موضوعات داغ

آخرین بخشنامه وزارت صمت در خصوص ترخیص خودروهای وارد شده تا ۱۶ دی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق جدیدترین بخشنامه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ترخیص خودروها به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی ابلاغ کرده آن دسته از خودروهای متوقف شده در گمرک که با انتقال ارز و به صورت گشایش ال‌سی وارد شده‌اند در صورتی که تا شانزدهم دی ماه امسال قبض انبار دریافت کرده باشند، اجازه ترخیص خواهند داشت.
به نقل از ایسنا، واردات حدودا 1400 قلم کالای غیر ضروری و لوکس از ابتدای تیرماه امسال ممنوع شد که خودرو نیز از جمله این کالاهای ممنوع الورود است. به این ترتیب از آن زمان تاکنون شاهد توقف ترخیص خودرو از گمرکات مختلف کشور می باشیم و خودروهای لوکس و وارداتی مختلفی در مبادی ورودی کشور دپو شده اند.
این موضوع مشکلاتی را برای پیش خریداران این خودروها ایجاد کرده تا اینکه سرانجام حدود دو ماه پیش هیأت دولت تصویب کرد خودروهای وارداتی موجود در گمرک که تا تاریخ شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده‌اند، اجازه ترخیص خواهند داشت.
اما رئیس کل بانک مرکزی نسبت به این موضوع اعتراض کرده و عنوان کرد که با این کار کنترل بازار ارز میسر نمی شود و بدین ترتیب تصویب شد که خودروهایی که تا تاریخ شانزدهم مرداد ماه امسال قبض انبار دریافت کرده‌اند اجازه واردات بدون انتقال ارز را خواهد داشت.
براساس بخش نامه جدید و طبق تصمیم وزارت صنعت، دستورالعمل صادر شده در خصوص ترخیص خودروها اصلاح شده است و خودروهای متوقف شده در گمرک به دو دسته خودروهایی که با انتقال ارز و گشایش ال‌سی وارد شده‌اند و خودروهایی که بدون انتقال ارز وارد شده‌اند، تقسیم شده‌اند. خودروهای دسته اول (وارد شده با انتقال ارز) در صورتی که تا شانزدهم دی ماه قبض انبار دریافت کرده باشند اجازه ترخیص از گمرک را خواهند داشت و خودروهای دسته دوم (وارد شده بدون انتقال ارز) تنها در صورتی مجاز به ترخیص هستند که قبض انبار آنها تا شانزدهم مرداد ماه صادر شده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد