موضوعات داغ

بازار آرام نمی شود؛ افزایش مجدد قیمت خودرو در پی افزایش نرخ دلار

عکس مطلب اول
به بیان روزنامه دنیای اقتصاد، تقاضای بازار خودروهای داخلی به شدت کاهش یافته و کاهش عرضه خودروسازان نیز، مزید بر علت شده تا با افزایش شدید قیمت خودرو ، بازار در حالت رکود کامل به سر ببرد. پیش فروش های ایران خودرو و سایپا نیز در کاهش قیمت خودرو و ترکیدن حباب ناتوان بوده اند. کارشناسان بر این عقیده اند که افزایش قیمت خودرو، ناشی از افزایش قیمت دلار است و تا زمانی که قیمت دلار در بازار کنترل نشود، نمی توان به توقف روند افزایش قیمت خودرو امیدوار بود.
به بیان عصر خودرو و به نقل از نمایشگاه داران خودرو در تهران، خودرو هم چنان یک کالای سرمایه ای به حساب می آید و با وجود آن که در هفته گذشته به واسطه عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان به بازار، با افزایش قیمت محصولات روبرو بودیم، هم چنان تقاضایی در بازار وجود ندارد و بازار خودرو کاملا راکد است.
در بازار خودروهای وارداتی نیز، مدت ها می شود که به واسطه توقف واردات قیمت ها افزایش شدیدی داشته و با توجه به اینکه قشر عظیمی از مردم توانایی خرید این خودروهای وارداتی را نداشته اند، هیچ خرید و فروشی انجام نمی شود و بسیاری نیز پرداخت چنین مبالغ گزافی برای خودروهای متوسط و اقتصادی بازار جهانی را ابدا عقلانی نمی دانند. توقف واردات، افزایش تعرفه و افزایش نرخ ارز از متهمان اصلی افزایش قیمت خودروهای وارداتی هستند.
نگاهی به قیمت خودروهای داخلی و وارداتی:
نخست به قیمت محصولات داخلی می پردازیم: پژو 206 تیپ پنج- 71 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو-60 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک- 105 میلیون تومان، تندر نود E2 پارس خودرو- 85 میلیون تومان، تندر نود اتوماتیک-105 میلیون تومان، ساندرو استپ وی – 129 میلیون تومان، رانا-47 میلیون تومان، سمند Ef7-55 میلیون تومان، ساینا-47 میلیون تومان، پراید 131-33 میلیون تومان، تیبا دو-45 میلیون تومان، تیبا سدان-41 میلیون تومان. تمامی محصولات نسبت به هفته گذشته با افزایش قیمت چند میلیون تومانی همراه بوده اند.
سوناتا 2018-530 میلیون تومان، کیا سورنتو-570 میلیون تومان، کیا سراتو-350 میلون تومان، کیا اپتیما-520 میلیون تومان، تویوتا RAV4- 640 میلیون تومان، هیوندای سانتافه-530 میلیون تومان، لکسوس NX-1050 میلیون تومان، نیسان جوک-315 میلیون تومان، میتسوبیشی ASX-415 میلیون تومان، رنو تلیسمان-615 میلیون تومان. برخی از محصولات افزایش قیمت اندکی داشته اند و برخی دیگر ثبات قیمتی داشته اند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/7
تولید خودرو داخلی و افزایش قیمتش هیچ ربطی به قیمت دلار نداره و همش بهانه است. دلار 3800 و 4200 هم شوخی ای بیش نبود ! تمام قیمت ها رو با دلار 20 هزار تومنی فعلی می سنجند ! حتی اگه قیمت دلار ثابت هم بشه باز هم بازار خرید و فروش نخواهد داشت چون قیمت ها انقدر بالاست و ماشین ها انقدر بی کیفیت که واقعا خرید کردن منطقی نیست !
1397/7/9
از ایرانی جماعت بدتر و پست تر در دنیا پیدا نمیکنی خداوکیلی... که این بلا رو سر همدیگه میارن...