موضوعات داغ

نیسان جوک نیسمو در آستانه ورود به بازار؛ دوست داشتنی، عجیب و سریع

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سومین عضو خانواده نیسمو، در سه ماهه پایانی سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد. در طی چندماه گذشته شایعاتی در مورد عرضه نیسان جوک با کیت نیسمو وجود داشت، اما در نهایت شعبه استرالیای نیسان اعلام کرد که مدل های مجهز به کیت نیسمو در نمایشگاه های محلی آتی به نمایش در خواهند آمد. پیش از این مدلهای 370Z نیسمو و GTR نیسمو به بازار ارایه شده بودند.

نیسان جوک نیسمو

نیسان جوک نیسمو

به گفته نیسان استرالیا، تفاوت محصولاتی که مجهز به کیت نیسمو هستند با محصولات معمولی تنها به چرخ ها و تجهیزات بدنه خلاصه نمی شود. به گفته آن ها، نیسان جوک نیسمو تفاوت واقعی خود با مدل های عادی را در پیست به نمایش خواهد گذاشت.
نیسان جوک نیسمو در ماه اکتبر با قابلیت انتخاب گیربکس دستی یا اتوماتیک وارد بازار خواهد شد. همچنان انتقال قدرت به صورت پیش فرض، به دیفرانسیل جلو بوده و در صورت تمایل می توان حالت تمام چرخ محرک آن را نیز فعال ساخت.

نیسان جوک نیسمو

نیسان جوک نیسمو

حداکثر قدرت قابل دستیابی با پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژر این خودرو، 214 اسب بخار در مدل دستی و یا210 اسب بخار در مدل اتوماتیک خواهد بود و هر دو پیشرانه حداکثر گشتاور 280 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار خواهند داد.
این موتور، همان موتوری است که در حال حاضر بر روی نیسان جوک اسپرت قرار دارد. کد این موتور MR16DDT بوده که در حالت استاندارد با کمک توربوشارژر، 190 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور تولید می کند. همانطور که از اعداد و ارقام مشخص است، افزایشی در حدود 20 الی 24 اسب بخار در قدرت و 40 نیوتون متر در گشتاور را در نیسان جوک نیسمو شاهد هستیم.

نیسان جوک نیسمو

نیسان جوک نیسمو

تفاوت های ظاهری نیسان جوک نیسمو با مدل معمولی قابل توجه بوده و شامل سیستم تعلیق بهینه سازی شده، رینگ های جدید آلیاژی 18 اینچی و کیت بدنه مخصوص نیسمو می شوند.دیسک های ترمز جلو بزرگتر شده اند و روتور های 320 میلیمتری وظیفه متوقف کردن این خودرو را برعهده دارند. در درون خودرو نیز شاهد به کارگیری تم مخصوص نیسمو، موسوم به آلکانتارا هستیم.

نیسان جوک نیسمو

نیسان جوک نیسمو

مشخصات دقیق و قیمت نیسان جوک نیسمو هنوز اعلام نشده است، اما از نیسمو انتظار می رود تا قیمتی در حدود سی هزار دلار استرالیا برای نسخه دنده ای و 33500 دلار استرالیا را برای مدل اتوماتیک اعلام کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد