شما از سکوتش می گی ؟؟؟ سوناتا معروفه توی عایق بد و به سرو صدا افتادن ! تورو خدا اینقدر دروغ تبلیغات نکنید یه بنده خدایی رو حرف شما شاید خرید کنه تا اخر عمر نفرینت می کنه ،نکنید این کارو ...
1396/4/28
zak عزیز مصرف اسپرتیج من 2016 (نسل قدیم) تو شهر تهران البته با این تراقیک فاجعه 14.5 تا 15.5 هست و از نمایندگی هم پرسیدم گفتند درسته ماشین شما مشکلی نداره
1396/4/28
آقای Nader واقعا برای شما متاسفم...من 3 سال که سوناتا دارم
1.دنده یک سوناتا من 75 تا سرعت میگیره و دنده 2، 120 تا رو رد میکنه
2. هیچ هیوندایی به "ردلاین" نمیرسه، چون گیربکس همه هیوندای ها حتی در حالت منوآل هم به محض رسیدن دور موتور به نزدیک "کات آف" دنده رو خود به خود عوض می کنن...مشخصه کلا هیوندای سوار نشدی عزیزم.
3. مصرف سوناتا من همیشه زیر صدی 8 در جاده بوده و این مرتبه آخر چون کمتر شتاب گیری داشتم، به زیر 7.5 رسید...سرعت من در جاده بین 100 تا 150 بوده.
در ضمن من طی سفر 1400 کیلومتر در جاده و 200 کیلیومتر در شهر رانندگی کردم...در حقیقت مجموع رانندگی در شهر و جاده برای من مصرف زیر 7.5 رو به وجود آورد
در ضمن بنزین ماشین من همیشه سوپر و در کل سفر فقط 40 لیتر بنزین غیر سوپر زدم اونم از روی مجبوری!...من با بنزین سوپر صدی 7.5 سوزوندم.
4. هییییییییییییچ سوناتایی مصرف صدی 14 نداره...اول با اسپورتیج شروع کردی حالا گیر دادی به سوناتا؟؟؟ نکنه پا تو تا ته میذاری روی گاز و بعد مصرف لحظه ای رو چک می کنی؟
دوست عزیز،
شما از سوناتا چی می دونی؟؟؟ من توی پیچ برای تست با سرعت 170 پیچیدم، ماشین کمترین استرسی به من وارد نکرد...فقط اون پراید بیچاره ای که باد ماشین من داشت از پیچ خارجش می کرد یکمی آزرده خاطر شد.
من 100 بار با سوناتا توی سرعت 120 و در سربالایی و در حالت آتو از 4 به2 معکوس کشیدم...سوناتا زیر پای منه و اتاقش کوچکترین صدایی نداره...شما از سوناتا چی میدونی؟؟
من 6 ساعت مداوم توی جاده پشت فرمون سوناتا بودم و و بعد از سفر کووووچکترین احساس خستگی نداشتم.
من با سوناتا نزدیک 50000 کیلیومتر رانندگی کردم
من با سوناتا و 4 سرنشین و صندوق پر و کولر روشن 190 تا سرعت رفتم...با سوناتا راحت معکوس می کشم
گیربکس سوناتا عالیه، یه بار ماشین چینی رو با کره ای امتحان کن تا بفهمی فرق کره و چین چیه
دوست عزیز
اگر یک بار سوناتا سوار شده بودی،،، با دیدن یک byd که کلا کپی عقب افتاده ای از لکسوزه، نمی گفتی چین به کره رسیده
سوناتای نسل اول هم به تمام ماشین های چینی میارزه
یک نکته رو درست گفتی
..." من عاشق سوناتا هستم...."
سوناتا من، با کیفیته، نرمه، راحته، خوشگله، کم استهلاکه، فنیش عالیه و یک ریال هم خرج نداره...و محبوبه...همه عاشق سوناتا هستن!
افرادی مثل شما که دلشون می خواد هر طوری شده توی سر کره ای ها بزنن، فقط توی سایت ها پیدا میشن! آقای " نادر " یه سری به خیابون ها بزن ببین مردم چطوری برای کره ای ها سر و دست می شکنن...شما هم اگر کره ای سوار شده بودی، نمی گفتی چینی به کره ای رسیده.
چینی که رنگ داشبوردش رفته به کره ای رسیده؟؟؟ چینی که با 140 اسب بخار از پژو با 97 اسب بخار می خوره، به کره ای رسیده؟؟؟ چینی که توی 7000 کیلومتر کارکرد 3 بار گیربکس عوض می کنه، به کره ای رسیده؟؟؟
byd که با 160 اسب بخار توی جاده کفی جون می کنه تا 160 تا بره، حالا به کره ای رسیده؟ چرا نمیری بررسی کاملشو توی بقیه سایت ها ببینی؟؟؟
از دوستان ما جک j5 دارن و در ارگ بم زندگی می کنن...طرف هر روز داره خط تولید چینی ها رو از نزدیک می بینه
به جک خودش میگه______ !! یه هیوندای ورنا داره که چندین سال کار کرده و توی "بم" قیمتش 7 میلیون تومنه...عاشق همون هیوندای ورنا خودشه
منم عاشق سوناتا خودم هستم%
1396/4/29
من به عنوان یک مکانیک کره ای سوار و صاحب سوناتا از نظر محمد شرمم گرفت ،یه مقدار نادر بی انصافی کرد در مورد سر و صدا ولی باقی حرفاش درست بود ،در مورد سرعت 120 دنده 2 ، دنده های سنگین بازه حرکتی کمتری از دنده های سبک دارن مثلا در فاصله 2000 دور تا 5000 دور افزایش سرعت در دنده 1 شاید 30 کیلومتر باشه ولی در دنده 5 شاید حدود 80 شاید هم بیشتر باشه طبق حرف محمد توی 120 تا معکوس کشیده ! ما می گیم همون 120 تا حداکثر دنده دو ! شما اگه 120 تا با دو بری پس سوناتا 6 دنده باید چیزی بیش از 300 تا سرعت در ردلاین دنده 6 بره ؟؟ خودت فهمیدی چه خالی بستی ؟؟ شما برای تبلیغات حتی منطق هم زیر سوال می بری ،عزیز من اگه سوناتا قرار باشه بازه حرکتی تا دنده 2 بیش از 120 باشه پس باید در حرکت سربالایی از پراید هم عقب بیفته چون دنده قدرتی برای استفاده از گشتاور نداره امیدوارم خوب توضیح داده باشم در مورد مصرف هم در شهر پر ترافیک تهران برای من حدود 11 تا 12 مصرف می کنه و بنظرم برای این حجم موتور عادیه ولی مصرف ترکیبی 7.5 برای موتور 2.4 غیر ممکنه دوستان نظراتو بخونن خودشون قضاوت کنن نمی دونم ماشین که یک وسیله مصرفی هست چرا اینقدر روش جنگ و دعوا میشه
1396/4/29
اصلا کاری با بقیه حرفات ندارم ولی اینقدر با اطمینان گفتی به شک افتادم و امروز بیش از 10 بار تست کردم حتی با جی پی اس سرعت چک کردم ! دنده دو سوناتا حداکثر 96 کیلومتر سرعت می گیره ! معکوس در 120 تا از دنده 4 به 2 یک دروغ بزرگه ! شما برای ثبت 0 تا 100 باید 3 دنده رد کنی 100 بار امتحان کردم امکان نداره 0 تا 100 سوناتا با دو دنده رد کنه ... چه اتوماتیک چه دستی قبل از 100 میره دنده 3 حالا ماشین شما تو 120 معکوس به 2 میده ؟؟؟دنده یک سوناتا حداکثر 61 کیلومتر و دنده دو حداکثر 96 کیلومتر بر ساعت سرعت میره . عزیز من یه دروغی گفتی الان توش موندی ،ای کاشی میشد توی کامنت ویدوو گذاشت تا ثابت بشه کی داره راست میگه کی دروغ ...
1396/4/29
محمد جان دوست عزیزم.
به نظرم اینکه سوناتا دنده ۲ش ۱۲۰ تا میره لزوماْ خوب نیست چون احتمالاْ دنده هاش ریز هستن و تو دورهای پایین شتابگیری مناسبی ندارن.
من تو آلمان زندگی میکنم و گلف ۲۰۰۹ دارم با موتور ۱۶۰۰ تنفس طبیعی ۱۰۲ اسب بخاری. یکی از دوستا گفت ال۹۰ دنده ۲ش ۱۰۰ تا رو پر میکنه ولی گلف من با دنده دو ۸۵ بیشتر نمیره. آیا ال۹۰ بهتر از گلف شد؟ دنده عوض کردنش بهتر شد؟ شتاب لحظه ایش بهتر شد؟
1396/4/31
خیلی مشخص هست که همه این نظرات نوشته یک نفره یک دشمن کره ای که فکر می کنه هنوز ژاپن خودروی خوب می سازه بچه جون اگه کره بد بود که تمام بازار جهان الان دستش نبود من بحثم فقط در مورد سوناتا نیس همه کره ای ها بی نظیرن شما اگه بلد نیستی رانندگی کنی و مصرف 14 می گیری دلیل نمیشه وگزنه موتور سوناتا اگه درست باهاش کار کنی مصرفش به 8 هم نمیرسه شماها تاحالا سوناتا سوار نشدید سوناتا راحت با دنده یک تا 100 میره و با دو تا 160 برای همینه که شتاب سوناتا زیر 6 ثانیه هست که اونم بخاطر بنزین بی کیفیت ایرانه وگرنه اینقدر هماهنگیه موتور و گیربکسش خوبه که وقتی دنده یک پر کنه صفر تا. صد رو رفته اگه بنزین خوب و درجه یک به سوناتا بزنید راحت شتاب 4.5 میده من خودم با بنزین خوب تست کردم چند بار و به راحتی هر دفعه زیر 5 رفت من نمی دونم شما سوناتا با چی مقایسه می کنی ولی این اعدادی که می گی هیچ ربطی به سوناتا نداره و معلومه شماها تاحالا حتی یکبار هم سوار نشدید چون وقتی ماشین شما داره بزور توی 14 ثانیه به صد میرسه سوناتا داره دویست رد می کنه بارها تست کردم شتاب و هندلینگ سوناتا کمتر ماشینی داره پیچ خروجی اتوبانو من با 170 تا پیچیدم و ماشین کامل چسبیده بود ولی دوستم با بی ام و همون پیچو با 80 تا رد کرد و چپ شد اینه فرق بهترین خودرو ساز جهان با المانی های عقب افتاده خواهش می کنم بهترین ماشین توی ایرانو اینجوری تخریب نکنید و این بحث دشمن ستیزیتونو. تموم کنید هرکسی که یکبار سوار سوناتا شده باشه می تونه همه حرفای منو تایید کنه
1396/4/31
سلام من سوناتا 2006 دار 250000کارکرده مصرفش تو جاده بین 6.9تا8.5 هستش تو شهرم بین9تا12 میسوزونه
1396/4/31
داداش سری بعدی اگه تست گرفتی جکو بده پایین لاستیک ماشین رو آسفالت باشه نه رو هوا داداش جنسیس کوپه با موتور 3800 با بنزین خوب و ارتفاع صفر شتاب بین 5 الی 6 داره تو چطور با موتور 2400 صفر تا صد زیر 5 زدی موقع نوشتن کمتر خالی ببند بعدم رفیق بوگاتی دنده 1 120 میره چجوری دنده 1 100 تا میری اگه این طوره پس باید بوگاتی هم با سوناتا بگیری سوناتا در حالت خوب شتاب بین 9 تا 10 داره نه 4.5 بعدم اگه هیوندا بهترین خودرو ساز جهانه پس تویوتا و بنز پشمکن
من با افرادی که میگن کره آشغال میزنه به شدت مخالفم
ولی از این به بعد برا دفاع کردن از سوناتا عقلانی حرف بزن نه تخیلی اگه تو ارتفاع 4.5 زدی پس بدون ارتفاع زیر 3 میزنی
پیشنهاد میدم با بوگاتی درگ بذار شاید بوگاتی برد و سوناتا سریع ترین خودرو جهان شد سوناتا اگه 14 بزنه ایراد داره ولی اگه 4.5 بزنه احتمالا با توربو بوده اونم با چرخ های بالا شما تازه سوناتا خریدی هنوز خیلی تعصب داری یه کم بعد خوب میشه ولی جایی نگو با سوناتا 4.5 زدی ممکنه بستریت کنن
1397/11/29
من متوجه نمیشم سوناتا هیوندا ... با گمرک 2 برابر چه ارتباطی به این ماشین دارند که زیر قیمت دلار آزاد فروخته می شود؟ خودروهای خارجی از دو نظر برتری دارند یکی طول عمر احتمالی مفیدتر بسته به شرایط استفاده است، که باز هم توجیح قیمت 2 برابری را نمی کند، دیگری بحث دو دف بودن که این دومی در ایران هیچ کارایی ندارد و کسی با خودرو گران قیمت آفرود نمیره.
S6 خودروی خاصی است که به عقیده من حتی در یک بازار رقابتی با گمرک غیر دو برابر هم ارزش خریدا دارد چراکه غیر از شاسی بودن به خاطر نرمی و راحتی و ارگونومی بالا و جاداری ارزش زیادی برای خرید دارد و اساساً گزینه مشابهی چه از نظر قیمت مشخصات چه قیمت وجود ندارد، کاملا خودرویی خانوادگی است و نیازی به از 4 به 2 معکوس کشیدن و ... ندارد، به سبب توربو نبودن و حجم بالای موتور در سربالایی کشش بسیار عالی با کولر روشن دارد و کاملا مناسب جاده های کوهستانی ایران است و آمپر اصلاً درجات بالا را لمس نخواهد کرد، تقریبا هیچ نکته منفی در این خودرو وجود ندارد.
در خصوص شتاب گیری هم باید توجه کرد که در سربالایی شتاب گیری عالی و تعویض دنده ها بر خلاف خودروهای 2 برابر قیمت بسیار دقیق بوده و نیاری به بردن به حالت دستی نیست ! اما در کفی شتلب گیری ملایم است و با سیستم رایج ایران و شتاب گیری پر سرعت سازگار نیست و مسلم وقتی دنده خودروی دیگر در 4 باشه این خودرو شتاب گیری مناسبی با دنده 5 یا 6 نخواهد داشت اینکه بسادگی با فشردن سریع پدال گاز با دادن دنده مناسب و غیر سبک می توان این شتاب گیری ملایم را می توانید به شتاب گیری استاندارد یا سریع تبدیل کرد و گفتم این شتاب گیری مثلاً برای کشور ترکیه بسیار عالی است ولی در ایران با سبک رانندگی ما متفاوت است.
