موضوعات داغ

ماشین تویوتا لندکروز GXR

(3.8/5) 119,122 رای

کمتر کسی بین مصرف‌کنندگان ایرانی نام تویوتا لندکروزر را نشنیده است. شهرت این خودرو آفرودر ژاپنی در کشورمان آن‌قدر زیاد است که القاب مختلفی از جمله حضرت و سلطان را برای آن در نظر می‌گیرند. تویوتا لندکروزر را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران دانست، خودرویی که با وجود محدودیت‌های واردات همچنان برای مشتریان جذابیت دارد و البته با قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شود.

تویوتا لندکروزر

واردات تویوتا لندکروزر سری 200 به کشورمان از ابتدای تولید این نسل آغاز شد و واپسین نسخه‌های آن در سال 2014 میلادی به دست مصرف‌کنندگان رسیدند. اکثر این خودروها مربوط به فیس‌لیفت نسل پنجم تویوتا لندکروزر GXR هستند که با پیشرانه شش سیلندر تولید شده بود. این خودروها هم‌اکنون از محبوبیت بالایی بین مشتریان برخوردار هستند و بسیاری از آن‌ها توسط شرکت‌های شخصی سازی مجهزتر از قبل شده‌اند.

200 km/h
حداکثر سرعت
13.1 liter/100km
مصرف سوخت
3956 cc
حجم موتور

مشخصات تویوتا لندکروز GXR

کلاس بدنه
شاسی بلند
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
نوع جعبه دنده
5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
حداکثر توان
240 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
6 سیلندر

فیلم بررسی تویوتا لندکروز GXR

مزایا و معایب تویوتا لندکروز GXR

مزایا

قابلیت آفرود، کابین بزرگ

معایب

کمبود امکانات استاندارد، مصرف سوخت بالا

بررسی تویوتا لندکروز GXR

تویوتا لندکروزر سری 200 در سال 2007 و به عنوان جایگزین سری J100 معرفی شد. این خودرو علاوه بر ژاپن، در چین نیز به تولید می‌رسید و نسخه مجهزتر آن نیز تحت قالب لکسوس LX به بازار عرضه شد. در سال 2012 و در میانه نسل تویوتا لندکروزر، شرکت سازنده تصمیم گرفت تا این خودرو را مورد فیس‌لیفت قرار دهد. نسخه‌های فیس لیفت این خودرو موسوم به تویوتا لندکروزر GXR در فاصله سال‌های 2012 الی 2014 وارد بازار ایران شد که اکثر آن‌ها به پیشرانه شش سیلندر چهار لیتری مجهز بودند. تویوتا لندکروزر سری 200 در سال 2015 نیز فیس لیفت دیگری را تجربه کرد که به دلیل ممنوعیت واردات، این خودرو به دست مصرف کنندگان نرسید.

داخل تویوتا لندکروز GXR

اگر از طراحی‌های مینیمالیستی و ساده امروزی خسته شده‌اید، لازم است تا یک تویوتا لندکروزر GXR بخرید. طراحی کابین این خودرو با شلوغی منحصر به فرد خود، شما را به یک یا دو دهه پیش می‌برد. به جرات می‌توان گفت که طراحی کابین تویوتا لندکروزر شش سیلندر حس و حال خودروهای آمریکایی را در شما زنده می‌کند، چرا که صندلی‌های جلو آن با یک کنسول بزرگ از یکدیگر جدا شده‌اند.

داخل کابین تویوتا لندکروزر

کابین تویوتا لندکروزر شش سیلندر تریم مشکی – کرم دارد و برای جداسازی قسمت‌های مختلف کابین آن از طرح‌های دکوراتیو چوبی استفاده شده است. قطعات میانی کابین از جمله سیستم صوتی و سیستم تهویه نیز طرح مشکی و نقره‌ای دارند. کابین تویوتا لندکروزر GXR سرشار از کلیدهای کنترلی مختلف است و مجموعه نشانگرهای آن نیز ترکیبی از عقربه‌های آنالوگ و یک صفحه دیجیتال کوچک هستند. فاصله بین دو محور تویوتا لندکروزر شش سیلندر 2850 میلیمتر است و از این رو فضای کافی برای پنج سرنشین به همراه وسایل‌شان را در این خودرو می‌توان یافت.

طراحی تویوتا لندکروز GXR

طراحی تویوتا لندکروزر GXR برای دنیای امروز کهنه و قدیمی به نظر می‌رسد اما نمی‌توان وقار و استحکام موجود در ظاهر این خودرو را انکار کرد. فرم بدنه جعبه‌ای شکل، جلوپنجره برآمده با چراغ‌های بزرگ و لاستیک‌های قطور، مشخصه بارز یک خودرو آفرودی هستند که تمامی آن‌ها را در تویوتا لندکروزر GXR می‌توان مشاهده کرد. به طور کلی می‌توان گفت که طراحی تویوتا لندکروزر GXR ساده و کاربردی است. چراغ‌های مه شکن این خودرو در قاب محافظی درون سپرها قرار گرفته‌اند تا از ضربات در امان باشند. فاصله چراغ‌ها با سطح زمین نیز بسیار زیاد است و اندازه بزرگ لامپ‌ها محدوده دید قابل توجهی را برای راننده فراهم می‌کند.

نمای کناری تویوتا لندکروزر

در قسمت قبل اشاره کردیم که تویوتا لندکروزر GXR حاصل فیس لیفت اول این خودرو است که در سال 2011 صورت گرفت. از جمله تغییرات این مدل در مقایسه با نسخه‌های قبل از فیس‌لیفت می‌توان به چراغ‌های LED، جلوپنجره مشکی رنگ، سپرهای جدید و مه شکن‌های دایره‌ای جلو اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از نسخه‌های تویوتا لندکروزر شش سیلندر طی بهینه‌سازی‌های غیرتخصصی در طول سالیان اخیر، چهره اصلی خود را از دست داده‌اند.

مشخصات تویوتا لندکروز GXR

بسیاری تویوتا لندکروزر سری 200 را با موتور هشت سیلندر می‌شناسند اما اکثر نسخه‌های موجود از این خودرو در ایران به پیشرانه‌های شش سیلندر مجهز هستند. موتور نصب شده روی تویوتا لندکروزر GXR نیز از نوع شش سیلندر چهار لیتری تنفس طبیعی است که 271 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نیز وظیفه ارسال قدرت به چهار چرخ را برعهده دارد.

موتور تویوتا لندکروزر

سیستم انتقال قدرت تویوتا لندکروزر GXR به صورت دو دیفرانسیل یا 4WD است و قفل الکترونیکی و محدود کننده لغزش نیز روی آن نصب شده‌اند. وزن 2.5 تنی تویوتا لندکروزر GXR امکان شتاب‌گیری سریع را از این خودرو سلب می‌کند، با این حال رقم 11 ثانیه به عنوان شتاب رسمی تویوتا لندکروزر شش سیلندر ثبت شده است. بزرگترین معضل تویوتا لندکروزر GXR برای مصرف‌کنندگان ایرانی، مصرف سوخت این خودرو است که در حالت ترکیبی معادل 13.4 لیتر است اما در رانندگی شهری به نزدیک 20 لیتر خواهد رسید.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز GXR

نام خودرو
تویوتا لندکروز GXR
کشور سازنده
پرچم کشورژاپن
سال (طراحی)
2008
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
3956 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت
240 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
376 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.2 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت
وزن
2435 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4950 طول - 1970 عرض - 1890 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2850 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین تویوتا لندکروز GXR

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • -
  • -
  • 13.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 93 لیتر
  • یورو 5
  • -

امکانات و تجهیزات تویوتا لندکروز GXR

تویوتا لندکروزر GXR خودرویی توانا برای آفرود است اما در زمینه امکانات رفاهی متوسط ظاهر می‌شود. این کار هوشمندانه بخشی از استراتژی بازاریابی تویوتا است، چرا که مشتریان علاقمند به آپشن می‌توانند لکسوس LX را به جای تویوتا لندکروزر بخرند و آپشن‌های بیشتری دریافت کنند. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا لندکروزر شش سیلندر می‌توان به این موارد اشاره کرد: کروز کنترل، وینچ جلو و عقب، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت، چراغ شور، سیستم صوتی به همراه شش بلندگو و نمایشگر هشت اینچی، مانیتور سقفی، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، شش کیسه هوا، سیستم استارت و ورود بدون کلید، صندلی‌های تاشو دو تکه، خروجی برقی، سانروف، آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن و روکش چرمی صندلی‌ها.

امکانات تویوتا لندکروز GXR

کیسه هوا
6 عدد کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی رادیو دو موج - کاست - CD و MP3 - بلوتوث - 6 بلندگو
ترمز و پایداری
ABS - EBD - Multi Terrain
دیگر امکانات
قفل مرکزی - بخاری و سیستم تهویه مطبوع سرنشینان جلو از نوع اتوماتیک - درب قسمت جلو تاشو - سیستم هوشمند ورود و استارت خودرو با کنترل از راه دور - فرمان بشکن و تلسکوپی - دیفرانسیل عقب با سیستم ضد لغزش به همراه قفل - برف پاک‌کن تناوبی عقب - صندلی ردیف سوم به صورت موازی و تاشو - گرمکن شیشه عقب تایمردار - زاپاس بند زیر به همراه قفل - چراغ‌های جلو از نوع زنون - دستگیره‌ درها، آینه‌های جانبی و قاب چراغ عقب با روکش کروم - یخچال - چراغ‌های مه‌شکن جلو - سیستم تهویه مطبوع عقب با تنظیم دستی - بال عقب - سنسور پارک جلو و عقب - فرمان و سردنده با روکش طرح چوب - کروز کنترل - گارد سپر جلو - رکاب در چراغدار با روکش - سقف کشویی شیشه‌ای - ریل سقفی - شیشه‌ها با لایه ضد UV - تجهیزات قابل سفارش: آینه‌های داخل ضد انعکاس نور - قطب‌نما - آب‌پاش چراغ‌های جلو - 6 کیسه هوا - روکش صندلی چرم - صندلی راننده برقی

رقبای تویوتا لندکروز GXR در بازار

رقیب نزدیک تویوتا لندکروزر در بازار جهانی، همواره نیسان پاترول بوده است. با این حال ما به نسل‌های جدید نیسان پاترول در ایران دسترسی نداریم و از همین رو باید لقب رقیب اصلی تویوتا لندکروزر GXR در کشورمان را باید به لکسوس LX570 اعطا کنیم که نسخه مجهزتر لندکروزر است. دو رقیب دیگر این خودرو در بازار ایران نیز پورشه کاین و بی ام و X5 هستند. تمامی خودروهایی که به عنوان رقیب تویوتا لندکروزر GXR شناخته می‌شوند، در بازه زمانی مشابهی وارد بازار کشورمان شده‌اند و اکنون سالخورده محسوب می‌شوند. در بین این خودروها شهرت تویوتا لندکروزر GXR و دوام فنی آن در کنار سادگی آپشن‌ها، سبب شده است تا این خودرو محبوب خریداران باقی بماند.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی
  • - - بروز رسانی در جمعه 31 فروردین
  • ایرتویا

سوالات متداول

تویوتا لندکروزر GXR موجود در ایران متعلق به کدام نسل این خودرو است؟

تویوتا لندکروزر شش سیلندر نسخه فیس لیفت از نسل هشتم ( بنابر برخی منابع نسل پنجم ) لندکروزر است که در سال 2011 به بازار عرضه شد

پیشرانه تویوتا لندکروزر GXR چه مشخصاتی دارد؟

موتور نصب شده روی تویوتا لندکروزر GXR از نوع شش سیلندر چهار لیتری تنفس طبیعی است که حداکثر 271 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند

سیستم انتقال قدرت تویوتا لندکروزر GXR از چه نوعی است؟

تویوتا لندکروزر GXR از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک به همراه قفل دیفرانسیل بهره می‌برد

آیا تویوتا لندکروزر GXR برای آفرود گزینه مناسبی است؟

بله، تویوتا لندکروزر GXR یک SUV با شاسی نردبانی است که از سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک به همراه قفل دیفرانسیل بهره می‌برد و گزینه‌ای ایده آل برای آفرود است

نظرات کاربران

42 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1390/1/18
man familam soltanie valli be nazaram shoma SOLTANI !!!
1390/1/20
قیمت پیشنهادی من 70 میلیون است اگر فروشندی با شماره 09155406009 تماس بگیر
1401/1/9
من خریدارم 😁
1401/2/3
من اصلا ۱۰۰ میخرم😂
1401/5/17
۱۰۰ میلیون؟ هنوزم میدی؟ اخه الان شده ۸ میلیارد. اگه هنوزم میدی خودم اولین خریدارتم😂
1390/7/21
gxr vaghean mashine khobie
1390/7/21
ارزش هر بلوچ به یک جی ایکس آر
1390/10/22
In gheymata vase chan vaght pishe, ye kuchulu b ruzesh konin
1391/1/22
man 3 rooz pish gheymat gereftam 185 toman
mihastam bedonam vaghan in shode gheymatesh!!!!!!!!!!!!!!!1
1391/6/30
من چند روز پیش قیمت مدل 2012 صفر رو از ایرتویا گرفتم:
تحویل فوری 200 میلیون تومان!
1391/7/3
عاشق این ماشینم. .اخه با این چاله چوله خیابون ها بهترین ماشین واسه ایرونه. .البته یه کمی گرونه!
1401/2/22
یه پیام دارم از سال ۱۴۰۱ …
یکم گرونه!؟
1391/7/12
salam,tanha modele 2012 v8 5.7L modele VX-RS AVELION ,mojode,taze vared kardim,faghat yek dastgah,be balaterin pishnahad,range titaniumi,sunroof panorama,cinema HD casing.gheymat az 450milion,faghat va faghat kharidar tamas begire,chon abadan vaghte pasokh be alafhaye konjkav ra nadarim,tele injaneb:88411020-5
1391/8/5
سلام
این خودرها که در این سایت گذاشته اید خوبه اما واقعا" در کارخانه های این خودروها،محصولات جدیدتری هم هستند که میشه برا جذابیت درج کرد.
آدرس سایت تویوتارو درج
میکنم.
www.toyota.com


1391/8/10
يكي از اين مدل دارم منتظرم هستم مدل جديدش رو بگيرم تا بفهمم شاستي بلند فقط اين
1391/8/28
shetabe in mashin daramal 12 sanias
1391/9/3
واقا خدای ماشین هیچ ماشین شاسی بلندی جلو دارش نیست البته به جز لکسوس 500 میلیونی
1391/11/28
chera model 2013 sho to saite nemizarin????
1392/1/3
سلام
ماشین فقط تویوتا
تو زاهدان تمام ماشین های شاسی بلند رو امتحان می کنن تا ماشینی برای بهتر قاچاق کردن پیدا کنن
از هر لحاطی استحلاک و قیمت و کیفیت و ....
فقط تویوتاست که برنده است
1392/1/21
عاشقم واقعا عاشقشم
1392/1/26
در صورت تعویض با ویلای 1200000تومانی اطراف فشم
1392/6/19
بابام از این لاندکروز داره چابهار تازه از این فول تره
1392/11/6
خدایی تویوتا هر چقدر هم بخاد پیشرفت کنه باز نمیتونه بی ام و یا بنز بشه اگه دقت کنین بی ام و ماشینی داره که با همین مشخصات و حتی بالاتر از ایت لند کروز که فقط 7 تا میسوزونه تو امکانات هم که ....... چی بگم
1396/5/25
ینز و ب ام و نمیتونه تویوتا بشه مصرف سوخت مهم نیست استهلاک بسیار کمشون و افرود بی نظیرشون ملاکه نه اپشن و مصرف سوخت
1392/12/19
سلام اصلا ماشین نیست بابام داشت فروخت الان لکسوز خریده واقعا ماشین باحالیه..........!!!!!!
1395/8/18
تو تو عمرت سوار تویوتا نشدی
یا نمیدونی تویوتا چیه!
آره برای کسی مثل تو که به خط های روی در ماشین و ایضا
لوکس بودن ماشین نگاه میکنه لیفان ایکس 60 حکم هواپیما خصوصی رو داره.
1393/1/3
قیمت تویتا لندکروزرGxr2008 و 2009و 2010 سیلندر 6 قیمت 2011و2012
1393/1/22
باسلام قیمت مقطوع لندکروزر 2008 خریدار و 2009
1393/3/6
agha bmw x3 azin be nazare man khili behtare vali tu ye abaad nistan . vali man age basham bmw var midaram az nazare shetabo handelingo . rokho hamechi be nazaram behtare az land curuz .
1393/10/8
هجم باک بنزین 120لیتره این 93 رو از کجا اوردی؟
1398/3/27
باک دومش 60 هستش یعنی 120+60 93 نداریم
1393/10/21
خیلی دوسش دارم این ماشینو چون بهم میاد استیلشو دارم خداییش بشینم پشتش, ولی حیف ک نمیتونم بخرمش باید خوابشو ببینم همچین ماشینی سوار بشم.. خوشبحالتون
1393/12/20
سلام من یه لند کروز هشت سیلنندر فول آپشن 2015 میخوام. اگر دارید ایمیلم هست
1393/12/20
خیلی عالیه عاشق این ماشینم ایشالله طی 3سال بعد این ماشینو خریداری میکنم1-به دلیل اینکه ماشین فوق العاده ای هست2-خیلی دوست داشتنی هست3-چون این ماشینو عشقم داره منم دوست دارم که این ماشینو داشته باشم و ازش نهایت لذت رو ببرم

باتشکراز مدیریت مهنا
1394/10/21
ماشین خیلی خوبی فقط ايرادش اینکه آپشنش درمقابل هیوندا سانتافه کمه
1396/5/25
اره درسته ولی کیفیتش بهتره ولی سانتافه خوش رخ تره
1395/9/11
پیکان 83 انژکتور تمییز بدون رنگ.. معاوضه با لندکروز 2012یا 13 ..
1399/10/15
`پول این ماشن به اندازه کارخانه ساخت پیکانه خخخخ
1396/8/10
من عاشقشم ولی پولشو ندارم دعا کنید خدا به ماهم بده
1396/9/15
این ماشین افتضاحه 2008 داشتم یکسال70 م خرج رو دستم گذاشت گذاشتم فروش یکماهه نمی خرندتازه با 70 زیر قیمت خرید
1397/3/5
فقط 206
1397/8/9
بنظرتون با یان قیمت که حدود یک میلیارد میشه یه بی ام و x4 /2017بگیری بهتر نیست درسته لندکروز موتور قویی داره اما با این هیکل بزرگی که این ماشین داره حتی این حجم موتور براش کمه این ماشین فقط برای مسافرت های خارج شهری خوبه اما بی ام و هم برای مسافرت خارج شهری بهتره هم داخل شهری
1398/6/21
به امید روزی که ایران‌خودرو لندکروز بزنه😜😂
1398/6/21
فورد موستان قیمتش چنده من خیلی دلم میخاد
1402/3/13
تویوتا لندکروز