موضوعات داغ

جزییات بیشتر از تصادف تسلا مدل S با خودروی پلیس در حالت اتوپایلوت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
تصادف محصولات تسلا در حالت "اتوپایلوت"، همیشه یک اهرم فشار برای به چالش کشیدن وسایل نقلیه خودران بوده است، با وجود اینکه شرکت خودروسازی تسلا بارها و بارها اعلام کرده است که سیستم "اتوپایلوت" اتومبیل کاملا مستقل از راننده نبوده و نمی‌تواند هدایت اتومبیل را برعهده داشته باشد. حال اینبار هم یکی دیگر از محصولات تسلا در حالت "اتوپایلوت" دچار حادثه شده است، ولی اینبار خودروی شاسی بلند "فورد" پلیس طعمه این سیستم نیمه مستقل تسلا شده است.
طبق ادعای منابع خبری، این حادثه در شهر Laguna Beach ایالت کالیفرنیا رخ داده است و خودروی تسلا مدل S باوجود فعال بودن سیستم رانندگی نیمه مستقل "اتوپایلوت"، قادر به تشخیص خودروی پارک شده نیروی پلیس نشده و با آن برخورد نسبتا شدیدی کرده است که می‌توانید جزییات خسارت را در تصاویر شاهد باشید، هرچند خوشبختانه گزارش شده است که خودروی پلیس پارک شده در کنار جاده خالی از سرنشین بوده تا کسی در این حادثه آسیب نبیند.

تصادف تسلا مدل S با خودروی پلیس

تصادف تسلا مدل S با خودروی پلیس


مشخص نیست که راننده قبل از حادثه مشغول به انجام چه کاری بوده است، اما سخنگوی شرکت خودروسازی تسلا بار دیگر صحبت‌های خود را تکرار کرده و به این موضوع اشاره می‌کند که "اتوپایلوت" یک سیستم رانندگی کاملا مستقل نبوده و نیاز است که راننده تمام وقت به جلو توجه داشته باشد. این سیستم برای استفاده در بزرگراه خواهد بود که می‌تواند اتومبیل را بین خطوط نگه دارد، ولی باز هم راننده باید هوشیار باشد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/20
پایلوت ترجمه ش میشه خلبان. اتو پایلوت واسه ایرکرافت ها کاربرد داره نه واسه خودرو ها
1397/3/20
عزیزم اگه کمی دقت کنی اوتوپایلوت به معنی خلبان خودکار است
حالا مگه چیه که به این سیستم بگن اوتوپایلوت.تقریبا تو تمام شرکت های خودروساز بزرگ دنیا اسمش همینه
1397/3/20
شما به بزرگی خودت تسلا رو ببخش
1397/3/20
همش بگید پراید بده بفرما اینم تسلا
1397/3/20
بله تازه پراید هم auto pilot داره و بدون هیچ کمکی سرنشین رو به بهشت میبره