1396/4/27
سلام یه مدت هس نقد و بررسی هاتون ضعیف شده متاسفانه اصلا به نقد نمیبره تا تست جاش هست بهتر بشه
1396/4/27
مقاله خیلی مختصر بود اما من بی وای دی رو به چری تیگو 5، هایما s7 و جک s5 ترجیح می‌دم دلایلی برای خودم دارم
بی وای دی در بازار جهانی شناخته شده تره(منظور برند بی وای دی)، کابین بزرگتری نسبت به رقبا داره، ابعاد و اندازه ماشین خیلی خوبه، کیفیتش هم که اشاره نکرده بودید ولی می دونم در حد دیگر رقبا یا شاید بالاتر باشه و کلی دلیلی که بی وای دی رو به رقبای چینی ترجیح می‌دم
اما اگر قرار باشه این مقدار پول رو هزینه کنم سانگ یانگ تیوولی رو انتخاب می کنم درسته که خیلی کوچک تره و اصلا تو این سگمنت نیست (تو سگمنت کراس اور کامپکت هست) تیوولی طراحی بسیار اسپورتی داره برای رانندگی شهری مناسب تره و از همه مهم تر چینی نیست
1396/4/31
به نظر من هایما توربو از همه چینی های بازار ایران بهتره
1396/4/27
من حتی یک دونه هم از این ماشین ندیدم تو خیابونا
از اولم مشخص بود محکوم به شکست با این قیمت عمرا کسی بخره
1396/6/27
یکم بزار از فروشش بگذره هنوز 4 ماه نشه که اومده بعدشم من خودم کرمانی هست تو کرمان روزی حداقل 1 رو با یه رنگ کتفایت یا همرنگ دیدم پس الکی نظر ندهید
1396/4/28
ماشین خوبیه ..... مصرفش خوبه .قدرتش از هم رده هاش بالاتره
مشکلات توربو نداره... کیفیت کابین خوبه...برنده معتبریه
من 10000کیلومتر استفاده کردم راضی هستم.
1396/4/28
سلام - من خودم نسبت به اتومبیلهای چینی نظر مثبتی ندارم ولی جهت اطلاع دوستان بگم تنها ماشین چینی که من تو شانگهای دیدم خود چینی ها سوار میشن همین بی وای دی هستش. من از یکیشون در مورد ام جی پرسیدم گفتن ام جی چینی نیست و اون رو انگلیسیی در نظر میگرفتن.
1396/4/28
یکم چینی برامون صحبت میکنی ؟ مثلا بگو ام جی کجاییه و نظرتون چیه در موردش.لینک صحبتاتو بزار اپارات خخخ
1396/4/28
کاملا مشخصه که با یک ماشین کاملا معمولی روبرو هستیم ، مطمئن باشید زمانی که یک تست و بررسی انقدر بی روح و هیجان هست به همون اندازه خودرو هم خنثی و بیحال هست ، چون زمانی که ماشین چیز زیادی برای عرضه نداشته باشه خوب نویسنده از کجاش بنویسه ؟!؟! از کدوم نکته مثبت و هیجان انگیز ماشین ذوق زده بشه و تعریف کنه ؟! به همین خاطر نویسنده مجبور میشه از یه سری مسائل پیش پا فتاده بنویسه تا فقط یه متنی آماده شده باشه چون اگر بخواد خیلی هم وارد جزئیات بشه مجبور میشه چیزایی بگه که خیلی به مزاق تولید کننده ها خوش نمیاد برای همین باید از زیر آرنجی و تنظیم صندلی عقب و دوربین زیر آینه تعریف کنه!
1396/4/28
تجربه بنده: در کل رانندگی لذت بخشی داره ،در مسافرت های طولانی احساس خستگی به شما دست نمی ده تسلط شما بر اطراف خوبه تمام کسانی که با این خودرو تجربه رانندگی دارند رانندگی بااونو رضایت بخش ولذت بخش توصیف کردند شما حین رانندگی احساس خوبی خواهیدداشت حتی با سن بالا شتاب اولیه این خودرو با خودرو های اتومات هم رده فرقی نداره تو کفی میتونی ۱۷۰تا شرایط استثنایی ۲۰۰ کیلومتر هم برونی
1396/4/28
دوست عزیز منظور از شرایط استثنایی چیه؟؟؟ نکنه باید توی سرازیری بیفته تا 200 تا رو بره؟؟ بعد یه سمند با 220 تا له مون کنه...آره؟؟
تاپ اسپید این ماشین در جاده کفی 160 تا بیشتر نیست...جون میکنه تا 160 بره...تست کامل در سایت های دیگه موجوده میتونید تاپ اسپید و شتابش رو با تجربیات خودتون مقایسه کنید.
1396/4/29
من با کیفیت و مشخصات فنی این ماشین کار ندارم ولی انصافاْ ما همیشه فکر میکنیم ماشین های خارجی باید از سمند و پراید خیلی سریعتر باشن.
اصلاْ فلسفه خودرو برای خیلی ها کیفیت هست تا سرعت و آپشن. من خودم سالی ۲۰ دقیقه هم گرمکن صندلی رو استفاده نمیکنم. شما میتونید ب ام و سری ۳ با ۱۱۶ اسب بخار بخرید که شتاب و سرعتش از سمند خیلی بهتر نیست ولی رانندگی اون کجا و سمند کجا.
رانندگی که همش سرعت نیست، اینکه تو اون سرعت چقدر خیال شما راحت باشه خیلی مهمه. اینکه ماشین شما ۱۰ سال خراب نشه خیلی مهمه. ترجیح میدم سراتو ۱۶۰۰ داشته باشم و همه سورن توربویی ها مسخرم کنن تا اینکه سورن توربو داشته باشم و در خدمت تعمیرگاه ها باشم.
1396/4/28
واقعا برای خودم و کشورم متاسفم که شرایط به گونه ای شده که از چین هم داریم خودروهای از رده خارجشون رو وارد میکنیم با کلی استقبال و شرایط فروش ووو این خودرو در چین به مدت 3 سال هست که از تولید خارج شده و 2 مدل جدید جایگزین این مدل در چین شده .
1397/1/23
دوست عزیز بجای این که بدون اطلاع نظری بدهید و غیر عادلانه یک محصول را از رده خارج کنید سری به سایت bye زده از مدل ۲۰۱۸ آن که کاملا همین خودروی داخل ایران هست دیدن کنید ضمنا مدل داخل ایران کامل ترین و پر اپشن ترین و قویترین مدل از نظر موتور و گیربکس موجود هست
1396/4/28
گارانتیشم 3 ساله کارمنیاست که تازه کاره از نزدیک دیدمش چهره جالبی نداره ، وای از لحاظ کیفیت از بقیه ماشین های چینی بازار بهتره
1396/4/28
باید از هماهنگی موتور و گیربکس معکوس دادن تو گردنهها کشش ماشین کولرش هندلینگ و ترمز و نکات مهم مینوشتید این که همون کاتالوگ ماشین بود
1396/12/16
هماهنگی موتور و گیربکس تو این ماشین خیلی خوبه،دنده هارو خیلی نرم عوض میکنه،تو سربالایی ها هم عملکرد گیربکس راضی کنندس،گیربکیش به دلیل هوشمند بودنش چون حالت سیفت تی داره زیاد اجازه نمیده بهش فشار بیاد به وقت عوض میکنه دنده هارو،از لحاظ هندلینگ هم از ماشینای هم رده خودش یه سرو گردن بالاس،چون پلتفرم لکسوس رو داره،سیستم ترمزش هم بوش المان هستش ولی عملکردش خوب به بالاس
1397/2/30
سلام .. خبر دارید .موتور این ماشین تسمه تایم هست یا زنجیر داره ؟؟ توی برف و سطخ یخبندان چطوره بالا میره ؟؟؟؟قصد خرید byds7 رو دارم...و هنوز نتونستم جایی پیدا کنم که موتورش تسمه تایم هست یا زنجیر ...اگه تسمه تایم باشه ..ارزش نداره ..چون هر 40000 تا باید یه بار تسمه رو اجبارا عوض کنی ..
1396/4/28
لعنت خدا بر ما ملت ایران،وقتی پول های گزاف میدیم برای خرید ماشین چینی،اونام میفهمن با کیا طرف هستند روز به روز قیمت رو میبرن بالاتر تا جایی که آشغالی مثل این رو بغیمت ماشین کره ای یا ژاپنی بمون میفروشن،تقصیر خودمان هست:(
1396/12/6
دوست عزیز این چینیا نیستن ک قیمتا اینجوری هجومی و فضایی میبرن بالا... همین دوستان هموطن خودخواه خودمون هستن ک به ملت از پشت خنجر میزنن انگار دشمنشونه...و ملت هم چاره ای ندارن جز سوار شدن خودرویی ک با اون پول میشه سانتافه 2017 یا میستوبیشی و تویوتا سی اچ ار و نیسان جوک ... سوار بشن.امبدوارم دولت هم یکم به قوانین ی نظر بکنه... مردم تبریز و اروند و سایر مناطق ازاد چرا باید با سایر مردم فرق داشته باشن هرچند ک اونم نصیب هر کسی نمیشه... کاری نمیشه کرد جز سکوت و سوار شدن ماشینای با قیمت گزاف نسبت به کیفیتشون.یکی نیست بفهمونه به یک عده ای ملت خسته شدن بخدا.
1396/4/29
آقا محمد عشق سوناتا من مطمئنم که اصلا سوار سوناتا نشدی که هیچ اصلا سوناتا رو نمی شناسی فک کنم سوناتا رو با دورتادور اشتباه گرفتی که با دنده دو 120تا رو میکنه کم دروغ بگین اگه چینی اشغال باشه کره هم کمی از اون نداره
1396/4/30
سلام خدمت دوستان...بابت کامنت های طولانی عذرخواهی می کنم
والا بنده قصد این رو نداشتم که در صفحه این ماشین چینی پای ماشین کره ای رو وسط بکشم...منتهی صحبت های بی پایه و اساس بعضی از افرادی که مشخصا کاری جز تخریب ندارند، باعث شد تا کامنت ها بیشتر به دعوای بین کره ای ها بدل بشه تا صحبت از byd !!!
بحث کردن تا یه جایی فایده داره و سودمنده
ولی
زمانی که بفهمی طرف مقابل "ابلهی" بیش نیست...با بحث بیشتر فقط خودتو مسخره کردی،، در اینجور شرایط بهترین کار خاموش بودنه!
امیدوارم این ماشین هم برای خریدارانش خوش یمن و مبارک باشه
شرکت byd از خودروسازان مطرح و خوب چینیه.
1396/4/31
سلام . مگه موتور بیوایدی و لیفان 820 یکی نیستن ؟ چرا بی وای دی انقد صدای موتور میاد تو کابین ولی لیفان اینجوری نیست ؟؟؟
1396/4/31
نه یکی نیست. بی وای دی موتورش میتسوبیشی هست ولی لیفان موتور تویوتا کمری 2008
1396/7/13
موتور بی وای دی 4g69 میتسوبیشی هست ولی لیفان 820 2az_fe تویوتا.
تویوتا کلا سطحش از میتسوبیشی بالاتره
1396/5/1
به نسبت پولي كه ميدهيد امكانات خوبي داره من اسفند تحويل گرفتم 4000كاركرده هم قدرت موتور خوبه و هم گيربكس كاملا با موتور هماهنگه تو سر بالاييها هم نميخواد دهده دستي بهش بدي از نظر فضا هم ماشين جاداريه
1396/5/1
بعضی ها رو مگه فقط خود خدا شفا بده!
آقایی که جوگیر شدی و به اسم من یعنی " محمد " کامنت های دروغ و خنده دار میذاری
محض اطلاعت، افرادی که اینجا هستن، افراد محترمی اند...و من نمی خوام وقتشونو بگیرم و الا جواب امثال شما رو دادن کار سختی نیست
لطفا اگر دوست داری نسبت به سوناتا یا هر ماشین کره ای دیگه دروغ بگی، لازم نیست با اسم من کامنت بذاری و حرفایی بزنی از دم خنده دار هستن
سوناتا شتاب 4.5 ثانیه داره؟؟
تو تا به حال سوناتا سوار نشدی...والا، با 10 اسم کامنت نمیذاشتی،، حالا یاد گرفتی با اسم خود من کامنت میذاری که مثلا دروغ های خودت رو به کرسی بنشونی؟
همین امروز یک بار دیگه تست کردم...
دنده 1 سوناتا تا 75 تا سرعت میره
حالا من گفتم دنده 1 سوناتا 100 تا سرعت میره؟؟؟
سوناتا خودشو بکشه شتابش بهتر از 10 نمیشه و در شرایط عادی شتابش احتمالا بالای 11 هستش
حالا تو که هنوز " گواهی نامه " هم نداری رفتی با سوناتا شتاب 4.5 زدی،،، لااقل جرات داشته باش با اسم خودت کامنت بذار.
بعضی ها ایقدر شخصیت ضعیفی دارن، که کارشون شده کامنت نوشتن ها و لایک زدن های دروغین و تخریب شخصیت مجازی بقیه
من 50000 کیلومتر سوار سوناتا شدم
اگه می گم ماشین خوبیه، حتما تجربه دارم
شما که می گی ماشین چینی به کره ای رسیده...خوب از تجربیاتت بگو
هم سوناتا داری، هم اسپورتیج داری، هم تعمیرکار هستی، هم نادری، هم امیری، هم تقی و هم نقی ! خوب توکه می گی چینی به کره ای رسیده...چرا نمیری سوناتا و اسپورتیجت رو بفروشی و به جاش byd بخری؟؟؟ چرا خودت رو عذاب میدی و سوار ماشین های الکی گرون کره ای میشی؟؟؟ تو که میگی اسپورتیج توی شهر مصرفش 14 هست خوب برو byd بخر که مصرفت زیر 11 باشه و حالشو ببر.
بهتره
برای حرفای خودت سند بیاری
به جای اینکه
بخوای
با اسم من، کامنت های بی خود و دروغ بذاری
تو برو با سوناتا شتاب 4.5 بزن
و توی حال خودت باش
فکر کن مثلا ماشین چینی به کره ای رسیده
لازم نیست، به جای من کامنت دروغ و خنده دار بذاری
لازم نیست، با 10 اسم کامنت بذاری
لازم نیست، برای خودت لایک بزنی
بخدا حیف ماشین byd و شرکت های چینی و کره ای و ژاپنی برای بعضی از افراد تنگ نظر توی کشور ماست!!!!
1396/7/12
کاش قیمتش کمتر بود.ماشین خیلی خوبیه.توی تست درایو نمایندگی سعادت آباد سوارش شدم و با وجود اینکه ملت توی تست درایو خیلی به ماشین فشار میارن اما سرحال بود و سواریش خیلی نرم و کم سر و صدا.پلت فرمش قابل اعتماده و برندش نسبت به جک و چری معتبر تره.اینکه با تیوولی و داستر هم قیمته و اختلاف کمی با کپچر داره تصمیم گیری رو سخت میکنه اما خب خیلی بزرگتره و برای خانواده ها ایده آله.من با این قیمت سعی میکنم ماشین نخرم:))) ده میلیون میذارم رو پولم رنو داستر دو دیفرانسیل میخرم
1396/7/13
ینی خدا این سوناتا رو از این بجه ها نگیره که کم کم دارن باهاش برای پورش و لامبو شاخ و شونه میکشن!
طرف اومده میگه سوناتا شتابش 4.5 ثانیه اس ، با دنده دو 120 تا میره!!! مصرفش هم 7 لیتره!!! با کولر!!!
بچه جون برو مشقاتو بنویس.
سوناتا زیر صدی 12 لیتر مصرف نمیکنه، شتابش هم در بهترین حالت ممکن زیر 11 نمیاد
هر ماشینی رو هم با قیمتش میسنجن. بی وای دی یا لیفان 820 تو قیمت خودشون ماشینای خوبی ان، ولی کسی ماشین 90 تومنی رو با 200 میلیونی مقایسه نمیکنه
1396/7/14
با سلام.به نظر من بحث زیبایی ماشین سلیقه ای هست.ولی تو بحث کیفیت به نظر بی وای دی بهتره.فقط فقط و فقط نمایندگی هاش کمه و برندش به خاطر اشتباه مدیرانش جا نیفتاده و نمی افته…..واقعا حیفه این ماشین که قرار نیست جا بیفته….
1396/9/8
با سلام
من این ماشین رو دارم و نکاتی رو خدمت دوستان عرض میکنم.بسیار نرم و جادار است.با کیفیت.صندوق عقب جادار.وقتی صندلی های عقب رو بخوابونی دو نفر راحت میتونن توش بخوابن.نرمی ماشین حتی از سانتافه و اوتلندر که تست کردم بسیار بهتر بوده بدون تعصب میگم.تهویه دوگانش بسیار عالی عمل میکنه .دوربین زیر آینه شاگرد در پارک خودرو بسیار کمک کنندس.صندلی راننده در هشت جهت برقی تنظیم میشه .فرمان در چهار جهت قابل تنظیمه .موتورش 2400 و گشتاورش 230 نیوتون است که بسیار در سربالایی ها پر قدرته.کیفیت متریاله داخل خوبه.دکمه eco برای مصرف اقتصادی داره.مصرف متوسطش 9.2 است که برای این حجم موتور معقوله.رنگ صفحه آمپرش قابل تغییر است.کروز کنترل داره.نویگیشنش فعاله و پس از آپدیت و تغییر اس دی کارت توسط شرکت دیگه هنگ نمیکنه.قطعاتش هم قیمتشون اقتصادیه.الان هم آپشنهای اضافش رو وارد کردن هر چی که بخوای قابل توجه دوستمون که گفته بودن آپشناش نیست میتونید در کلوپ بی وای دی سواران عضو بشید و اطلاعات تکمیلی رو بگیرید.بهرحال راحتی ماشین های سیصد میلیونی رو بهتون میده .متریال داخلش پلاستیک با کیفیته بر خلاف نظر یکی از دوستان که گفتن بی کیفیته بسیار خوبه .مشکل قطعات رو همه ماشین ها غیر از پراید پژو و سمند امروز دارن .اینکه تو یکی از نظرات به ریسک خرید اشاره شده باید عرض کنم که کمپانی بی وای دی از معتبرترین کمپانی های چینی است که سایت تولیددر آمریکا ایجاد کرده و ماشین های الکتریکیش جدیدا رکورد تسلا رو هم زده.صدای موتور از دور 4000 وارد اتاق میشه و زیر اون واقعا کابین بی صدایی داره.گیربکس این ماشین دو کلاچه و ساخت آلمان.لامپهای ماشین هم هالوژن و نور خوبی داره البته مثله زنون نیست ولی خیلی عالیه
1396/11/7
تو رنج قیمت خودش
یه سر و گردن بالاتر از بقیه ست
و یه خوبی مهم داره که هنوز خاص و همه کسی نیست
مثل برخی رقیب هاش
1396/9/30
درسته امکانات زیادی نداره ولی از رقبا در بعضی مسائل سر تره و در کل میشه تو رقبا اون رو بهتر از همه معرفی کرد.
1396/10/19
متاسفم برای خودرو بانک با این نظرات کاربرانش
من نوعی می خواهم با استفاده از نظرات کاربران انتخاب مطنئن تری داشته باشم ولی با این حرفهای بچگانه کاربرانتون حالم به هم خورد
1396/12/15
دوستان فقط من میخوام یه چیزو بگم
من این ماشینو ثبتنام کرده بودم بخاطر یه سری نظرات غیر کارشناسی ونظر یه سری از کسایی که فکرنکنم بالاترازپراید سوار شده باشندمیخواستم انصراف بدم ولی الان که تحویل گرفتم و سوار شدم فهمیدم که نبایدبه خیلی از نظرات توجه کرد از دوستایی هم که میخوان چیزی بخرند خواهش میکنم برن از اونی نظر بخوان که سواره نه اونی که شاید فقط عکسشو دیده باشه
1397/2/10
باعرض سلام ادب حضور همه عزیزان واقعیتش من رو این ماشین خیلی تحقیق کردم و میدونم که هم فنی و هم آپشنهای فوق‌العاده ای داره تنها سوالم از عزیزانی که این اتومبیل رو دارن اینه که خدمات پس از فروش و لوازمات یدکی این ماشین چطوره؟ آیا راضی کننده است لطفا پاسخ بدید چرا که قصد خرید این ماشین رو دارم ....متشکرم
1397/2/22
سلام
من ماشین جک جی 5 دارم ازش خیلی راضی بودم قبل از اونم پارس داشتم .کلا از پارس بهتره و الان می خوام byd بخرم از دوستانی که تجربه رانندگی رو با هاش داشتن لطفا بگن چطور ماشینیه از خدمات پس از فروشش راضی اند.
1397/3/2
بهترین ماشینهbyd
1399/3/28
سلام داداش شما بی وای دی خریدی؟؟
من الان قصد خرید دارم چجور ماشینی هست خوبه؟؟؟
شما راضی هست
خدمات پس از فروشش چطوره؟؟
قطعاتش داخل ایران هست
ممنون از لطفتون
منتظره جوابتون هستم
1397/3/7
سلام موتوربی وای دی s6زنجیر است
1397/5/7
با سلام.من خودم بسیار حساسم و قبل از خرید خیلی خیلی بررسی کردم تا بلاخره تصمیم گرفتن بنا به جمیع شرایط اس۶ رو بخرم.قبلش خیلی استرس داشتم که نکنه ماشین بی کیفیتی باشه ولی باور کنید وقتی تحویل گرفتم کلا نظرم عوض شد.بسیار نرم و بی صدا و پرقدرت و راحت. آرامش لکسوس رو میشه تو این ماشین دید. بزرگترین اتاق رو داره که این امتیازه خیلی بزرگیه.در عین حال بسیار قدرتمند هست به طوری که در مد اکو کوچکترین کمبود کششی رو احساس نمیکنید.تنها ۲٫۴هست که میشه با این قیمتا خرید. با هر بنزینی راه میره و باکش ۷۲ لیتره و مثل رقباش نیاز نیست همیشه تو پمپ بنزین باشید.ترمز عالی و ایربگ کامل.مهمتر اینکه درسته ظاهرش فضایی نیست ولی اتاق بااصالت آر ایکس رو سوار میشید.این ماشین محصول مشترک تویوتا و بی وای دی است.مطمئن هستم که روزی جایگاهش رو در ایران پیدا میکنه هر چند الانم ظرفیتش پره و ۶ ماهه تحویل میده.امیدوارم کارمانیا با افزایش نمایندگی های خدماتش در کشور و ریختن قطعات در بازار به مشتریان انگیزه بیشتری بده.
1397/6/24
این لگن چینی چیه قربون ماشین های ایران خودرو و سایپا
1398/10/16
سلام منم تازه خریدم 2 هفتس واقعا ماشین خوبیه من راضیم ازش نسبت به قیمتش توی این بازار میارزه
1398/11/26
ماشین بسیار عالی هستش نسبت به قیمتی که داره و علاوه بر جا دار بودن و راحتی رانندگی، بزرگترن مزیتش اینه که موتورش تنفس طبیعیه و مشکل موتورهای توربو مخصوصا با کیفیت بنزین الان رو نداره که روی همرده های خودش مثل تیگو 5، هایما و غیره نصب شده
1400/11/4
با سلام و عرض خسته نباشید من خیلی فنی هستم و ماشین های زیادی داشتم واقعا ماشینه خوبیه هندلینگش عالیه خیلی نرم و جاداره کیفیت قطعات عالیه تنها عیبی که داره تک دفرانسیل هستش.تو سربالایی که محشره کمی نمیاره خوب راه میره.