موضوعات داغ

تاثیر کاهش نرخ ارز روی بازار خودرو

عکس مطلب اول
مهر : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است کاهش نرخ ارز، بازار دلالان خودرو را کساد می‌کند.
محمد عزیزی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز دور از انتظار نبود، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش حباب قیمت خودرو و منطقی‌تر شدن نرخ‌ها در این حوزه هستیم. نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با بیان اینکه سوء‌تدبیر بازار داخلی را تهدید کرد، افزود: خوشبختانه با ورود جدی دولت و بانک مرکزی و مهار نرخ دلار آرامش نسبی به بازار برگشته است. وی با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر که کاهش نرخ ارز رخ داده بازار خرید و فروش خودرو با نرخ‌های کاذب کساد شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با کاهش نرخ ارز نه تنها قیمت خودروهای وارداتی بلکه نرخ خودروهای داخلی نیز شکسته شده و تامین قطعات کامیون‌داران نیز تسهیل شده است. عزیزی ادامه داد: با تداوم کاهش نرخ دلار قیمت خودرو و همچنین قطعات مورد نیاز ساخت آن در داخل کشور به نرخ‌های چند ماه قبل باز خواهد گشت که این امر به همراهی دولت و مردم نیاز دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست‌های مستمر خود ساماندهی بازار خودرو پس از ساماندهی ارزی را پیگیری خواهد کرد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/21
*محمد عزیزی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز دور از انتظار نبود، گفت: خوشبختانه شاهد کاهش حباب قیمت خودرو و منطقی‌تر شدن نرخ‌ها در این حوزه هستیم.*
الان این قیمت ها منطقیه !!!؟؟؟ خدا رو شکر می کنم دوره قبلی انتخابات مجلس به هیچ احد الناسی رای ندادم که امروز بخوام جواب بدم. لطفا مردم ابهر و خرمدره بیان بگن این قیمت ها منطقیه !؟ مردمی که به ایشون رای دادن بگن قیمت ها منطقیه یا نه !؟
*آرامش نسبی به این بازار برگشته است* آرامش برگشته چون مردم دیگه پول ندارن ماشین بخرن ! اونم این آشغال ها رو !!! وارداتی ها هم که دیگه نگم براتون ! البته منم اگه ماهی چند ده میلیون حقوق میگرفتم شاید همین حرفا رو میزدم !!!
1397/7/21
کدام کاهش قیمت خودرو چون نرخ ارز کاهش نیافت که نرخ خودروکاهش یابد زمانی که اکثریت حاضرنشد ارز پس اندازی خودرا به قیمت تعیین شده به بانکها بفروشد دوباره قیمتها صعودی وبه مرز ۱۴ هزارتومان بازگشت زمانی شاهدکاهش نرخ خودروخواهیم بود که اگر قرارباشد ارز ۲ نرخی دربازار وجود داشته باشد نرخ دولتی که ۴۲۰۰ است نرخ ازاد ان ۵۰۰۰ باشد نه ۱۴۰۰۰ فقط چند روز عده ای بفروش گذاردند ونرخ تا۱۰ تومن پایین آمد وخودرو هم کمی ارزان شد ولی الان نرخ فعلی اتومبیل به نرخ قبلی دربازار برگشته است اما نرخ ۱۹ هزارتومان که یکی دو روز دربازار بود نرخ کاذبی بود که قراربود باپایین آوردن تصنعی آن به ۱۰ هزارتومان باعث فروش وجمع آوری ارزها باشد و بلکه دلار های پس اندازی جمع گردد امااینگونه نشد وهم نرخ ارز وهم نرخ خودرو تقریبا تفاوتی بااوائل مهرماه ندارد وارزانی درکارنیست فقط بعلت عدم توانایی خرید رکود کامل بربازار حکمفرماشده است ۲۰۷ اتوماتیک که تا ۱۱۰ میلیون بالارفته بود تا۱۰۱ میلیون پایین آمد ودوباره به ۱۰۷ میلیون رسبده است واکثرا همینطوراست از ۲ تا ۱۰‌میلیون داخلی ها ارزانتر شده ولی این نرخ هم نمیتواند رکود حاکم بربازار را ازبین ببرد