موضوعات داغ

نحوه استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان خودرو مشخص شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروسازی ایران‌خودرو نحوه استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان خودرو بعد از لغو افزایش قیمت ۳۰ درصدی خودروها را مشخص کرد. حدود دو ماه پیش بود که وزارت صمت مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی ۹۷ را صادر کرد و بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان اقدام به تکمیل وجه با قیمت‌های جدید کردند. بعد از مدتی وزارت صمت مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصد خود را لغو کرد و خودروسازان را ملزم به استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان کرد.
بعد از لغو افزایش ۳۰ درصدی تا اوایل اسفندماه نحوه استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان مشخص نبود، تا اینکه ایران‌خودرو با صدور ابلاغیه نحوه پرداخت پول ثبت‌نام‌کنندگان را اعلام کرد. بر اساس این ابلاغیه زمان پرداخت این پول اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد ۹۸ اعلام شد. اما در این ابلاغیه بندی وجود دارد که سبب اعتراض برخی از ثبت‌نام‌کنندگان شده است. بر اساس این بند مشتریان باید شخصا برای دریافت پول خود مراجعه کنند و وکالتنامه مورد قبول نیست و اگر کسی خودروی خود را فروخته باشد، ایران‌خودرو پول آنها را مسترد نخواهد کرد.

نحوه استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تعیین تکلیف شد

نحوه استرداد پول ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تعیین تکلیف شد


این درگیری ایران‌خودرو و احتمالا در آینده سایپا با مشتریان ریشه در تصمیمات ناگهانی وزارت صمت دارد. زمانی که وزارت صمت مجوز افزایش ۳۰ درصد قیمت صادر و بعد از مدتی آن را لغو می‌کند، باعث سردرگمی بین خودروسازان و مشتریان می‌شود. اگر وزارت صمت مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو را نمی‌داد و یا بعد از صدور مجوز آن را لغو نمی‌کرد این مشکلات بوجود نمی‌آمد. همچنین وزارت صمت نشان داده که با وجود مجوز قیمت‌گذاری بر اساس حاشیه بازار، به آن نیز پایبند نبوده و در این مورد نیز دخالت می‌کند و باعث بروز حواشی در بازار شده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/24
با سلا م ضمن تشکر از اطلاع رسانی مدیران محترم سایت در ارتباط با استرداد وجوه مشتریان در ارتباط با مفاد غیر قانونی و اجحاف در حق مشتریانی که خودرو خود را فروخته اند گزارشی تهیه کنید تا مدیر عامل ایران خودرو از طریق رسانه ها پاسخگو ومفاد بخشنامه 4099 ایران خودرو را پی گیری و اصلاح نمایند . با تشکر از مدیریت محترم سایت